kan ik in algemene zin in meegaan, maar echte horloges, maatpakken etc. bieden echt wel meer substantie dan alleen het deel tussen mijn orendvh schreef:Nep of echt , kwalitiet en status. Het zit tussen je oren.
en dat geldt omgekeerd net zo voor mensen die wel met een imitatie lopendvh schreef: Maar ik ga gewoon niet zoveel geld uitgeven aan een horlogo, puur uit princiepe.
En nu heb ik een mooie neppert, die wel de looks heeft. Wellicht niet de perfectie van een echte. Maar dat interesseert me niet. Over 6 maanden pleur ik hem weg en neem ik weer wat anders.
Een skoda is ook een nep VW .. Niks mis mee.
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee. Dat sommige mensen uit princiepe er niet mee willen lopen omdat zo'n mooi immitatie horloge dan wel niet echt is, zegt meer over de persoon dan over de immitatiedragenr.
dan voel ik hier meer voor:
rico schreef: Als je geen horloge liefhebber bent [...] kan als snel het idee opkomen dat een Rolex vooral een statussymbool is om mee te "patsen". Natuurlijk zijn er mensen die een Rolex kopen om te patsen, Hoewel ik zelf eerder denk dat een nep Rolex een patsmiddel is. Maar de liefhebber die zich in de geschiedenis van Rolex heeft verdiept. Een Rolex aanschaft vanwege de achtergrond en kwaliteiten.. die weet ook dat een Rolex vooral voor zichzelf word gekocht en niet voor de omgeving (om te patsen). Een Rolex moet je ook helemaal niet kopen om er bij te willen horen.. als dat de insteek is voor de aanschaf van aan Rolex dan is het slechts een poetsmiddel voor je eigen ego.