Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 25 jan 2022, 10:05

PimV schreef: 25 jan 2022, 10:00
tomgtr schreef: 25 jan 2022, 09:54 Exact mijn probleem met veel van de dwarse denkers. Dat je bepaalde dingen onzin vindt snap ik. Ik vind ook sommige dingen onzin of achterhaald. Maar om echt alles af te wijzen en alles als een grote samenzwering te zien is echt wat verregaand. Zorgt er ook voor dat ke dan maar over alles van bepaalde personen heen leest.
Ook dit werkt beide kanten op Tom en Philipoo. Kijk bijvoorbeeld hierboven naar wat reacties op die brief van die broeder. Wordt met de grond gelijk gemaakt, terwijl deze man zijn bezorgheid uitspreekt, niet dwars te zijn om het dwars te zijn.
Aan beide kanten zijn mensen die in het extreme doorslaan en voor geen rede vatbaar zijn. En aan beide kant zijn er ook kritische mensen met zorgen hebben over de gang van zaken en iedereen zo snel mogelijk uit de shit willen helpen.
Die brief van die broeder is, wederom, gewoon propaganda, niet meer en niet minder.
Ik bespeur dan ook alleen maar kritiek op alles wat de overheid doet, maar geen enkele kritiek op wat er uit de eigen gelederen van de anti hoek gezegd of geschreven wordt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 10:10

JP schreef: 25 jan 2022, 10:05 Als je als broeder je bezorgdheid en de misstanden bekend wil maken die leeft binnen jouw wereldje, dan moet je naar buiten treden en niet naar een of andere ons-steunt-ons website gaan waar nog nooit iemand uit de zorg van heeft gehoord.
Dit.

Er zijn 101 andere manieren om aan de bel te trekken, maar die broeder vertrouwt ongetwijfeld de NOS, RTL4, het NRC, de Volkskrant etc. niet. Wel een van Houwelinge van het FvD natuurlijk.

k33z

Bericht door k33z » 25 jan 2022, 10:11

Elise schreef: 25 jan 2022, 09:43
k33z schreef: 25 jan 2022, 08:45 Maar kan iemand mij uitleggen waarom wij 3G in stand houden?
Een pandemie houdt niet op bij onze landsgrenzen hé, zonder QR wordt het lastig reizen...

Schaf je het af zodat mensen niet meer kunnen reizen, zowel zakelijk als privé, dan breekt pas echt de pleuris uit voor een exportland als Nederland. Daarbij vergeleken stelt dat kleine beetje "polarisatie, onrust, minder omzet voor ondernemingen" wat we nu hebben helemaal niks voor.
Een QR voor reizen kan toch los staan van hoe wij het binnen de landsgrenzen gebruiken? Onze overheid heeft weinig tot geen invloed op wat er in het buitenland gebeurt.

Wij hebben al een aparte QR voor binnen Nederland (met andere houdbaarheidsdata, etc) dan voor het reizen naar het buitenland. Dus wij kunnen hier prima binnen NL mee stoppen en dit systeem wel hebben voor buitenlandse reizen waar het nodig is.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 10:11

Pim schei toch uit. Dat stuk of laatst dat stuk van die boedhoistische anonieme verpleger waren wel zo tranentrekkend slecht en ik hoor het exact tegenovergestelde van mensen die ik persoonlijk ken en die in zelfde sector werken. Iedereen die een zelfgescheten boterletter produceert die haaks staat op beleid wordt door de dwarse denkers op een schild gehezen en als guru geroemd. tot aan Doutzen toe. Een gebalanceerde blik prima maar net als ik Diederik Gommers niet om kledingadvies vraag zal ik Doutzens mening over vaccinatie niet echt serieus nemen (als voorbeeld).

Als je aan onze telefoniste vraagt zal ze wellicht vinden dat de doirecteur geen fluit uitvoert en overbetaald is. Maar moet ik haar zienswijze echt seieus nemen?

JP

Bericht door JP » 25 jan 2022, 10:14

Ben jij haar directeur ? Dan heeft ze gelijk :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 10:14

Neen. Hahahaha.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 10:21

PimV schreef: 25 jan 2022, 10:00
tomgtr schreef: 25 jan 2022, 09:54 Exact mijn probleem met veel van de dwarse denkers. Dat je bepaalde dingen onzin vindt snap ik. Ik vind ook sommige dingen onzin of achterhaald. Maar om echt alles af te wijzen en alles als een grote samenzwering te zien is echt wat verregaand. Zorgt er ook voor dat ke dan maar over alles van bepaalde personen heen leest.
Ook dit werkt beide kanten op Tom en Philipoo. Kijk bijvoorbeeld hierboven naar wat reacties op die brief van die broeder. Wordt met de grond gelijk gemaakt, terwijl deze man zijn bezorgheid uitspreekt, niet dwars te zijn om het dwars te zijn.
Aan beide kanten zijn mensen die in het extreme doorslaan en voor geen rede vatbaar zijn. En aan beide kant zijn er ook kritische mensen met zorgen hebben over de gang van zaken en iedereen zo snel mogelijk uit de shit willen helpen.
Niet mee eens, want dat verhaal van die broeder is 100% niet door een nederlandse ambulancemdewerker geschreven! Sterker nog, het hele stuk lijkt door een computer geschreven te zijn danwel door translate gehaald. Het feit dat hij ook nog eens anoniem blijft lijkt me al genoeg zeggen.
Ik ken inmiddels:
-2 collega’s toevallig dood gevonden in huis (allebei gezonde mannen van 1 x 42 en 1x 50 jaar)
-3 broers van collega’s dood gevonden in huis
-1 collega met een dubbele longembolie
-2 collega’s met bloedpropjes ( 1x CVA en 1 x TIA )
-3 mensen in mijn buurt die plots overleden zijn na de injectie!
Dus hij zou al 11 mensen kennen die overleden zouden zijn na vaccinatie? :blackeye:

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 25 jan 2022, 10:38

Werken ze daar met Chroom 6 ofzo?

JP

Bericht door JP » 25 jan 2022, 10:48

Ik mag hopen van niet, ben vorige week nog op een ambu-post koffie gaan drinken.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 10:49

JP schreef: 25 jan 2022, 10:48 Ik mag hopen van niet, ben vorige week nog op een ambu-post koffie gaan drinken.
Statistisch gezien ga je nu dus dood

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2022, 10:54

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 10:21
Ik ken inmiddels:
-2 collega’s toevallig dood gevonden in huis (allebei gezonde mannen van 1 x 42 en 1x 50 jaar)
-3 broers van collega’s dood gevonden in huis
-1 collega met een dubbele longembolie
-2 collega’s met bloedpropjes ( 1x CVA en 1 x TIA )
-3 mensen in mijn buurt die plots overleden zijn na de injectie!
Dus hij zou al 11 mensen kennen die overleden zouden zijn na vaccinatie? :blackeye:
Die cijfers zijn gewoon representatief voor de gemiddelde antivaxxer :kikker:

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 10:59

Helemaal eens dat je iedere bron op basis van expertise / niveau moet relativeren. Wie zegt dat ik dat niet doe? En die 3 pagina's tellend gezwam op Facebook van tante Mien kan ik ook niet zoveel mee.

Maar ik lees een reactie op een interruptie richting FVD. Waar staat dat hij fan is van die van Houwelingen en de rest niet vertrouwd?
Dat het niet kan dat hij in z'n ambu of kennissenkring die slachtoffers heeft? 't lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk veel, maar ken persoonlijke ook enkele gevallen van vaccinatieschade.
Dit bedoel ik, je leest iets (geldt voor beide kanten) en vult dat zelf aan en hoppa: een wappie, of een dom schaap.

In plaats van elkaar in zoals in de tweede kamer elkaar af te gaan lopen zeiken op woordjes en zinnetjes zijn we volgens mij allemaal op zoek naar het oude normaal van vrijheid en gezondheid.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 11:02

Ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft gehad na vaccinatie. Nou zal ik niet representatief zijn maar dat verhalen als deze als er als zoete koek in gaan bij veel mensen is 1, maar dat dit met een serieus gezicht gedeeld wordt met zelfs onbegrip als mensen dit afschieten? Dan leef je echt in een andere wereld dan ik. Dat mag. Maar om er nou iets van te zeggen dat degenen die dit soort berichten naast zich neerleggen of weerspreken?

Je post iets, prima, daar mogen mensen iets van vinden. Klaar. Niet meteen in de onderdrukte en onbegrepen rol duiken. Dan kan je nog zo predikken dat je dingen objectief ziet en alleen maar beste wil en zo jammer vindt dat mensen er tegein gaan want je wil op basis van open discussie betere inzichten krijgen en geven. Bla bla bla.

Onzin. Door elke keer mensen die het oneens met je zijn in een hoek te plaatsen waar die onbegripvol zijn of niet opens staan voor andere gedachten probeer je gewoon mensen die een andere visie hebben als jij monddood te maken.

JP

Bericht door JP » 25 jan 2022, 11:10

Je hoort ook al jaren van mensen (ook hier op het forum) die midden in het leven staan, die uit het niets een of andere tumor krijgen, en dan voor hun 30e al het graf mogen gaan uitzoeken (zie ook “Over mijn lijk” van BNN)
Hoeveel mensen zouden niet zoiets onder de leden hebben die het niet weten, die door corona pas in de medische molen geraken en daardoor na een kort ziekbed komen te overlijden. Corona is er, een (gedeeltelijke) oplossing in de vorm van vaccinaties zijn er. Het menselijke lichaam is zo complex dat je zoiets onmogelijk voor 100% van de mensen kan ontwikkelen. De een reageert nu eenmaal anders dan een ander (op medicatie, soms ook op woorden)
Het enige zekere in het leven is doodgaan. Je moet alleen zorgen dat het zo laat mogelijk is

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 11:19

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 09:47
Fasteddie2 schreef: 25 jan 2022, 09:34 ...consequentie: o.a. gééééén betalingen uit het Europese :ongeveer als: Corona Herstelfonds :ongeveer als:

Het blijven "politici" die hier dat huwelijk met de "virologen" zijn aangegaan...en een "vecht scheiding" gaat het niet worden.....handje-klap, achter de schermen zonder masker lekker party-en, ME de straten op, Avond klok erbij (MEGA succes, ook in Europees verband), varianten fear factory in full effect....enfin...you know the drill by now....
Ben je het ook wel eens eens met wat er gebeurt? Of kan je alleen maar schoppen en cynisch doen?
Heel simpel:
Zolang dat huwelijk tussen de verantwoordelijk politici en virologen in stand blijft, nee.
Maar dat ben ik al vanaf het "NL-alert" van 22/03/2020, de boodschap dat "terug naar normaal" niet meer mogelijk is, "three weeks to flatten the curve" onzin, Avondklok, en nog wat idiote-zaken. Is net een rondrijdend circus, coming to a city near you.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 jan 2022, 11:24

k33z schreef: 25 jan 2022, 08:45

Hoe kijkt iedereen hier aan tegen het 3G/2G systeem?
Bijna iedere besmetting in mijn omgeving komt vanuit een richting waar geen 2G/3G gebruikt wordt. Veelal visite, crèche/BSO/school of werk. Geeft dat aan dat de QR code juist wel werkt of dat het geen zin heeft omdat de besmettingen toch niet in de restaurants plaatsvinden? Gezien de gigantische hoeveelheden besmettingen tijdens de ‘lockdown’ neig ik naar het laatste. Maar maakt het nog uit met de Omikron variant? Ik denk het niet.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 11:32

Fasteddie2 schreef: 25 jan 2022, 11:19
Fasteddie2 schreef: 25 jan 2022, 09:34 ...consequentie: o.a. gééééén betalingen uit het Europese :ongeveer als: Corona Herstelfonds :ongeveer als:

Het blijven "politici" die hier dat huwelijk met de "virologen" zijn aangegaan...en een "vecht scheiding" gaat het niet worden.....handje-klap, achter de schermen zonder masker lekker party-en, ME de straten op, Avond klok erbij (MEGA succes, ook in Europees verband), varianten fear factory in full effect....enfin...you know the drill by now....
Ben je het ook wel eens eens met wat er gebeurt? Of kan je alleen maar schoppen en cynisch doen?
Heel simpel:
Zolang dat huwelijk tussen de verantwoordelijk politici en virologen in stand blijft, nee.
Maar dat ben ik al vanaf het "NL-alert" van 22/03/2020, de boodschap dat "terug naar normaal" niet meer mogelijk is, "three weeks to flatten the curve" onzin, Avondklok, en nog wat idiote-zaken. Is net een rondrijdend circus, coming to a city near you.
Je laatste 6 pagina's posts (had geen zin om verder door te klikken) zijn 95% over corona of nederlandse politiek, en dat op een autoforum. Lijkt me vermoeiend man, zo zuur zijn over hoe dit land bestuurd wordt!

PimV

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 11:33

tomgtr schreef: 25 jan 2022, 11:02 Ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft gehad na vaccinatie. Nou zal ik niet representatief zijn maar dat verhalen als deze als er als zoete koek in gaan bij veel mensen is 1, maar dat dit met een serieus gezicht gedeeld wordt met zelfs onbegrip als mensen dit afschieten? Dan leef je echt in een andere wereld dan ik. Dat mag. Maar om er nou iets van te zeggen dat degenen die dit soort berichten naast zich neerleggen of weerspreken?

Je post iets, prima, daar mogen mensen iets van vinden. Klaar. Niet meteen in de onderdrukte en onbegrepen rol duiken. Dan kan je nog zo predikken dat je dingen objectief ziet en alleen maar beste wil en zo jammer vindt dat mensen er tegein gaan want je wil op basis van open discussie betere inzichten krijgen en geven. Bla bla bla.

Onzin. Door elke keer mensen die het oneens met je zijn in een hoek te plaatsen waar die onbegripvol zijn of niet opens staan voor andere gedachten probeer je gewoon mensen die een andere visie hebben als jij monddood te maken.
Joh Tom, ik zal nog een laatste poging doen, want je leest echt iets anders dan er staat.

Jij zegt iets over het alleen schoppen tegen beleid ipv ook eens met iets eens zijn.
Ik zeg dat dit voor beide kanten geldt, zowel de pro's als de anti's. Er is aan beide uiterste kanten hetzelfde probleem: De één vertrouwt de ander niet en beschouwt alle informatie uit die hoek als onzin.
Reacties op die brief even als voorbeeld. Wordt zonder enige nuance afgeschoten uit de 'pro-beleid' hoek.
Jij maakt er van dat ik het eens ben met de inhoud van die brief, en onbegrip voor kritiek heb. Dat is onzin en daar ging het me helemaal niet om.

Elke discussie die niet op inhoud gevoerd wordt is kansloos.

Net zoals ik weinig heb met mensen die overal tegen zijn en duistere complottheorieën aanhangen, heb ik nog minder met mensen die blindelings achter de verplichte vaccinatie / QR maatschappij aan lopen. En ja, daar reageer ik vaker op want dat wil ik absoluut niet.
Want die kant lijken we vooralsnog op te gaan qua samenleving. De anti's en de complotdenkers heb je wat dat betreft weinig van te vrezen, die bepalen immers het beleid niet.

PimV

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 11:34

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 11:32

Heel simpel:
Je laatste 6 pagina's posts (had geen zin om verder door te klikken) zijn 95% over corona of nederlandse politiek, en dat op een autoforum. Lijkt me vermoeiend man, zo zuur zijn over hoe dit land bestuurd wordt!
M'n M3 staat in winterstalling en m'n Peugeot 106 biedt niet zoveel DF dus ja, dan maar beetje ranten op internet he :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 11:37

PimV schreef: 25 jan 2022, 11:33
tomgtr schreef: 25 jan 2022, 11:02 Ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft gehad na vaccinatie. Nou zal ik niet representatief zijn maar dat verhalen als deze als er als zoete koek in gaan bij veel mensen is 1, maar dat dit met een serieus gezicht gedeeld wordt met zelfs onbegrip als mensen dit afschieten? Dan leef je echt in een andere wereld dan ik. Dat mag. Maar om er nou iets van te zeggen dat degenen die dit soort berichten naast zich neerleggen of weerspreken?

Joh Tom, ik zal nog een laatste poging doen, want je leest echt iets anders dan er staat.

Jij zegt iets over het alleen schoppen tegen beleid ipv ook eens met iets eens zijn.
Ik zeg dat dit voor beide kanten geldt, zowel de pro's als de anti's. Er is aan beide uiterste kanten hetzelfde probleem: De één vertrouwt de ander niet en beschouwt alle informatie uit die hoek als onzin.
Reacties op die brief even als voorbeeld. Wordt zonder enige nuance afgeschoten uit de 'pro-beleid' hoek.
Jij maakt er van dat ik het eens ben met de inhoud van die brief, en onbegrip voor kritiek heb. Dat is onzin en daar ging het me helemaal niet om.

Net zoals ik weinig heb met mensen die overal tegen zijn en duistere complottheorieën aanhangen, heb ik nog minder met mensen die blindelings achter de verplichte vaccinatie / QR maatschappij aan lopen. En ja, daar reageer ik vaker op want dat wil ik absoluut niet.
Want die kant lijken we vooralsnog op te gaan qua samenleving. De anti's en de complotdenkers heb je wat dat betreft weinig van te vrezen, die bepalen immers het beleid niet.
Ik ben benieuwd wie er hier dan voor die genoemde QR maatschappij zijn. Ik in ieder geval niet.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 11:39

PimV schreef: 25 jan 2022, 11:34
Philipoo schreef: 25 jan 2022, 11:32

Heel simpel:
M'n M3 staat in winterstalling en m'n Peugeot 106 biedt niet zoveel DF dus ja, dan maar beetje ranten op internet he :tooth:
:mrgreen:
Precies!
Same here: RS6 platgereden, E60 M5 staat netjes te koop, M6 te koop, SL verkocht, zwaar teleurgesteld in de hoge snelheid stabiliteit van de nieuwere M5, gelukkig een leuke A6 BiTDI kunnen overnemen....dus dan maar een KLEIN deel van mijn tijd aan dit topic besteden :mrgreen:
:blabla:
Laatst gewijzigd door Fasteddie2 op 25 jan 2022, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

frankie

Bericht door frankie » 25 jan 2022, 11:41

Riceaux schreef: 25 jan 2022, 11:24
k33z schreef: 25 jan 2022, 08:45

Hoe kijkt iedereen hier aan tegen het 3G/2G systeem?
Bijna iedere besmetting in mijn omgeving komt vanuit een richting waar geen 2G/3G gebruikt wordt. Veelal visite, crèche/BSO/school of werk. Geeft dat aan dat de QR code juist wel werkt of dat het geen zin heeft omdat de besmettingen toch niet in de restaurants plaatsvinden? Gezien de gigantische hoeveelheden besmettingen tijdens de ‘lockdown’ neig ik naar het laatste. Maar maakt het nog uit met de Omikron variant? Ik denk het niet.
Als het over recente besmettingen gaat, lijkt me dat vrij logisch. Sinds half december is 2/3G niet van toepassing, want waarvoor dat nodig was zat vrijwel allemaal dicht.

Er zijn toch laatst studies gepubliceerd in hoeverre 3G, 2G en 1G effectief zijn en de conclusie was toch dat alleen 1G effectief een zinvolle bijdrage levert?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 11:42

Ik wil absoluuut geen QR samenleving. Vind heel veel maatregelen op dit moment overdreven. Begrip heb ik er wel voor en vind het mekkelijker om me erin te schikken dan er tegen af te zetten. Ik ben het ook niet met alle wetten eens. Maar zal me eraan moeten houden. YOLO.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 11:59

1G,
Ok dan dus iedereen (vaxxxed of NOT-vaxxxed-"up until the ears") testen testen testen.....wil de eerste politici wel eens gaan zien die daar vol voor op de barricaden gaat staan....komt lekker over bij de vaxxed-ones die echt nul, nada, niks opgeschoten zijn....ja, kennelijk niet doodgegaan "aan Corona"...
Schijnt hier en daar trouwens ook leuk over te komen als mensen Triple-Vaxxed zijn, en dan te horen krijgen dat ze zoiets als "positief" zijn.....helpt wel als je van nature al positief ingesteld bent, dat wel :mrgreen:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 12:02

PimV schreef: 25 jan 2022, 11:33
Elke afwijzing van bron of inhoud puur op basis dat de bron of inhoud overduidelijk incorrect of dubieus is vind je onacceptabel??
Dus elke bron of elk verhaal moet men serieus op ingaan? Ik moet ook serieus de discussie aangaan en kijken welke standpunten van de flat earth society het overwegen waard zijn?

Dat is je punt helemaal niet. Je vind het niet leuk als nogal onzinnige berichten die jouw visie staven afgeschoten worden. Hoe anoniem, aantoonbaar statistich onzinnig ze ook zijn of via voor mij onbetroubare kanalen de wereld ingeslingerd worden. Ze moeten in jouw ogen serieus overwogen worden. Maar hoe serieus neem jij berichten van overheid? Welk deel van het beleid de afgelopen 2 jaar was je het wel mee eens?

Plaats reactie