///Joost schreef: 23 jun 2020, 16:26
Erg gaaf dat Jasper en Michel van Movements Watchservice in Hengelo deze foto's wilden maken en delen. Ook op vragen krijg je binnen een dag antwoord. Zeer heldere communicatie, wat ik erg belangrijk vind als je je bezit (en dit is dan nog niet eens een extreem duur exemplaar) uit handen geeft. Geen aandelen, en ik krijg er ook niets voor, maar ik ben blij dat ik 'de vakman' de klus heb kunnen aanbieden. Van harte aanbevolen voor welke reparatie dan ook. Ze zijn erkend Omega/Rado/Longines service punt. Rolex weet ik zo niet of ze dat doen/mogen.
https://www.watchservice.nl/
Van 23 juni naar 8 september. Er is nog een hoop gebeurd de laatste tijd.
Na de eerste reparatie (waar de foto's van zijn) kreeg ik het horloge terug, maar ik merkte al direct dat er iets niet goed zat. De rotor had een soort van 'aanslag', terwijl deze gewoon 360 graden rond moet kunnen. Daarnaast was er geen verschil in werking, i.e. er was weinig tot geen gangreserve en hij liep extreem (-5s/h) achter...raar...Ik kon hem opnieuw opsturen en ze zouden er opnieuw naar kijken. Uiteindelijk bleek dat er een lager gebroken was, wat ze gemist hadden. Je test hem toch denk ik dan... Afijn, kan gebeuren.
Na een aantal weken wachten dus opnieuw gerepareerd gekregen. Maar na een uur zag ik al dat het nog steeds niet lekker zat. De klok verloor nog steeds 40 sec/24h. Omdat ik over een langere tijdspanne wilde meten, heb ik het een dag of 3 afgewacht, maar ik kreeg exact hetzelfde beeld. Hij liep consequent achter. En dat terwijl ze schreven hem extra lang getest hebben, omdat ze liever wilden dat hij voor liep (snap ik). Dus wederom opgestuurd...zucht...ik had er nu wel een beetje de P in.
Horloge is wederom helemaal uit elkaar gegaan en de veer is nogmaals vervangen, maar er kon geen oorzaak gevonden worden (veer ergens achter blijven hangen tijdens montage? Dat las ik dat dat wel eens kon gebeuren. Geen idee, ik heb er weinig verstand van.

)
Afijn, inmiddels zijn we aangekomen in september en heb ik gisteren de klok voor de derde maal terug gekregen. Nu 24h de tijd bijgehouden en ik kan vooralsnog geen enkel verschil waarnemen, misschien 0.5 sec of zo, dus echt preciezer krijg je 'm volgens mij niet. Top!

Wel een vergoeding gekregen voor de verzendkosten.
Al met al nu wel gekregen waar ik voor betaald heb, al had die derde keer opsturen niet mogen gebeuren. Ik blijf wel bij m'n punt dat ze uitermate goede communicatie hebben, wat ik erg belangrijk vind, en wat juist bij garantiezaken zoals deze een bedrijf kan onderscheiden van de concurrent. Ik zou ze zelfs nog het voordeel van de twijfel geven een volgende keer. Alles is uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.