lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 02 jun 2010, 11:28

Zeker, erg leuk gemaakt! :D Die auto ook overigens, respect hoor!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 22 jun 2010, 13:27


Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 22 jun 2010, 13:57

:love: 100x liever deze dan welke Porsche dan ook!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hielke » 22 jun 2010, 14:45

Wat kan die Werner Pudding toch verschrikkelijk uit z'n nek lullen. Eerst zegt ie dat je door de dakconstructie geen helm op kan hebben (kan ook niet, want z'n kruin raakt nu al het dak) om op het eind van het verhaal te zeggen dat je op de track alleen nog maar de helm hoeft op te doen! Hij showt die helm, die dus in geen duizend jaar op kan, zelfs nog even!! Lul je dan uit je nek of lul je dan uit je nek?

Z'n rijstijl stemt me ook niet vrolijk. Meerdere keren dat ie naar idiote hoge toerentallen terugschakelt zonder echt af te remmen. Lekker voor de koppeling, lekker voor de shiftlocks. Als redelijk goede rijder doe je zoiets nooit.

En dan het geluid van die auto. Dat klinkt helemaal nergens naar! Wat wil je ook uit een VAG 1.8 turbo blokje. Dat kan nooit wat worden. En dan toch zeggen dat ie zo goed klinkt. Ik weet het niet, sinds hij voor Autovisie schrijft heb ik al iets tegen die vent. Het klopte vanaf het begin al niet.

Verkijk ik me nou of sodemietert in de laatste seconden van het filmpje het bijrijdersraampje bij opgaan Eau Rouge er bijna uit?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 22 jun 2010, 15:27

dat raampje had ie waarschijnlijk niet vergrendelt...
en het geluid klinkt wat vertekenend niet helemaal synchroon? op de video, ik wacht nog op een correcte video die een meer echt beeld/geluid geeft.

een helm hoef je niet op, maar meeste trackdays moet je er 1..tis maar hoe je het leest denk ik :wink:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 22 jun 2010, 18:09

Werner Pudding irriteer ik me ook al een tijdje mateloos aan. +1 voor Hielke dus.

De Donkervoort krijgt ook een plusje, lijkt mij de ideale trackday/fun auto.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jun 2010, 18:19

Als je de pits in rijd na een paar stevige rondjes is het toch ook niet wenselijk om je auto op de handrem te zetten? En als je een turbo motor rijd is het toch juist wel wenselijk deze even na te laten draaien? :?:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 jun 2010, 11:38

Chevron doet weer leuk mee,
vroeger natuurlijk heel fraai met super mooie race wagens,
maar ze hebben nu ook een nwe de Chevron GR8, hij raced al.
lijkt me mooi zoiets als straat versie, natuurlijk wel wat kinderziektes er eerst uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lichte bouwwijze.

Afbeelding

meer info @Chevron

http://web.chevron.biteus.net/default.aspx?appid=3371

Robin
Berichten: 55302
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 23 jun 2010, 11:53

Leuk modelletje zo'n Chevron, beetle Exige, beetje Artega mix vind ik. :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 23 jun 2010, 12:03

klopt, zelfs wat Ferrari met die luchtinlaat en welwing achter

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 25 jun 2010, 17:07

Hmm, vandaag een D8 gereden.... Damn... :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 25 jun 2010, 17:56

Youp schreef:Hmm, vandaag een D8 gereden.... Damn... :banaan:
mazzelpik...vertel wat voor uitvoering e.d. :D

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 25 jun 2010, 18:41

Geen idee joh. Zwart, veel carbon, rode striping, rode velgen... Volgens het kenteken een D8-150, maar daar geloof ik niks van, althans van die 150pk.... Het ding had in de 3e versnelling nog moeite met tractie wanneer de turbo begon te spoelen.... Damn, ik ben nog nooit ZO onder de indruk geweest van een auto.... :D En ik heb toch al wat redelijk snel spul gereden...

-edit-

Fototje volgt nog wel. ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 25 jun 2010, 22:17

Yeah! :df:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 25 jun 2010, 22:41

cool karretje :df:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 26 jun 2010, 08:26

:love:

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door ErikS » 26 jun 2010, 10:04

INderdaad.

Wat mij betreft blijft een Donkey toch dé lightweight....
Ziet er gewoon way better uit dan een doorsnee 7.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 26 jun 2010, 10:09

ik zag laatst bij auto albers musselkanaal ook wat leuke staan...
ik was daar om de CAV GT40 te bekijken, maar daar stonden natuurlijk ook veel Donkervoorts.
1 viel sowieso op mooi glad gewerkt...en mooie deurtjes, dus niet die canvas dingen :thumbup:
bleek 1 of ander Duitse donkervoort dealer of raceteam? te maken in Duitsland.
veel mooier.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 26 jun 2010, 14:01

GTRene schreef:ik zag laatst bij auto albers musselkanaal ook wat leuke staan...
ik was daar om de CAV GT40 te bekijken, maar daar stonden natuurlijk ook veel Donkervoorts.
1 viel sowieso op mooi glad gewerkt...en mooie deurtjes, dus niet die canvas dingen :thumbup:
bleek 1 of ander Duitse donkervoort dealer of raceteam? te maken in Duitsland.
veel mooier.
Ach, dat heeft HKT al jaren 8)

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 26 jun 2010, 14:56

die maken ook leuk spul...

ik geloof dat het deze donky was, harde carbon deurtjes en lexaan shuifraampjes...is ook getuned 360pk :hosanna: en een Seq bak met flippers aan het stuur :df:

Afbeelding

http://www.autoalbers.nl/pages/occasions.html

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 26 jul 2010, 18:57

voor mij 1 van de toppers uit de lightweights is de Porsche 904 (replica)

weegt slechts iets van 750kg en vroegah waren ze er met 4cill en 6cill en zelfs wat met V8...zie Porsche museum filmpje.



je kan ze kopen met buizenchassis en zelfs met RVS monoq zoals de prachtige Beck 904.
in NL staat er 1 te koop als Beck zijnde echter dan ist wel 1 van de eerste proto's ofzo...die heeft nog een buizenframe en niet echt mooi afgewerkt.

anyway de nwe oude Beck 904 zijn erg sterk en rostfree en razend rap...
maja wat wil je ook iets van 750kg en dan een 3.2 of 3.6 Porsche motor erin :hosanna:

helaas zijn zelfs de replica's vrij prijzig, maar damn wat gaaf.

heb het al wel eens geplaatst geloof ik, maar hier krijg ik niet snel genoeg van :wink:

je hebt ze in smalle en wat bredere uitvoeringen.

Afbeelding

Afbeelding

benieuwd hoe zo iets rijd :df:
je ziet ze helaas weinig te koop die replica's...(behalve die in NL maar ik doel op andere) liefst zo'n rvs Beck 904.

http://www.beck904.com/

hier kun je er 1 samenstellen...

http://www.reincarations.com/products/b ... oduct.html

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door EJGT3CS » 26 jul 2010, 19:27

Youp schreef:Geen idee joh. Zwart, veel carbon, rode striping, rode velgen... Volgens het kenteken een D8-150, maar daar geloof ik niks van, althans van die 150pk.... Het ding had in de 3e versnelling nog moeite met tractie wanneer de turbo begon te spoelen.... Damn, ik ben nog nooit ZO onder de indruk geweest van een auto.... :D En ik heb toch al wat redelijk snel spul gereden...

-edit-

Fototje volgt nog wel. ;)
270 pk staat op de site van van Renslaar Cars! ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 28 jul 2010, 00:09

mmm :df: die nwe kleine lichte Chevron GR8 raced al een apar maand,...hier een filmpje, vanaf 1.40 starten ze :thumbup:

wat loopt dat lekker en opzwepend...lijkt me een geweldig scheurding :D



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geen wonder, ding weegt schijnbaar maar 600kg...
The new competition coupe will be powered by a Cosworth 2.0L YD race engine developing 255 bhp at 8200 rpm. The four cylinder unit has been chosen for its combination of lightness, durability and all-round economics. With a weight of around 600 kg, the GR8 will have a power to weight ratio in excess of 400 bhp per tonne

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 31 jul 2010, 20:59

EJGT3CS schreef:
Youp schreef:Geen idee joh. Zwart, veel carbon, rode striping, rode velgen... Volgens het kenteken een D8-150, maar daar geloof ik niks van, althans van die 150pk.... Het ding had in de 3e versnelling nog moeite met tractie wanneer de turbo begon te spoelen.... Damn, ik ben nog nooit ZO onder de indruk geweest van een auto.... :D En ik heb toch al wat redelijk snel spul gereden...

-edit-

Fototje volgt nog wel. ;)
270 pk staat op de site van van Renslaar Cars! ;)
Dan zat ik er met een schatting van tegen de 300pk absoluut niet ver vanaf! :D Woeste machine... 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 31 jul 2010, 21:02

Die Chevron is cool, lijkt qua rijden volgensmij erg veel op een Saker.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], wjt en 4 gasten