///M3 Vlokmans

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Vlokmans

Re: ///M3 Vlokmans + Focus RS Mk1

Bericht door Vlokmans » 21 dec 2014, 16:35

Dank je Erik!

En daarom is het ook een klein voorproefje :mrgreen:

Maar verder heb je gelijk. In Casa Vlokmans hebben we het ook regelmatig over de M(oneypit)........maar ik heb de knoop doorgehakt, hij is here to stay. En dan moet het wel goed zijn.

En nog wat blik uit moeilijke hoek:

Afbeelding

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 dec 2014, 17:54

Ik zag gistermiddag rond 17:00 bij afrit Driebergen-Zeist een Estoril sedan richting Driebergen rijden, zat een lekkere sound in - die van jou?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 21 dec 2014, 17:55

Ik hoop het niet. Mij is verteld dat de mijne ergens in een mooie werkplaats staat te wachten op de laatste beetjes liefde. :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 21 dec 2014, 18:13

Jesper misschien? Die rijd ook een E36 M3 in estoril.

Goede beslissing Volkmans! Konden we dat ook maar zeggen van de foto's :lol: maar dat komt vast van het voorjaar wel goed :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 dec 2014, 18:23

Jesper rijdt met mijn/mathieu/nandor oude m3. Wat een apparaat was dat zeg. Geen spijt van dat ik hem aan Jesper verkocht heb (reed er veeeeeeel te weing mee) , maar mis hem nog wel eens.

Tim N

Bericht door Tim N » 21 dec 2014, 19:22

Erg mooie kar hoor Fabian, zag er erg netjes verzorgd uit. En ook Jesper heeft hem goed in de verzorging als ik dat zo hoor.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 04 jul 2015, 17:43

De Focus RS is weg. Van meet af aan was het niet de bedoeling deze te houden, maar het is met gemengde gevoelens dat ik hem zag vertrekken. Wat een briljante auto was dat. Zo briljant dat ik alweer een beetje zit te surfen en zoeken naar een volgende RS Mk1.

Anderzijds wil ik wel weer door, naar een volgend hoofdstuk. Kom er alleen niet zo goed uit wat het dan moet worden. Clio/Megane RS, Golf GTI/R32/36, 911, Boxster, waarbij ik warme gevoelens heb voor een R32. Loopt allemaal nog redelijk uiteen, zal een kwestie van zoeken worden. Wat ook weer leuk is :wink:

Ondertussen is de M3 technisch en cosmetisch klaar. Hoop werk verzet afgelopen winter en ik vind de auto eigenlijk wel goed zo. Als ik echt ga pietlutten ga ik komende winter wel het laatste steenslagje wegwerken en/of stripje vervangen. Om het af te toppen heb ik de auto (en mezelf :mrgreen: ) getrakteerd op een setje verse PS3's. Was ook wel nodig trouwens: ik had de auto op de brug laten zetten omdat ik de voorkant erg zoekerig en onrustig vond. Was niet zo gek, aangezien beide voorbanden aan de binnenkant (camber :bag: ) tot op het canvas versleten waren. Toen en daar maar meteen nieuw schoeisel, verder rijden was onverantwoord.

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van het echte feeststuk :mrgreen:

Afbeelding

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: ///M3 Vlokmans

Bericht door matthyssie » 04 jul 2015, 17:49

Wat blijft een dikke E36 toch mooi! :love:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 04 jul 2015, 19:02

En nog op z'n originele Vanos!

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 04 jul 2015, 19:31

De behuizing wellicht, maar de seals aan de binnenkant zijn ondertussen al wel vernieuwd :wink:

MParallel

Bericht door MParallel » 05 jul 2015, 03:25

Vlokmans schreef:De behuizing wellicht, maar de seals aan de binnenkant zijn ondertussen al wel vernieuwd :wink:
Ja ik heb geen x-ray vision :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2015, 10:19

Echt super zon M3 sedan, vind het echt heel jammer dat ze niet ook een e46 M3 sedan hebben gemaakt

Reind

Bericht door Reind » 08 jul 2015, 08:45

Mooie configuratie zo.

Nieuwe bandjes doen een hoop. Ik denk dat veel mensen dat onderschatten.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 26 mei 2017, 23:18

Tsja, updates.....toch wel een tijdje stil geweest hier.

Hoe dan ook, Emmy heeft weer het hoognodige onderhoud gehad na enkele maanden winterstalling. Nieuwe bobines, bougies, injectoren, remolie en staalomvlochten leidingen en nog wat klein bier hier en daar. Weer helemaal fris en fruitig voor de volgende km's. Volgende projectje is de APK, eens zien hoe belachelijk weinig km's ik er eigenlijk mee maak per jaar..... :bag:

Afbeelding

Die weinige km's heeft zo wel zijn redenen. Nadat ik de Focus RS had verkocht, ben ik er weer in getrapt en heb ik een Impreza GTT gekocht. Een van de laatst geproduceerde GTT's en voor mij doorslaggevend: helemaal standaard (en goed verzorgd, zonder astronomische kilometerstand). Op de einddemper en de velgen na dan, maar de originelen zaten er bij. Ik blijf er een zwak voor houden, en vind het echt geweldige auto's. Uiteindelijk die ook maar laten gaan....

Afbeelding

Omdat boxers op de een of andere manier toch in mijn systeem zijn gekomen, ben ik na een drietal flat-fours bij een flat-six uitgekomen. Zeker omdat de CEO toch met enige regelmaat liet vallen wel weer een cabrio te ambiëren, heb ik me eens in Boxsters verdiept. Heb de hele range 986 in ogenschouw genomen, van handbak tot automaat, van 2.5 tot 3.2s. Daarbij gaf de automaat me de meeste beenruimte, en vond ik "zelfs" de 2.5 echt een heerlijke rijdersauto, die met dak er af ook een hele mooie rijervaring en extra dimensie geeft. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Hoe dan ook, het is dus een vroege 996 3.4 geworden, met handbak, sper, nieuw onderstel (geen M030), sportauspuff en geen schuifdak. Was door de vorige eigenaar al een hoop preventief aan gedaan, en heb er zelf nog voor gekozen de puntjes verder op de i te zetten.

Afbeelding

Omdat de CEO toch nog wat bleef hangen in het cabrio rijden, hebben we de zinnen op een Mini Cooper S Cabrio gezet. In zeer korte tijd een paar keer, tot grote frustratie, achter het net gevist. Vast een open deur, maar de nette, goede exemplaren waren echt binnen no-time verkocht. Desondanks bleef de behoefte aan een klein, handzaam, (relatief) modern en vlot autootje, bij voorkeur met stoffen dak. In al mijn wijsheid ben ik uitgekomen bij de laatste serie van Fiesta ST's. Ik vind 'm echt briljant. Licht, snel, *kuch* comfortabel *kuch* en in sommige opzichten een hele verfijning ten opzichte van de RS zoals ik die had. Logisch natuurlijk, want jonger, nieuwer, moderner. Edoch, de CEO, die er de meeste km's in zou moeten rijden, kan slecht (lees: niet) wennen aan de straffe vering van de ST. Ik noem dat levendig en direct, zij vindt het vermoeiend (en heeft buiten een Z3 een Frans referentiekader). Daarnaast speelt het gebrek aan de optie "cabriolet" ongetwijfeld ook een rol. Dus...omdat het ook een keer goed moet zijn, zal de ST deze zomer weer verdwijnen. Hoop ik. Of toch weer niet. Anyways... :wink:

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 27 mei 2017, 09:51

Is het niet wat om er een iets meer uitgebalanceerd onderstel onder te schroeven?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 27 mei 2017, 11:11

Vind persoonlijk het onderstel uitstekend passen bij de auto en het karakter. Direct en communicatief. Aftermarket onderstel zou daar in mijn optiek afbreuk aan doen, het is juist het hele pakket wat het tot een geslaagde auto maakt. Vind ik althans.

En dan de flex in het dak zeker? :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 mei 2017, 11:29

Gewoon inruilen voor een cabrio met de M en de 996 heb je toch al 2 sportieve auto's? Dan is het juist leuk om voor de afwisseling ook een auto te hebben staan die uitnodigd om rustig te cruisen met het dak er :D en als je daarmee dan ook nog eens de CEO blij maakt, altijd goed toch!

Overigens een heel gaaf wagenpark zo de M en de 996 :headbang:

MParallel

Bericht door MParallel » 27 mei 2017, 11:45

Waarom injectoren en bobines vervangen?

Oude stuk? Kan me niet voorstellen als de auto zo weinig rijdt.

Of waren de vonkjes verouderd?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 27 mei 2017, 11:57

De bobine en injector van cilinder 4 waren kort na de winterslaap gesneuveld. De bobines bleken nog een productiedatum uit '95 te hebben. Dus ja, één voor één vervangen als ze de geest geven, of alles in één keer doen? Schijnbaar zijn de bobines door de jaren heen ook aangepast en verbeterd. De injectoren stonden voor dit jaar al op de rol: of reviseren, of vernieuwen. Injector 4 was "beyond" reviseren, dus maar bukken en alles nieuw.

MParallel

Bericht door MParallel » 27 mei 2017, 16:52

Aha ok. Juist mooi, originele bobines :)

Liep die niet lekker of foutcodes op the injectoren?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 27 mei 2017, 17:52

Ja, heb ook nog heel kort getwijfeld om ze er in te laten zitten. In de wetenschap dat binnen luttele km's de volgende (zeer waarschijnlijk?) er uit zou klappen :mrgreen:

Hij liep op 5 pitten. Bobine in kwestie was echt door, en ook een foutcode op de injector/bobine van cilinder 4. Was niet te missen.

MParallel

Bericht door MParallel » 27 mei 2017, 18:11

Ah juist ja.

Welke zaten er origineel op in 1995? Bosch, Bremi?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 27 mei 2017, 18:51

Bremi.

Plaats reactie