
lightweight cars, talk and video's
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Zeker, erg leuk gemaakt!
Die auto ook overigens, respect hoor!

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: lightweight cars, talk and video's
Wat kan die Werner Pudding toch verschrikkelijk uit z'n nek lullen. Eerst zegt ie dat je door de dakconstructie geen helm op kan hebben (kan ook niet, want z'n kruin raakt nu al het dak) om op het eind van het verhaal te zeggen dat je op de track alleen nog maar de helm hoeft op te doen! Hij showt die helm, die dus in geen duizend jaar op kan, zelfs nog even!! Lul je dan uit je nek of lul je dan uit je nek?
Z'n rijstijl stemt me ook niet vrolijk. Meerdere keren dat ie naar idiote hoge toerentallen terugschakelt zonder echt af te remmen. Lekker voor de koppeling, lekker voor de shiftlocks. Als redelijk goede rijder doe je zoiets nooit.
En dan het geluid van die auto. Dat klinkt helemaal nergens naar! Wat wil je ook uit een VAG 1.8 turbo blokje. Dat kan nooit wat worden. En dan toch zeggen dat ie zo goed klinkt. Ik weet het niet, sinds hij voor Autovisie schrijft heb ik al iets tegen die vent. Het klopte vanaf het begin al niet.
Verkijk ik me nou of sodemietert in de laatste seconden van het filmpje het bijrijdersraampje bij opgaan Eau Rouge er bijna uit?
Z'n rijstijl stemt me ook niet vrolijk. Meerdere keren dat ie naar idiote hoge toerentallen terugschakelt zonder echt af te remmen. Lekker voor de koppeling, lekker voor de shiftlocks. Als redelijk goede rijder doe je zoiets nooit.
En dan het geluid van die auto. Dat klinkt helemaal nergens naar! Wat wil je ook uit een VAG 1.8 turbo blokje. Dat kan nooit wat worden. En dan toch zeggen dat ie zo goed klinkt. Ik weet het niet, sinds hij voor Autovisie schrijft heb ik al iets tegen die vent. Het klopte vanaf het begin al niet.
Verkijk ik me nou of sodemietert in de laatste seconden van het filmpje het bijrijdersraampje bij opgaan Eau Rouge er bijna uit?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dat raampje had ie waarschijnlijk niet vergrendelt...
en het geluid klinkt wat vertekenend niet helemaal synchroon? op de video, ik wacht nog op een correcte video die een meer echt beeld/geluid geeft.
een helm hoef je niet op, maar meeste trackdays moet je er 1..tis maar hoe je het leest denk ik
en het geluid klinkt wat vertekenend niet helemaal synchroon? op de video, ik wacht nog op een correcte video die een meer echt beeld/geluid geeft.
een helm hoef je niet op, maar meeste trackdays moet je er 1..tis maar hoe je het leest denk ik

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Werner Pudding irriteer ik me ook al een tijdje mateloos aan. +1 voor Hielke dus.
De Donkervoort krijgt ook een plusje, lijkt mij de ideale trackday/fun auto.
De Donkervoort krijgt ook een plusje, lijkt mij de ideale trackday/fun auto.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Als je de pits in rijd na een paar stevige rondjes is het toch ook niet wenselijk om je auto op de handrem te zetten? En als je een turbo motor rijd is het toch juist wel wenselijk deze even na te laten draaien?
:

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Chevron doet weer leuk mee,
vroeger natuurlijk heel fraai met super mooie race wagens,
maar ze hebben nu ook een nwe de Chevron GR8, hij raced al.
lijkt me mooi zoiets als straat versie, natuurlijk wel wat kinderziektes er eerst uit.




lichte bouwwijze.

meer info @Chevron
http://web.chevron.biteus.net/default.aspx?appid=3371
vroeger natuurlijk heel fraai met super mooie race wagens,
maar ze hebben nu ook een nwe de Chevron GR8, hij raced al.
lijkt me mooi zoiets als straat versie, natuurlijk wel wat kinderziektes er eerst uit.
lichte bouwwijze.
meer info @Chevron
http://web.chevron.biteus.net/default.aspx?appid=3371
-
- Berichten: 55302
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk modelletje zo'n Chevron, beetle Exige, beetje Artega mix vind ik. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
klopt, zelfs wat Ferrari met die luchtinlaat en welwing achter
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Hmm, vandaag een D8 gereden.... Damn... :banaan:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
mazzelpik...vertel wat voor uitvoering e.d.Youp schreef:Hmm, vandaag een D8 gereden.... Damn... :banaan:

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Geen idee joh. Zwart, veel carbon, rode striping, rode velgen... Volgens het kenteken een D8-150, maar daar geloof ik niks van, althans van die 150pk.... Het ding had in de 3e versnelling nog moeite met tractie wanneer de turbo begon te spoelen.... Damn, ik ben nog nooit ZO onder de indruk geweest van een auto....
En ik heb toch al wat redelijk snel spul gereden...
-edit-
Fototje volgt nog wel.

-edit-
Fototje volgt nog wel.

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
cool karretje 

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: lightweight cars, talk and video's
INderdaad.
Wat mij betreft blijft een Donkey toch dé lightweight....
Ziet er gewoon way better uit dan een doorsnee 7.
Wat mij betreft blijft een Donkey toch dé lightweight....
Ziet er gewoon way better uit dan een doorsnee 7.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ik zag laatst bij auto albers musselkanaal ook wat leuke staan...
ik was daar om de CAV GT40 te bekijken, maar daar stonden natuurlijk ook veel Donkervoorts.
1 viel sowieso op mooi glad gewerkt...en mooie deurtjes, dus niet die canvas dingen
bleek 1 of ander Duitse donkervoort dealer of raceteam? te maken in Duitsland.
veel mooier.
ik was daar om de CAV GT40 te bekijken, maar daar stonden natuurlijk ook veel Donkervoorts.
1 viel sowieso op mooi glad gewerkt...en mooie deurtjes, dus niet die canvas dingen

bleek 1 of ander Duitse donkervoort dealer of raceteam? te maken in Duitsland.
veel mooier.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
Ach, dat heeft HKT al jaren 8)GTRene schreef:ik zag laatst bij auto albers musselkanaal ook wat leuke staan...
ik was daar om de CAV GT40 te bekijken, maar daar stonden natuurlijk ook veel Donkervoorts.
1 viel sowieso op mooi glad gewerkt...en mooie deurtjes, dus niet die canvas dingen![]()
bleek 1 of ander Duitse donkervoort dealer of raceteam? te maken in Duitsland.
veel mooier.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
die maken ook leuk spul...
ik geloof dat het deze donky was, harde carbon deurtjes en lexaan shuifraampjes...is ook getuned 360pk
en een Seq bak met flippers aan het stuur

http://www.autoalbers.nl/pages/occasions.html
ik geloof dat het deze donky was, harde carbon deurtjes en lexaan shuifraampjes...is ook getuned 360pk


http://www.autoalbers.nl/pages/occasions.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
voor mij 1 van de toppers uit de lightweights is de Porsche 904 (replica)
weegt slechts iets van 750kg en vroegah waren ze er met 4cill en 6cill en zelfs wat met V8...zie Porsche museum filmpje.
je kan ze kopen met buizenchassis en zelfs met RVS monoq zoals de prachtige Beck 904.
in NL staat er 1 te koop als Beck zijnde echter dan ist wel 1 van de eerste proto's ofzo...die heeft nog een buizenframe en niet echt mooi afgewerkt.
anyway de nwe oude Beck 904 zijn erg sterk en rostfree en razend rap...
maja wat wil je ook iets van 750kg en dan een 3.2 of 3.6 Porsche motor erin
helaas zijn zelfs de replica's vrij prijzig, maar damn wat gaaf.
heb het al wel eens geplaatst geloof ik, maar hier krijg ik niet snel genoeg van
je hebt ze in smalle en wat bredere uitvoeringen.


benieuwd hoe zo iets rijd
je ziet ze helaas weinig te koop die replica's...(behalve die in NL maar ik doel op andere) liefst zo'n rvs Beck 904.
http://www.beck904.com/
hier kun je er 1 samenstellen...
http://www.reincarations.com/products/b ... oduct.html
weegt slechts iets van 750kg en vroegah waren ze er met 4cill en 6cill en zelfs wat met V8...zie Porsche museum filmpje.
je kan ze kopen met buizenchassis en zelfs met RVS monoq zoals de prachtige Beck 904.
in NL staat er 1 te koop als Beck zijnde echter dan ist wel 1 van de eerste proto's ofzo...die heeft nog een buizenframe en niet echt mooi afgewerkt.
anyway de nwe oude Beck 904 zijn erg sterk en rostfree en razend rap...
maja wat wil je ook iets van 750kg en dan een 3.2 of 3.6 Porsche motor erin

helaas zijn zelfs de replica's vrij prijzig, maar damn wat gaaf.
heb het al wel eens geplaatst geloof ik, maar hier krijg ik niet snel genoeg van

je hebt ze in smalle en wat bredere uitvoeringen.
benieuwd hoe zo iets rijd

je ziet ze helaas weinig te koop die replica's...(behalve die in NL maar ik doel op andere) liefst zo'n rvs Beck 904.
http://www.beck904.com/
hier kun je er 1 samenstellen...
http://www.reincarations.com/products/b ... oduct.html
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: lightweight cars, talk and video's
270 pk staat op de site van van Renslaar Cars!Youp schreef:Geen idee joh. Zwart, veel carbon, rode striping, rode velgen... Volgens het kenteken een D8-150, maar daar geloof ik niks van, althans van die 150pk.... Het ding had in de 3e versnelling nog moeite met tractie wanneer de turbo begon te spoelen.... Damn, ik ben nog nooit ZO onder de indruk geweest van een auto....En ik heb toch al wat redelijk snel spul gereden...
-edit-
Fototje volgt nog wel.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
mmm
die nwe kleine lichte Chevron GR8 raced al een apar maand,...hier een filmpje, vanaf 1.40 starten ze
wat loopt dat lekker en opzwepend...lijkt me een geweldig scheurding



geen wonder, ding weegt schijnbaar maar 600kg...


wat loopt dat lekker en opzwepend...lijkt me een geweldig scheurding

geen wonder, ding weegt schijnbaar maar 600kg...
The new competition coupe will be powered by a Cosworth 2.0L YD race engine developing 255 bhp at 8200 rpm. The four cylinder unit has been chosen for its combination of lightness, durability and all-round economics. With a weight of around 600 kg, the GR8 will have a power to weight ratio in excess of 400 bhp per tonne
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Dan zat ik er met een schatting van tegen de 300pk absoluut niet ver vanaf!EJGT3CS schreef:270 pk staat op de site van van Renslaar Cars!Youp schreef:Geen idee joh. Zwart, veel carbon, rode striping, rode velgen... Volgens het kenteken een D8-150, maar daar geloof ik niks van, althans van die 150pk.... Het ding had in de 3e versnelling nog moeite met tractie wanneer de turbo begon te spoelen.... Damn, ik ben nog nooit ZO onder de indruk geweest van een auto....En ik heb toch al wat redelijk snel spul gereden...
-edit-
Fototje volgt nog wel.

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Die Chevron is cool, lijkt qua rijden volgensmij erg veel op een Saker.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], wjt en 4 gasten