Luco schreef: 26 mei 2019, 17:05
Forza schreef: 26 mei 2019, 15:45
5 seconden straf, maar wel eerst 10 seconden opgehouden door Bottas omdat die ruimte moest creëren voor de dubbele stop
Ja daar moeten ze ook eens wat aan doen.
Het eerste wat ze zouden moeten doen(en dat zeg ik niet vanwege dit incident alleen) is de pitvolgorde omkeren. Dus het snelste team(misschien nog zelfs op basis van het huidige kampioenschap ipv de laatste eindstand) vooraan ipv achteraan. Als je achteraan zit kan je je voorligger met een net zo snelle pitstop in een 'unsafe release' dwingen. Ook als je gewoon je ding doet en oplet. En als RB wél op BOT had gereageerd hadden ze ook op Vettel moeten reageren en was ie dus een plek kwijtgeraakt.
Als je de teams op volgorde zet(snelste vooraan) heb je het gewoon verdiend als je je voorligger(en dus een sneller team) een unsafe release weet aan te smeren. Bovendien is het veiliger aangezien de kans op een unsafe release kleiner is(kans is vrij groot dat de snelste als eerste binnenkomt én wegrijdt).
En Leclerc die de boel stuk rijdt terug naar de pits. Man, man, man... Ik zei nog zo: rustig aan
Vind deze baan trouwens het ultieme bewijs dat vangrails de boel helemaal niet spannender maakt. Ja je heb kans op crashes, maar minder tot geen op inhalen. Ik heb totaal geen probleem met een race zonder crash(-mogelijkheid), maar geen inhalen... Ik zou het zelfs niet erg vinden nooit meer een crash te zien eerlijk gezegd. Is SBS6 spanning wmb.