Het imago van BMW in Nederland

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Shakes

Bericht door Shakes » 18 aug 2008, 18:19

Hahahaha

Held! Ik hou m'n hart vast voor dat arme beessie

N.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 aug 2008, 18:22

http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=46&cache=no

http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=79&cache=no

:lol:

@Rico: had op diezelfde manier een Mercedes C of nieuwe A4 geparkeerd en je had ook opmerkingen/blikken gehad. Daar doet het merk BMW niets aan af :wink:

Gisteren kreeg ik nog imago opmerking van een Audi rijder, gewoon een beetje ouwehoeren zeg maar. Tja je hebt nog gelijk ook zei ik alleen een vergelijkbare A4 was 3K duurder en dat had ik er niet voor over :D Die opmerking werd niet verwacht omdat diegene dacht dat ik hardcore BMW rijder zou zijn :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2008, 19:24

Robin schreef:
Martijn schreef:
romo schreef:Dit soort opmerkingen zegt iets over de personen zelf die deze opmerkingen plaatsen................................

Ik heb er nog nooit wakker van gelegen....................en ik was het ook niet van plan te gaan doen.....................
Ik dacht dat dit voor jou juist dé reden was om geen 911 te kopen?
touché.

LOL en wat Mario zegt, maar soms....

Ik ga GEEN Audi /Mercedes rijden daarom!!! En ja ik ben soms best wel het stereotype BMW rijder qua rijden, maar dat is dan gewoon zo. Fok de kleinburgerlijkheid en betutteling in dit k*landje. :twisted: 8)

Niks touche :lol: Dan heb ik mij niet goed uitgedrukt, maar eerder denk ik dat je me niet goed hebt begrepen :lol:

Het draadje gaat natuurlijk in de 1e plaats over het imago van BMW, laat ik daar nou net in rijden, nog een oldtimer kut Marrokanen bak ook..........en toch trek ik me er geen r.k vanaan, ik rijd wat ik wil. ( punt)

Ten 2e; Ik heb gewoon niet veel met Porsche( mijn hart gaat er in elk geval niet meteen harder tekeer van) en het model vind ik te opvallend. Daarmee bedoel ik dat het een cops magnet is, je never niet normaal kan parkeren zonder dat er weer een meute omheenstaat, om vervolgens de boel te mollen als ik net de stad in ben (even als vb)
Buitendat; de bijtelling op een Poker ligt nog hoger dan bij de door mij gewenste BMW.
Als het om een opmerking van de buren of wie dan ook zou gaan, daar lig ik niet wakker van, ook niet als ik een Porsche zou ambieren danwel in de garage had staan. Ik laat mijn ambities niet stoppen door andermans mening. Als dat zo zou zijn had ik nooit een M3 gereden of in de markt geweest voor een E92 M3........................... :wink:

Joop

Bericht door Joop » 18 aug 2008, 23:04

...ik heb me er ook al voor enige jaren over heen gezet...

...als mensen beginnen te wijzen, druk te gebaren, of wat voor obscene gebaren makend... zwaai ik gewoon terug samen met een smile van oor tot oor...

...krijg allen het heen en weer in dit jaloerse klote-land...

...negatieve imago kun je soms zelfs positief uitbuiten, men verwacht het bijna van je... waarom dan na laten???

...weet nu al als ik begin volgend jaar een andere BMW onder mijn kont heb, dat een gedeelte van de familie en kennissen-kring al met een scheef gezicht staat te kijken...
...ik zou zeggen lekker belangrijk, je leeft maar een keer: geniet van elke minuut.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Het imago van BMW in Nederland

Bericht door G Kolkman » 27 aug 2008, 19:25

Wat natuurlijk niet meehelpt aan een imago zijn de extremen. En die liggen bij BMW wat hoger...

Gisteren rijd ik op de A1, lekker met de meute mee 120 rijden (je mag er 100, spitsstrook was open). Voor mij rijden verdeeld over 3 stroken 15/20 auto's en een paar vrachtauto's. Achter me is het rustig (misschien een verdwaalde auto op de rechter rijstrook. Van achteren komt er met behoorlijke snelheid een 645 cabrio aan. Gaat heel soepel en zonder snelheid te minderen (at least 160, maar het zou me niet verbazen als het meer was) van helemaal links naar de uitvoegstrook, pakt nog een stukje vluchtstrook mee en voegt weer in. Meest effectieve inhaalactie die ik ooit gezien heb maar tevens het meest debiele wat ik in de spits ooit gezien heb :bag: . Hoeft maar 1 sufkut rustig uit te voegen en het was een behoorlijke chaos geweest. Moest meteen aan dit draadje denken :wink: .

Niels

Bericht door Niels » 27 aug 2008, 20:15

Maar dat zijn toch acties die je genoeg bij het type lease rijder ziet :wink: Dit is echt weer "zie je wel, typische BMW rijder" maar wat je een beetje nieuwe Franse middenklasse tegenwoordig al niet ziet doen :roll: Vaak uit de nachtdienst richting huis is het nogal druk. Harder dan 120 lukt dan nauwelijks tenzij je een 307 of Laguna rijdt :hammer:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 27 aug 2008, 20:56

Mja, maar om 6 uur 's middags in de spits is het toch ietsje drukker dan om 11 uur 's avonds :) . Heb het vrij clinisch opgeschreven om me tot de feiten te beperken maar het ging er ronduit onbenullig lomp aan toe. Was ik cop geweest had meneer meteen z'n rijbewijs kunnen inleveren (en dat zeg ik niet snel!). Als ik 'm met m'n polisie-focus had kunnen bijhalen :mrgreen: .

Tim N

Re:

Bericht door Tim N » 27 aug 2008, 21:38

Fernando schreef:
Michel Pol schreef:Kijk eens hoe een touring eigenlijk buitenschot blijft en tijdloos over blijft komen. Hoeveel sjonnies rijden in een touring? Ja, eentje met een 540i touring 6 handbak met van 18" double spoke wheels maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd ;-)

Michel
Daar heb je idd een punt....
Reden waarom ik voor de E30 Touring ben gegaan. (en omdat het na de ///M3 natuurlijk de beste lijn heeft :angel: )
Wordt zelf juist vaak aangesproken dat hij er nog zo netjes bijstaat voor zo'n oud hok :mrgreen:
Zal wel aan de net uitziende bestuurder liggen :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 aug 2008, 21:46

Mondeo's kunnen dat ook, Niels.
Uit de nachtdienst :shock: :mrgreen:

Aad

Bericht door Aad » 27 aug 2008, 22:16

Vindt het allemaal wel meevallen , wordt aangehouden met een BMW met een zeer hoog Sjonnie gehalte
omdat ik met de racer even zonder voorkant naar de wasstraat ( om wat grind weg te spoelen na laatse uitstap op Zolder)
ging over de openbare weg en zonder kenteken :df: ( heeft die ook niet ) maar doordat de bumper weg was leek het net of
dat hij er niet opzat ! Eenmaal aangehouden was ik echt bang dat ik hem kwijt zou zijn die auto :'(

Maar kreeg een waarschuwing dat ik niet meer zo over de weg moest rijden zonder voorkant en al helemaal niet zonder
kentekenplaat , en dat ik een keer naar mijn banden moest laten kijken omdat ze spekglad waren ( Slicks)

Hier een afbeelding hoe de wagen eruit zag , en geluk gehalte was erg hoog deze keer :angel:

Mijn voordeel was wel dat het regende en de agent weinig zin had om zijn auto uit te komen .
Bijlagen
Dsc03277.jpg
Dsc03277.jpg (64.56 KiB) 1756 keer bekeken

Niels

Bericht door Niels » 28 aug 2008, 07:55

G Kolkman schreef:Mja, maar om 6 uur 's middags in de spits is het toch ietsje drukker dan om 11 uur 's avonds :) .
Niet de nachtdienst in maar de nachtdienst uit, dan is het een uur of 8:00 :wink:

@Arthur: jij bent een stevige rijder maar aso kan ik het niet noemen. Als er iemand met je "mee" rijdt op nagenoeg hetzelfde temp wil jij best wel even inhouden als de betreffende bestuurder van links naar rechts gaat om een vrachtauto in te halen. Meteen gaten dichtdrukken en vervolgens weer op de rem moeten omdat de auto ervoor toch ook maar 120 kan.... :hammer: daar blijft het niet alleen bij op de terugweg.

Aad, de agent had waarschijnlijk een zoon van 19 met een E36 :mrgreen: Ook een beste jongen ondanks die spoilers :whistle:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 28 aug 2008, 09:55

Het imago probleem van BMW ligt eigenlijk meer bij de mensen die een 316/318 of 320 rijden. Die hadden voor dat geld natuurlijk beter iets anders kunnen kopen. Vooral als ik in de Corsa van mijn vriendin rijdt zijn dat nou net meestal de bumperklevers, zelfde voor de A4 en C-klasse met een vierpitter onder de motorkap. Terwijl de Corsa best wel goed meegaat in het dagelijkse verkeer :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 28 aug 2008, 10:43

Gelukkig, Niels, dank je :wink:

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2008, 10:48

Het imago probleem van BMW ligt eigenlijk meer bij de mensen die een 316/318 of 320 rijden. Die hadden voor dat geld natuurlijk beter iets anders kunnen kopen
.

Nu ben ikzelf niet zo van de 4 pitters.. maar er zijn ook genoeg mensen die niks om een dikke motor geven en vinden dat een 4 pitter BMW voldoende is in NL.

Maar om dan gelijk te beweren dat ze dan ook beter iets anders hadden kunnen kopen :roll:

Wat me wel opvalt is dat als een BMW ineens bereikbaar is voor bepaalde mensen ze ook een BMW gaan kopen.

Arthur

Bericht door Arthur » 28 aug 2008, 11:00

Vergeef me, Rico :mrgreen:
Maar die mensen die jij bedoelt zijn toch van een bepaald type :wink:
Even generaliserend natuurlijk.
Schoonvader van een kennis van me is een beetje een "showoff".
Je weet wel, iemand die te hard praat, z'n telefoon aan z'n riem heeft etcetc :wink:
Hij rijdt nu in een 318d (E90?).
Ik begeef me op een gevaarlijk vlak, ik weet het :wink:
Ga wat dat betreft toch een beetje met Mike mee.
Maar laat duidelijk zijn: iedereen moet weten waar hij z'n centen aan uitgeeft, dus ook aan 4 cilinder BMW's :lol:

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2008, 11:05

Ja oke Arthur, maar die koopt hem om te laten zien dat ie een BMW heeft, niks mis mee toch ? Daar is tevreden mee, een Passat vond ie weer niks (bij wijze van)..

Punt is dat je een BMW niet alleen koopt omdat er een 6 cylinder 2,5 /3 liter onder de kap moet zitten.

Voor de BMW "buitenstaander" lijkt dat vaak de enige reden om een BMW te rechtvaardigen.

Niels

Bericht door Niels » 28 aug 2008, 11:07

Shit man heb ik net een ouwe 320D gekocht :lol: Nou ik zal eens beginnen met bumperkleven en 140+ te rijden :bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 28 aug 2008, 11:11

Nee, in dit geval niks mis mee :wink:
Dat is het nooit, moet iedereen zelf weten.

@Niels: jij bent natuurlijk ook zo'n "showoff", 2 BMW's zelfs... terwijl je VAG-man bent :bag:

Niels

Bericht door Niels » 28 aug 2008, 11:13

Ach ik ben een echt NL-er Arthur, voor een dubbeltje op de eerste rang en waarom een dure A4 kopen als je voor minder evenveel aan imago bij BMW kunt kopen :lol:

:blabla: nou hou ik op :bag:

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2008, 11:14

Ja Niels en BMW is als water en vuur, als kat en hond als laurel en Hardy, als Donald duck en Guus Geluk, Als PvdA en VVD :nana:

allen

Bericht door allen » 28 aug 2008, 11:15

Ik bumperkleef helemaal niet met bmw's... :'(

Niels

Bericht door Niels » 28 aug 2008, 11:24

Ik ben hard bezig om het imago van BMW in NL te veranderen :mrgreen: Netjes 120, afstand houden, voorrang geven.....tied vur t'naaie riedn :bignews: Ook vaak gehad dat mensen zeiden.....jij een BMW gekocht :?: :lol: Gaat helemaal goed komen. Over vijf jaar uppen we deze nog eens als we 15 pagina's over A3's en A4's met A8 velgen hebben vol gelöld :blabla:

Wat ook al eerder is gezegd, het zit em niet zozeer in BMW danwel in het voor weinig premium willen rijden. Een 7e hands Audi, BMW of Mercedes wordt aangeschaft en vervolgens voorzien van een paar imitatie budget LM velgen met goedkope banden voor wanugh. Naast aanschaf van de auto moeten we wel laten zien dat we nog meer dan genoeg over hebben om onze ride te personaliseren 8) En laat dat vooral de Nederlander nu net goed passen :shakeit: We hebben weinig te besteden maar het moet toch wat lijken :hammer: We willen immers dat de buurman zich afvraagt waarvan we het wel niet doen :hmmm:

Arthur

Bericht door Arthur » 28 aug 2008, 11:27

:hosanna:

Rupie

Bericht door Rupie » 28 aug 2008, 18:11

Wat een zeiktopic! :bignews:

Tommy

Bericht door Tommy » 28 aug 2008, 18:28

potdorie... ik heb een 318i en een 320ci... dus moet als een echte wannabe gaan bumperkleven...
Khad waarschijnlijk beter een 4 cylinder Golf GTI kunnen kopen ipv zo'n 320ci.. dan was ik tenminste geen stakker en kon ik rustig op de cruise control naar m'n werk. Niels, als we nou afspreken dat ik de eerste 20 km voorop rij, doe je de volgende. Kunnen we treintje kleven. Moet je wel met je zielige 4 cylinder komen.

Plaats reactie