lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 31 jul 2010, 21:13

Youp schreef:Die Chevron is cool, lijkt qua rijden volgensmij erg veel op een Saker.
zou ik best willen testen :angel:

driving machines.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 31 jul 2010, 21:39

Ff een EU licentie scoren, als je dan je beurs trekt mag je best een keer testen... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2010, 21:42

Youp schreef:Ff een EU licentie scoren, als je dan je beurs trekt mag je best een keer testen... :mrgreen:
:mrgreen: euhm...oh UPG :D

der is wel veul mooi spul op de markt.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 12 aug 2010, 10:26

Jeffrey van Hooydonk in een Caterham Roadsport 175 op het circuit in Zolder.

Luister even naar zijn commentaar :df:

http://www.fleet.tv/nl/video.php?vidid=1000062

Michel P

Bericht door Michel P » 12 aug 2010, 10:34

Geweldige video, 175pk is meer dan genoeg lijkt me, en is de Ford motor de oplossing voor de onbetrouwbare K-Serie motor?

Kleurstelling is ook helemaal top, maar dat is bijzaak.

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 aug 2010, 10:41

Zo gaan de verhalen de wereld in van onbetrouwbare Rover blokken.. :? De meeste Rover blokken hebben ruim de 100000 kilometer gepasseerd zonder problemen, ik ken een Exige S1 met 98000 op de teller zonder problemen.. En paar rare verhalen en het is een onbetrouwbaar blok.. er zijn mensen die zweren bij het Rover blok kwa karakter, koppel, vermogen en geluid daar kan een Toyota 1,8 (Exige S2 & Elise R) niet aan tippen.

Nooit een keuze maken op basis van angst..

Michel P

Bericht door Michel P » 12 aug 2010, 10:57

@Hans,

Dat zal best zo zijn, maar kijk Allen met zijn K-serie drama, en de onkunde van de importeur..... er zijn meer dan genoeg andere ellende verhalen bekend rond de K-serie motor, zelfs in de Rovers zelf. Heeft niets met angst te maken, maar met rationeel denken. De motor is kwetsbaar bij stevig sportief gebruik.

Michel

Hans R

Bericht door Hans R » 12 aug 2010, 10:59

Rij maar eens met mij mee :wink: Goed warm rijden en afkoelen, Emerald computer voor de juiste afstelling gratis tips verder een prima blok!
Laatst gewijzigd door Hans R op 23 aug 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 21 aug 2010, 15:43

Onzin Michel. Rden genoeg gasten rond met een K-series. Die blokken moet je gewoon rustig warm rijden en laten afkoelen. De importeur heeft verder niets te maken met het blok an sich. Laatstgenoemde wil ik overigens ook niet teveel over kwijt. Zwartmakerij is niet mijn stijl. Blok wordt inmiddels wel door een ander opgebouwd.

Hans R

Bericht door Hans R » 21 aug 2010, 16:11

Dat zegt al genoeg Allen :wink:

JP

Bericht door JP » 21 aug 2010, 16:41

Zie net op PH dat hij verkocht is....jammer....

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 12:46

Lotus komt straks in Oktober met een paar zo te zien mooie nwe modellen...
Afbeelding
The first of the four cars to be revealed is a modern take on the Lotus Seven. The design is said to be based on a Spanish concept vehicle that had been cancelled. The new model, controversially, is also said to be more comfort-oriented than the predecessor, sporting such features as air conditioning and a ‘comfortable and accommodating’ interior.
Afbeelding
Secondly, Lotus will unveil an Esprit revival car equipped with a V8 engine. The concept of the Esprit has been around for about six years and was initially put on hold to make way for the Evora project, which was deemed more important at the time. The upcoming Esprit will use a mid-mounted V8 and a largely aluminium body – Lotus is said to be focusing on keeping costs down by detouring around the use expensive materials like carbon fibre, while still remaining traditional and light-weight.
Afbeelding

cool hier...cool daar :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 13:47

zo heb ik ook nog nooit een Lotus Europa gezien :D
Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 24 aug 2010, 14:15

Gaaf! Heb je meer info Rene?

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 15:10

ze schijnen een zeven achtige van een spaans ontwerper te willen maken, een tijd geleden was die wel in het nieuws...denk wel met wat aanpassingen dan
The Seven is reborn

First to hit production in early 2012 will be a modern take on the Lotus Seven – a move which could ultimately prove the biggest risk of them all. Sources claim the car is heavier and more comfort- oriented than the original – and even runs such performance-sapping measures as air-con.

And in a potential source of embarrassment for a firm so proud of its engineering expertise, the car was not even conceived, designed or developed at its HQ in Hethel, Norfolk. Instead, the front-engined, rear-wheel-drive, open-top model will be heavily based on an aborted Spanish sports concept, thought to be the IFR Aspid, and may even be built in Spain. A high price of £60,000 will put it directly in the firing line for models such as the Porsche Cayman S and Audi’s RS5.

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... z0xWpd7n2F

schijnbaar op deze basis...een beetje Donkervoort GT achtig
On the plus side we have the Spanish AFR Aspid. Similar to Caparo building the T1, AFR built the Aspid. AFR supply components to the big boy OEMs and thought a good way to showcase their technology would be in an exclusive road car.

The Aspid is constructed of an aluminium spaceframe chassis bonded with aluminium honeycomb and covered with carbon fibre body panels. Engine options include a modified naturally aspirated 2L Honda engine and a supercharged version tipped to pump out 400hp. With the car weighing only 700kg, this thing will hussle. Other new technologies include new wiring and internal communications system and a very compact hydraulic suspension package. Given that the guy looking after the car was struggling a little with English, that’s about all the detail I could get out of him.
Afbeelding

zal dan wel wat fijngeslepen zijn en wat meer lotus style...wie weet kan best wat leuks worden

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 15:18

Afbeelding

2008 geloof ik op shows
Afbeelding
Afbeelding

bestaat schijnbaar uit losse delen het komplete dak e.d.
Afbeelding

hier een linkie voor meer foto's ook open gewerkt>

http://www.conceptcarz.com/vehicle/defa ... 9&i=4#menu

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 15:24

hier de link van de officiele bouwer

http://www.aspidcars.com/

mooie grafieken...0 tot 160km/u bv in 5.9sec :shocking:
en 3.1 weer tot 0...dat is dus van 0 naar 160 en weer naar 0 in 9sec ....pfff

IFR Aspid, hier wat linkjes om een pdf te openen van 2 autobladen (maar de Lotus gaat er wat meer Lotus utizien natuurlijk, en minder vermogen denk ik)

http://www.ifrautomotive.com/aspidnews/47

http://www.ifrautomotive.com/aspidnews/42

Hans R

Bericht door Hans R » 24 aug 2010, 16:35

60000,- pond!! die zijn gek.. gaat hier in NL dus ruim een ton kosten..
Lelijk hok is het ook nog..

allen

Bericht door allen » 24 aug 2010, 16:39

GTRene schreef:ze schijnen een zeven achtige van een spaans ontwerper te willen maken, een tijd geleden was die wel in het nieuws...denk wel met wat aanpassingen dan
The Seven is reborn

First to hit production in early 2012 will be a modern take on the Lotus Seven – a move which could ultimately prove the biggest risk of them all. Sources claim the car is heavier and more comfort- oriented than the original – and even runs such performance-sapping measures as air-con.

And in a potential source of embarrassment for a firm so proud of its engineering expertise, the car was not even conceived, designed or developed at its HQ in Hethel, Norfolk. Instead, the front-engined, rear-wheel-drive, open-top model will be heavily based on an aborted Spanish sports concept, thought to be the IFR Aspid, and may even be built in Spain. A high price of £60,000 will put it directly in the firing line for models such as the Porsche Cayman S and Audi’s RS5.
Imho is dat absoluut de plank misslaan. De wagen oogt niet en een Seven is nog altijd bedoeld om de meest pure vorm van rijden te ervaren. Snap overigens niet waarom ze de Cayman en RS5 erbij halen. Heel ander volk. Niemand die een Porsche of Audi denkt te kopen zal nooit bij toeval eindigen in die 'luxe' nepseven. Omgekeerd ook niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 16:43

Hans R schreef:60000,- pond!! die zijn gek.. gaat hier in NL dus ruim een ton kosten..
Lelijk hok is het ook nog..
denk dat de Lotus versie daarvan wel mooier zal zijn...zie die rode boven, die is al wat aangepast...en zo zal de werkelijke versie nog wel iets als verrassing hebben denk ik :forum:

als je de 60.000 pond vergelijkt wat het origineel koste ist een koopje waarschijnlijk :mrgreen: maar er zullen meer normale delen gebruikt worden neem ik aan.

@Allen, heeft Lotus die 7 rechte niet verkocht aan Caterham? jou vast wel licht bekend :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 24 aug 2010, 16:59

GTRene schreef: @Allen, heeft Lotus die 7 rechte niet verkocht aan Caterham? jou vast wel licht bekend :mrgreen:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik dit mooi moet vinden? Dat dit ineens wel goed is? :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 18:09

allen schreef:
GTRene schreef: @Allen, heeft Lotus die 7 rechte niet verkocht aan Caterham? jou vast wel licht bekend :mrgreen:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik dit mooi moet vinden? Dat dit ineens wel goed is? :bag:
:mrgreen: tuurlijk niet, maar we moeten eerst afwachten hoe Lotus het model precies maakt, de Lotus seven kan niet meer ivm de rechten neem ik aan... :hmmm:
daarbij lijkt deze veel bruikbaarder, alles kan eraf, dak en deuren en in stappen weer opgebouwd worden zo te zien, dus je kunt hem naked rijden of met alles opgebouwd ook in de winter....ja jij ook in je Caterham maar jij hebt het dan koud :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 aug 2010, 18:12

Alles leuk en aardig, maar als Lotus werkelijk producten voor die prijs in de markt gaat zetten mogen ze wel wat gaan doen aan de bouw- en afwerkingskwaliteit en zorgen dat de dealer echte vakkennis en echt goede monteurs in dienst heeft ...

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 18:27

ze zetten ook goedkope autos in...komen geloof ik ook 2 modellen van... hybrides?...waar je niet snel in gezien wil worden denk ik :hmmm:
de Esprit zal ook wel een 120.000gbp gaan kosten neem ik aan...
wellicht is de enige mogelijkheid om nog goedkoop seven achtige e.d. te gaan rijden zelfbouw pakketten uitbrengen, maja al genoeg kit-kar firma's dacht ik zo.
Tismaar hoeveel je aan de mooie naam Lotus hecht :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2010, 19:15

I want so badly, 1 van de mooiste Ultima GTR op Duits kenteken met TUV e.d. stond al een tijdje te koop op mobile voor een vrij hoog bedrag, maar nu voor een hele hap minder op PH ....echt super details, LHD en moderne LS engine, hier ook een video
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zfVF7bs4 ... wOr_UaBV98#[/youtube]

afijn gaaf ding en wat loopt dat fraai...

http://www.elescon.de/index.html

en op PH

http://www.pistonheads.com/sales/1990867.htm
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie