Het grote 'DF racefiets' topic
- RVV
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Vanavond voor het eerst mee gedaan aan een tijdrit. Ondanks dat het maar 12 km was, erg zwaar. 1 klim vanuit start tegen het viaduct op en daarna vol noordwesten wind kracht 4 tegen. Draai naar links de wind over 35 procent van de rit in de rug. Daarna klinkers en weer een draai naar links. Fietspad vol met gravel en de rest van de rit de wind er weer vol voor. De fietser die een minuut eerder was gestart was mijn target. Langzaam liep ik op hem in. Laatste draai naar rechts weer het viaduct op sprinten. En daarna de rijder voor mij 5 meter voor de finish "boeken" 7e tijd van de 14 deelnemers met een netto tijd van 18.41 snelheid gemiddeld 37,9 km/h.
Tijdrit 37,9 km/h gem. netto tijd 18:41 7e tijd van 14 deelnemers bij Heidi fietst (wielren vereniging)
http://www.strava.com/activities/160026125" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijdrit 37,9 km/h gem. netto tijd 18:41 7e tijd van 14 deelnemers bij Heidi fietst (wielren vereniging)
http://www.strava.com/activities/160026125" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- image.jpg (257.07 KiB) 1463 keer bekeken
- ///Joost
Netjes gedaan Rico. Wat was de verhouding tijdritfiets/racefiets onder de deelnemers?
- RVV
4 mensen met een racefiets en de rest had een tijdrit fiets. Zeer exotisch spul trouwens er zatten fietsen bij die richting de 10k euro gaan (net even opgezocht) 

-
- Auto: M3P, 130i
Hier ervaring met Assos?
- DDX
Je blijft alsmaar harder gaan Rico, volgens mij ben je voor merendeel van mensen hier niet bij te houden.
- RVV
Richting de 40 km/h gem.
Maar dan zijn er nog wel wat aero dingetjes nodig. Zoals wielen, aero helm etc.

- jspr
Check de serie van Specialized eens m.b.t. windtunnel testen
https://www.youtube.com/watch?v=Rli9JyhHsVA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je er wel voordeel uit kan halen om die laatste Km/u er bij te scoren.
https://www.youtube.com/watch?v=Rli9JyhHsVA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je er wel voordeel uit kan halen om die laatste Km/u er bij te scoren.
- RVV
Alto di. Hoogkerk run 3e algemeen geworden. (25.40)
Na de tijdrit van gisteravond was het vanavond tijd voor een hardloop wedstrijd. Bijna 4 mijl (6,4 km). Uiteindelijk werd het na mislopen 6,3 km. Mislopen? Ja de start was voortvarend al snel lag ik derde. Maar aangekomen bij de rotonde ging het helemaal mis. Nummer 1 en 2 liepen door maar hadden moeten keren voor mij was het ook totale verbazing en ik wist ook even niet welke kant ik op moest al wandelde ging ik over de rotonde terwijl andere deelnemers ook twijfelde. Ondertussen hadden een stuk of 10 lopers door hoe het zat en ik erachter aan. Het gat was groot 11e lag ik en ik moest zeker 50 meter inlopen op de lopers die wel goed zaten. Ik zette een sprint in tijdens de 2e km en pakte voor de 3e km 5 lopers terug. 5e lag ik. We liepen de bult op. Waar ik nummer 5 pakte. Een dame en 2 mannen liepen nog 75 meter voor mij. Nummer 1 liep zo hard die moest ik laten gaan. Maar de dame en tweede man waren mijn focus. Bij het keerpunt op de rotonde begon ik langzaam in te lopen. We moesten de bult weer op en de dame kreeg het zwaar. Tijd toe te slaan de derde plek lag in het verschiet de klim ging een versnelling hoger en ik ging nummer drie de dame voorbij. Zelfs nummer 2 kwam in het vizier maar boven op de bult ging hij toch te hard naar beneden. Zelfs een eindsprint zou niet lukken want op volle inspanning liep hij iets weg. De dame op afstand houden werd mijn doel. Ze was een atlete van een plaatselijke club (ik dacht team 4 mijl) als die een eindsprint ging inzetten kon ik alsnog mijn derde plek kwijtraken..dus toch zelf maar een eindsprint ingezet en de derde plek kon ik vasthouden. Uiteraard kapot over de finish maar alles was gegeven. Het was ook een vreemde en spannende race voor mij. Voor de 2e keer dit jaar derde geworden in een wedstrijd. Toch erg blij! Gr Rico
Na de tijdrit van gisteravond was het vanavond tijd voor een hardloop wedstrijd. Bijna 4 mijl (6,4 km). Uiteindelijk werd het na mislopen 6,3 km. Mislopen? Ja de start was voortvarend al snel lag ik derde. Maar aangekomen bij de rotonde ging het helemaal mis. Nummer 1 en 2 liepen door maar hadden moeten keren voor mij was het ook totale verbazing en ik wist ook even niet welke kant ik op moest al wandelde ging ik over de rotonde terwijl andere deelnemers ook twijfelde. Ondertussen hadden een stuk of 10 lopers door hoe het zat en ik erachter aan. Het gat was groot 11e lag ik en ik moest zeker 50 meter inlopen op de lopers die wel goed zaten. Ik zette een sprint in tijdens de 2e km en pakte voor de 3e km 5 lopers terug. 5e lag ik. We liepen de bult op. Waar ik nummer 5 pakte. Een dame en 2 mannen liepen nog 75 meter voor mij. Nummer 1 liep zo hard die moest ik laten gaan. Maar de dame en tweede man waren mijn focus. Bij het keerpunt op de rotonde begon ik langzaam in te lopen. We moesten de bult weer op en de dame kreeg het zwaar. Tijd toe te slaan de derde plek lag in het verschiet de klim ging een versnelling hoger en ik ging nummer drie de dame voorbij. Zelfs nummer 2 kwam in het vizier maar boven op de bult ging hij toch te hard naar beneden. Zelfs een eindsprint zou niet lukken want op volle inspanning liep hij iets weg. De dame op afstand houden werd mijn doel. Ze was een atlete van een plaatselijke club (ik dacht team 4 mijl) als die een eindsprint ging inzetten kon ik alsnog mijn derde plek kwijtraken..dus toch zelf maar een eindsprint ingezet en de derde plek kon ik vasthouden. Uiteraard kapot over de finish maar alles was gegeven. Het was ook een vreemde en spannende race voor mij. Voor de 2e keer dit jaar derde geworden in een wedstrijd. Toch erg blij! Gr Rico
- RVV
Hardloop benen losfietsen 34,2 km gem. Inc een KOM goh?!
https://www.strava.com/activities/160905678" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.strava.com/activities/160905678" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Pfff, na 3000 km waarvan 1000 in het gebergte de ketting, cassette en twee voorbladen vervangen vind ik vrij extreem. Is Shimano 105 gewoon rommel of word ik door de FM belazerd? Adviseerde om voor de vakanties om slijtage te verminderen andere ketting en cassette te gebruiken, maar met een triple is dat helemaal niet nodig. Ik kan daarmee hier en daar uit de voeten.
Laatst gewijzigd door Bram op 02 jul 2014, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: M3P, 130i
Hier zijn ervaren klimmers aanwezig, voor een newbee zoals ik een interessant filmpje van Chris Froome
[YouTube]http://youtu.be/lgvDx6y8i_U[/YouTube]
[YouTube]http://youtu.be/lgvDx6y8i_U[/YouTube]
- DDX
Vreemd verhaal Bram, tenzij je met ketting gereden hebt die al op was en daarmee extra slijtage hebt veroorzaakt op casette en tandwielen ?
Ik heb zo'n tooltje waarmee je ketting slijtage opmeet en vervang ketting bij zo'n 3000 a 4000km.
Dan gaat casette zo'n 3 kettingen mee, en tandwielen voor gaan veel langer mee.
Ik heb zo'n tooltje waarmee je ketting slijtage opmeet en vervang ketting bij zo'n 3000 a 4000km.
- RobS
Dit is ook mijn ervaring, zolang je ketting op tijd vervangt kun je erg lang doen met cassette en kettingbladen.DDX schreef:Vreemd verhaal Bram, tenzij je met ketting gereden hebt die al op was en daarmee extra slijtage hebt veroorzaakt op casette en tandwielen ?
- jspr
Ik hou via Strava bij hoeveel Km ik heb gereden met de onderdelen op mijn fiets.
Kettingen vervang ik elke 2750-3000Km.
Kettingen vervang ik elke 2750-3000Km.
- ///Joost
+1. Shimano 105 is prima spul. Ketting vervangen, OK, dat kan...maar cassette en voorbladen kunnen gewoon niet op zijn. Dus, sorry , maar je wordt belazerd.DDX schreef:Vreemd verhaal Bram, tenzij je met ketting gereden hebt die al op was en daarmee extra slijtage hebt veroorzaakt op casette en tandwielen ?
Overigens zou je dat soort dingen makkelijk zelf moeten kunnen. Als je 1 keer een ketting vervangen hebt, zie je dat het geen centje pijn is. Cassette en voorbladen is al helemaal een peuleschilletje. Scheelt weer arbeidsloon en je weet zeker dat je niet gen**id wordt.

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Even een vraagje tussendoor.
Ik fiets momenteel met Shimano R088 schoenen. Maar gezien ik vrij smalle voeten heb zijn deze me eigenlijk iets te breed, vooral met dunnere zomer sokken. Sidi schoenen zouden een stuk smaller zijn, maar wil niet nu al nieuwe schoenen gaan aanschaffen. De betere Sidi's zijn ook aardig aan de prijs.
Daarom: weet iemand of ik de zool van een shimano schoen zonder problemen kan vervangen door een dikkere binnenzool? Of zijn er wellicht inlegzolen te krijgen die je bovenop de originele zool legt?
Ik fiets momenteel met Shimano R088 schoenen. Maar gezien ik vrij smalle voeten heb zijn deze me eigenlijk iets te breed, vooral met dunnere zomer sokken. Sidi schoenen zouden een stuk smaller zijn, maar wil niet nu al nieuwe schoenen gaan aanschaffen. De betere Sidi's zijn ook aardig aan de prijs.
Daarom: weet iemand of ik de zool van een shimano schoen zonder problemen kan vervangen door een dikkere binnenzool? Of zijn er wellicht inlegzolen te krijgen die je bovenop de originele zool legt?
- RVV
Bram fietst gewoon te weinig (volgens Strava) de bende is vast gewoon kapot geroest 

- jspr
Probeer het eens met inlegzolen uit je sneakers, zou verder geen probleem moeten zijn 

- Bram
De fiets is nog niet opgehaald, ik ga hier echt niet zomaar mee akkoord. De monteur en desnoods de filiaalmanager mag uit gaan leggen (met de onderdelen erbij die vervangen zijn) hoe dit kan.///Joost schreef:+1. Shimano 105 is prima spul. Ketting vervangen, OK, dat kan...maar cassette en voorbladen kunnen gewoon niet op zijn. Dus, sorry , maar je wordt belazerd.DDX schreef:Vreemd verhaal Bram, tenzij je met ketting gereden hebt die al op was en daarmee extra slijtage hebt veroorzaakt op casette en tandwielen ?
Overigens zou je dat soort dingen makkelijk zelf moeten kunnen. Als je 1 keer een ketting vervangen hebt, zie je dat het geen centje pijn is. Cassette en voorbladen is al helemaal een peuleschilletje. Scheelt weer arbeidsloon en je weet zeker dat je niet gen**id wordt.
- ///Joost
Ze zullen zich waarschijnlijk verschuilen achter: Ketting vervangen = cassette vervangen, want dat is de 'officiele' regel. In de praktijk zie ik dat de meesten 3 kettingen op 1 cassette oprijden. Van de andere kant kan het een moeilijk verhaal worden, want ik weet niet wat je hebt afgesproken met die FM.
Voorbladen zouden sowieso nog niet versleten moeten zijn, maar die zou je er zo bij kunnen pakken. Beter dat ie de oude spullen bewaard heeft...
Jammer dat je niet hier in de buurt woont, want ik had je graag geholpen met je onderhoud.
Voorbladen zouden sowieso nog niet versleten moeten zijn, maar die zou je er zo bij kunnen pakken. Beter dat ie de oude spullen bewaard heeft...
Jammer dat je niet hier in de buurt woont, want ik had je graag geholpen met je onderhoud.
- RVV
Vanochtend met de fiets naar het werk.. 30 km lang 36,8 km/h gemiddeld
Het gaat steeds gekker. En nee ik trap me zeker niet leeg.
http://www.strava.com/activities/161507786" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gaat steeds gekker. En nee ik trap me zeker niet leeg.
http://www.strava.com/activities/161507786" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Joost
Zo dan, flink wat hoogtemeters gepakt zie ik!

- RVV
Zelfs geen viaducten deze keer 

- Bram
Fiets werd gebracht voor de tweede beurt sinds de aanschaf, met als opdracht om deze te checken voor de komende vakantie naar de Dolomieten.///Joost schreef:Ze zullen zich waarschijnlijk verschuilen achter: Ketting vervangen = cassette vervangen, want dat is de 'officiele' regel. In de praktijk zie ik dat de meesten 3 kettingen op 1 cassette oprijden. Van de andere kant kan het een moeilijk verhaal worden, want ik weet niet wat je hebt afgesproken met die FM.
Anyway, als het ophalen niet bevredigend verloopt dan zie ik geen reden om daar nog klant te blijven.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Is het daar nu werkelijk zo plat? Of registreert strava je hoogtemeters gewoon niet?
Als ik bij mij de straat uit fiets heb ik al meer hoogtemeters te pakken.
Overigens merk ik ook dat mijn gemiddeldes behoorlijk omhoog gaan sinds ik op de racefiets zit. Gisteren op een ritje van 42 km net geen 30 km/h gemiddeld (incl paar 100 hoogtemeters). Met het fitness fietsje kwam ik niet hoger dan ca. 27,5.
Als ik bij mij de straat uit fiets heb ik al meer hoogtemeters te pakken.
Overigens merk ik ook dat mijn gemiddeldes behoorlijk omhoog gaan sinds ik op de racefiets zit. Gisteren op een ritje van 42 km net geen 30 km/h gemiddeld (incl paar 100 hoogtemeters). Met het fitness fietsje kwam ik niet hoger dan ca. 27,5.