Alles over de 1 serie (part I)
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
JR-Motorsport bouwt een group a 1 serie widebody officieel bmw motorsport body met ca. 380pk 6 cil. De keus voor de 1 serie is gemaakt, omdat we door de kleinere auto het gewicht laag kunnen houden.
Wij rijden momenteel met een e36 met m3 en als je dan ziet wat voor tijden je kan rijden tov de zwaardere v8 en zeker op korte circuits.
Assen met 3.0 E36 300pk en 1270kg plus 50kg ballast 1320kg snelste tijd 1.53.9 Kijk je dan even na de v8 die rijden met plus 460pk en zijn een stuk zwaarder gemiddeld 1.48 a 1.49 Je zou denken met zoveel pk verschil dat het meer zou zijn. Lichtere is beter op zijn remmen beter voor zijn banden en wendbaarder.
Voor komend champcar weekend rijden we met een 3.2 in de e36 en zitten we klasse hoger. Ik ben nieuwsgierig hoe de tijden nu gaan.
Wij rijden momenteel met een e36 met m3 en als je dan ziet wat voor tijden je kan rijden tov de zwaardere v8 en zeker op korte circuits.
Assen met 3.0 E36 300pk en 1270kg plus 50kg ballast 1320kg snelste tijd 1.53.9 Kijk je dan even na de v8 die rijden met plus 460pk en zijn een stuk zwaarder gemiddeld 1.48 a 1.49 Je zou denken met zoveel pk verschil dat het meer zou zijn. Lichtere is beter op zijn remmen beter voor zijn banden en wendbaarder.
Voor komend champcar weekend rijden we met een 3.2 in de e36 en zitten we klasse hoger. Ik ben nieuwsgierig hoe de tijden nu gaan.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:760:507]http://www.supercarchallenge.nl/image_c ... 00_500.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
so hier ein ausschnitt aus der aktuellen AutoBild. über die verlässlichkeit der informationen der AutoBild könnt ihr gerne diskutieren!
"Fast zeitgleicht mit dem M3 will BMW das 1er Cabriolet vorstellen. Das Softtop-Cabriolet teilt sich wesentliche Elemente der Rohkarosse mit dem zweitürigen Stufenheck, das an Okt. diesen Jahres vermutlich als 1er Coupe in den Handel kommt. Die Optik leidet zwar immer noch unter dem Hängebauch Fugenverlauf entlang der Türschweller aber die entschärfte Front und das neu gestaltete Heck sind eindeutige Friedensangebote an die 1er Fangemeinde. Obwohl der offene 1er im prinzip ein Viersitzer ist, geht es im Fond, der mit seinen eingezogenen Seitenteilen, das an ein Zweiersofa erinnert, zielich eng zu. Motorisierungen: 116i, 118i, 120i Direkteinspritzung 170PS, 130i, 120d 177PS. Auf Abruf bereit stehen der 135i mit 306PS sowie der 204PS starke 120sd.
Was ist dran am M1 Cabrio das in 5,2 Sekunden von 0-100 km/h spurten soll? Das Auto ist fertig - inklusive Kiemen in den vorderen Kotflügeln, Vierrohr-Auspuff und großen Spoilerwerk. Doch wenn es kommt, dann nur in Kombination mit dem Coupe und damit als Vorläufer eines noch nicht zu Ende definierten Sechszylinder Tourenwagens."
"Fast zeitgleicht mit dem M3 will BMW das 1er Cabriolet vorstellen. Das Softtop-Cabriolet teilt sich wesentliche Elemente der Rohkarosse mit dem zweitürigen Stufenheck, das an Okt. diesen Jahres vermutlich als 1er Coupe in den Handel kommt. Die Optik leidet zwar immer noch unter dem Hängebauch Fugenverlauf entlang der Türschweller aber die entschärfte Front und das neu gestaltete Heck sind eindeutige Friedensangebote an die 1er Fangemeinde. Obwohl der offene 1er im prinzip ein Viersitzer ist, geht es im Fond, der mit seinen eingezogenen Seitenteilen, das an ein Zweiersofa erinnert, zielich eng zu. Motorisierungen: 116i, 118i, 120i Direkteinspritzung 170PS, 130i, 120d 177PS. Auf Abruf bereit stehen der 135i mit 306PS sowie der 204PS starke 120sd.
Was ist dran am M1 Cabrio das in 5,2 Sekunden von 0-100 km/h spurten soll? Das Auto ist fertig - inklusive Kiemen in den vorderen Kotflügeln, Vierrohr-Auspuff und großen Spoilerwerk. Doch wenn es kommt, dann nur in Kombination mit dem Coupe und damit als Vorläufer eines noch nicht zu Ende definierten Sechszylinder Tourenwagens."
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Blijft erg fraai Andre. Reed je met semi slicks? Welke Intraxx onderstel heb je, RSA?Andre schreef:even een knap foto tje
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20371.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20389.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
super !! mooie kleur ook ! dan liever deze velgen en geen m-pakket:
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]
nog steeds verbaas ik mij over het prijsverschil 120d 123d. Ik heb paar posts terug de verschillen laten zien, zal ze zo ook weer even posten.
Maar het prijsverschil voor relatief meer peekaa's is echt groot. Het karakter van de 123d zal dus wel HEEL anders zijn. Anders heeft de auto ook geen bestaansrecht natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het verschil zal zijn, binnenkort maar even aan de bel trekken.
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]
nog steeds verbaas ik mij over het prijsverschil 120d 123d. Ik heb paar posts terug de verschillen laten zien, zal ze zo ook weer even posten.
Maar het prijsverschil voor relatief meer peekaa's is echt groot. Het karakter van de 123d zal dus wel HEEL anders zijn. Anders heeft de auto ook geen bestaansrecht natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het verschil zal zijn, binnenkort maar even aan de bel trekken.
Kleuren
De 1-coupe is leverbaar in een aantal standaard kleuren, maar ook paar mooie nieuwe kleuren. Standaard is Alpin-weiss, schwarz en karmenisrot (de uni lakken).
Optioneel zijn de volgende metallic: titansilber, saphirschwarz, sparkling graphite, montegoblauw, monacoblauw, sedonarot (NIEUW), tahitigrün (NIEUW), kristallblauw (NIEUW) en kaschmirsilber (NIEUW).
Dus leuke nieuwtjes hier denk ik.
In het interieur de lijsten in titan, kaschmirsilber (NIEUW), alu akzent, zwart hoogglanzend en nussbaum helle en pappel maser grau (NIEUW).
Leder is naast de standaard kleuren (zwart/beige/lemon en grijs) ook mogelijk zowel terra (donkerrood achtig) en korallrot. Dus dat felrode uit de 3-coupé. Ook gaaf om te weten, vooral i.c.m. witte lak
Verschil 120d en 123d
De 123d heeft de volgende opties die NIET op de 120d standaard zitten:
- chrome line exterieur
- lichtmetaal 17" (120d heeft 16")
- instaplijsten chroom
- stoff network (120d heeft elektra)
- mistlampen (niet op 135i (ivm M-pakket) en niet op 120d)
- airconditioning (handmatig)
- sportstuur
Deze opties zitten dus extra op de 123d en moet je bij de 120d dus bijbestellen.
opmerkelijke punten
Airconditioning is dus standaard op 135i en 123d, maar climate controle moet je bijbetalen. Geen autom airco dus. Bekerhouders en regensensor en armsteun en blinderingsspiegel op alle modellen bijbetalen.
135i is standaard met M-pakket, maar alleen aan de buitenkant ! Geen M-interieur dus. Dit is toch wel opmerkelijk. Het is even de vraag of dit voor NL-modellen geldt. Zoals het er nu voorstaat, geen M-stuur standaard in de 135i bijvoorbeeld.
Ook Xenon is NIET standaard op de 135i. Wat wel standaard is op de 135i is 18" lichtmetaal en M-pakket aan de buitenzijde.
Gewichten
135i = 1560kg
120d = 1450kg
123d = 1495kg
Wederom lijkt de 120d de betere rijderskeus te gaan wordenTop voor alle dieselliefhebbers
Voor die paar mille tov 123d gewoon lekkere opties bijbestellen (16" kan natuurlijk echt niet).
En tot slot het mooiste
Wat heeft de 135i wat anderen niet kunnen krijgen?
- hochleistungsbremse mit BMW schriftzug :!:![]()
- dubbele uitlaat verchroomd (zwart)
- M-aeropakket
- geoptimaliseerde DSC-parameters (inc softwaresperre im DSC-off betrieb :!:
- 18" velgen type 264
- M-sportfahrwerk met specifieke coupe afstemming
- sportieve afstemming van de Gaspedalkennlinie (prachtig woord)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Merkwaardig ... 123d met M-pakket is dus weggooien van geld?De 123d heeft de volgende opties die NIET op de 120d standaard zitten:
- chrome line exterieur
- lichtmetaal 17" (120d heeft 16")
- instaplijsten chroom
- stoff network (120d heeft elektra)
- mistlampen (niet op 135i (ivm M-pakket) en niet op 120d)
- airconditioning (handmatig)
- sportstuur
Kijk.
Chromeline: niet bij M-pakket.
Lichtmetaal 17? Bij M-pakket zit al standaard 17".
Instaplijsten: kost niks
Stof network? Heb je niks aan, want bij M-pakket krijg je aparte bekleding.
Mistlampen? Leuk, maar bij M-pakket verdwijnen die.
Sportstuur? Bij M-pakket zit het M-stuur.
Kortom: de meerwaarde die de 123d deels rechtvaardigt vanwege de extra opties wordt VOLLEDIG teniet gedaan indien je daarboven op nog het M-pakket kiest :!:
Een 120d met M-pakket is dus een veel verstandigere keus dan een 123d met M-pakket, waar je letterlijk geld weggooid.
Die 123d met M-pakket is dus een TOTAAL overpricete auto geworden, terwijl de 120d met M-pakket de juiste keuze is als ik dit zo goed heb geanalyseerd.
Nu weet ik dat auto soms emotie is, maar dit verschil is voor mij onacceptabel. Dan gewoon een 120d met een chipkuur als 177pk niet genoeg zou zijn
Let wel: we praten hier over minimaal EUR 7000 !!!!!!
Laatst gewijzigd door Macboy op 11 sep 2007, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Video van de 123d Coupe met M-Sport Pakket
Lijkt me een fijne auto om te rijden als ik dat zo zie 8)
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Eerste foto's vanaf de IAA Frankfurt van de 123d:
http://www.1addicts.com/forums/showpost ... stcount=46
Andere foto's van nieuwe 1er's:
http://www.bmw-e81.com/gallery.php?id=12
Foto's van de coupe in TiAg:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1324
http://www.1addicts.com/forums/showpost ... stcount=46
Andere foto's van nieuwe 1er's:
http://www.bmw-e81.com/gallery.php?id=12
Foto's van de coupe in TiAg:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1324
Laatst gewijzigd door Joop op 12 sep 2007, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/328.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/329.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/330.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/331.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/332.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/333.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/334.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/335.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/336.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/337.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/338.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/339.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/340.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/341.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/342.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/343.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/344.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/345.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/346.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/347.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/348.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/349.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/350.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/329.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/330.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/331.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/332.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/333.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/334.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/335.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/336.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/337.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/338.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/339.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/340.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/341.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/342.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/343.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/344.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/345.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/346.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/347.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/348.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/349.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/350.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Nog een paar: AC Schnitzer ACS1 ”20 years edition”:
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/324.jpg[/img]
[img:1921:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/325.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/326.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/324.jpg[/img]
[img:1921:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/325.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/326.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Eerste foto zonder camouflage van de 1er cabrio:
[img:897:498]http://xs119.xs.to/xs119/07373/bmwcab.jpg[/img]
[img:897:498]http://xs119.xs.to/xs119/07373/bmwcab.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
de 1 serie coupe vind ik nog steeds erg geslaagd, maar dit op de 1 serie lijkt vanuit deze hoek echt naadje vind ik, nep diffuser, nep gaten en het lijkt alsof de carros er bovenop is geplaats mede door die uitlaat en die dikke demper eronderuit...net of het er bovenop staat
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/350.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.bmw-e81.com/photos/large/350.jpg[/img]
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:800:534]http://img503.imageshack.us/img503/125/img2886qy3.jpg[/img]
[img:800:534]http://img207.imageshack.us/img207/2010/img2869fa2.jpg[/img]
[img:800:534]http://img525.imageshack.us/img525/2189/img2871oo5.jpg[/img]
[img:800:534]http://img207.imageshack.us/img207/2010/img2869fa2.jpg[/img]
[img:800:534]http://img525.imageshack.us/img525/2189/img2871oo5.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten
