Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 24 jan 2022, 22:33

jos_br schreef: 24 jan 2022, 21:48 Dit vindt ik zeer verontrustend,

https://zorgmedewerkersverenigd.nl/brie ... -v-d-berg/

Jos.
Ik ook. Maar dan vooral dat iemand met droge ogen durft te beweren dat het 40% rustiger was in de ziekenhuizen tijdens de pandemie. En dat er mensen zijn die dat geloven.

En mensen die van Houwelingen gaan citeren zijn sowieso af. Engnek eerste klas, met z’n tribunalen…

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jan 2022, 22:45

LOL @ Engnek en tribunalen. Dat zijn de figuren die jou en jouw(iedereen in de normale maatschappij dus) gezin gaan 'aanpakken'. Nee dus. Dat is dit prachtige kabinet Bram. weet jij ook wel....

JP

Bericht door JP » 24 jan 2022, 22:49

Die tekst van die ambulancehulpverlener (een term wat binnen de ambu-wereld zo niet heel vaak door de werknemers zelf gebruikt wordt) 3x gelezen maar een onsamenhangend geheel. Tuurlijk zal het op de ambu rustiger zijn geworden. De triage zal nu strikter zijn en niet voor elke “scheet” dat ze uitrukken. De protocollen van reiniging (na elke rit) zijn nu van een andere orde dan voor het corona-tijdperk.

Elise

Bericht door Elise » 24 jan 2022, 23:02

Jos.
Stuk is geschreven door Prof. Dr. Mr. Ir. Wilco Hulpverlener bla bla bla...... :duck: :zwijntje:

MarkS

Bericht door MarkS » 24 jan 2022, 23:15

Wat een lul verhaal. Dank voor het verspreiden. ;-)

SlowCo

Bericht door SlowCo » 24 jan 2022, 23:50

MarkS schreef: 24 jan 2022, 23:15 Wat een lul verhaal. Dank voor het verspreiden. ;-)
Wat een lul opmerking. Dank voor het delen :ongeveer als:

MarkS

Bericht door MarkS » 25 jan 2022, 00:10

Wat een lul reactie. Bedankt. :ongeveer als:

Enrico

Bericht door Enrico » 25 jan 2022, 08:20

2B12FE96-73CE-45C7-8D2A-F0636E465F1C.jpeg
2B12FE96-73CE-45C7-8D2A-F0636E465F1C.jpeg (79.71 KiB) 520 keer bekeken
Mag nu weer alles of nog niet? Pers conferentie gemist…. Geen zin om te kijken. 🤪

Bram

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 08:33

Die is pas vanavond...

k33z

Bericht door k33z » 25 jan 2022, 08:45

Opzich zal iedereen natuurlijk blij zijn met de versoepelingen, ik ook. Ben blij voor ondernemers die nu in ieder geval weer iets kunnen gaan doen.

Maar kan iemand mij uitleggen waarom wij 3G in stand houden? Wegen de nadelen van dit systeem (polarisatie, onrust, minder omzet voor ondernemingen) nu echt nog op tegen de voordelen (vaccinatiedrang)? Het onderzoek van de TU Delft hebben we allemaal kunnen lezen, dus daarom heb ik het verminderen van het aantal besmettingen niet eens meer meegenomen in de voordelen (minimaal volgens dat onderzoek).

In de landen om ons heen hebben ze veelal een 2G systeem, dus ik verwacht niet dat dit bij ons snel zal verdwijnen. Het debat ging de laatste tijd vooral over 2G, wat ervoor gezorgd heeft dat wij 3G inmiddels geaccepteerd hebben (3 maatregelen erbij, 1 eraf principe).

Hoe kijkt iedereen hier aan tegen het 3G/2G systeem?

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 08:47

Jos.
Wat een poepverhaal zeg

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 jan 2022, 08:48

Vooral het laatste wat je zegt, volgens mij zijn wel in NL al vrij mild met 3G.
om ons heen veel 2G en bijv. China, Australië etc zijn ze helemaal gek qua maatregelen.
Dus voor mij geen probleem die 3G en eigenlijk flink soepel vergeleken groot ander deel van de wereld.

En ik geloof ook echt niet dat dit blijft, ook 3G en apps zullen in de toekomst verdwijnen

Bram

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 08:55

Wat Martijn zegt, ik geloof er ook niks van dat dit blijft. Zodra corona als een griep behandeld kan worden is het klaar en gaan we gewoon weer leven zoals we deden. Tuurlijk zullen er dingen veranderen (meer thuiswerken, minder vliegen?), de wereld is door gebeurtenissen altijd in beweging, maar ik verwacht dat het leven grotendeels weer op de oude voet doorgaat.

k33z

Bericht door k33z » 25 jan 2022, 09:00

Maar het is wel een interessante stelling. Wij doen al minder dan de landen om ons heen, dus dan is 3G een goed compromis.

Aan de andere kant, boeit het wat andere landen doen? Het gaat er toch om of iets daadwerkelijk bijdraagt aan de gezondheid van de mensen? En juist dat staat nu behoorlijk onder druk. Verder is het zoals gezegd niet zonder negatieve gevolgen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 jan 2022, 09:13

k33z schreef: 25 jan 2022, 09:00 Maar het is wel een interessante stelling. Wij doen al minder dan de landen om ons heen, dus dan is 3G een goed compromis.

Aan de andere kant, boeit het wat andere landen doen? Het gaat er toch om of iets daadwerkelijk bijdraagt aan de gezondheid van de mensen? En juist dat staat nu behoorlijk onder druk. Verder is het zoals gezegd niet zonder negatieve gevolgen.
"Boeit het wat andere landen doen" over die stelling maar dan andersom heb ik eigenlijk nooit wat gelezen hier. Hoe zouden omliggende landen er mee omgaan, of om mee om zijn gegaan wanneer wij alles hier op zijn beloop hadden laten gaan onder het mom van "het is maar een griepje"? Wat voor een consequenties zou dat hebben gehad voor onze economie of bv het vrij reizen wat we toch over het algemeen wel hebben kunnen doen.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 09:34

...consequentie: o.a. gééééén betalingen uit het Europese :ongeveer als: Corona Herstelfonds :ongeveer als:

Het blijven "politici" die hier dat huwelijk met de "virologen" zijn aangegaan...en een "vecht scheiding" gaat het niet worden.....handje-klap, achter de schermen zonder masker lekker party-en, ME de straten op, Avond klok erbij (MEGA succes, ook in Europees verband), varianten fear factory in full effect....enfin...you know the drill by now....

frankie

Bericht door frankie » 25 jan 2022, 09:38

Je ziet in deze fase van de pandemie wel verschillen ontstaan in aanpak tussen verschillende landen. Aan de ene kant VK, Spanje, Denemarken, Zweden, die in meer of mindere mate Omikron zien als de omslag naar endemisch en daarop hun maatregelen aanpassen of helemaal afschaffen. En aan de andere kant landen als Duitsland en Oostenrijk die juist veel strenger worden, naar 2G of 2G plus en verplichte vaccinaties gaan.

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2022, 09:43

k33z schreef: 25 jan 2022, 08:45 Maar kan iemand mij uitleggen waarom wij 3G in stand houden?
Een pandemie houdt niet op bij onze landsgrenzen hé, zonder QR wordt het lastig reizen...

Schaf je het af zodat mensen niet meer kunnen reizen, zowel zakelijk als privé, dan breekt pas echt de pleuris uit voor een exportland als Nederland. Daarbij vergeleken stelt dat kleine beetje "polarisatie, onrust, minder omzet voor ondernemingen" wat we nu hebben helemaal niks voor.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 jan 2022, 09:44

En wat uiteindelijk de beste aanpak blijkt te zijn zullen we in de toekomst pas weten en wat nou echt de effecten (op welke wijze dan ook) van corona zijn geweest. Worden mooie tijden voor wetenschappers en studenten, ontzettend veel voer om op af te studeren of te promoveren.

Blij in elk geval dat we de horeca weer kunnen steunen en binnen afzienbare tijd weer eens uit eten kunnen en wat kunnen borrelen :beer:

JP

Bericht door JP » 25 jan 2022, 09:47

Hoeveel heeft Nederland gestoken in dat getest voor toegang ? Zou toch zonde zijn als dat geld opeens verdampt is.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 09:47

Fasteddie2 schreef: 25 jan 2022, 09:34 ...consequentie: o.a. gééééén betalingen uit het Europese :ongeveer als: Corona Herstelfonds :ongeveer als:

Het blijven "politici" die hier dat huwelijk met de "virologen" zijn aangegaan...en een "vecht scheiding" gaat het niet worden.....handje-klap, achter de schermen zonder masker lekker party-en, ME de straten op, Avond klok erbij (MEGA succes, ook in Europees verband), varianten fear factory in full effect....enfin...you know the drill by now....
Ben je het ook wel eens eens met wat er gebeurt? Of kan je alleen maar schoppen en cynisch doen?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 09:54

Exact mijn probleem met veel van de dwarse denkers. Dat je bepaalde dingen onzin vindt snap ik. Ik vind ook sommige dingen onzin of achterhaald. Maar om echt alles af te wijzen en alles als een grote samenzwering te zien is echt wat verregaand. Zorgt er ook voor dat ke dan maar over alles van bepaalde personen heen leest.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 09:54

Áls het goed tegen verspreiding had gewerkt, was er nog iets voor te zeggen. Maar dan wel met harde randvoorwaarden / afspraken tot welk niveau nodig en daaronder dus ook afschaffen.

Maar inmiddels is er toch geen enkel wetenschappelijk onderzoek of voorbeeld te noemen waar 3G of 2G inclusief QR nog effectief is. Sterker nog - de ineffectiviteit is wel vastgesteld.
Er nu nog mee door gaan kan niet anders betekenen dan dat er een andere reden achter zit. Laten we hopen dat vanavond ook eens een slimme journalist gaat doorvragen onder welke voorwaarden de coronacheck wordt losgelaten.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 10:00

tomgtr schreef: 25 jan 2022, 09:54 Exact mijn probleem met veel van de dwarse denkers. Dat je bepaalde dingen onzin vindt snap ik. Ik vind ook sommige dingen onzin of achterhaald. Maar om echt alles af te wijzen en alles als een grote samenzwering te zien is echt wat verregaand. Zorgt er ook voor dat ke dan maar over alles van bepaalde personen heen leest.
Ook dit werkt beide kanten op Tom en Philipoo. Kijk bijvoorbeeld hierboven naar wat reacties op die brief van die broeder. Wordt met de grond gelijk gemaakt, terwijl deze man zijn bezorgheid uitspreekt, niet dwars te zijn om het dwars te zijn.
Aan beide kanten zijn mensen die in het extreme doorslaan en voor geen rede vatbaar zijn. En aan beide kant zijn er ook kritische mensen met zorgen hebben over de gang van zaken en iedereen zo snel mogelijk uit de shit willen helpen.

JP

Bericht door JP » 25 jan 2022, 10:05

Als je als broeder je bezorgdheid en de misstanden bekend wil maken die leeft binnen jouw wereldje, dan moet je naar buiten treden en niet naar een of andere ons-steunt-ons website gaan waar nog nooit iemand uit de zorg van heeft gehoord.

Plaats reactie