Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Rupie

Bericht door Rupie » 15 feb 2008, 16:25

En dan van een M5 rijder horen, je ging me wel hard voorbij hoor!

[img:384:512]http://img177.imageshack.us/img177/2788/p2141722hw5.jpg[/img]

Habib, ik had graag nog een rondje met je mee willen rijden. Potentieel van je auto is groot en ook op een veilige manier kun je hard gaan op Zandvoort. Mooi voorbeeld daarvan vind ik het rechte stuk naar boven via de hunzerug richting scheivlak. Een aantal ronden met Raven meegereden in de 911/964 en hij daarna met mij. Hij ging max 140 waar ik toch zeker 170 ga. De snelheidssensatie is daar fantastisch in die doordraaier.

HSR

Bericht door HSR » 15 feb 2008, 16:27

Tom944 schreef:
hugo schreef:
Hetgeen roet in het eten gooide waren eigenlijk de banden, deze werden na 5 ronden erg heet en dan was het exit grip.
Volgens mij was het jouw diesel wat roet in m'n eten gooide ;).
:lol:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 15 feb 2008, 16:27

Ik heb een beetje gemengde gevoelens.

In het algemeen een fantastische dag, hulde en dank voor de organisatie! 8)

Diverse leuke auto's maar wat is die Corvette van Cor toch mooi en stoer en toch nog heel elegant! 8)

Echt zonde van die schade met die zwarte speedster gelukkig had hij zelf niks. Ik zat achter hem toen het gebeurde. Was volgens mij de allereerste ronde.

Die keren dat Cor mij inhaalde liet hij steeds zien dat je en heel hard kunt rijden en rekening met anderen kunt houden. Dat vind ik zelf Driving-Fun. :)

En Cor noem ik even als voorbeeld maar vond van nagenoeg alle anderen ook dat ze rekening met andere hielden

Vanuit mijn optiek als onervaren circuit rijder die bovendien misschien iets te voorzichtig is in de bochten vielen mij twee auto's op die ik (vanuit mijn optiek) erg onvoorzichig vond rijden.

Een keer was het voor mij bijna de zandbak geweest omdat ik ruim voor de bocht helemaal links moest aanhouden om te voorkomen dat ik geramd werd. Nicole die naast me zat had het over dat het leek alsof er maar een paar cm's tussen de auto's zaten. Net vlak voor de zandbak kon ik de bocht toch nog in sturen maar er werd in dat ene practisch geen ruimte gegeven. Soortgelijk gedrag had ik eerder die dag meegemaakt met diezelfde auto.

Afgezien van die twee of drie auto's vond ik dat er redelijk veel rekening met elkaar werd gehouden.

Het kan best zo zijn dat ze daar zelf niet van bewust waren, immers ik kan mogelijk ook anderen behoorlijk hebben gehinderd etc zonder daarvan bewust te zijn.

In die voorbeeld van geen ruimte gunnen, maakte de bestuurder van die andere auto een vriendelijk gebaar als een bedankje dus ga er vanuit dat hij waarschijnlijk zelf niet in de gaten had dat die mij bijna de zandbak in drukte.

Behalve de kanttekeningen vond ik het een geslaagde middag en voor herhaling vatbaar. :)

René130i

Bericht door René130i » 15 feb 2008, 16:28

Gerwin Ring schreef:Ik heb me zonet even geregistreerd om een bedankje te posten voor een super leuke middag. hebben echt een heerlijke middag gehad, prima mensen, baan en autos. Ik was inderdaad nog geen lid van D-F, bij deze.

Wij (Ik en mijn vriend/collega Philip) reden gisteren in een zilvergrijze M3 CSL. Zag in de postings dat we sommige mensen het plezier hebben belemmerd (uitrijden pitstraat, te racy uitremmen), hiervoor mijn welgemeende excuses. Was absoluut niet mijn/Philips bedoeling en waren juist erg te spreken over de gediciplineerde rijstijl. Hoop dat ons dat als newbies vergeven kan worden en we maken dat graag goed in een volgende editie. Helaas reden we gisteren maar in 1 CSL: volgende keer nemen we graag het volledig identieke "zusje"mee (Philips auto die met een ECU probleem stil stond gisteren).

Gelijk maar even voorstellen: Philip en ik (klinkt een beetje nichterig: we zij allebei gewoon getrouwd hoor) runnen samen (met een 3e partner) een ICT bedrijf en zijn ook nog beste vrienden. Al vanaf de studententijd zelfde smaak in autos (hebben sindsdien ook altijd volledig identieke autos). Hebben 2003/2004 de cursus gedaan bij de RSZ, licentie gehaald en vervolgens: helemaal niets (werken werken werken). Af en toe een trackdaytje met straatautos (M5's etc.). Vorig jaar bedacht dat het veel te leuk is om niet iets te doen: hebben de bakens naar de Nordschleife verzet. Toen door Steve (reed gisteren in de alfa) en Dick (hoekendijk van Movit) 2 goede CSL's laten opsnorren in europa (9 kkms en 20 kkms), wiechers kooi erin, movit remmen en verder hlemaal standaard (en gisteren inderdaad gewoon straatbanden). We hebben 2 maal de scuderia hanseat gereden en tussendoor een aantal keren touristenfahrt. Super veel plezier daar in duistland, en gisteren voor het eerts met de CSL op Zandvoort. Was heerlijk om de vangrails eens niet op 1 meter van de baan te hebben, kan er ook nog eens wat gedrift worden ;-)

Hoop jullie allemaal graag bij een volgende gelegenheid te ontmoeten, en nogmaals dank en hulde aan de organisatie!

Cheers Gerwin
Nou welkom ;) Mooie wagens! Begin nou als mede-ICTer wel nieuwsgierig te worden naar het ICT bedrijf. Of hou je dat liever voor je?

Anders hier even een topic aanmaken:
http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=2
Laatst gewijzigd door René130i op 15 feb 2008, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 feb 2008, 16:28

Zo weer lekker bijgekomen van gister. Wat een dag zeg!

Toen we kwamen was het al gezellig druk, veel mensen ontmoet. Erg leuk! De eerste rondjes was even aftasten, zo verschrikkelijk glad. Vooral Kumho/Bos uit combinatie was verschikkelijk glad, waar helaas de Speedster de nare nasmaak van moest proeven. Na een ronde of 5 licht driftend de 325 maar even in de pits gezet om even rond te kijken. De e36 van Elmar blijf ik een gave auto vinden, jammer dat je me dan bij het uitkomen van Hugenholtz niet bij kunt houden en het maar op een olielek gooit van de 325 :wink: Zag er scary uit in de spiegel btw!

Heb twee hele leuke duellen gehad met de 325. Eerst tegen Jan met de Honda, wat ging dat lekker zeg!! Ronde na ronde, ik iets voordeel in de bochten hij iets voordeel op het rechte stuk. Later nog samen met de Clio van Ivar aan het stoeien geweest en dit afgesloten met een haakse Vodafone bocht. Ook nog bij Ben in de 968 nog wat rondjes gemaakt, hiervoor zal ik echt naar woorden moeten zoeken. Wat verschrikkelijk gaaf. Tijdens de ronden zat ik me de race in de Porsche cup al te visualiseren, vooral toen we in duel kwamen met Cor. Geweldig om twee van die beesten vol door de bochten te zien en voelen gaan. Ben ging eerst de bandjes even warmen, twee ronden later ging hij er al vol voor! (dacht ik) Toen we Cor tegen kwamen ging het nog ineens zo'n grote stap sneller! Ook erg veel geleerd van de lijnen, waar wél de curb meepakken, waar juist niet. Bedankt voor deze ervaring Ben! Heb je helaas later niet meer gesproken.

De auto heeft zich redelijk gehouden. Onderstel is rondweg ongeschikt! Dit zal op de foto's ook duidelijk te zien zijn. De stoelen worden volgende week waarschijnlijk vervangen door een net setje kuipen, met constructie ideeen van Elmar. Maar dit gebruik ik natuurlijk niet :wink: Onderstel zal ik voor de volgende CPZ in orde moeten hebben, dan hou ik het voor mezelf in ieder geval leuk. Banden waren ook niet geweldig, moet kijken of een setje semi's te doen is binnen mijn studentenbudget.

Heb nog wat op video staan, helaas net voor de schuiver van de 944 in de Audi S was het bandjes vol :oops:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 16:34

Welkom Gerwin.

Stel je ook even voor in het daarvoor bestemde topic, en in 'Mijn auto' kan je je auto('s) even voorstellen. Vinden we hier wel leuk ;).

Ik denk dat er de volgende keer gewoon even een duidelijkere briefing moet komen. Zo was er voor sommige mensen ook niet duidelijk wat er op eens om 15:00 uur gebeurde, marshalls-wissel. Volgende keer in de briefing zullen dat soort zaken even moeten worden gemeld.

Wat betreft jullie CSL Gerwin, je hebt natuurlijk een erg snelle auto en een wagen die behoorlijk later kan remmen dan de gemiddelde wagen. Dat kan voor sommige mensen een schrik zijn wanneer je opeens opduikt vlak achter of naast iemand. Een excusus is denk ik niet echt nodig, maar je uitleg is wel netjes. Om te zien ging het soms net wat te mal, terwijl dat vanuit de auto zelf niet zo hoeft te lijken.

We begroeten je de volgende keer weer van harte als het aan mij ligt en zien je graag meer op het forum. Zoals ik zei, er zijn 2 topics waar je wel even leuk kunt posten.

Ik zal zo even foto's plaatsen, ook van de CSL.

RobS

Bericht door RobS » 15 feb 2008, 16:38

E60 M5 schreef:...lang verhaal...
Op de foto's te zien heeft de ducktape z'n werk goed gedaan 8) ;)

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 15 feb 2008, 16:39

Ik heb je meerdere keren voorbij (moeten) laten gaan en heb je schouwspel dus meerdere keren bewonderen.

RESPECT! :)

Ik haal 2:20 en dat is behoorlijk traag voor een M5.

Ik zie bij mezelf bij de meeste dat ik ipv gas blijven geven gas terug neem en om dan pas te remmen. En te traag door de bochten.
Ben meer een rechtuitbrander die wat van een circuit wil proeven.

Ik denk dat een circuittraining wel eens heel goed voor mij zou kunnen zijn. :)

Was plezierig om met je (en anderen) kennis te maken en oude bekenden weer terug te zien. :)

Ruben schreef:En dan van een M5 rijder horen, je ging me wel hard voorbij hoor!

[img:384:512]http://img177.imageshack.us/img177/2788/p2141722hw5.jpg[/img]

Habib, ik had graag nog een rondje met je mee willen rijden. Potentieel van je auto is groot en ook op een veilige manier kun je hard gaan op Zandvoort. Mooi voorbeeld daarvan vind ik het rechte stuk naar boven via de hunzerug richting scheivlak. Een aantal ronden met Raven meegereden in de 911/964 en hij daarna met mij. Hij ging max 140 waar ik toch zeker 170 ga. De snelheidssensatie is daar fantastisch in die doordraaier.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2008, 16:44

Gerwin Ring schreef:Zag in de postings dat we sommige mensen het plezier hebben belemmerd (uitrijden pitstraat, te racy uitremmen), hiervoor mijn welgemeende excuses.
He Gerwin welkom. Voor de duidelijkheid, het racy uitremmen is natuurlijk geen enkel probleem, dat deden er meer. De manier waarop die ene keer was alleen even minder.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 15 feb 2008, 16:44

Rob Schouten schreef:
E60 M5 schreef:...lang verhaal...
Op de foto's te zien heeft de ducktape z'n werk goed gedaan 8) ;)

Absoluut! :)

Hartelijk dank voor die tape. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2008, 16:48

Mark Nauta schreef:Ik denk dat er de volgende keer gewoon even een duidelijkere briefing moet komen. Zo was er voor sommige mensen ook niet duidelijk wat er op eens om 15:00 uur gebeurde, marshalls-wissel. Volgende keer in de briefing zullen dat soort zaken even moeten worden gemeld.
Mark, hopelijk begrijp je dat de organisatie wel teleurstellend en boos kan reageren op dit soort posts.

Denk je dat de organisatie ook moet vermelden dat we maar één kant op mogen rijden en dat er geen fikkie gestookt mag worden en dat botsen niet is toegestaan ??

Even serieus, het MINSTE wat de organisatie mag verwachten is dat de deelnemers in elk geval elk regeltje tekst goed lezen.

Hier een citaat uit het draadje van [14-02-08]DF @ Zandvoort; regels, tips & tricks die nota bene als sticky bovenaan stond
8 ) Hou er s.v.p. ook rekening mee dat een rode 147GTA en een blauwe E36 M3 sedan rond 15:00 ingezet zullen worden om de marshalls af te lossen en die moeten dus bij iedere baanpost stoppen. We zullen dan de alarmlichten aanzetten, maar die auto's kunnen dus op onlogische punten remmen of stil gaan staan naast het circuit.
Eventueel kan het rijden ook even kort onderbroken worden om de marshalls af te lossen, dat ligt eraan hoe druk het op dat moment op de baan is.
En in het Marshall draadje en het opgeef draadje had je ook kunnen zien dat er 2 schema's zijn, 4 uur rijden of 2 uur (13.00-15.00 en 15.00-17.00).
Peter Tunissen schreef:Belangrijk voor de mensen die zich opgegeven hebben om 2 uur te rijden en 2 uur te vlaggen!

Marshalls van 13:00 tot 15:00 (en dus rijden van 15:00 tot 17:00) :
...

Marshalls van 15:00 tot 17:00 (en dus rijden van 13:00 tot 15:00) :
...
Als iedereen nou de moeite zou nemen om te lezen zou dat al een hoop ellende schelen denk ik. En ja, het was geen E36 M3 sedan maar een Audi A3 ;)
Laatst gewijzigd door Macboy op 15 feb 2008, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 16:48

Elmar

Bericht door Elmar » 15 feb 2008, 16:48

Hielke schreef:
Tristan schreef:Lijstje met rondetijden:

- Elmar
- Cor
- Hans GP
etc
etc

:wink:
Ik wilde het niet vragen maar inderdaad, dat is wat we willen hebben :lol:

En die CSL was sneller dan de M3 van Elmar? Bewijzen!!! En dan specificaties?
Ik heb in mijn eerste sessie de Csl ontmoet (met de eigenaar er in en volgens de omstanders de snellere piloot). Dacht eerst dat JanGT3 met zijn nieuwe M3 e46 aankwam. Vond dat al gek, maar zag al snel de Csl voorbumper. Ik heb hem voor bij laten gaan en geprobeerd te volgen. Hij was sneller dan mij, maar hij bleef in mijn gezichtsveld voor een rondje of 8, totdat wij naar binnen gingen. De baan was op zowel veel stukken nat als droog. Ik ree op (bijna versleten) semi's en kon aniet volgen op de natte stukken, op het droge was ik weer iets in het voordeel. Snelste tijd in die sessie was overigens 2:11.

Mijn snelste tijd van de dag was 2:03.98 oftewel 2 honderste sneller dan met de Viper. :cry:

Ik heb de inhaal actie met Leo op Video, het is niet heel duidelijk aangezien ik er wat verder van weg was.

http://www.viperheysie.com/index.htm/m3csl.WMV

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 15 feb 2008, 16:49

Was effe gezellig Habib :) en je tip om de kenteken platen DF-DF-DF te laten zitten ga ik in de toekomst misschien wel uitvoeren :mrgreen:

Roel.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2008, 16:50

Super scherpe foto's, jammer dat de Leon roze is op mijn monitor ;)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 16:52

Macboy schreef: Mark, hopelijk begrijp je dat de organisatie wel teleurstellend en boos kan reageren op dit soort posts.
Is helemaal mijn bedoeling niet Ilija, maar ik verwoord even wat ik van meerdere mensen gehoord heb. Dat er niet gelezen wordt, daar kan ik niets aan doen. Ik ben het verder wel met je eens hoor. Maar misschien dat er dan toch nog ter herinnering of iets dergelijks dat soort puntjes dienen te worden genoemd. Je weet zelf hoe het gaat met zo'n verklaring. 'Oh, is dit het forumiler'....hup handtekening eronder.
Ik probeer de organisatie helemaal niet tegen de haren in te strijken, probeer alleen problemen te voorkomen en het nog beter te laten verlopen dan het nu gebeurd. Want het was verder weer helemaal top natuurlijk. Zeg ik niets van!!

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 16:53

Macboy schreef:Super scherpe foto's, jammer dat de Leon roze is op mijn monitor ;)
Ja klopt, komt door de combinatie van het polarisatie-filter met dat grijze weer.

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 15 feb 2008, 16:55

Mooie foto's Mark! Had je er nog meer? :D

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2008, 16:58

Rijdersbriefing is altijd verstandig Mark, dat is wel duidelijk hoor. Elke keer is het ook kijken naar wat verbeterd kan worden. Denk dat we terug kunnen kijken op een zeer geslaagde middag :)

Weinig tot geen incidenten.

Wat we echter niet kunnen veranderen is dat mensen moeten lezen en als ze dat niet doen het hun eigen risico is.

Ik "val jou nu even aan" omdat jij ermee komt. Dit geldt natuurlijk voor alle mensen.

No sweat verder

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2008, 16:59

*hoort Mark alle A3 foto's doorspoelen* :lol:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 15 feb 2008, 17:00

Rico v Velzen schreef:*hoort Mark alle A3 foto's doorspoelen* :lol:

ROFLMAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 15 feb 2008, 17:03

SpeedCars schreef:Was effe gezellig Habib :) en je tip om de kenteken platen DF-DF-DF te laten zitten ga ik in de toekomst misschien wel uitvoeren :mrgreen:

Roel.

Was leuk om ook jou weer even egzien en gesproken te hebben. :D

Ja, kan altijd gebeuren he, om ze weer weg te halen. Mooi excuus. :)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 17:05

Rico v Velzen schreef:*hoort Mark alle A3 foto's doorspoelen* :lol:
LOL ;)

@ Ilija. Het is ook meer als opbouwende kritiek bedoeld. Net als het feit dat eigenlijk de marshalls om 13:00 op hun plek zouden moeten staan zodat er dan direct gereden kan worden. Zo kan ook de 2e heat wat meer aansluiten. Nu liep dat wat uit en werd er pas om 15:30 met de 2e sessie gestart, voor diegene die alleen sessie 2 reden was er dus nog slechts 1,5 uur.

@ Harm. Komen eraan ;)........eerst koffie :P

Boelsphotography

Bericht door Boelsphotography » 15 feb 2008, 17:08

Mark,

zijn jou foto's bewerkt? Zo lijkt het er alleszins op. Zéér mooi!

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 17:10

Boelsphotography schreef:Mark,

zijn jou foto's bewerkt? Zo lijkt het er alleszins op. Zéér mooi!
Een hele lichte nabwerking. Ik verbaas me steeds weer over het lichtbereik van de D300 namelijk. Die kan trieste dagen nog tot mooie zomerdagen laten lijken zoals je ziet. Want extreem veel is er niet gedaan.

Plaats reactie