Tsja, updates.....toch wel een tijdje stil geweest hier.
Hoe dan ook, Emmy heeft weer het hoognodige onderhoud gehad na enkele maanden winterstalling. Nieuwe bobines, bougies, injectoren, remolie en staalomvlochten leidingen en nog wat klein bier hier en daar. Weer helemaal fris en fruitig voor de volgende km's. Volgende projectje is de APK, eens zien hoe belachelijk weinig km's ik er eigenlijk mee maak per jaar.....
Die weinige km's heeft zo wel zijn redenen. Nadat ik de Focus RS had verkocht, ben ik er weer in getrapt en heb ik een Impreza GTT gekocht. Een van de laatst geproduceerde GTT's en voor mij doorslaggevend: helemaal standaard (en goed verzorgd, zonder astronomische kilometerstand). Op de einddemper en de velgen na dan, maar de originelen zaten er bij. Ik blijf er een zwak voor houden, en vind het echt geweldige auto's. Uiteindelijk die ook maar laten gaan....
Omdat boxers op de een of andere manier toch in mijn systeem zijn gekomen, ben ik na een drietal flat-fours bij een flat-six uitgekomen. Zeker omdat de CEO toch met enige regelmaat liet vallen wel weer een cabrio te ambiëren, heb ik me eens in Boxsters verdiept. Heb de hele range 986 in ogenschouw genomen, van handbak tot automaat, van 2.5 tot 3.2s. Daarbij gaf de automaat me de meeste beenruimte, en vond ik "zelfs" de 2.5 echt een heerlijke rijdersauto, die met dak er af ook een hele mooie rijervaring en extra dimensie geeft. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Hoe dan ook, het is dus een vroege 996 3.4 geworden, met handbak, sper, nieuw onderstel (geen M030), sportauspuff en geen schuifdak. Was door de vorige eigenaar al een hoop preventief aan gedaan, en heb er zelf nog voor gekozen de puntjes verder op de i te zetten.
Omdat de CEO toch nog wat bleef hangen in het cabrio rijden, hebben we de zinnen op een Mini Cooper S Cabrio gezet. In zeer korte tijd een paar keer, tot grote frustratie, achter het net gevist. Vast een open deur, maar de nette, goede exemplaren waren echt binnen no-time verkocht. Desondanks bleef de behoefte aan een klein, handzaam, (relatief) modern en vlot autootje, bij voorkeur met stoffen dak. In al mijn wijsheid ben ik uitgekomen bij de laatste serie van Fiesta ST's. Ik vind 'm echt briljant. Licht, snel, *kuch* comfortabel *kuch* en in sommige opzichten een hele verfijning ten opzichte van de RS zoals ik die had. Logisch natuurlijk, want jonger, nieuwer, moderner. Edoch, de CEO, die er de meeste km's in zou moeten rijden, kan slecht (lees: niet) wennen aan de straffe vering van de ST. Ik noem dat levendig en direct, zij vindt het vermoeiend (en heeft buiten een Z3 een Frans referentiekader). Daarnaast speelt het gebrek aan de optie "cabriolet" ongetwijfeld ook een rol. Dus...omdat het ook een keer goed moet zijn, zal de ST deze zomer weer verdwijnen. Hoop ik. Of toch weer niet. Anyways...