Pb verstuurd
En Robin. Mooi dat je aan het mijmeren bent. Zet je eventuele agenda ook vast online. Zorg ik dat ik er een keer bij ben. Weet ik meteen wat ik mis en ook nog wel een tijdje zal missen, aangezien ik de auto niet kan betalen
Maar ik denk dat ook jouw auto een compromis is. Maar op dit moment prima geschikt voor jouw doeleinden en wie weet nog wat trackdays. Dat zie ik mijzelf met zo'n auto niet doen. Ga dan voor de Caterham R500. Op het circuitrijden gaat in mijn beleving over het óp de grens rijden. En dat kan je al driftend doen, met een zware auto, waar je een tankslap krijgt van hier tot tokio

en dan je rijkunsten kunt laten zien of bijvoorbeeld met lift off oversteer met een voorwielaandrijver.
De kunst van het driften zoals ik het nu ervaar is de kick als je bijvoorbeeld op een natte Nordschleife zou rijden en je bent de grens aan het opzoeken en de auto breekt uit, maar je weet 'm net elke keer op te vangen door licht driftend door te rijden. Dat wat de Caterham ook erg goed kan op droog. Das kicken, das heftig. Maar die rijkunsten heb ik nog niet, in ieder geval niet in zo'n zware auto, alhoewel ik met het sper er wel aan kan ruiken. Maar hoevaak zal ik die momenten kunnen hebben. Ik denk dat ik meer fun heb met een voorwielaandrijver, die niet zo zwaar op de neus is. Waar ik mee kan gooien en smijten. Met een lekker motortje.
Wie weet kom ik daarna wel weer terug bij achterwielaandrijving. Maar ik weet niet wat het is om regelmatig met een goede voorwielaandrijver te rijden. Ik heb altijd bmw gereden. Voor de 130i wilde ik geen bmw meer, maar ben ik toch weer teruggekomen bij bmw. Maar ik besef nu ook dat er nog wel een paar leuke auto's zijn, waar ik toen niet naar keek.
Weet je wat ik irritant vind, onderstuur in een BMW! En waarom? Zie de verhouding tussen spoorbreedtes tussen voor en achter bij een bmw of bv een golf. Waarom geeft dat meer gevoel en vertrouwen dat je de auto op de millimeter kan sturen? Waarom spreken ze in rijtest van de huidige fwd hothatches over hoe fijn het kan zijn om een bocht in te sturen en als je merkt dat je net niet helemaal goed is/gaat dat bijvoorbeeld een sper op de voorkant je prachtig door een bocht trekt en je weer op de ideale lijn zet?
Weet je hoe het voelt als een auto in balans is op het circuit? Glijdend over vier wielen naar je instuur punt? Volgens mij kan dat ook prima met een voorwielaandrijver, en dat zou mij nu het meeste plezier bezorgen!