Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door frankv » 06 jan 2010, 08:47

dvh schreef:Nep of echt , kwalitiet en status. Het zit tussen je oren.
kan ik in algemene zin in meegaan, maar echte horloges, maatpakken etc. bieden echt wel meer substantie dan alleen het deel tussen mijn oren
dvh schreef: Maar ik ga gewoon niet zoveel geld uitgeven aan een horlogo, puur uit princiepe.
En nu heb ik een mooie neppert, die wel de looks heeft. Wellicht niet de perfectie van een echte. Maar dat interesseert me niet. Over 6 maanden pleur ik hem weg en neem ik weer wat anders.

Een skoda is ook een nep VW .. Niks mis mee.
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Dat sommige mensen uit princiepe er niet mee willen lopen omdat zo'n mooi immitatie horloge dan wel niet echt is, zegt meer over de persoon dan over de immitatiedragenr.
en dat geldt omgekeerd net zo voor mensen die wel met een imitatie lopen

dan voel ik hier meer voor:
rico schreef: Als je geen horloge liefhebber bent [...] kan als snel het idee opkomen dat een Rolex vooral een statussymbool is om mee te "patsen". Natuurlijk zijn er mensen die een Rolex kopen om te patsen, Hoewel ik zelf eerder denk dat een nep Rolex een patsmiddel is. Maar de liefhebber die zich in de geschiedenis van Rolex heeft verdiept. Een Rolex aanschaft vanwege de achtergrond en kwaliteiten.. die weet ook dat een Rolex vooral voor zichzelf word gekocht en niet voor de omgeving (om te patsen). Een Rolex moet je ook helemaal niet kopen om er bij te willen horen.. als dat de insteek is voor de aanschaf van aan Rolex dan is het slechts een poetsmiddel voor je eigen ego.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 08:59

Ja Frank, het 'erbij' willen horen in horlogeland, dan moet je toch echt imo naar Die Grosse Fliegeruhr van IWC wil je in de PC 'meedoen'. Of tot 'n paar jaar terug 'n AP Royal Oak Offshore in al z'n hoedanigheden. Dan 'deed je mee'. Prachtig horloge overigens die laatste. Die lieden zien 'een' Rolex vaak als sukkelige opstap, de Porsche Cayman/130i onder de klokken ofzo..... :mrgreen:

Ik ga m'n eigen gang in horlogeland, ben dit jaar 10 jaar behept met 't Rolexvirus, maar ben nog steeds wild van JLC, GP, AP, VC, PP, en bepaalde Zenith's, IWC's, Blancpains, Breguets en Panerais. Maar ook bijv de Breitling B01, prachtig.

M'n horlogeleven hangt zeer zeker niet van Rolex aan elkaar, maar het is nu wel de rode draad in m'n horlogeliefhebberij.

Mijn motto is:Als er geen ETA/Valjoux in zit, is 't misschien wat om voor mezelf te dragen/kopen. (Dus idd 'n Seiko LOL)

Ik leg voor mezelf de lat (te) hoog. Ligt aan die ouweheer van mij. :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2010, 10:06

Ik ben het helemaal eens met betrekking tot de nep horloges, vroeger liep ik nog wel eens met mijn daytona, was ik een jaar of 14 goh wat vond ik het stoer! Maar dan wordt je ouder en zie je in dat iedereen al lang door heeft dat zo'n snotaap toch geen echte kan betalen en ga je maar weer over op je mooie degelijke Tommy Hilfiger horloge of de TW Steel ;)

Toen ik me iets meer ging verdiepen in het merk Rolex kreeg ik ook door dat er echt nog wel een heeeeeeeel groot verschil zit tussen een echte en een nepper.

En DVH neem me niet kwalijk maar een Breitling van 60 tientjes haalt het echt niet bij een echte hoor. Dat zie je meteen!

Rico, het is ook zeker een bedrag waar je naartoe kunt werken, maar met mijn studenten inkomen moet ik erg opletten wat ik wil. Een trackday of verder sparen? Een nieuwe pc of doorsparen voor wintersport, en ga zo maar door. Neemt niet weg dat zo'n Rolex er ooit gaat komen :D

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 10:37

Tom Westendorp schreef:Ik ben het helemaal eens met betrekking tot de nep horloges, vroeger liep ik nog wel eens met mijn daytona, was ik een jaar of 14 goh wat vond ik het stoer! Maar dan wordt je ouder en zie je in dat iedereen al lang door heeft dat zo'n snotaap toch geen echte kan betalen en ga je maar weer over op je mooie degelijke Tommy Hilfiger horloge of de TW Steel ;)

Toen ik me iets meer ging verdiepen in het merk Rolex kreeg ik ook door dat er echt nog wel een heeeeeeeel groot verschil zit tussen een echte en een nepper.

En DVH neem me niet kwalijk maar een Breitling van 60 tientjes haalt het echt niet bij een echte hoor. Dat zie je meteen!

Rico, het is ook zeker een bedrag waar je naartoe kunt werken, maar met mijn studenten inkomen moet ik erg opletten wat ik wil. Een trackday of verder sparen? Een nieuwe pc of doorsparen voor wintersport, en ga zo maar door. Neemt niet weg dat zo'n Rolex er ooit gaat komen :D
Tom, je staat wat dat betreft met je betoog aan de juiste kant en met beide benen op de grond in horlogeland. Ik kan me ook veel klokken niet veroorloven, een Patek Chrono bijvoorbeeld. :mrgreen: Daarvan ga ik dan ook niet in de plaats met 'n nepper lopen van zo'n Patek etc.
Of het lukt 'n keer of niet.

Gelul dat men zo bijv een nieuwe M3 kan halen/betalen, doe het dan ff. Nu.
Typerend voor de nepdrager zegmaar. Uitzonderingen bevestigen de regel, maar een cliché heet niet voor niets 'n cliché. En inderdaad een Breitling van 6 tientjes. Meuk met 'n grote M. Straks nog allergische reacties op de pols van dat ijzer/nikkel/messing. Pisbakkenstaal is 100x betere kwaliteit.

Wel jammer dvh want ik zie dat je beginnend ondernemer bent, opticien. Gefeliciteerd, serieus, veel goede zaken gewenst etc. Maar je toon betr een fakewatch tov een echte kan IK niet rijmen met je beroep. Sorry.
:bag:
http://www.carsunlimited.nl/occasions/i ... k&auto=576#" onclick="window.open(this.href);return false;

:( :goodnight:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 jan 2010, 10:48

[quote="Rico"Wat ik wel vind is dat een Rolex iets zegt over je kwaliteitspercepetie. Kies je voor een Rolex dan kies je voor kwaliteit, niet alleen voor die Rolex maar feitelijk voor alles wat je aanschaft. Iemand die bewust voor de kwaliteit kiest waar Rolex voor staat, neemt met niks minder dan met kwaliteit genoegen.. En laten we wel wezen kwaliteit in de ruimste zin van het woord bepaald een groot deel van het plezier in het leven.[/quote]

Rico dit is natuurlijk onzin...........er zullen ook veel mensen zijn die een Rolex hebben en een Franse auto, eeen goedkopere keuken, toch maar een last minute vakantie voor de prijs etc etc. wat zegt dat dan over je kwaliteitsperceptie???.....Ik ken mensen die behoorlijk wat geld hebben laten we zeggen 6nullen+ die geen echte kopen.....zonde van het geld die koopt een nepper en een klokje van 150euro omdat ie het gewoon mooi vindt. Er zullen ook mensen zijn die een Rolex hebben maar dan dit jaar niet op vakantie gaan ivm het geld.....zegt dat iets over kwaliteitsperceptie???.....ik heb ook wel eens op het punt te gestaan voor aanschaf duurder horloge maar ik ga liever 2 weken lekker luxe op vakantie en daar zou je ook een goedkopere vakantie en een Rolex van kunnen kopen...zegt dat iets over mijn kwaliteitsperceptie???? kortom....onzin!

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 10:54

Zit een kern in Jacco, maar die genoeg mensen met centen die toch 'n nepper dragen, dat is juist die UITZONDERING die de regel bevestigt.
Ik ken genoeg lui met centen in oude karren, boeit hun voor geen meter , dan klopt 't wat je zegt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2010, 11:02

Ik kijk liever ergens naar uit, dan dat ik mezelf met een neppert tevreden moet stellen, dan verzamel ik liever eerst wat goederkopere iconen zoals een Seiko 5. Een Seiko SKX007 en nog een paar van dit soort lager geprijsde klokken. Als ik lees over de SKX007 dan krijg ik wel echt het gevoel dat het al iets bijzonders is. Niet om de prijs maar om de reacties die je op internet van mensen leest. Er zijn mensen die hem hebben naast een Rolex en eigenlijk geen fijner horloge aan kunnen wijzen omdat de Seiko al zo goed is. En ja dan is de Rolex wel the real deal, maar op dit moment zou ik er denk ik niet eens 1 durven dragen naar mijn werk of tijdens het stappen, veel te bang dat hij zou beschadigen. En dat is iets dat ik met een Seiko van pak uhm beet 150 euro niet heb.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2010, 11:04

Ben ik ook wel met Jacco eens, het feit dat je een rolex of een ander duur horloge koopt wil natuurlijk niet zeggen dat alles in je leven bestaat uit topkwaliteit. En in mijn ogen hoeft dat ook niet. Als je tevreden bent dan is dat heel wat meer waard dan dat je alleen maar hyper moderne spullen in bezit hebt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 jan 2010, 11:21

Precies mooi voorbeeld vindt ik ook altijd....ik heb een klant gehad die woonde in een huis laten we gokken rond de 1200K euro waarde....had een mooie klassieke klok om volgens mij een IWC maar reed in een 6 jaar oude Corolla.....waarom dat voldeed en vond ie prima...... Ook had ik een klant stel....beide advocaat reden in de goedkoopste Yaris....waarom die voldeed......later tijdens een gesprek kwam ik erachter dat ze veel geld staken in de inrichting van hun woning 20K + voor een bankstel ed......

Het is maar net waar je prio ligt en wat je belangrijk vindt............

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 11:49

Jacco, je haalt een paar zaken door mekaar. Kwaliteit wil niet gelijk zeggen dat het ook heel duur moet zijn. Kwaliteit wil zeggen dat je voor dingen/zaken kiest die je leven veraangenamen. Je voelt je echt niet beter als je neprommel draagt. Sterker nog, de kans voor plaatsvervangende schaamte is juist erg groot. Voorbeeld de opticien, zou hij voor mijn staan een merkbril te adviseren en ik zie dat hij een nepbreitling draagt. Dan is dat een punt waar ik als klant vreselijk op afknap. Nep is kiezen voor goedkoop en goedkope uitstraling.

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2010, 12:02

Een nepper kopen en zeggen dat je em koopt omdat je em zo mooi vind is onzin. Dan vind je em niet echt mooi want dan zou een nepper voor jou niet voldoen. Dat is hetzelfde als ontzettend graag een sportauto willen en vervolgens een Hyundai Coupe kopen. Wel de looks maar heeft verder niks met een sportauto te maken. Kortom puur voor de show naar de buitenwereld dat je een sportauto rijd.

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2010, 12:12

Doet mij hieraan denken
http://www.autoweek.nl/video/1584/Blits ... lo-replica" onclick="window.open(this.href);return false;

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 jan 2010, 12:28

Tom schreef:Doet mij hieraan denken
http://www.autoweek.nl/video/1584/Blits ... lo-replica" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahahaha, mooi dit.. 140pk, wat een frikandel zeg :mrgreen:

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 jan 2010, 12:30

Hij verwoord het iig wel mooi; 'een replica koop je puur om de aandacht te trekken'.

allen

Bericht door allen » 06 jan 2010, 12:32

Zo ben ik dan overigens weer wel. Een 150 euri neprolex keur ik af, maar een 45 euri Swatch of Casio kan dan wel weer stoer zijn.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2010, 12:41

Ik werd vroeger ook wel eens aangesproken op mijn horloge keuze, zo zo een echte Rolex! dat doe je goed op jou leeftijd. Waarop ik steevast antwoorde dat het een nepper was, waarop veel oudere mensen begonnen te lachen en zeiden: ach over een paar jaar kun jij ook vast een echte kopen.

Nu kijk ik er op terug en heb ik zoiets van: wat was ik naief haha. Beetje hetzelfde als een replica auto kopen zoals een PGO Roadster ofzo, als je geen 356 kunt betalen, wat totaal geen schande is gezien de prijzen koop dan een kever cabrio ofzo of een andere Kahrmann ghia dan heb je tenminste wel iets origineels. En iets echts!

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 jan 2010, 13:27

Sorry dat ik mezelf even quote maar hoop toch dat iemand nog even kan reageren op mijn vraag.
Roman S. schreef:Sinds een tijdje heb ik een nieuwe horloge maar hij zit me toch wat te 'ruim' om m'n pols. Gezien ik het bandje al op het 'strakst' heb staan wil ik graag een gaatje bij laten maken in de band (lijkt mij de beste optie?). Ik ben al even langs een juwelier in de buurt gelopen maar die verwees me door naar een schoenmaker hiervoor. Op een of andere manier had ik hier ook niet zo veel vetrouwen in want ik wil wel graag dat het netjes gebeurt. Waar kan ik dit volgens jullie het beste laten doen?

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 06 jan 2010, 13:31

Nieuw bandje halen/Schoenmaker/Zelf een gaatje bij maken.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 jan 2010, 13:36

Bandje had ik ook al bedacht, maar gaat wel om een wat 'duurder' horloge dus wil toch wel graag het originele bandje houden. Ga er liever niet zelf in kloten, wil graag dat het mooi gebeurt dus vroeg me af of er ook alternatieven op de schoenmaker zijn.

frankv

Bericht door frankv » 06 jan 2010, 14:19

Roman S. schreef:Bandje had ik ook al bedacht, maar gaat wel om een wat 'duurder' horloge dus wil toch wel graag het originele bandje houden. Ga er liever niet zelf in kloten, wil graag dat het mooi gebeurt dus vroeg me af of er ook alternatieven op de schoenmaker zijn.
er stanst niemand zoveel gaatjes in leer per dag als een schoenmaker denk ik, dus ervaren zijn ze vast, alleen wat ruig soms, dus zoek gewoon een goede schoenmaker en vraag of hij goed op wil letten

aan de Huizerweg in Bussum zit een goede (en dure...) mocht ja daar in de buurt wonen

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 jan 2010, 14:47

Daar zit ook wel weer wat in. Verbaasde me er eerder over dat het niet gewoon bij een juwelier (horlogeboer) zelf kon. Woon helaas niet in de buurt, woon in Groningen.

allen

Bericht door allen » 06 jan 2010, 15:02

Roman S. schreef: woon in Groningen.
Verklaart alles. 8)

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 jan 2010, 15:17

Wat mis ik?

dale vito

Bericht door dale vito » 06 jan 2010, 15:39

Roman S. schreef:Sorry dat ik mezelf even quote maar hoop toch dat iemand nog even kan reageren op mijn vraag.
Roman S. schreef:Sinds een tijdje heb ik een nieuwe horloge maar hij zit me toch wat te 'ruim' om m'n pols. Gezien ik het bandje al op het 'strakst' heb staan wil ik graag een gaatje bij laten maken in de band (lijkt mij de beste optie?). Ik ben al even langs een juwelier in de buurt gelopen maar die verwees me door naar een schoenmaker hiervoor. Op een of andere manier had ik hier ook niet zo veel vetrouwen in want ik wil wel graag dat het netjes gebeurt. Waar kan ik dit volgens jullie het beste laten doen?
Mmm.. wij hebben zo'n tangetje dan wel weer gewoon liggen..

Een langere band kopen zou de mooiste optie zijn, een gaatje bijprikken zou ik rustig bij de schoenmaker laten doen hoor.. Pas er voor op dat hij niet te dicht op het voorgaande gaatje komt ivm scheuren.

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 15:40

Allen weet dat er niets boven Groningen gaat, jammer voor Allen :mrgreen:

Plaats reactie