Horloge / Horloges topic
- tomgtr
Re: Horloge / Horloges topic
Gewoon een mooie SD op kop tikken. Afschrijven doet hij niet en of het nou zinvol is om eerst een Tudor te kopen, die met verlies te verkopen om dan een SD te kopen....
-
Afschrijving van (de juiste) Tudor valt tegenwoordig reuze mee. Die liften ook aardig mee op Rolex wat dat betreft.
- Philipoo
Tudor maakt tegenwoordig gewoon ontzettend goede en mooie klokjes hoor! Als je polsen niet al te groot zijn is een Black bay fifty-eight wel een erg gaaf ding.ArjandeV schreef: 03 aug 2021, 16:30Ja weet het niet, Breitling sowieso niet zo mijn merk, ook meer een emotie dan daadwerkelijk onderbouwd iets.. Als ik nu een sub had kunnen kopen voor het zelfde bedrag als 10 jaar geleden ipv de overpriced spul wat het nu is, had ik het gedaan, had ik toen maar meer geld moeten verdienen ofzo, daarnaast weet ik nog steeds niet wat ik van een sub om mijn pols vind.. Een seadweller, ook wel leuk denk ik, maar om daar nu weer 12k op stuk te slaan, wilde ergens voor rond/onder de 5k. Speedmaster is wellicht nog steeds de beste optie. Tudors vind ik ook mooi, helemaal een Tudor Black Bay GMT of Bronze, maar ja, poor mans rolex?Robin schreef: 03 aug 2021, 14:26 als Rolex 'boven je pet gaat' Arjan: Omega en Breitling zijn in dat segment imho prima waar voor je geld als je de manufactuur modellen zoekt. IWC is te duur voor wat het biedt vind ik. Heel veel marketing. En dan ook nog sponsor van Mercedes F1. Blij:)
IWC had ik echt mijn zinnen opgezet een paar maanden terug, en nu ben ik voor dat budget aan het kijken en voelt het opeens ook niet goed meer, een Petit Prince (IW377714), maar ja dan koop je een ETA movement voor een premium prijs?
Seamaster Diver of Planet Ocean, ook beide gaaf.
Even een vreemde eend in de bijt, Bremont:
https://www.bremont.com/collections/bre ... t-possible
https://www.bremont.com/collections/wat ... lt1-p2-jet
https://www.bremont.com/collections/wat ... u-2-51-jet
Eigenlijk wil je misschien wel gewoon een Rolex, maar weet niet of ik bereid ben om er 12k aan uit te geven haha
Anders wellicht een Seamaster 300? Ook erg mooi, schrijven nauwelijks af en hebben zichzelf al jaren bewezen
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kwaliteit van Tudor staat 100% buiten kijf en prijzen van bepaalde modellen zijn zeer vast. Maar je wilt een Rolex Arjan , waarom dan moeilijk?:))))
- ADV
Tja, zaterdag maar eens kijken bij Kramer..Robin schreef: 05 aug 2021, 10:25 Kwaliteit van Tudor staat 100% buiten kijf en prijzen van bepaalde modellen zijn zeer vast. Maar je wilt een Rolex Arjan , waarom dan moeilijk?:))))
-
Die heeft 'alles'!
- Philipoo
Ik hoor jullie trouwens allemaal flink afgeven op IWC, maar ik vind dit:

en dit:

toch wel zulke ontzettend gave klokken!

en dit:

-
@Philipoo, deze is mooier:)
Robin schreef: 03 aug 2021, 14:42 Ja ik ken d'r wel 'n handvol, maar tot aan 10k euro's weer niet:)
Herstel:-) Deze!
https://www.iwc.com/en/watch-collection ... graph.html
- Philipoo
Ik twijfel altijd of ik combi goud/blauwe wijzers of alleen blauwe wijzers mooier vind. Ik zou tegen allebei geen nee zeggen als ik ze met een goede deal tegenkom!Robin schreef: 05 aug 2021, 13:28 @Philipoo, deze is mooier:)
Robin schreef: 03 aug 2021, 14:42 Ja ik ken d'r wel 'n handvol, maar tot aan 10k euro's weer niet:)
Herstel:-) Deze!
https://www.iwc.com/en/watch-collection ... graph.html
- Barend
- Auto: F20 m135i
De Chrono vind ik tof, de Yacht Club niets aan.Philipoo schreef: 05 aug 2021, 13:18 Ik hoor jullie trouwens allemaal flink afgeven op IWC, maar ik vind dit:
en dit:
Ik wil ooit deze:

-
De Tudor blackbay ‘58 blue is wel een erg mooi horloge. Die blijft bij mij wel kriebelen. Maar met de Halios Fairwind in de verzameling zou de Tudor overbodig zijn.

- Emilio
- Auto: M2 LCI
Heeft voor mij wel de associatie “makelaarsklok” maar het blijven mooie horloges.Philipoo schreef: 05 aug 2021, 13:18 Ik hoor jullie trouwens allemaal flink afgeven op IWC, maar ik vind dit:
en dit:
-
Heren,
Ik heb een Longines Flagship Ultronic uit, als ik het goed zie, 1974 voor weinig op de kop getikt.
Iemand bekend met dit model en type uurwerk? Ik vraag mij af of de dial origineel is, omdat er een kleine “2” onder het rechter vleugeltje staat. Zie foto’s. Band is sowieso niet origineel.
Mag de pret niet drukken, vooral benieuwd naar kennis en evt info!
Martijn
Ik heb een Longines Flagship Ultronic uit, als ik het goed zie, 1974 voor weinig op de kop getikt.
Iemand bekend met dit model en type uurwerk? Ik vraag mij af of de dial origineel is, omdat er een kleine “2” onder het rechter vleugeltje staat. Zie foto’s. Band is sowieso niet origineel.
Mag de pret niet drukken, vooral benieuwd naar kennis en evt info!
Martijn
- Bijlagen
-
- 8E1C2D0C-6B91-40A7-A2DB-893C8EF1DA02.jpeg (92.95 KiB) 1040 keer bekeken
-
- 76D7B221-7A23-453B-A6E9-C8BE1B2E2257.jpeg (73.9 KiB) 1040 keer bekeken
-
- 426ED1A9-7066-432B-8C3B-D32BAA480D44.jpeg (86.72 KiB) 1040 keer bekeken
- MParallel
- Auto: BMW
Ah tof man, ik heb twee Omega F300hz met dat uurwerk.
Is een ESA 9162 stemfork uurwerk die 300x per seconde ‘trilt’. Het centrale tandwiel van 2mm doorsnee heeft 300 tanden waarmee de secondewijzer dus 300x per seconde tikt, wat voor het blote oog een volledig smooth sweep is.
Hou maar eens tegen je oor.
Hier wat meer info:
http://www.deskdivers.com/Site/SMf300.html
Is een ESA 9162 stemfork uurwerk die 300x per seconde ‘trilt’. Het centrale tandwiel van 2mm doorsnee heeft 300 tanden waarmee de secondewijzer dus 300x per seconde tikt, wat voor het blote oog een volledig smooth sweep is.
Hier wat meer info:
-
^^^
Leuke klokken!
Ja Bulova (Dr Max Hetzel? edited) heeft het patent op het stemvork horloge, m'n ouweheer z'n 'afstudeeropdracht' was een Bulova stemvork opbouwen vanaf nul als bouwpakketje(1968 ofzo?) . Heeft 'm jaren gedragen en toen eens uitgeleend aan een klant wiens horloge ter reparatie bij ons was. Nooit weer teruggezien....(mid 80s ofzo)
Leuke klokken!
Ja Bulova (Dr Max Hetzel? edited) heeft het patent op het stemvork horloge, m'n ouweheer z'n 'afstudeeropdracht' was een Bulova stemvork opbouwen vanaf nul als bouwpakketje(1968 ofzo?) . Heeft 'm jaren gedragen en toen eens uitgeleend aan een klant wiens horloge ter reparatie bij ons was. Nooit weer teruggezien....(mid 80s ofzo)
https://en.wikipedia.org/wiki/BulovaAccutron
Accutron Movement. The tuning fork prongs are around the two electromagnetic coils at the top of the watch, which drive it.
Bulova's "Accutron" watches, first sold in October 1960,[10] use a 360 Hz tuning fork instead of a balance wheel as the timekeeping element.[11] The inventor, Max Hetzel, was born in Basel, Switzerland, and joined the Bulova Watch Company in 1948.[11] The tuning fork was powered by a one-transistor electronic oscillator circuit, so the Accutron qualifies as the second "electronic watch", following the Hamilton Electric released in 1957. Instead of the ticking sound made by mechanical watches, the Accutron had a faint, high-pitched hum which came from the vibrating tuning fork. A forerunner of modern quartz watches which also keep time with a vibrating resonator, the Accutron was guaranteed to be accurate to one minute per month, or two seconds per day, considerably better than mechanical watches of the time.[11]
-
Dat intrigeerde mij ook. Nog niks daarover gevonden, wel dit, ook interessant:Noodlez schreef: 05 aug 2021, 21:17 Ik vraag mij af of de dial origineel is, omdat er een kleine “2” onder het rechter vleugeltje staat.
https://www.hodinkee.com/articles/how-to-spot-a-redial
- Martijn_bmw
Blijft wel heel gaaf en knap hoe ze zulke kleine techniek kunnen maken 300 tanden op een 2mm wieltjeMParallel schreef: 05 aug 2021, 22:25 Ah tof man, ik heb twee Omega F300hz met dat uurwerk.
Hier wat meer info:

-
Leuk artikel! Maar inderdaad, ook gezocht en niks gevonden. Volgens verkoper dat kan het ook in ‘t glas zitten, maar lijkt mij sterk.Robin schreef: 06 aug 2021, 08:46Dat intrigeerde mij ook. Nog niks daarover gevonden, wel dit, ook interessant:Noodlez schreef: 05 aug 2021, 21:17 Ik vraag mij af of de dial origineel is, omdat er een kleine “2” onder het rechter vleugeltje staat.
https://www.hodinkee.com/articles/how-to-spot-a-redial
-
Dat zou je (met een loupe) moeten kunnen zien.Noodlez schreef: 06 aug 2021, 09:45 Volgens verkoper dat kan het ook in ‘t glas zitten, maar lijkt mij sterk.
-
Originele dial vs een opgemaakte dial.
De witte is dus te koop.

De witte is dus te koop.

- Emilio
- Auto: M2 LCI
Veel plamuur gebruikt ook om die speedy subdials op te vullen bij die witte plaat 
-
IRL is het strak hoor:)
- MParallel
- Auto: BMW
Even met je (telefoon)flashlight erop schijnen en dan bewegen. Zit het in het glas dan zul je de schaduw van de, in dit geval "2" zien meebewegen op de dial.
- ADV
Nou ik heb een keuze gemaakt.. beetje gek gedaan 
- tomgtr
GMT master altijd goed. Fraai.