Horloge / Horloges topic
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Re: Horloge / Horloges topic
Ik snap de reacties ook niet, als mensen zulke bedragen ervoor over hebben dan moeten ze dat toch zelf weten en als ik dan zo'n ding in m'n bezit zou hebben zou ik ook niet zeggen: "Ik vind het zo overdreven, al die hoge prijzen, u mag 'm wel voor de aanschafprijs hebben".
Net alsof ze die Rolexen gratis weg geven, die worden toch ook alleen maar duurder en dan zeggen jullie toch ook niet: "Ik heb 'm gekocht voor de helft wat ie nu waard is, dus dan mag u 'm daar wel voor hebben....ik wil geen winst maken".
Net alsof ze die Rolexen gratis weg geven, die worden toch ook alleen maar duurder en dan zeggen jullie toch ook niet: "Ik heb 'm gekocht voor de helft wat ie nu waard is, dus dan mag u 'm daar wel voor hebben....ik wil geen winst maken".
- Jaws
Het is je eigendom dus je mag er in principe mee doen wat je wilt. Maar zo verziek je een markt. En dan kan je wel over simpel vraag en aanbod hebben, maar dan vergeet je de ethiek.
- Bert ///M3
Vind het ook wat overdreven. Als jij in de rij staat dan neem je zelf ook het risico om 4 uur te gaan staan wachten en dat ze net voor jou neus op zijn.
Je kan het ook omdraaien. Mijn tijd kost ook geld dus als ik er 2 uur voor moet reizen en 4 uur voor in de rij moet staan dan kan ik ook beter iemand anders wat meer betalen als er zelf gaan staan. Je weet dat ze ook online te koop komen. (hoewel hier ws ook wel scalping bots ingezet worden) Mensen die dus nu een meerprijs voor willen betalen doen dat alleen om er eerder aan te komen.
Daarnaast loop je ook het risico dat jou kleur net uit de gratie valt en je er geen fluit mee opschiet.
Ik heb minder moeite met zoiets als die Rolex dealers die ze door de achterdeur wegdoen aan een vriendje en vervolgens beiden een paar duizend in hun zak steken. Die maken in een paar minuten een advertentie en klaar.

Je kan het ook omdraaien. Mijn tijd kost ook geld dus als ik er 2 uur voor moet reizen en 4 uur voor in de rij moet staan dan kan ik ook beter iemand anders wat meer betalen als er zelf gaan staan. Je weet dat ze ook online te koop komen. (hoewel hier ws ook wel scalping bots ingezet worden) Mensen die dus nu een meerprijs voor willen betalen doen dat alleen om er eerder aan te komen.
Daarnaast loop je ook het risico dat jou kleur net uit de gratie valt en je er geen fluit mee opschiet.
Ik heb minder moeite met zoiets als die Rolex dealers die ze door de achterdeur wegdoen aan een vriendje en vervolgens beiden een paar duizend in hun zak steken. Die maken in een paar minuten een advertentie en klaar.
LogischJinx schreef: 27 mar 2022, 18:22 Ze controleren en plaatsen de advertentie alleen op doordeweekse dagen.![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo is het, Opa! En Bert 

- JP
Ik probeer mijn geluk wel weer op de kermis.
-
Ik zuur?
Ik heb je zelfs de beste verkoopplaats aangereikt.
Ik ben niet zuur hoor, ik vind het alleen triest dat zo'n massa product zo gehyped wordt. Sterker nog , misschien verkoop ik m'n Speedmaster wel echt, want ik vind het echt een downgrade van Omega.
Verder hoort dit er tegenwoordig gewoon bij. Ook met sneakers & de hele bende.
Ik heb je zelfs de beste verkoopplaats aangereikt.
Ik ben niet zuur hoor, ik vind het alleen triest dat zo'n massa product zo gehyped wordt. Sterker nog , misschien verkoop ik m'n Speedmaster wel echt, want ik vind het echt een downgrade van Omega.
Verder hoort dit er tegenwoordig gewoon bij. Ook met sneakers & de hele bende.
- MParallel
- Auto: BMW
Goed plan. Vroeger altijd voor paar gulden van die quartz horloges winnen. Nog van staal ook.
-
ethiek?
Die moet je even uitleggen.
Want als ik, als buitenstaander, dit topic en de hierin genoemde marktprijzen van horloges voorbij zie komen zijn huizenmakelaars en autohandelaren onschuldige koorknaapjes in mijn ogen.
- Jaws
Ethiek is kritisch nadenken of het moreel goed is wat je doet. In dit geval: gaan voor maximale zelfverrijking, wetende dat je meehelpt een markt te verzieken
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Hoe kan je als verkoper een markt verzieken als het spul binnenkort gewoon onbeperkt voor €250 te koop is?
De ongeduldige sukkel die te stom is om een paar weekjes te wachten en een hoop geld betaalt voor een kortstondige hype, die verziekt de markt.
De ongeduldige sukkel die te stom is om een paar weekjes te wachten en een hoop geld betaalt voor een kortstondige hype, die verziekt de markt.
-
Hoe kun je een markt verzieken die al verziekt is?
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Ja, dat is eigenlijk een nog veel betere vraag. 

- Alfata
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
De kopers verzieken de markt, niet de verkopers. Klassieke fout om het andersom te denken.Jaws schreef: 27 mar 2022, 18:46 Het is je eigendom dus je mag er in principe mee doen wat je wilt. Maar zo verziek je een markt. En dan kan je wel over simpel vraag en aanbod hebben, maar dan vergeet je de ethiek.
-
OnlineHarryC
Jezus......
Het gaat hier gewoon om marktwerkingen we hebben het over luxe artikelen.
Als je zo gaat redeneren waarom vraag je dan 25K voor een bmw uit 1986 of het dubbele voor een Rolex.... het einde is zoek. Maar als je het product bezit doe je er logischer wijze aan mee.
Waar ik eventueel wel problemen mee heb is als het om (eerste) levensbehoefte gaat, zonnebloemolie voor 5 euro per fles, babypoedermelk en ook starterswoningen die door investeerders worden opgekocht. Waarbij in het laatste geval de investeerder niet eens de slechte persoon is maar de regelgeving die dit toestaat gewoon op de schop moet.
Maar een luxe artikel met winst verkopen omdat er meer vraag dan aanbod is vind ik heel normaal.
Als je zo gaat redeneren waarom vraag je dan 25K voor een bmw uit 1986 of het dubbele voor een Rolex.... het einde is zoek. Maar als je het product bezit doe je er logischer wijze aan mee.
Waar ik eventueel wel problemen mee heb is als het om (eerste) levensbehoefte gaat, zonnebloemolie voor 5 euro per fles, babypoedermelk en ook starterswoningen die door investeerders worden opgekocht. Waarbij in het laatste geval de investeerder niet eens de slechte persoon is maar de regelgeving die dit toestaat gewoon op de schop moet.
Maar een luxe artikel met winst verkopen omdat er meer vraag dan aanbod is vind ik heel normaal.
- MParallel
Luxeproducten gaan juist tegen de klassieke marktwerking in. Daar stijgt de vraag als de prijs omhoog gaat. Immers, exclusief, zeldzaam etc.
Ik zie deze Swatch met Omega logo als een fun klok, en een massaproduct. Geen luxe artikel, dat is een Swatch niet. Dat zijn nog net geen wegwerphorloges. Hoewel sommige...
Kopers de schuld geven slaat eigenlijk ook nergens op. Het ene gaat niet zonder het ander. Dus je kan ook stellen dat die kopers er niet geweest waren als er geen verkopers waren. Kies een kant.
Het meest bizarre blijft gewoon dat het een massaproductie artikel is. Dit soort taferelen kan ik me prima voorstellen bij een super limited edition, eenmalige run van artikel X. Daar kampeer je desnoods een week voor voor de deur. Dit gaat alle waanzin te buiten.
Ik zie deze Swatch met Omega logo als een fun klok, en een massaproduct. Geen luxe artikel, dat is een Swatch niet. Dat zijn nog net geen wegwerphorloges. Hoewel sommige...
Kopers de schuld geven slaat eigenlijk ook nergens op. Het ene gaat niet zonder het ander. Dus je kan ook stellen dat die kopers er niet geweest waren als er geen verkopers waren. Kies een kant.
Het meest bizarre blijft gewoon dat het een massaproductie artikel is. Dit soort taferelen kan ik me prima voorstellen bij een super limited edition, eenmalige run van artikel X. Daar kampeer je desnoods een week voor voor de deur. Dit gaat alle waanzin te buiten.
- Bert ///M3
Er zijn natuurlijk wel gevallen waarbij snelheid essentieel is. Als jij een horloge kanaal op YT hebt en je wilt er 1 reviewen, maar greep mis bijvoorbeeld. Die extra kosten van duurdere aankoop vallen misschien in het niet bij de inkomsten van je video plus je kan de kosten afschrijven als onkosten. En daarna weer doorverkopen.
- MParallel
Dat zal zeker de uitzondering zijn. Als je video 10k oplevert en je hebt 2500 betaald om bij de eerste te zijn, dan is dat een prima keuze.
Alleen tegenwoordig is iedereen zo ongeveer YT'er.
Alleen tegenwoordig is iedereen zo ongeveer YT'er.
-
Iedereen in die rij probeert er een paar k aan te verdienen.
Iedereen die nu 4k aftikt probeert er ook een paar k aan te verdienen.
Uiteindelijk zullen er een paar een hoop geld voor een horloge betaald hebben die het geld niet waard is.
Net als bij de Rolexen.
Iedereen die nu 4k aftikt probeert er ook een paar k aan te verdienen.
Uiteindelijk zullen er een paar een hoop geld voor een horloge betaald hebben die het geld niet waard is.
Net als bij de Rolexen.
- Emilio
- Auto: M2 LCI
Rolex is aan het teasen op hun website.
Schijnt dat ze een plastic Daytona gaan uitbrengen samen met timex..
-
OnlineMartijn_bmw
100% eens, op luxe goederen is het prima naar mijn mening als je 100% de markt laat werken. Wil je het kopen doe je dat, wil je het niet ook prima. Wordt je leven geen seconde slechter van.HarryC schreef: 28 mar 2022, 09:49 Jezus......
Bij eerste levensbehoefte zoals eten en een dak boven je hoofd vind ik wel dat er regelgeving moet zijn om voor iedere groep die behoefte betaalbaar te houden.
- MParallel
Rolex x Flik-Flak, aka de ROFLexEmilio schreef: 28 mar 2022, 13:03 Rolex is aan het teasen op hun website.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Tsja, je had hem natuurlijk niet kunnen kopen. Zoals je dat meestal doet met dingen die je niet wil hebben.Jinx schreef: 27 mar 2022, 17:20 Ik ging gewoon een horloge kopen voor mezelf. Kan ik er wat aan doen dat de drie kleuren die ik wou al uitverkocht waren? Of dat ik, door marktwerking en eerlijke vraag en aanbod nu meer geld kan krijgen voor het horloge dat ik niet wou hebben?
-
Of gewoon ruilen met iemand die de juiste kleur heeft.Joël D. schreef: 28 mar 2022, 14:10Tsja, je had hem natuurlijk niet kunnen kopen. Zoals je dat meestal doet met dingen die je niet wil hebben.Jinx schreef: 27 mar 2022, 17:20 Ik ging gewoon een horloge kopen voor mezelf. Kan ik er wat aan doen dat de drie kleuren die ik wou al uitverkocht waren? Of dat ik, door marktwerking en eerlijke vraag en aanbod nu meer geld kan krijgen voor het horloge dat ik niet wou hebben?
Of was voor de snelle 1K gegaan, want dat wordt er écht voor betaald op dit moment.
Dan had je over 2 weken alle 3 de kleuren kunnen oppakken online & nog een keer lekker uit eten ofzo.

- Jinx
Nou, ik kan je vertellen dat geen 1 van de eerste 100 mensen die binnen waren na 4 uur wachten hebben besloten om er dan maar geen te kopen.. zelfs niet toen er alleen nog roze over was.Joël D. schreef: 28 mar 2022, 14:10Tsja, je had hem natuurlijk niet kunnen kopen. Zoals je dat meestal doet met dingen die je niet wil hebben.Jinx schreef: 27 mar 2022, 17:20 Ik ging gewoon een horloge kopen voor mezelf. Kan ik er wat aan doen dat de drie kleuren die ik wou al uitverkocht waren? Of dat ik, door marktwerking en eerlijke vraag en aanbod nu meer geld kan krijgen voor het horloge dat ik niet wou hebben?

- Jinx
Als 1k de werkelijke marktwaarde is verkoop ik hem daar ook voor. De eerste dag dwarrelden de prijzen nog alle kanten op.ErikS schreef: 28 mar 2022, 14:20Of gewoon ruilen met iemand die de juiste kleur heeft.Joël D. schreef: 28 mar 2022, 14:10Tsja, je had hem natuurlijk niet kunnen kopen. Zoals je dat meestal doet met dingen die je niet wil hebben.Jinx schreef: 27 mar 2022, 17:20 Ik ging gewoon een horloge kopen voor mezelf. Kan ik er wat aan doen dat de drie kleuren die ik wou al uitverkocht waren? Of dat ik, door marktwerking en eerlijke vraag en aanbod nu meer geld kan krijgen voor het horloge dat ik niet wou hebben?
Of was voor de snelle 1K gegaan, want dat wordt er écht voor betaald op dit moment.
Dan had je over 2 weken alle 3 de kleuren kunnen oppakken online & nog een keer lekker uit eten ofzo.![]()
![]()
Overigens denk ik dat er nul kans is dat je over 2 weken alle kleuren kunt bestellen in overvloed op de site.