BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- MartijnGizmo
Re: BMW E36 328i sedan [weer gerold bij DTC Tuning - 95 vs 9
Zijn uitlaat en inlaat nog heel? KNOT!!!! 

- GTRene
een feit destijds bij mijn S54B32 was ook dat die motor een stuk beter/mooier liep op goede veelal duurdere brandstof.
helemaal van 95 naar 98, doch ook nog (duidelijk merkbaar na zeg een tank er door jassen) als je van tango 98 naar een premium BP 98+ ging.
de motor trok dan iets beter door en pakte door het hele rpm gebied wat vuriger op.
als je dan het gemiddelde verbruik bekeek wat bij mij destijds altijd zo goed als hetzelfde was verbruikte ie ook iets minder,
oke, dat was maar heel iets minder doch als ik dat verrekende per tank en km haalde ik het verschil in prijs (duurder) er gemakkelijk uit.
toen waren de verschillen nog niet zo groot in goedkope 98 of premium 98 dus weet niet of het stand houd in nu de 95 en 98?
doch ik deed het niet om er goedkoper mee te rijden maar de iets prettiger/vuriger lopende motor
helemaal van 95 naar 98, doch ook nog (duidelijk merkbaar na zeg een tank er door jassen) als je van tango 98 naar een premium BP 98+ ging.
de motor trok dan iets beter door en pakte door het hele rpm gebied wat vuriger op.
als je dan het gemiddelde verbruik bekeek wat bij mij destijds altijd zo goed als hetzelfde was verbruikte ie ook iets minder,
oke, dat was maar heel iets minder doch als ik dat verrekende per tank en km haalde ik het verschil in prijs (duurder) er gemakkelijk uit.
toen waren de verschillen nog niet zo groot in goedkope 98 of premium 98 dus weet niet of het stand houd in nu de 95 en 98?
doch ik deed het niet om er goedkoper mee te rijden maar de iets prettiger/vuriger lopende motor

- jos_br
- jos_br
GTRene schreef: als je dan het gemiddelde verbruik bekeek wat bij mij destijds altijd zo goed als hetzelfde was verbruikte ie ook iets minder,
Kun je dit eens uitleggen...

Jos.
- GTRene
aaaaaaaaaaahjos_br schreef:GTRene schreef: als je dan het gemiddelde verbruik bekeek wat bij mij destijds altijd zo goed als hetzelfde was verbruikte ie ook iets minder,
Kun je dit eens uitleggen...![]()
Jos.

scherp weer, euhm...dan zo, vanaf hetzelfde was...
"verbruikte die daarna, met die duurdere doch betere brandstof, gemiddeld iets minder onder 'dezelfde' rij omstandigheden"

- Knot
Haha, gaat niet gebeuren hoor, hij maakt m of motor gaat in een andere koets.MartijnGizmo schreef:Zijn uitlaat en inlaat nog heel? KNOT!!!!
- Knot
Vanochtend kapte de achterruitverwarming er spontaan mee. Lampje op de ECC unit wel aan maar die ijsbonk bleef maar liggen.
Er hoort een 20A zekering in volgens scherma, maar er zat nu een 30A zekering in die aardig doorgefikt was (zwart). Snap niet waarom mensen er zwaarder spul in stoppen, ook al heb je het even niet voorhanden wissel je het daarna toch nog voor de juiste?
Vreemd trouwens dat het een 30A 32V zekering was die eruit kwam. Lijkt mij dat er gewoon 20A en 12V in moet.

Er hoort een 20A zekering in volgens scherma, maar er zat nu een 30A zekering in die aardig doorgefikt was (zwart). Snap niet waarom mensen er zwaarder spul in stoppen, ook al heb je het even niet voorhanden wissel je het daarna toch nog voor de juiste?
Vreemd trouwens dat het een 30A 32V zekering was die eruit kwam. Lijkt mij dat er gewoon 20A en 12V in moet.
-
OnlineMartijn_bmw
30a 32v is helemaal extreem!!
Dat is 960watt vermogen terwijl 20a 12v max 240watt vermogen toelaten...
Bijna 4x zo sterk dus
nog mazzel dat de zekering door is gegaan en niet de bedrading doorgefikt 
Dat is 960watt vermogen terwijl 20a 12v max 240watt vermogen toelaten...
Bijna 4x zo sterk dus

- Knot
Re: BMW E36 328i sedan [Zekering achterruitverwarming 30A 32
Net ff in een reservedoosje gekeken maar die dingen zijn allemaal 32V volgens mij.
Zal er morgen een 20A in doen zoals het hoort.
Zal er morgen een 20A in doen zoals het hoort.
-
OnlineMartijn_bmw
Oh oké dan valt het verschil wat mee is het maat 1,5x te veel 
Nooit geweten dat die zekeringen 32v zijn...

Nooit geweten dat die zekeringen 32v zijn...
- Luc B
- Joopieboy
- GTRene
das idd wel heul veul...en dan nog doorbranden, dan zou je denken dat er iets ergens niet 'goed' is en dat de vorige eigenaar ook daar wat mee had en dat opving met een dikke zekering?
dan ga je denken wat er dan aan de hand kan zijn?
andere achteruit/verwarming zal het niet zijn denk...wellicht zit er bij zo'n stroomvreter ook een ander element/weerstand or whatever tussen die bv niet goed werkt en daardoor er een veels te hoge stroom door gaat?
ik weet zo niet wat er in zo'n stroom circuit zit.
dan ga je denken wat er dan aan de hand kan zijn?
andere achteruit/verwarming zal het niet zijn denk...wellicht zit er bij zo'n stroomvreter ook een ander element/weerstand or whatever tussen die bv niet goed werkt en daardoor er een veels te hoge stroom door gaat?
ik weet zo niet wat er in zo'n stroom circuit zit.
- MParallel
- Auto: BMW
Even ETM erbij pakken en je ziet het zo.
Verbaasd me overigens dat je nooit eens al je zekeringen bent nagelopen om te kijken of ze allemaal juist zijn.
Verbaasd me overigens dat je nooit eens al je zekeringen bent nagelopen om te kijken of ze allemaal juist zijn.
- Peric
Dat jij daar misschien zo extreem in bent. Ik rij nu 26 jaar auto, en ik heb dat echt nog nooit gedaan. Vraag me ook af wie dat wél doet..
- Knot
Ik gooi wel elk steentje uit het interieur eruit maar die zekeringen loop ik niet allemaal na. Zijn wel van die oude zekeringen nog met open bovenkant dus kan ook door ouderdom versleten zijn natuurlijk.
Heb er nu netjes een 20A in geprikt vanochtend en hij deed het weer prima. Als ie weer gaat is ook nog een van die dikke modules volgens mij van dat circuit, dat is de volgende stap om te vervangen.
Heb er nu netjes een 20A in geprikt vanochtend en hij deed het weer prima. Als ie weer gaat is ook nog een van die dikke modules volgens mij van dat circuit, dat is de volgende stap om te vervangen.
- MParallel
- Auto: BMW
Nou ja zo extreem. Eenmalig even de zekeringen langs en klaar. Is nou niet iets wat uren kost.Peric schreef:Dat jij daar misschien zo extreem in bent. Ik rij nu 26 jaar auto, en ik heb dat echt nog nooit gedaan. Vraag me ook af wie dat wél doet..
En ben je wel van een potentieel groot gevaar af.
Trouwens, wel erg flauw. Laat nou net zekering 6 die het betreft, in het BMW ETM staan aangeduid als een 30A zekering, terwijl de sticker 20A vermeldt. Zal je net zien dat daar mogelijk een drukfout in het ETM staat.
Nog 4 willekeurige andere zekeringen gecheckt in ETM en komen allen overeen met de sticker.
Zal straks voor de gein eens kijken wat mijn sticker zegt.
Volgens het ETM is zekering 6 dedicated voor het relais van de achterruitverwarming.
Knot: een zekering die slijt? Das nieuw voor me.
EDIT: Werd toch nieuwsgierig en even naar de auto gelopen. En kijk daar. F6, bij de cabrio ook de zekering voor de achteruitverwarming....30A.
Nu heeft een cabrio wel een extra blazer met verwarmingselement (exact zelfde als een fohn) die actief is als er geen hardtop op zit. Het zou goed kunnen dat die veel meer stroom trekt dan alleen een glazen achterruit verwarming.
- MartijnGizmo
- Knot
Voorlopig eerst even wat kleine dingetjes maken, wat te extreem doorgedrift en geburnd en die profieldraden hebben wat schade aangericht. strip op de deur rechtsachter is losgeslagen, bumper onderstuk wat om de uitlaat heen zit is los geslagen (plastic klemmetjes werk allemaal).
Maar de Wanli S1063 hebben het goed gehouden met hun 2,5mm waar ik mee begon
Ging alleen iets te gek dus niet voor herhaling vatbaar.....
Ook de krik moet ik ff dat dopje voor hebben waar je de onderkant in klikt, met iets te grof geweld eruit getrokken in het donker.
Dus als iemand al die kleine meuk nog heeft liggen hou ik me aanbevolen.
Lag ook weer veel water in de kofferbak, toch nieuwe lampunits in gegaan 3 jaar terug. Zit er dan wat dicht of moet ik gewoon onderin die bak een gat boren zodat het wegloopt?
Maar de Wanli S1063 hebben het goed gehouden met hun 2,5mm waar ik mee begon

Ging alleen iets te gek dus niet voor herhaling vatbaar.....
Ook de krik moet ik ff dat dopje voor hebben waar je de onderkant in klikt, met iets te grof geweld eruit getrokken in het donker.
Dus als iemand al die kleine meuk nog heeft liggen hou ik me aanbevolen.
Lag ook weer veel water in de kofferbak, toch nieuwe lampunits in gegaan 3 jaar terug. Zit er dan wat dicht of moet ik gewoon onderin die bak een gat boren zodat het wegloopt?
- Knot
De hawk HP+ die ik nu heb zijn volgens mij ook extreem kwa remstof. Had de voorwielen 2 weken terug schoongemaakt, ging er bijna niet meer af. Nu na 500km zoiets weer helemaal zwart aan de voorkant en ik krijg het er alleen met grove schoonmaakmiddelen en een schuurspons vanaf, niet leuk meer, dat was eerst nooit zo erg.
- GTRene
huh...bedoel je zover gedrift dat op den duur de draden in de band eruit kwamen en rond sloegen als zweepjes op wat het kon raken?
maf
maf

- Knot
Dit trof ik de volgende dag in de kofferbak aan.... niet voor herhaling vatbaar

- GTRene

te koop, canvas banden

- Wiebe GT
Wat betreft die lekkage: heb je bij het monteren van het nieuwe onderstel, de pakking boven je achterste topmounts laten vervangen? Daardoor kun je behoorlijke lekkages krijgen die je niet ziet als je de kofferbakbekleding er nog in hebt.
Anders misschien toch ergens een doorgeroest plekje?
Die Wanli's : Papenburgstyle...
Anders misschien toch ergens een doorgeroest plekje?
Die Wanli's : Papenburgstyle...

- Knot
Ik zal dat eens nakijken.
Zijn 3 jaar terug wel nieuwe achterlichtunits in gegaan, die zijn waterdicht maar afentoe ligt de bak gewoon vol met een laag water. Zowel met M ondertel als ast als eibach...
Zijn 3 jaar terug wel nieuwe achterlichtunits in gegaan, die zijn waterdicht maar afentoe ligt de bak gewoon vol met een laag water. Zowel met M ondertel als ast als eibach...