In de onderstaande lijkt de linker kant (of rechts zo je wilt) bijna met viltstift ingekleurd. Misschien had een andere hoek geholpen?
Fotografie
-
allen
Re: Fotografie
Dat begrijp ik, maar kijk eens naar je je eerste foto. Daar oogt je verlichting heel natuurlijk en heb ik er geen problemen mee.
In de onderstaande lijkt de linker kant (of rechts zo je wilt) bijna met viltstift ingekleurd. Misschien had een andere hoek geholpen?

- Joop
Koplamp spiegelen wil ook nog wel eens helpen...

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Zo ziet het er inderdaad een stuk beter uit 
Dat spiegelen is gewoon een kwestie van de gloed in de ene lamp kopiëren naar de andere lamp?
Dat spiegelen is gewoon een kwestie van de gloed in de ene lamp kopiëren naar de andere lamp?
-
allen
Lol, alleen bedoelde ik nu net de andere kant die ik mooier vond. 
- Joop
...mag ook Allen...
Is maar net wat je wil laten zien.
@Ferdi: in dit geval een kwestie van uitknippen, spiegelen en bijdraaien, de grootte was namelijk nagenoeg gelijk, dus verschalen was niet nodig. Wel even zaak dat het er nog natuurlijk blijft uitzien, dus waar nodig ook nog iets corrigeren qua kleur, contrast en helderheid. (dit was even een voorbeeldje)
@Ferdi: in dit geval een kwestie van uitknippen, spiegelen en bijdraaien, de grootte was namelijk nagenoeg gelijk, dus verschalen was niet nodig. Wel even zaak dat het er nog natuurlijk blijft uitzien, dus waar nodig ook nog iets corrigeren qua kleur, contrast en helderheid. (dit was even een voorbeeldje)
- Stéphane
Ik vind dat er echt heel veel goede fotografen op DF zijn tegenwoordig. Op veel websites kun je tegenwoordig kalenders kopen met foto's die erbij horen. Zo heb ik bijvoorbeeld nu een Elise Trophy kalender hangen. Lijkt me leuk om bijvoorbeeld voor 2010 een aantal echt supermooie en briljante foto's te verzamelen voor een DF kalender.
Meer mensen die hier voorstander van zijn? Dan kunnen we een topic aanmaken met potentiële foto's voor de kalender. Nu nog een maand of 5 om te kunnen kiezen voor 2010
Meer mensen die hier voorstander van zijn? Dan kunnen we een topic aanmaken met potentiële foto's voor de kalender. Nu nog een maand of 5 om te kunnen kiezen voor 2010
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dank je voor de uitllegJoop schreef: @Ferdi: in dit geval een kwestie van uitknippen, spiegelen en bijdraaien, de grootte was namelijk nagenoeg gelijk, dus verschalen was niet nodig. Wel even zaak dat het er nog natuurlijk blijft uitzien, dus waar nodig ook nog iets corrigeren qua kleur, contrast en helderheid. (dit was even een voorbeeldje)
Ga het vanavond gelijk proberen of het mij ook zo netjes lukt
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik heb er verleden jaar eentje van Kees Bunk gekocht, maar met nog meer fotografen zal alleen maal leuker zijn.Stéphane schreef:Ik vind dat er echt heel veel goede fotografen op DF zijn tegenwoordig. Op veel websites kun je tegenwoordig kalenders kopen met foto's die erbij horen. Zo heb ik bijvoorbeeld nu een Elise Trophy kalender hangen. Lijkt me leuk om bijvoorbeeld voor 2010 een aantal echt supermooie en briljante foto's te verzamelen voor een DF kalender.
Doen
-
Roy
Kalender zou ik erg leuk vinden.
- Dennis Cavallino
@Stéphane: Leuk idee. Neem initiatief en neem contact op met Tom (vormgeving) en Peter/Rico (supervisie). Hebben we nog een drukker, of moeten we dan naar 't groene forum (John)?
Lijkt me leuk om in mijn eigen garage op te hangen.
Volgens mij hebben we wel 12 topfotografen hier om iedere maand 1 hoofdfoto te schieten. Hoeven wat mij betreft echt niet alleen maar auto's te zijn, maar dat is natuurlijk wel leuk/cool.
Zullen we niet met bestaande foto's werken, maar een soort fotocompetitie starten met nieuwe foto's, om iedereen een kans te geven op de kalender te komen (en iedereen uit te dagen om wat moois te schieten)? Het is nu zomer, het najaar staat voor de deur. Volgens mij kunnen we heel snel heel veel verschillende foto's maken die geschikt zijn voor alle seizoenen.
Als men bij de foto aangeeft voor welke maand/seizoen ze de foto in gedachten hebben is 't misschien makkelijker om een selectie te maken.
Ik zou wel gewoon een echt grote kalender willen, A3 formaat dus. Heb daar ook wel een paar tientjes voor over. Als 't A4 wordt ook trouwens.
<zomaar wat gedachten van mijn kant>
Lijkt me leuk om in mijn eigen garage op te hangen.
Volgens mij hebben we wel 12 topfotografen hier om iedere maand 1 hoofdfoto te schieten. Hoeven wat mij betreft echt niet alleen maar auto's te zijn, maar dat is natuurlijk wel leuk/cool.
Zullen we niet met bestaande foto's werken, maar een soort fotocompetitie starten met nieuwe foto's, om iedereen een kans te geven op de kalender te komen (en iedereen uit te dagen om wat moois te schieten)? Het is nu zomer, het najaar staat voor de deur. Volgens mij kunnen we heel snel heel veel verschillende foto's maken die geschikt zijn voor alle seizoenen.
Als men bij de foto aangeeft voor welke maand/seizoen ze de foto in gedachten hebben is 't misschien makkelijker om een selectie te maken.
Ik zou wel gewoon een echt grote kalender willen, A3 formaat dus. Heb daar ook wel een paar tientjes voor over. Als 't A4 wordt ook trouwens.
<zomaar wat gedachten van mijn kant>
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 18 aug 2009, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Leuk idee Stéphane! Ik heb nog wel wat foto's liggen hier 
- Dennis Cavallino
@Mark: Nee, zo makkelijk kom jij er niet vanaf!! 
- Michel P
@Dennis, maar wel alleen auto's/auto gerelateerd!
Michel
Michel
- Mark Nauta
Haha. Nou. Dan maak ik wel een setje nieuwe plaatjesDennis Cavallino schreef:@Mark: Nee, zo makkelijk kom jij er niet vanaf!!
- Stéphane
Dit was ook een beetje mijn idee. Gewoon een topic met foto's die genomineerd kunnen worden. Maar dit is maar even een idee van mijn kant, dus ik wil er verder niet mee aan de haal gaan zonder dat DF admin er zelf achter staat natuurlijk.Dennis Cavallino schreef:Zullen we niet met bestaande foto's werken, maar een soort fotocompetitie starten met nieuwe foto's, om iedereen een kans te geven op de kalender te komen (en iedereen uit te dagen om wat moois te schieten)? Het is nu zomer, het najaar staat voor de deur. Volgens mij kunnen we heel snel heel veel verschillende foto's maken die geschikt zijn voor alle seizoenen.
Anders kun je gewoon 12 mooie foto's verzamelen en via Pixum een standaard-kalender laten drukken...
-
Rein
+1Jurjen schreef:Ik heb er verleden jaar eentje van Kees Bunk gekocht, maar met nog meer fotografen zal alleen maal leuker zijn.Stéphane schreef:Ik vind dat er echt heel veel goede fotografen op DF zijn tegenwoordig. Op veel websites kun je tegenwoordig kalenders kopen met foto's die erbij horen. Zo heb ik bijvoorbeeld nu een Elise Trophy kalender hangen. Lijkt me leuk om bijvoorbeeld voor 2010 een aantal echt supermooie en briljante foto's te verzamelen voor een DF kalender.
Doen
Zet mij maar op de lijst voor zo'n kalender
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Kan jij fatsoenlijk fotograferen dan MarkMark Nauta schreef:Leuk idee Stéphane! Ik heb nog wel wat foto's liggen hier
Laatst gewijzigd door Kgroot.nl op 18 aug 2009, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
Mwah.....ik doe maar watKgroot.nl schreef:Kan jij fatsoenlijk fotografern dan MarkMark Nauta schreef:Leuk idee Stéphane! Ik heb nog wel wat foto's liggen hier
- Stéphane
Dat hadden we al gezienMark Nauta schreef:Mwah.....ik doe maar watKgroot.nl schreef:Kan jij fatsoenlijk fotografern dan MarkMark Nauta schreef:Leuk idee Stéphane! Ik heb nog wel wat foto's liggen hier
-
PatrickC2
Leuk idee zo'n kalender. Fotocompetitie achtig iets is misschien wel het leukst ja, count me in.
-
Tom
Het moeten dan wel auto's van DFers zijn. Een of andere Lamborghini vind ik hartstikke gaaf maar niet voor in een DF-kalender.
- Stéphane
Ben ik met je eens, Tom.Tom schreef:Het moeten dan wel auto's van DFers zijn. Een of andere Lamborghini vind ik hartstikke gaaf maar niet voor in een DF-kalender.
-
Xave30
Mark Nauta schreef:Mwah.....ik doe maar watKgroot.nl schreef:Kan jij fatsoenlijk fotografern dan MarkMark Nauta schreef:Leuk idee Stéphane! Ik heb nog wel wat foto's liggen hier
- stefan740
Zaterdag weer wat foto's gemaakt op de ring. Dit is bij Hohe acht net voor het hoogste punt, een van mijn favoriete bochten.
Het was nog wat donker tussen de bomen, het was 9 uur s'ochtends maar ze zijn best aardig gelukt wat mij betreft.
http://www.aha-aha.nl/STEFAN/4" onclick="window.open(this.href);return false; voor de rest
-
Xave30
Lekker vroeg begonnen Stefan!