Corvette Z06 i.p.v. ZR1
- Corvette
Ja wat die Nm's betreft weet ik het niet helemaal zeker.........het zou inderdaad ook meer dan 800 kunnen zijn.
Nou ja 1 ding is in dit geval simpel.................na de komplete operatie wordt er een volledige rapportage meegeleverd van alle data.
Als alles is gemonteerd en het proefdraaien is geslaagd dan kijken we samen nog eens naar de resultaten en kan ik eigenlijk alles nog aanpassen naar eigen smaak. Wat we waarschijnlijk niet veranderen is de topsnelheid, want dat is behoorlijk zinloos. Nu is dat ruim 320 en dat vind ik meer dan zat.
Het geluid zal met name door de enorme headers en sportkats heel anders zijn 8) 8) 8)
Gr.
Cor
Nou ja 1 ding is in dit geval simpel.................na de komplete operatie wordt er een volledige rapportage meegeleverd van alle data.
Als alles is gemonteerd en het proefdraaien is geslaagd dan kijken we samen nog eens naar de resultaten en kan ik eigenlijk alles nog aanpassen naar eigen smaak. Wat we waarschijnlijk niet veranderen is de topsnelheid, want dat is behoorlijk zinloos. Nu is dat ruim 320 en dat vind ik meer dan zat.
Het geluid zal met name door de enorme headers en sportkats heel anders zijn 8) 8) 8)
Gr.
Cor
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Godsakke Cor, dit wordt echt serieus vette shizzle ouwe!
[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]
[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]
- Corvette
Ik heb net de offerte geprint en volgens APP worden de specs zelfs minimaal 625 en 750 Nm. Er wordt dus eigenlijk een race motor van gemaakt die zeer geschikt zal zijn om er echte races mee te rijden.
Heb nog eens ff die lijst nagelopen, maar er komt toch nog een hoop kijken om zoiets voor elkaar te boxen. Petje af voor de know how bij die mannen. Nogmaals.............het zijn geen prutsers daar in Weesp.
Vandaag no even een test meegemaakt van een soortgelijke motor met +/- dezelfde specs hij zat bij deze test op 620 en de rest van alle getallen weet ik al niet meer, want die beeldschermen spugen bergen data op die mij mijn pet te boven gaan.
Dit is 1 van de redenen dat ik ervoor gekozen heb om geen ZR1 te kopen, maar een Z06. Gewoon zonder turbo's, compressors, maar pure kracht.
Gr.
Cor
Heb nog eens ff die lijst nagelopen, maar er komt toch nog een hoop kijken om zoiets voor elkaar te boxen. Petje af voor de know how bij die mannen. Nogmaals.............het zijn geen prutsers daar in Weesp.
Vandaag no even een test meegemaakt van een soortgelijke motor met +/- dezelfde specs hij zat bij deze test op 620 en de rest van alle getallen weet ik al niet meer, want die beeldschermen spugen bergen data op die mij mijn pet te boven gaan.
Dit is 1 van de redenen dat ik ervoor gekozen heb om geen ZR1 te kopen, maar een Z06. Gewoon zonder turbo's, compressors, maar pure kracht.
Gr.
Cor
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Corvette
Mark dat heb je goed. Als de auto helemaal kompleet is dan kom jij in actie en dan heb je ook wat. Misschien wordt de kap nog in april geleverd dan kan hij er bij APP meteen worden opgeschroefd.Mark Nauta schreef:Ja Cor....foto's
Top man, dat ie er is. Ben heel erg benieuwd!!
Lijkt me verstandig als wij dan pas afspreken als de motorkap er ook is etc.
Dus met Koninginnedag is het dubbel feest.

Voorlopig kunnen we het wel doen met de oude foto's, want alleen het kenteken is anders. Onderhuids is er veel veranderd, maar dat zijn voor het oog minimale verschillen. Als ik mijn oude kentekenplaten erop zou schroeven dan zou je geeneens door hebben dat het een nieuwe is.

Gr.
Cor
- Downforce Hans
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wat een specs Cor!! Niet te geloven. Ik denk dat ik er bang van wordt als ik naast je zit. Zeshonderdvijfentwintig peekaa en zevenhondervijftig newtonmeter (ja, zo klinkt het nog meer
). Wauw! Dat spreek je ook echt over serieuze prestaties, en zul je denk ik in combinatie met semi slicks enorme 0-100 tijden kunnen zetten. 3.9 standaard, waar gaan we nu dan naartoe?? 3.6?? misschien wel 3.5?? op honderd? En topsnelheid van dik 330 echte kilometers denk ik.

- Tom V
Nou zal de 0 - 100 tijd niet heel interessant zijn, eerder de 0 - 200 of 100 - 200? Daar zul je veel terug zien denk ik.Mark Nauta schreef:Wat een specs Cor!! Niet te geloven. Ik denk dat ik er bang van wordt als ik naast je zit. Zeshonderdvijfentwintig peekaa en zevenhondervijftig newtonmeter (ja, zo klinkt het nog meer). Wauw! Dat spreek je ook echt over serieuze prestaties, en zul je denk ik in combinatie met semi slicks enorme 0-100 tijden kunnen zetten. 3.9 standaard, waar gaan we nu dan naartoe?? 3.6?? misschien wel 3.5?? op honderd? En topsnelheid van dik 330 echte kilometers denk ik.
Klinkt allemaal erg top Cor!
- Stéphane
Over APP nog, die hebben volgens mij ook behoorlijk werk aan een Porsche van een vriend van me gedaan. Dat ding ging ook als de brandweer en klonk ook meesterlijk: http://www.youtube.com/watch?v=6uS3rFvpGx8
- Corvette
Dat heb je goed Tom.
De hele setup zal worden bepaald om goed rondjes te draaien en wat de top is maakt niet uit. De topsnelheid zal zowiezo omhoog gaan ( rond de 330 ongeveer ) maar de concentratie ligt tussen de 80 en 280 km/uur
Dat de 0-100 binnen 3 sec. zit kun je wel begrijpen. Deze motoren doen het in een racer binnen 2,5 sec en dan nog wel met restrictor, maar die zijn wel weer veel lichter. Die van mij gewoon alles uit de kast, maar 250 kg meer.
Als de data van de test is uitgelezen zal ik het je wel posten, als je dat aardig vind. De motor wordt volledig getest en is dus eigenlijk al ingereden al is het dan wel niet op wielen
Gr.
Cor
De hele setup zal worden bepaald om goed rondjes te draaien en wat de top is maakt niet uit. De topsnelheid zal zowiezo omhoog gaan ( rond de 330 ongeveer ) maar de concentratie ligt tussen de 80 en 280 km/uur
Dat de 0-100 binnen 3 sec. zit kun je wel begrijpen. Deze motoren doen het in een racer binnen 2,5 sec en dan nog wel met restrictor, maar die zijn wel weer veel lichter. Die van mij gewoon alles uit de kast, maar 250 kg meer.
Als de data van de test is uitgelezen zal ik het je wel posten, als je dat aardig vind. De motor wordt volledig getest en is dus eigenlijk al ingereden al is het dan wel niet op wielen

Gr.
Cor
- Corvette
Leuk filmpie.Stéphane schreef:Over APP nog, die hebben volgens mij ook behoorlijk werk aan een Porsche van een vriend van me gedaan. Dat ding ging ook als de brandweer en klonk ook meesterlijk: http://www.youtube.com/watch?v=6uS3rFvpGx8
Ik zei het je al ................. geen prutsers daar in Weesp.
Van Porsche weten ze echt alles.
Gr.
Cor
- GTRene
- Wannes
wauw maat geweldige specs...who needs a ZR1 anyway
als alles klaar is wil ik wel eens weten hoeveel het verschil nu uiteindelijk is geworden met een ZR1... qua prestaties zullen ze aan elkaar gewaagd zijn vermoed ik... maar qua prijs zal jij nog wel voordeliger zitten ..
en wsl zal de sound van de uwe ook wel voller klinken dan de compressor..
ik volg het op de voet , want zoals je weet maakt de ZR1 zer veel kans om mijn volgende kar te worden in 2009
en als ik het voordeliger kan samenstellen met een ZO6 zal ik niet twijfelen...

als alles klaar is wil ik wel eens weten hoeveel het verschil nu uiteindelijk is geworden met een ZR1... qua prestaties zullen ze aan elkaar gewaagd zijn vermoed ik... maar qua prijs zal jij nog wel voordeliger zitten ..
en wsl zal de sound van de uwe ook wel voller klinken dan de compressor..
ik volg het op de voet , want zoals je weet maakt de ZR1 zer veel kans om mijn volgende kar te worden in 2009

- Corvette
De ZR1 zal hier pas begin volgend jaar de grens overkomen en zal ongeveer 170.000 euro kosten
Zeker weten doe ik dat niet maar dat denkt de dealer. Het kan ook zomaar 10k schelen.
Mijn auto kost zonder slurptax 130k en daar komt dan nog de tuning bij bestaande uit 15k voor APP en 5k voor de remmen van Stoptech en 3k voor onderstel van Intrax en 6k voor de velgen van Forceline en banden van Toyo. Totaal zal dat dan nog goedkoper zijn dan een ZR1, maar eigenlijk zijn het 2 verschillende auto's en moet je ze niet willen vergelijken. Mijn blok is een volledige racemotor en de ZR1 is een "normale" auto. En natuurlijk is mijn auto veeeeeeeeeel sneller, want hij weegt ook nog eens een slordige 140 kg minder.
Gr.
Cor
Zeker weten doe ik dat niet maar dat denkt de dealer. Het kan ook zomaar 10k schelen.
Mijn auto kost zonder slurptax 130k en daar komt dan nog de tuning bij bestaande uit 15k voor APP en 5k voor de remmen van Stoptech en 3k voor onderstel van Intrax en 6k voor de velgen van Forceline en banden van Toyo. Totaal zal dat dan nog goedkoper zijn dan een ZR1, maar eigenlijk zijn het 2 verschillende auto's en moet je ze niet willen vergelijken. Mijn blok is een volledige racemotor en de ZR1 is een "normale" auto. En natuurlijk is mijn auto veeeeeeeeeel sneller, want hij weegt ook nog eens een slordige 140 kg minder.

Gr.
Cor
- Tom V
- Wannes
wel maateke, "als" het ooit doorgaat , dan moeten we zeker eens afspreken...kunnen we dat eens IRL uitzoekenCor Dame schreef:De ZR1 zal hier pas begin volgend jaar de grens overkomen en zal ongeveer 170.000 euro kosten
Mijn auto kost zonder slurptax 130k en daar komt dan nog de tuning bij bestaande uit 15k voor APP en 5k voor de remmen van Stoptech en 3k voor onderstel van Intrax en 6k voor de velgen van Forceline en banden van Toyo. Totaal zal dat dan nog goedkoper zijn dan een ZR1, maar eigenlijk zijn het 2 verschillende auto's en moet je ze niet willen vergelijken. Mijn blok is een volledige racemotor en de ZR1 is een "normale" auto. En natuurlijk is mijn auto veeeeeeeeeel sneller, want hij weegt ook nog eens een slordige 140 kg minder.![]()
![]()
Gr.
Cor