Vive la France, Daily update!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Vive la France, Daily update!

Bericht door G Kolkman » 23 okt 2008, 22:17

Vandaag was echt geniaal :D ! Lekker rossen. Heb stukken van de band gebruikt die je normaal niet gebruikt dus dat scheelt, het dagelijkse loopvlak kan de winter nog wel door :mrgreen: . Slet heeft nog geen klap verkeerd gegeven, was gewoon aan het karten :) . Dagteller sinds maandagochtend staat op 1880 km!

Metchu

Bericht door Metchu » 23 okt 2008, 22:21

wij zijn hier met meer dan 5 man het verloop van dit draadje aan het lezen en wij zitten ook met tranen in de ogen van het lachen :D

vanavond laat weer een verslag ;) de laatste alweer :(

allen

Bericht door allen » 23 okt 2008, 22:27

Hoezo, beleef je niets meer op de terugweg? Gewoon morgen achter Elmar aanrijden, weer lekker verdwalen omdat die per ongeluk Gerdinand volgt en je hebt nog een verhaal. :mrgreen:

Dexter

Bericht door Dexter » 23 okt 2008, 22:37

En er gaat toch morgen nog wel met dat 4x4 spul offroad gereden worden?
Oefening daarvoor hebben jullie al maar zat gehad van de week. :mrgreen:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 23 okt 2008, 22:54

Dexter schreef:En er gaat toch morgen nog wel met dat 4x4 spul offroad gereden worden?
Dat dacht ik dus ook....nog 2 verslagen te gaan. :D

steve smith

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 22:58

Dexter schreef:En er gaat toch morgen nog wel met dat 4x4 spul offroad gereden worden?
Hmmm, heb jij al wel een foto gezien van een 147GTA tot aan de naafkappen in de prut? Please share!

Aad

Bericht door Aad » 23 okt 2008, 23:31

Hulp gevraagdt door hotelier te Saint Nectaire.
Gevonden achter de bar
Bijlagen
VHalen.jpg
VHalen.jpg (31.83 KiB) 1109 keer bekeken

steve smith

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 23:40

:clap:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 23 okt 2008, 23:46

4x4 rijden is afgelast vanwege een sterfgeval in de familie van die kerel die dat runt. Wel jammer maar het geeft mij precies wat ik nog nodig had: tijd om buiten wegen te zoeken. Ik móet die krappe 2e versnellingsshit terugvinden morgen, heb al een kaart van de omgeving :) . Dan om een uur of 12 richting het noorden (route nog te bepalen maar denk er over om in de carrefour een compas te kopen en dan zelf iets in elkaar te fabrieken. Who needs Domdom anyway :wink: .

Metchu

Bericht door Metchu » 23 okt 2008, 23:48

Het offroaden gaat helaas niet door wegens het overlijden van een naaste van de beste man die het regelt... Dus morgen zit het er echt officieel op en gaat de rest beginnen met de terugreis....

RenéRose a.k.a. Mudking en Joost, Tom van Hezewijk en Laurens zijn namelijk al vertrokken .

verslag ga ik zo aan beginnen, moet eerst alle shit op me laptop zetten van de dag, tering wat een kutwerk :P heb teveel echt teveel materiaal :D

Macboy

Bericht door Macboy » 24 okt 2008, 00:00

Heb 9 pagina's in één adem doorgelezen met pijn in mijn hart omdat ik er niet bij ben :(

Wat een evenement zeg. Uniek. Dit is gekkenwerk. Peter je bent een H-E-L-D man.....

En ik piste gewoon bijna letterlijk in mijn broek van die string foto van René hahahaha :clap:

Metchu: respect voor al je verslagen ...geniaal

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2008, 00:20

String foto, in poster formaat op de gevelbij het DF headquarter :mrgreen:

Maus

Bericht door Maus » 24 okt 2008, 00:42

Ik voel een groupsbuy aankomen. :mrgreen:

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 24 okt 2008, 00:48

Aad Hoogendoorn schreef:Zo beter gekleed , kon echt niet :angel:
Nou ik had eigenlijk nog wat pizzabroodjes in de oven liggen, maar die kunnen wel direct de vuilnisbak in. :shock:

Metchu

Bericht door Metchu » 24 okt 2008, 01:42

Hier is ie dan, mn laatste verslag! Want morgen begint de reis terug, niet samen met Elmar, maar samen met Jan Ozephius in de A8 8)

Afbeelding

Vandaag gingen we naar het circuit Lurcy Levis, deze was ongeveer 160 kilometer van ons hotel. Het verste circuit dus. Aangezien de 4x4 challenge vrijdag niet door zou gaan, hadden er een paar besloten om na vandaag te gaan vertrekken. Want anders zouden ze eerst weer teug naar het hotel moeten rijden om vervolgens de volgende dag dezelfde weg weer naar Nederland te nemen.

Om 7 uur zou ik klaar moeten staan voor het ontbijt. De wekker ging dan ook ongever 3x en uiteindelijk om 6.35 stond ik op. Snel een douche nemen en naar beneden. Jitse en Laurens waren al vertrokken met hun trailers, want het circuit zou open zijn vanaf half 9. Ik vertrok samen met Elmar, Peter en Gerdinand om precies te zijn om 7.45 uur richting Lurcy Levis.

Afbeelding

Het was nog donker toen we vertrokken en het werd langzamerhand steeds lichter. Wat me meteen op dat moment opviel, was de koude lucht en de mistvorming (hier bij de viva la france gangers consequent Ze Frog genoemd :D ). Het zou volgens de voorspelling wel droog blijven en het zonnetje zou goed schijnen, dus de verwachting was wel hoog.

Afbeelding

Na ruim een uur gereden te hebben, was het tijd om te tanken. Ik zag een bord, die aangaf dat er bij de volgende afslag een stationnetje zou moeten zijn, weliswaar met een vage cirkel en pijlen erop, maar het moest maar. Seinen naar Elmar, want hej, ik vertrouw nog steeds op zijn routekennis en Elmar begreep de hint. Op naar het tankstation.
Afbeelding

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat Elmar oordopjes heeft EN muziek achterin :mrgreen: Maar goed, dat was niet het grootste probleem. Want het zal weer is niet, Elmar kon de afslag terug naar de hoofdweg niet meer vinden en opeens zaten we op een smalle weg. De TomTom van Elmar gaf op dat moment aan dat het nog ruim 50 kilometer zou zijn. Maar wat een geluk bij een ongeluk! Door de afwijking naar het tankstation en daardoor als gevolg het "verdwalen" had daardoor weer als gevolg dat we op supergave b-weggetjes uitkwamen. De macboy route is hiermee vergeleken een mickey mouse weggetje. Echt super was het! Zelfs Gerdinand die echt een hoop van die gekke weggetjes gewend is, vond het gaaf! :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Na lekker sportief met z'n 4en gereden te hebben, kwamen we uiteindelijk aan bij het circuit. Ons viel meteen de dikke mist op... Oh oh als dat maar zou goed gaan dachten we nog!
Afbeelding

Het afladen van de spullen naar de (mini) pitbox was al in volle gang en de auto's werden ook van de trailers afgehaald!
Afbeelding

Alleen was er wat inspanning nodig om de mini eraf te krijgen, omdat die onderweg verschoven was. Met 5 man tegen de zijkant aanduwen heeft als gevolg dat dat ding weer rechtstaat :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Langzamerhand werd de groep weer compleet en gingen we een blindengeleiderondje doen (met Peter voorop).
Afbeelding
Afbeelding

We mochten zo langzamerhand de baan op, maar er was nog steeds dikke mist. In het begin dacht ik dat dat helemaal niet leuk zou zijn. Maar de marshalls hadden op elke rem en instuurpunt een pion neergezet. Ik kreeg op een gegeven moment de smaak te pakken met de clio en ging steeds harder in de mist. Is wel gaaf hoor om vrijwel blind te gaan knallen en te vertrouwen op een paar pionnen 8) In de tussentijd dat we niet reden probeerden we ons te vermaken met de nieuwe banden van HanZ06 :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Toen moest er nog een auto de trailer opgetrokken worden waar we geen sleutel van hadden, dit is gebeurd in alle hectiek en heeft niets met donkere zaken te maken :mrgreen: Na creatief nadenken van de groep is dat op deze wijze opgelost. Echt geweldig om te zien 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jitse moest helaas al in de middag vertrekken met de trailer richting Nederland. De vrije training voor het DSC was namelijk verplaatst naar vrijdag! Dus ik moest in de namiddag mijn cliootje missen. Geen probleem, want ik was allang blij dat dat ding uberhaupt meekon! Echt gaaf!!!
Hier vertrekt Jitse, terwijl we net een pauze houden. Het weer is op dat moment volledig opgeklaard. De zon schijnt dan ook KEI en KEIHARD! Heerlijk weer weer!
Afbeelding

Ook ik ben nu trotse eigenaar van de Vive La France sticker op de clio. Deze mocht erop voordat de clio weer vertrok naar Nederland
Afbeelding

Ondertussen werd er weer supergezellig geouwehoerd en werd de baan besproken. Lurcy Levis is een andere baan dan de voorgaande twee. Er zitten 2 supersnelle bochten in, eentje na het rechte stuk keihard met 150 doorheen. Er was voor de rest helemaal niets te bekennen, pure weiland. Het circuit deed ons ook erg veel denken aan de TopGear Track! Ik vond het een gooi en smijt circuit en ook nette lijnen circuit. Dat werd dan ook het meeste gedaan dit keer. Het driften is in de ochtend eventjes gedaan en in de middag alleen door Tom van Hezewijk. Hier is te zien wat Elmar met de mannen aan het bespreken is en daarna wat actiefoto's 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het "paddock"
Afbeelding

Wat Hanz06Fun
Afbeelding

Hezewijk aan het driften
Afbeelding

En daarna kwam het weer altijd enerverende moment, van de stickeronthulling. De Elmar-fans zijn onderhand Elmar-hooligans geworden (Lees: Joost en RenéRosé) en stonden erbij om de boel bijelkaar te klappen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het tijd om naar huis te gaan! De straatbanden gingen eronder en er werd afscheid genomen van wat mensen. Ik heb onderhand begrepen dat René en Joost in Nederland zitten en als het goed is heeft laurens onderweg een hotelletje genomen en Hezewijk zou ook doorknallen
Afbeelding

Maar dan net voor sluitingstijd van de baan, kwam er opeens een bugatti replica de paddock op rijden om te kijken wat er allemaal gebeurde. Peter spurte er meteen op af en bood de goede man een ritje aan op het circuit met hem als bijrijder. Peter heeft zoals jullie weten ook een deathwish (lees: geen gordels en houvast in dat ding!). Maar wat een geluid zeg 8) 8 in lijn zei Peter later...
Afbeelding

Toen begon de reis terug, daar kan ik jullie niet echt veel over vertelen, daar ik vrijwel de hele rit geslapen heb :mrgreen: . 's avonds zaten we weer aan een heerlijk diner, maar dan met een iets kleiner groepje. Het was er niet minder gezellig om geworden, dat is wel duidelijk! Daarna hebben we nog even wat beelden van de dag gekeken en toen was het al snel half 12 a 12 uur. Langzamerhand druppelden de mensen naar boven om te gaan pitten, omdat de volgende dag het ontbijt al vanaf half 7 klaar zal staan. Ook ik ga nu naar me nest, want kan slaap goed gebruiken. Heb een hoop energie verbrast hier, maar het was het echt dubbel en dwars waard!

Wat zal ik vaak en vooral plezierig terugkijken op dit evenement. Erg goed te doen met je eigen auto/straat auto. Zijn er genoeg geweest die het hebben gedaan en het is echt geen probleem. Het enige technische mankement dat is voorgekomen, was Luco met de Carterpan (die inmiddels alweer thuis is) en ik met mijn brandstofpomp, wat heel makkelijk is verholpen. Zo nu en dan slippertjes, maar geen schade dan alleen deuken in de ego's :mrgreen: Ik hoop echt dat er volgend jaar weer een organisatie als viva la france komt, want dit is iets wat veel meer mensen moeten meemaken!!

Ik zal kijken of ik na volgende week wat videobeelden online kan zetten en ook zal er hier natuurlijk weer een dvd van komen. Het beste/grootste evenement van df in zijn bestaan tot nu toe lijkt mij! En ik was erbij! Ongelofelijk! Jullie ook een klein beetje dankzij de verslagen, maar meer dan fappen zal dat wel niet geweest zijn. Ik heb hier geproefd, geroken, gevoeld en geweten wat driving-fun werkelijk is! Dit was genieten, dit was pas echt Leven, Viva la France, Leve Frankrijk en ik snak naar veel meer!

Metchu vanuit St. Nectaire, over en uit!

p.s. mag ik jullie vragen om het niet al te off-topic te laten gaan? René is nu wel genoeg gepest :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Metchu op 24 okt 2008, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 okt 2008, 01:48

Gaaf verslagje weer!

Goede reis voor morgen!

Michel

steve smith

Bericht door steve smith » 24 okt 2008, 01:52

Metchu schreef: Metchu vanuit St. Nectaire, over en uit!

p.s. mag ik jullie vragen om het niet al te off-topic te laten gaan?
Na zoveel werk? Absoluut!

Goede reis terug morgen en bedankt voor de update. Weet zeker dat ik niet de enige ben die er al een uurtje of wat op zit te wachten! :bignews:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2008, 01:53

Wederom een mooi verslag Metin!! Erg leuk.

Helaas de laatste alweer. Of moet ik zeggen gelukkig......nu kan ik tenminste weer eens vroeg naar bed :P.

Goede reis!!!!

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 24 okt 2008, 01:54

Een geweldig, uniek, en ongeevenaard evenement.

Hulde aan de organisatie.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 24 okt 2008, 01:58

Wederom een leuk verslag van een ongetwijfeld te gekke paar dagen :clap:

En Steve, jij was inderdaad niet de enige die op dit verslag zat te wachten ;)
Laatst gewijzigd door Paskal op 24 okt 2008, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 24 okt 2008, 01:59

Leuk leuk leuk! Jammer dat dit het laatste verslag is, ik heb het met veel plezier gelezen.
Ik neem aan dat er nog veel meer foto's aankomen als jullie terug in NL zijn?

Hoe dan ook, drive safe! 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 24 okt 2008, 01:59

Mark Nauta schreef:nu kan ik tenminste weer eens vroeg naar bed :P.

Goede reis!!!!
LOL!

Bedankt ;) Zal vast wel goedkomen in die heerlijke stoelen van de A8 8)

Nu maar eens pitten! Heb m'n verslag ietsjes gewijzigd, moest nog een foto bij van Elmar en wat typfoutjes door slaapgebrek en snelheid verbeterd :mrgreen:

Salut, Au revoir, a bientôt :mrgreen:

p.s. we hebben inderdaad nog veel en veeeeeel meer materiaal. Niet te vergeten op de eerste plaats de video's! En bijvoorbeeld Joost die een hoop foto's heeft geschoten! Iedere deelnemer had eigenlijk wel WAT mee 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 okt 2008, 02:02

Erg leuk verslag weer!

Ook geweldig om te zien hoeveel DFers er 's avonds wachten op de updates, dat laat wel de spirit zien van deze groep! Heerlijk

LOL @ de foto van Hanz06 met zijn zoontje trouwens :roflol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 okt 2008, 06:00

Top verslag weer :thumbup:

Goede reis terug allemaal !!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 24 okt 2008, 08:29

Wat weer een mooi verslag Metin!!!

Ik baal eigenlijk ook wel dat ik er niet bij kon zijn :(
Werk he :'(