Mijmer topic...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Snipe

Re: Mijmer topic...

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 12:30

BrianV schreef: heb je wel is een Clio RS gereden?
De rijbeleving is goed, lichte auto met verdomde lekkere remmen.
Hoewel JIJ niet begrijpt waarom de 130i weg gaat kan hij en andere dat evt wel begrijpen.

Ik denk dat een Clio RS voldoende ruimte geeft mits je niet altijd met 4 mensen in de auto zit.
speel plezier, en hij is niet echt sloom voor een hatchback
Nee, nooit mee gereden. Het doet me niks. Geeft niet, het kan voor iemand anders helemaal de bom zijn. Maar zoals ik het zie: geen zescilinder, minder vermogen, geen RWD en rijdt zeer waarschijnlijk minder goed dan een 130i. Het enige voordeel: hij is nieuw en soms wil je gewoon wat anders.

Kortom, ik ben benieuwd naar zijn argumenten.

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mei 2009, 13:21

Mijn argumenten voor het moment zijn simpel:

1. ik wil iets anders
2. ik wil liever niet iets zwaarders of groters
3. behalve dat de 1 30 leuk is op zijn terrein (vermogen, soeplesse motor) biedt de auto mij niet wat ik er op dit moment van wil
4. heb ik een Clio III Rs gereden en was ik behoorlijk onder de indruk (komende vanuit een 1 30)
5. en verder ga ik nog ff over nadenken :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 13:25

Dat zijn duidelijke argumenten.
(Ik doe mijn best om me er iets bij voor te stellen.)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 15:26

Dan doe ik ook even mee sinds ik weer sinds jaren terug op Assen was te jakkeren is me 1 ding weer duidelijk(buiten dat betere remblokken en slicks een wereld van verschil kunnen maken) en dat is dat IK gewoon op 'n track niet anders wil dan welke goede ACHTERWIELAANDRIJVER ook. Period. Klaar.
Daar kan een ieder wat van zeggen en tegen in brengen, doe maar. Het maakt me geen zak uit welke hothatch ofzo mij nou zoveel meer beleving oid zou geven:forget it. :mrgreen: Is niet zo, wordt niks. Nooit.

Er reed een beste wel energieke en vlotte Corrado mee gisteren en die ging(gewild) wat gas los overstuurd(beetje) door 'n bepaalde bocht. Toen ik 'm inhaalde deed ik dat driften even op de klassieke manier:insturen gas erop, of zelfs trail braking werkte. Prachtig. :df:

Later in de pits sprak ik met de bijrijder van die Corrado:"" Oeh aaah M3 prachtig driftend, zo'n Corrado is aardig maar het is maar 'n voorwielaandrijver he"... :lol:

Dus ik mijmer over 'n 130i cupbak a la Andre en niet over Clios en andere toestanden dank u.

Aan de andere kant heb ik 'n voortreffelijke paar-trackdays-per-jaar-bak-en-nog-comfy-ook bak.

Dus ik mijmer over Brembos en slicks dan maar :mrgreen:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 13 mei 2009, 15:57

Zo'n Clio is zeker een mooie auto voor een mooie prijs.
Ik heb hem afgelopen week ook toevallig zitten configureren op de website van Renault. Een Cup lijkt goedkoop, maar vaak vink je toch opties aan. Ik zou voor de "gewone" gaan.

Kwa restwaarde is de Cup een betere optie. Deze levert in verhouding veel meer op. Zeker als je hem helemaal "kaal" neemt.
(als je het restwaarde verschil wil weten, stuur ff een pb)

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mei 2009, 16:43

Pb verstuurd :wink:

En Robin. Mooi dat je aan het mijmeren bent. Zet je eventuele agenda ook vast online. Zorg ik dat ik er een keer bij ben. Weet ik meteen wat ik mis en ook nog wel een tijdje zal missen, aangezien ik de auto niet kan betalen :mrgreen:

Maar ik denk dat ook jouw auto een compromis is. Maar op dit moment prima geschikt voor jouw doeleinden en wie weet nog wat trackdays. Dat zie ik mijzelf met zo'n auto niet doen. Ga dan voor de Caterham R500. Op het circuitrijden gaat in mijn beleving over het óp de grens rijden. En dat kan je al driftend doen, met een zware auto, waar je een tankslap krijgt van hier tot tokio :nana: en dan je rijkunsten kunt laten zien of bijvoorbeeld met lift off oversteer met een voorwielaandrijver.

De kunst van het driften zoals ik het nu ervaar is de kick als je bijvoorbeeld op een natte Nordschleife zou rijden en je bent de grens aan het opzoeken en de auto breekt uit, maar je weet 'm net elke keer op te vangen door licht driftend door te rijden. Dat wat de Caterham ook erg goed kan op droog. Das kicken, das heftig. Maar die rijkunsten heb ik nog niet, in ieder geval niet in zo'n zware auto, alhoewel ik met het sper er wel aan kan ruiken. Maar hoevaak zal ik die momenten kunnen hebben. Ik denk dat ik meer fun heb met een voorwielaandrijver, die niet zo zwaar op de neus is. Waar ik mee kan gooien en smijten. Met een lekker motortje.

Wie weet kom ik daarna wel weer terug bij achterwielaandrijving. Maar ik weet niet wat het is om regelmatig met een goede voorwielaandrijver te rijden. Ik heb altijd bmw gereden. Voor de 130i wilde ik geen bmw meer, maar ben ik toch weer teruggekomen bij bmw. Maar ik besef nu ook dat er nog wel een paar leuke auto's zijn, waar ik toen niet naar keek.

Weet je wat ik irritant vind, onderstuur in een BMW! En waarom? Zie de verhouding tussen spoorbreedtes tussen voor en achter bij een bmw of bv een golf. Waarom geeft dat meer gevoel en vertrouwen dat je de auto op de millimeter kan sturen? Waarom spreken ze in rijtest van de huidige fwd hothatches over hoe fijn het kan zijn om een bocht in te sturen en als je merkt dat je net niet helemaal goed is/gaat dat bijvoorbeeld een sper op de voorkant je prachtig door een bocht trekt en je weer op de ideale lijn zet?

Weet je hoe het voelt als een auto in balans is op het circuit? Glijdend over vier wielen naar je instuur punt? Volgens mij kan dat ook prima met een voorwielaandrijver, en dat zou mij nu het meeste plezier bezorgen!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 mei 2009, 19:57

Kan het me aan de ene kant goed voorstellen en aan de andere denk ik dat je toch wel meer moet afwegen, zonde om nu een relatief nieuwe auto te nemen en komende jaren bak aan afschrijving mee te nemen als je weer even wil switchen. Bovendien zijn er genoeg bijna nieuw alternatieven waar je ook gewoon garantie op hebt ;).

Heb je al eens gekeken in het 4wd-turbo-rally hok ala Evo?

Luco

Bericht door Luco » 13 mei 2009, 20:55

Weet je hoe het voelt als een auto in balans is op het circuit? Glijdend over vier wielen naar je instuur punt? Volgens mij kan dat ook prima met een voorwielaandrijver, en dat zou mij nu het meeste plezier bezorgen!
Rij eens mee in de seat, die doet dat prachtig over vier wielen glijdend :thumbup:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 mei 2009, 20:58

luco hornsveld schreef:
Rij eens mee in de seat, die doet dat prachtig over vier wielen glijdend :thumbup:
Nog steeds geen ABS? :P

Luco

Bericht door Luco » 13 mei 2009, 21:02

racen met abs is voor.............................. :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 mei 2009, 21:17

luco hornsveld schreef:racen met abs is voor.............................. :mrgreen:
Dus de Seat is voorzien van ABS ;).

(ben het overigens met je eens dat het zonder ABS hoort :P)

Luco

Bericht door Luco » 13 mei 2009, 21:19

Nope geen abs :mrgreen:

Laurens

Bericht door Laurens » 13 mei 2009, 21:22

Of anders rondje mee in de Dacia op Zandvoort, scheivlak in zonder remmen over 4 wielen glijdend met 145 km/u naar beneden :hosanna:

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 21:59

Ruben, dat lift off overstuur been there done that, met 140 de oprit scheef op zeilen naar Oudehaske Heerenveen, Golf III TDI ergens mid 90s. Neh dat is 't niet meer. Een M3 E90 is trouwens echtwel super smijtbaar, en tuurlijk heeft ie soms onderstuur, een F40 ook...

Neh FWD is 't gewoon niet voor mij, maar ieder z'n meuk. :mrgreen:

En tuurlijk is m'n auto 'n compromis, maar misschien wel de beste compromis voor 'n standaard auto op dit moment leverbaar, en TUURLIJK wil ik wel 'n Caterham 500 voor trackdays, maar dan ben je eerst bezig dat ding van de trailer te halen , rijden, daarna weer erop. En nee ik neem (nog) geen 2e auto, en wel dan geen Caterham, sorry. :wink:

Ik wil me met 1 kar zoveel mogelijk bedienen qua functie en qua hooligannen, nou dan heb ik op 't juiste paard gewed denk ik, ik kan eigenlijk niks lekkerders noemen wat in die df richting komt en ook nog comfy is, en een half uur daarvoor een GT3 opjagend ook ín de bochten(hangt van de bestuurder af I know)

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 22:12

Robin schreef:Ruben, dat lift off overstuur been there done that, met 140 de oprit scheef op zeilen naar Oudehaske Heerenveen, Golf III TDI ergens mid 90s. Neh dat is 't niet meer. Een M3 E90 is trouwens echtwel super smijtbaar, en tuurlijk heeft ie soms onderstuur, een F40 ook...

Neh FWD is 't gewoon niet voor mij, maar ieder z'n meuk. :mrgreen:
Ik sluit me er graag bij aan.
En misschien is FWD wel net zo goed, maar gevoelsmatig niet. Moet je dat kunnen beredeneren? Nee, als iedereen alles met het verstand deden waren we misschien wel allemaal aan de Prius.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 22:29

op momenten zal fwd een bepaald voordeel hebben, maar dat voordeel weegt niet op tegen de nadelen, anders had 'n Enzo wel fwd gehad natuurlijk. En alle tegenargumentatie omtrent dit: :blabla:

:mrgreen:

En nee ik vergelijk mijn boot niet met 'n Enzo, maar ook niet met 'n Clio. Beide 200pk verschil zegmaar. :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 22:31

Ik ben het er nog steeds mee eens.

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 06:17

Kasteel schreef:Kan het me aan de ene kant goed voorstellen en aan de andere denk ik dat je toch wel meer moet afwegen, zonde om nu een relatief nieuwe auto te nemen en komende jaren bak aan afschrijving mee te nemen als je weer even wil switchen. Bovendien zijn er genoeg bijna nieuw alternatieven waar je ook gewoon garantie op hebt ;).

Heb je al eens gekeken in het 4wd-turbo-rally hok ala Evo?
Is in mijn gedachten wel eens voorbij gekomen Bart. Maar ik heb totaal geen idee wat ik daar van moet verwachten. Ja, ik heb wel een paar vooroordelen klaarliggen, maar die kan ik niet staven; turbo gat, om de 5.000 km servicebeurt, opgevoerd, afgetrapt enzovoort :twisted:

Maar weet je wat, ga vandaag internet wel eens afstruinen, kijken of ik er nog een ander gevoel bij kan krijgen :forum: :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 08:46

Nooit over een E46 M3 gemijmerd?

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 09:41

Afbeelding

Het is mijn zaak verder niet, maar dit lijkt me beter mijmermateriaal dan een Renault Clio. Met alle respect.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 mei 2009, 10:10

Ruben schreef:De kunst van het driften zoals ik het nu ervaar is de kick als je bijvoorbeeld op een natte Nordschleife zou rijden en je bent de grens aan het opzoeken en de auto breekt uit, maar je weet 'm net elke keer op te vangen door licht driftend door te rijden. Dat wat de Caterham ook erg goed kan op droog. Das kicken, das heftig. Maar die rijkunsten heb ik nog niet, in ieder geval niet in zo'n zware auto, alhoewel ik met het sper er wel aan kan ruiken. Maar hoevaak zal ik die momenten kunnen hebben. Ik denk dat ik meer fun heb met een voorwielaandrijver, die niet zo zwaar op de neus is. Waar ik mee kan gooien en smijten. Met een lekker motortje.
Op dit moment beschik je niet over de kunsten om een rwd'er driftend over een circuit te slingeren zeg je. Maar een fwd'er durf je met lift off oversteer wel, zeg, Scheivlak/Kumho in te sturen? Een dergelijke hot hatch als een Clio slaat net zo hard terug als je de skills niet hebt. Het lijkt me dan handiger om eerst met een rwd je driftskills te upgraden, zodat je wél licht driftend die bochten kan nemen en met enige zekerheid van je kunnen het circuit rond kan gaan. De 130 met sper is de perfecte basis om al de juiste skills te leren. Even "mannen" onderelkaar (ja ik ben 22 :lol: ), maar op Zandvoort hoor je mij met de 325i toch voor te kunnen blijven? Ik denk dat je meer lol kan halen uit het verbeteren van je drivingskills dan in het aanschaffen van een andere speelse auto. Op hoge snelheid liftoff is met een fwd net zo leuk als met een rwd, al kan je de rwd op het gas doortrekken.

Christoph

Bericht door Christoph » 14 mei 2009, 10:19

Steven Nauta schreef: Ik denk dat je meer lol kan halen uit het verbeteren van je drivingskills dan in het aanschaffen van een andere speelse auto. Op hoge snelheid liftoff is met een fwd net zo leuk als met een rwd, al kan je de rwd op het gas doortrekken.
Denkfout Steven, dat jij meer lol hebt nu met je drivingskill verbeteren dan de 325i te vervangen voor iets anders betekend niet dat Ruben hetzelfde heeft ;)
Snap niet helemaal waarom mensen Ruben op andere gedachten willen brengen, hij wil een nieuw hok kopen, zit al tijden over Renault bezig en is dus blijkbaar erg gecharmeerd door het aanbod wat Renault nu heeft.... Nou hup naar de dealer en zo'n hok bestellen! :)

allen

Bericht door allen » 14 mei 2009, 10:23

Komt de bimmerbrigade weer. Het is ook zo moeilijk om verder te kijken dan je neus lang is. :bag:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 mei 2009, 10:25

Klopt is idd een denkfout. Weet natuurlijk niet wat hij wil en als hij een fwd'er aan wil schaffen moet hij dat zeker doen, probeer hem alleen te helpen met zijn keuze zodat hij niet de verkeerde maakt :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 10:28

Christoph schreef: Snap niet helemaal waarom mensen Ruben op andere gedachten willen brengen, hij wil een nieuw hok kopen, zit al tijden over Renault bezig en is dus blijkbaar erg gecharmeerd door het aanbod wat Renault nu heeft.... Nou hup naar de dealer en zo'n hok bestellen! :)
Ik wil helemaal niemand op andere gedachten brengen, ik doe alleen wat suggesties. Waarom ik die suggesties doe? Ik zag de grijns op zijn gezicht toen we een tijdje terug bij een driftdag waren met de 130i, en ik zag de grijns op zijn gezicht toen hij laatst een stukje met mijn M5 reed.

Plaats reactie