1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: 1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..

Bericht door RS-Ron » 03 apr 2026, 14:36

We zijn voorzichtig begonnen om wat onderdelen los te schroeven. Deurpanelen van de deuren eerst meegenomen, ook meteen een afdekplaatje van de deurstijl meegenomen en de twee spruitstukken, ga ik toch maar in de heatwrap zetten.

Afbeelding

Afbeelding

De Japanse navigatie-koelkast uit het middenconsole gehaald, scheelt een kilo.

Afbeelding

Alle delen van de hemel ook losgeschroefd, die hoef ik er alleen no uit te halen.
Had nu niet zoveel zin, moet even auto van de vrouw leven, de Abarth is nogal snel vol……

Afbeelding

Vandaag eens aan de gang met de deurpanelen. Composiet deel losgemaakt waar in het verleden de bekleding op was geplakt. Dat was inmiddels enigzins slordig geworden.

Afbeelding

Natuurlijk, het blijft een Alfa, blijkt deze drie lagen op het composiet te hebben. Hier is nog een extra laagje stof/vilt of weet ik veel wat het is op het composiet geplakt. Daar hadden ze de rest ook mee moeten lijmen, aceton, thinner, alcohol, zeep stickerverwijderaar, de hogedrukspuit…… zit nog steeds muurvast. Ze staan te drogen, ik plak de nieuwe bekleding er wel overheen, zal dan ook vast niet loskomen.

Afbeelding

Vraagje aan de racers, dat heat-wrap, wil of niet natmaken?

Gr Ron

Philipoo

Re: 1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..

Bericht door Philipoo » 03 apr 2026, 14:59

Heat wrap nat maken en lange handschoenen aan!

Lekker bezig wel, leuke projectjes! Ipv heatwrap maken ze tegenwoordig ook custom hitteschilden voor om spruitstukken heen

Plaats reactie