Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 04 jan 2010, 21:06

Allen is ff bezig aan z'n climax en hangt 't in dit topic aan de grote klok

We hebben ook 'n NSFW afdeling hoor. :lol: :lol: :lol: :lol:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 jan 2010, 21:15

LoooooooooL

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 jan 2010, 21:37

Ik ben vanmiddag geslaagd.

Het is een 2010 Rolex Submariner 14060M geworden. In eerste instantie vond ik hem wat klein ogen ( 40mm ). Maar eenmaal om mijn smalle polsje was het toch een flinke klok :mrgreen:
Daarna nogmaals IRL de keuze gemaakt tussen de date versie en de nodate, en uiteindelijk toch gegaan voor de nodate versie.
Na misschien wel 10 jaar geen horloge gedragen te hebben, erg blij met deze aanwist.
Foto's maken is best lastig. Dus de eerste is hem, de overige van het net geplukt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 04 jan 2010, 21:43

wauw!

ik ben er ook nog steeds niet uit of het een submariner, een gmt of een explorer 2 zal worden, maar ik heb intussen wel mijn geld terug van de eerdere online miskoop (niet te geloven maar waar)

heb je hem bij een officiele outlet gekocht, of bij een van de sponsors van het rolex forum, of nog via een ander kanaal?

RVV

Bericht door RVV » 04 jan 2010, 21:46

allen schreef:Bert, op een gegeven moment heeft iemand hard gewerkt en gewoon geld over. Neem het ze maar eens kwalijk om auto's te kopen die misschien te duur zijn waarvoor ze gebruikt worden. Laten we eerlijk zijn. Een 10 euri Casio is waarschijnlijk betrouwbaarder dan een 30k Rolex. :wink:
Als je het geld ervoor hebt, en het wilt, gewoon doen imho. Vandaag leef je, morgen kun je dood zijn. :idea:

Uit een ander topic geplukt.. Allen een Rolex van 30k bevat hetzelfde uurwerk als een Rolex van 4K.. het verschil zit hem in de bling bling... 30K Rolex is goud/platina in combinatie met briljanten ofzo..

Het Rolex uurwerk, basis kaliber 3135, is zo'n beetje het meest betrouwbare uurwerk wat de horloge industrie kan leveren. Praktisch onverwoestbaar en blijft maar gaan. Het eerste de beste casio uurwerkje.. is zonder batterijtje zo dood als een pier..

Robin

Bericht door Robin » 04 jan 2010, 21:47

Super Joost! Feli prachtklok, proportioneel de mooiste imho. Of je moet de 16600 'oude' SD hebben, maar die is weer hoger/dikker.

Is 't de Portugees waar we 't over hadden als ik vragen mag?
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jan 2010, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 jan 2010, 21:51

Thanks,

@ Robin Nee, het is niet de Portugees waar we het over hadden :)

Robin

Bericht door Robin » 04 jan 2010, 21:52

Nu ff aanmelden op http://www.r-l-x.de" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.rolexforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bijvoorbeeld. :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 jan 2010, 21:53

Gaaf Joost!......echt een mooie klok zonder te veel gepats en gebling! toppie.....hoop er ooit 1jte te kunnen kopen!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jan 2010, 21:59

Moet kunnen toch.....................zo`n klok kost toch niet de hele wereld?

Ik vind het wel de "mooiste" uitvoering zo zonder dat "date" venstertje........................doe mij maar een andere date...................... :mrgreen:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 jan 2010, 22:02

frankv schreef:wauw!

ik ben er ook nog steeds niet uit of het een submariner, een gmt of een explorer 2 zal worden, maar ik heb intussen wel mijn geld terug van de eerdere online miskoop (niet te geloven maar waar)

heb je hem bij een officiele outlet gekocht, of bij een van de sponsors van het rolex forum, of nog via een ander kanaal?
Frank PM,

Volgens de foto die ik van Elmar en Rene kreeg :angel: ..

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 04 jan 2010, 22:14

Joost gefeliciteerd. Staat ook op mijn shortlist.

RVV

Bericht door RVV » 04 jan 2010, 22:17

Overige foto's zijn trouwens 2 liners, jij hebt een 4 liner :wink:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 jan 2010, 22:19

Rico schreef:Overige foto's zijn trouwens 2 liners, jij hebt een 4 liner :wink:
:oops:

Wie spot het verschil en heet geen Robin of Rico of Dale Vito :mrgreen:

4 liner is er sinds 2007
Laatst gewijzigd door Joost H. op 04 jan 2010, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 04 jan 2010, 22:24

LOL Joost. Net zo'n noob als ik. Ach als je hem zelf maar bling vind. :mrgreen: :mrgreen:

@Rico: nieuw batterijtje doet wonderen. 8)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jan 2010, 22:27

Joost gefeliciteerd! Ik wil ooit ook zo'n Rolex! Schitterende klok!

Roman S.

Bericht door Roman S. » 04 jan 2010, 22:50

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe horloge maar hij zit me toch wat te 'ruim' om m'n pols. Gezien ik het bandje al op het 'strakst' heb staan wil ik graag een gaatje bij laten maken in de band (lijkt mij de beste optie?). Ik ben al even langs een juwelier in de buurt gelopen maar die verwees me door naar een schoenmaker hiervoor. Op een of andere manier had ik hier ook niet zo veel vetrouwen in want ik wil wel graag dat het netjes gebeurt. Waar kan ik dit volgens jullie het beste laten doen?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 jan 2010, 00:22

allen schreef:LOL Joost. Net zo'n noob als ik. Ach als je hem zelf maar bling vind. :mrgreen: :mrgreen:

Nou Ellen, als je geen rolex en/of een bmw hebt dan hoor je er hier niet meer bij.............. :shithappens: :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 05 jan 2010, 07:16

Joost Hermens schreef:

4 liner is er sinds 2007
Ben je er al uit wat de verschillen zijn? Of puur op fabricagejaar? Zie zo snel geen verschillen.

Iig mooie keuze Joost :clap:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 05 jan 2010, 07:33

Tim N schreef:
Joost Hermens schreef:

4 liner is er sinds 2007
Ben je er al uit wat de verschillen zijn? Of puur op fabricagejaar? Zie zo snel geen verschillen.

Iig mooie keuze Joost :clap:
Ik wist het al wel hoor, ging mij er meer om dat de meeste het verschil dus niet zien. Kwam zo snel geen goede foto's tegen van 4-liner dus dan maar 2-linerfoto's 8)
Zal ik het maar verklappen dan :nerd:

2-Liner model betekend dat het horloge niet COSC certified is, en deze tekst regels dus missen op de wijzerplaat. Sinds 2007 is dit horloge wel COSC certified en staat er dus 2 extra regels onderop, aka 4-liner.

COSC certified betekend kort door de bocht dat het horloge per dag niet meer dan -4 of +6 seconden achter of voor mag lopen. Ieder horloge krijgt deze test gedurende 15 dagen in 5 posities en 3 verschillende temperaturen.

Nog een verschil wat alleen de mensen zien die zich erin verdiepen is dat er sinds 2008 bij dit model ROLEX ROLEX ROLEX staat in de inner bezel.
Laatst gewijzigd door Joost H. op 05 jan 2010, 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 05 jan 2010, 08:40

@Joost, thanx voor je pm gistermorgen die dan niet(meer) hier op DF pop-upt, maar gewoon in m'n mail staat. Die las ik dus gisteravond laat. Dan had ik 't wel geweten. Vandaar m'n reactie met 'n Portugeesje. :bag: LOL :forum:

René130i

Bericht door René130i » 05 jan 2010, 09:19

Lol @ pic :lol:

Congrats Joost!

RVV

Bericht door RVV » 05 jan 2010, 09:32

allen schreef:LOL Joost. Net zo'n noob als ik. Ach als je hem zelf maar bling vind. :mrgreen: :mrgreen:

Ja, maar het is vaak nog een heel gekloot om het juiste batterijtje.. te vinden en ook nog eens te plaatsen... moet je weer regelen... blalbla.. kustcasio.. en je schuift hem weer in de la.. en je doet je Rolex gewoon weer om..die loopt namelijk wel altijd..

Kunnen wel verder miepen over details.. maar ik probeer aan te geven dat een battertij horloge in deze een beetje overschat word en een mechanisch horloge onderschat.

frankv

Bericht door frankv » 05 jan 2010, 12:09

dat batterijprobleem heb ik nu inderdaad ook, nu ik na jaren geen horloge te hebben gedragen dacht de digitale seiko's weer eens aan de praat te krijgen, 2x geen juiste batterij, 1x te druk om te wachten => geen nieuwe batterij

maar als er dan ook eentje in zit doet hij het ook weer 7 jaar...

toch schrik ik ook wel van de onderhoudskosten van rolex waar je over leest, een grote beurt kan zo tussen de 500 en 1000 euro kosten begrijp ik? dat is elke 10 jaar toch ook 50 tot 100 euro per jaar aan onderhoud, een stuk duurder dan een batterij van 20 euro per 7 jaar...

maar goed, een lcd quartz vergelijken met een rolex is helemaal het punt niet, als ik maar een batterij voor mijn seiko lcd quartz kan krijgen! of misschien is er een tool te koop om de achterkant los te schroeven? dan red ik mezelf wel, dan doen ze het tenminste weer als ik ze alsnog niet draag...

Robin

Bericht door Robin » 05 jan 2010, 12:15

Elk quartzhorloge is 'n aygo/prius/
matiz/IQ of erger, een mechanisch horloge is een echte auto met de juiste aandrijving en brandstofmotor. Daar betaal ik liever wat meer 'onderhoudskosten'voor. Let wel dat 'n sportrolex je door de jaren heen niks zou hoeven te kosten als je 't goed doet(relatieve waardevermeerdering) . Behaalde resultaten uit 't verleden bieden geen garantie voor de toekomst is 'n goeie, maar gaat wanneer je 't goed doet na een aantal jaren bij 'n sportrolex wel op qua kosteloos dragen van die dingen.

Plaats reactie