Hier is ie dan, mn laatste verslag! Want morgen begint de reis terug, niet samen met Elmar, maar samen met Jan Ozephius in de A8 8)
Vandaag gingen we naar het circuit Lurcy Levis, deze was ongeveer 160 kilometer van ons hotel. Het verste circuit dus. Aangezien de 4x4 challenge vrijdag niet door zou gaan, hadden er een paar besloten om na vandaag te gaan vertrekken. Want anders zouden ze eerst weer teug naar het hotel moeten rijden om vervolgens de volgende dag dezelfde weg weer naar Nederland te nemen.
Om 7 uur zou ik klaar moeten staan voor het ontbijt. De wekker ging dan ook ongever 3x en uiteindelijk om 6.35 stond ik op. Snel een douche nemen en naar beneden. Jitse en Laurens waren al vertrokken met hun trailers, want het circuit zou open zijn vanaf half 9. Ik vertrok samen met Elmar, Peter en Gerdinand om precies te zijn om 7.45 uur richting Lurcy Levis.
Het was nog donker toen we vertrokken en het werd langzamerhand steeds lichter. Wat me meteen op dat moment opviel, was de koude lucht en de mistvorming (hier bij de viva la france gangers consequent Ze Frog genoemd

). Het zou volgens de voorspelling wel droog blijven en het zonnetje zou goed schijnen, dus de verwachting was wel hoog.
Na ruim een uur gereden te hebben, was het tijd om te tanken. Ik zag een bord, die aangaf dat er bij de volgende afslag een stationnetje zou moeten zijn, weliswaar met een vage cirkel en pijlen erop, maar het moest maar. Seinen naar Elmar, want hej, ik vertrouw nog steeds op zijn routekennis en Elmar begreep de hint. Op naar het tankstation.
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat Elmar oordopjes heeft EN muziek achterin

Maar goed, dat was niet het grootste probleem. Want het zal weer is niet, Elmar kon de afslag terug naar de hoofdweg niet meer vinden en opeens zaten we op een smalle weg. De TomTom van Elmar gaf op dat moment aan dat het nog ruim 50 kilometer zou zijn. Maar wat een geluk bij een ongeluk! Door de afwijking naar het tankstation en daardoor als gevolg het "verdwalen" had daardoor weer als gevolg dat we op supergave b-weggetjes uitkwamen. De macboy route is hiermee vergeleken een mickey mouse weggetje. Echt super was het! Zelfs Gerdinand die echt een hoop van die gekke weggetjes gewend is, vond het gaaf!
Na lekker sportief met z'n 4en gereden te hebben, kwamen we uiteindelijk aan bij het circuit. Ons viel meteen de dikke mist op... Oh oh als dat maar zou goed gaan dachten we nog!
Het afladen van de spullen naar de (mini) pitbox was al in volle gang en de auto's werden ook van de trailers afgehaald!
Alleen was er wat inspanning nodig om de mini eraf te krijgen, omdat die onderweg verschoven was. Met 5 man tegen de zijkant aanduwen heeft als gevolg dat dat ding weer rechtstaat
Langzamerhand werd de groep weer compleet en gingen we een blindengeleiderondje doen (met Peter voorop).
We mochten zo langzamerhand de baan op, maar er was nog steeds dikke mist. In het begin dacht ik dat dat helemaal niet leuk zou zijn. Maar de marshalls hadden op elke rem en instuurpunt een pion neergezet. Ik kreeg op een gegeven moment de smaak te pakken met de clio en ging steeds harder in de mist. Is wel gaaf hoor om vrijwel blind te gaan knallen en te vertrouwen op een paar pionnen 8) In de tussentijd dat we niet reden probeerden we ons te vermaken met de nieuwe banden van HanZ06
Toen moest er nog een auto de trailer opgetrokken worden waar we geen sleutel van hadden, dit is gebeurd in alle hectiek en heeft niets met donkere zaken te maken

Na creatief nadenken van de groep is dat op deze wijze opgelost. Echt geweldig om te zien 8)
Jitse moest helaas al in de middag vertrekken met de trailer richting Nederland. De vrije training voor het DSC was namelijk verplaatst naar vrijdag! Dus ik moest in de namiddag mijn cliootje missen. Geen probleem, want ik was allang blij dat dat ding uberhaupt meekon! Echt gaaf!!!
Hier vertrekt Jitse, terwijl we net een pauze houden. Het weer is op dat moment volledig opgeklaard. De zon schijnt dan ook KEI en KEIHARD! Heerlijk weer weer!
Ook ik ben nu trotse eigenaar van de Vive La France sticker op de clio. Deze mocht erop voordat de clio weer vertrok naar Nederland
Ondertussen werd er weer supergezellig geouwehoerd en werd de baan besproken. Lurcy Levis is een andere baan dan de voorgaande twee. Er zitten 2 supersnelle bochten in, eentje na het rechte stuk keihard met 150 doorheen. Er was voor de rest helemaal niets te bekennen, pure weiland. Het circuit deed ons ook erg veel denken aan de TopGear Track! Ik vond het een gooi en smijt circuit en ook nette lijnen circuit. Dat werd dan ook het meeste gedaan dit keer. Het driften is in de ochtend eventjes gedaan en in de middag alleen door Tom van Hezewijk. Hier is te zien wat Elmar met de mannen aan het bespreken is en daarna wat actiefoto's 8)
Het "paddock"
Wat Hanz06Fun
Hezewijk aan het driften
En daarna kwam het weer altijd enerverende moment, van de stickeronthulling. De Elmar-fans zijn onderhand Elmar-hooligans geworden (Lees: Joost en RenéRosé) en stonden erbij om de boel bijelkaar te klappen!
Daarna was het tijd om naar huis te gaan! De straatbanden gingen eronder en er werd afscheid genomen van wat mensen. Ik heb onderhand begrepen dat René en Joost in Nederland zitten en als het goed is heeft laurens onderweg een hotelletje genomen en Hezewijk zou ook doorknallen
Maar dan net voor sluitingstijd van de baan, kwam er opeens een bugatti replica de paddock op rijden om te kijken wat er allemaal gebeurde. Peter spurte er meteen op af en bood de goede man een ritje aan op het circuit met hem als bijrijder. Peter heeft zoals jullie weten ook een deathwish (lees: geen gordels en houvast in dat ding!). Maar wat een geluid zeg 8) 8 in lijn zei Peter later...
Toen begon de reis terug, daar kan ik jullie niet echt veel over vertelen, daar ik vrijwel de hele rit geslapen heb

. 's avonds zaten we weer aan een heerlijk diner, maar dan met een iets kleiner groepje. Het was er niet minder gezellig om geworden, dat is wel duidelijk! Daarna hebben we nog even wat beelden van de dag gekeken en toen was het al snel half 12 a 12 uur. Langzamerhand druppelden de mensen naar boven om te gaan pitten, omdat de volgende dag het ontbijt al vanaf half 7 klaar zal staan. Ook ik ga nu naar me nest, want kan slaap goed gebruiken. Heb een hoop energie verbrast hier, maar het was het echt dubbel en dwars waard!
Wat zal ik vaak en vooral plezierig terugkijken op dit evenement. Erg goed te doen met je eigen auto/straat auto. Zijn er genoeg geweest die het hebben gedaan en het is echt geen probleem. Het enige technische mankement dat is voorgekomen, was Luco met de Carterpan (die inmiddels alweer thuis is) en ik met mijn brandstofpomp, wat heel makkelijk is verholpen. Zo nu en dan slippertjes, maar geen schade dan alleen deuken in de ego's

Ik hoop echt dat er volgend jaar weer een organisatie als viva la france komt, want dit is iets wat veel meer mensen moeten meemaken!!
Ik zal kijken of ik na volgende week wat videobeelden online kan zetten en ook zal er hier natuurlijk weer een dvd van komen. Het beste/grootste evenement van df in zijn bestaan tot nu toe lijkt mij! En ik was erbij! Ongelofelijk! Jullie ook een klein beetje dankzij de verslagen, maar meer dan fappen zal dat wel niet geweest zijn. Ik heb hier geproefd, geroken, gevoeld en geweten wat driving-fun werkelijk is! Dit was genieten, dit was pas echt Leven, Viva la France, Leve Frankrijk en ik snak naar veel meer!
Metchu vanuit St. Nectaire, over en uit!
p.s. mag ik jullie vragen om het niet al te off-topic te laten gaan?
René is nu wel genoeg gepest