Voor kan je gewoom op -3 a -3,5 graden zetten Niels. De boutgaten in de schokdemper zijn namelijk groter dan de bouten waardoor je het hele zaakje zo kantelt. Achter word t ander verhaal gezien de constructie van de achteras. Misschien dat je daar met plaatjes of ringen je naaf kan kantelen ten opzichte van de achteras.Niels schreef:Zit zeker vooruitgang in de ontwikkelingenDe VR6 heb ik nu ook voorzien van Bilstein B12 en ook daar zitten sport contacts onder en dat viel me niets tegen. Ik heb nog geen piepende banden gehad! Dick heeft me eigenlijk aanbevolen om de RC6's zo weinig mogelijk op de straat te gebruiken:
Ik ben benieuwd hoe de VR6 zich houdt t.o.v. van jouw E36 omdat ze qua specs en mods aardig bij elkaar in buurt liggen. Jammer genoeg kan er op de Golf volgens mij weinig qua camber aangepast wordenProbleem is wel dat als je ze op de openbare weg gebruikt er niet genoeg temperatuur in komt voor de samenstelling van het materiaal en ze kapot gaan. Ze brokkelen af. Maar, als je ze monteert en vervolgens naar een circuit gaat zal er niet veel gebeuren. Wel weer demonteren zodra je thuis bent.
VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]
- Jan Visser
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Je broer is twee dagen het land uit, dus wat doe je dan.. Juist, foto's maken
Maar was qua licht eigenlijk net iets te laat.

Stoel gemonteerd, gordel zit in de hoedenplank. De hoedenplank zelf komt misschien nog terug met 2 stukken eruit gezaagd voor de gordelogen.
Heb ook wit/rode achterlichten in Duitsland besteld, dus die oranje strepen zijn straks verleden tijd. Tot woensdag!

Stoel gemonteerd, gordel zit in de hoedenplank. De hoedenplank zelf komt misschien nog terug met 2 stukken eruit gezaagd voor de gordelogen.
Heb ook wit/rode achterlichten in Duitsland besteld, dus die oranje strepen zijn straks verleden tijd. Tot woensdag!
Laatst gewijzigd door Steven N. op 27 mar 2009, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- MartijnGizmo
- Mark Nauta
- Niels
- Auto: Prius+
560,- vind ik ander niet duur voor een nieuwe set helemaal compleet:
http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-EIBACH-Spor ... dZViewItem
Alleen een Pro kitje kost normaal al 200,-
En de eerst volgende begint bij 699,-
Ik zou maar snel zijn want dit is ECHT goedkoop 
http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-EIBACH-Spor ... dZViewItem
Alleen een Pro kitje kost normaal al 200,-

En de eerst volgende begint bij 699,-

- Niels v D
Het kan nog goedkoper Niels, http://cgi.ebay.de/Sport-Fahrwerk-30-15 ... otohosting
De kwaliteit straalt er vanaf
De kwaliteit straalt er vanaf

-
- Auto: M2
-
Obbe, ik denk dat veel mensen dat hier op DF wel aanspreekt. Percentage met e36's is relatief hoog te noemen
Zat voor mezelf eens alles op een rijtje te zetten, voor hoever in ben en welke kant het op moet.
Remmen
Hier heb ik de M3 3.2 set icm Carbone Lorraine RC6 blokken en dot 5.1 remolie. Remvermogen is voor mij en mijn kunnen ruim voldoende. Geen aanpassingen meer nodig.
Onderstel
De Bilstein B8 + Eibach prokit is echt een enorme aanrader. Ben dan ook echt enorm blij met deze keuze. De kwaliteit is gewoon top, hardheid is prima voor op straat en geweldig voor op het circuit. Samen met de "heavy-duty" rubbers in de draagarmen voor en achter en het subframe achter is het onderstel lekker direct. Het enige wat me nog een beetje opvalt is dat hij nog redelijk (lijkt) over te hellen, dit kan ook een verbeelding van mij zijn.
De camber zal absoluut nog moeten worden aangepast, staat nu op -4,5. Binnenkort eens een brug zien te regelen om de topmounts te wisselen zoals Bert zegt, daarna even bij de uitlijner langswippen om het geheel rond de -2 / -2,5 te krijgen.
De wagen zou alleen nog iets lager mogen van mij, dit zal het overhellen verminderen en geeft de wagen een mooier uiterlijk.
Interieur
Hier is nog enorm veel te winnen. Na mijn schoolseizoen ga ik in de zomer het interieur compleet strippen. Dit zal dan ook de verkoop in gaan zodat ik nog een extra stoel + gordel aan kan schaffen.
Op dit moment zit ik in de Sparco Corsa met een QSP gordel. Deze combinatie bevalt me echt extreem goed, de gordel is in het dagelijksgebruik ook nog prima te gebruiken.
Exterieur
Ik ben bang dat hier nog aardig wat euro's in gaan zitten. Er zijn steeds meer puntjes die me opvallen, ik ben bang dat er grote delen opnieuw gespoten moeten worden. Dit gaat voor mij wel op de lange baan want op het moment heb ik hier het geld niet voor over.
Motorisch
De motor loopt nog steeds echt als een spreekwoordelijk zonnetje. Lekker rustig warm rijden daarna vol trappen, geeft geen krimp. Het uitlaat geluid schijnt nogal erg luid en bijzonder mooi te zijn volgens verschillende meningen, nou prima. Alles is standaard
Ik heb nog een carbon airbox liggen, Gruppe-M stijl zeg maar. Moet nog even zien hoe ik deze ga monteren, tips zijn welkom!
To do list;
- 4 banden scoren; Conti Sportcontact via MP
- 2 nieuwe remschijven voorzijde; 3.2 tweedelige schijven. Suggesties voor evt vervangingschijven?
- Camber goed laten zetten
- Airbox monteren
- Interieur strippen
Misschien dat Mark nog instapt als tweede rijder, dan zal er een andere stoel moeten worden aangeschaft. Meneer past niet in de Sparco Corsa

Zat voor mezelf eens alles op een rijtje te zetten, voor hoever in ben en welke kant het op moet.
Remmen
Hier heb ik de M3 3.2 set icm Carbone Lorraine RC6 blokken en dot 5.1 remolie. Remvermogen is voor mij en mijn kunnen ruim voldoende. Geen aanpassingen meer nodig.
Onderstel
De Bilstein B8 + Eibach prokit is echt een enorme aanrader. Ben dan ook echt enorm blij met deze keuze. De kwaliteit is gewoon top, hardheid is prima voor op straat en geweldig voor op het circuit. Samen met de "heavy-duty" rubbers in de draagarmen voor en achter en het subframe achter is het onderstel lekker direct. Het enige wat me nog een beetje opvalt is dat hij nog redelijk (lijkt) over te hellen, dit kan ook een verbeelding van mij zijn.
De camber zal absoluut nog moeten worden aangepast, staat nu op -4,5. Binnenkort eens een brug zien te regelen om de topmounts te wisselen zoals Bert zegt, daarna even bij de uitlijner langswippen om het geheel rond de -2 / -2,5 te krijgen.
De wagen zou alleen nog iets lager mogen van mij, dit zal het overhellen verminderen en geeft de wagen een mooier uiterlijk.
Interieur
Hier is nog enorm veel te winnen. Na mijn schoolseizoen ga ik in de zomer het interieur compleet strippen. Dit zal dan ook de verkoop in gaan zodat ik nog een extra stoel + gordel aan kan schaffen.
Op dit moment zit ik in de Sparco Corsa met een QSP gordel. Deze combinatie bevalt me echt extreem goed, de gordel is in het dagelijksgebruik ook nog prima te gebruiken.
Exterieur
Ik ben bang dat hier nog aardig wat euro's in gaan zitten. Er zijn steeds meer puntjes die me opvallen, ik ben bang dat er grote delen opnieuw gespoten moeten worden. Dit gaat voor mij wel op de lange baan want op het moment heb ik hier het geld niet voor over.
Motorisch
De motor loopt nog steeds echt als een spreekwoordelijk zonnetje. Lekker rustig warm rijden daarna vol trappen, geeft geen krimp. Het uitlaat geluid schijnt nogal erg luid en bijzonder mooi te zijn volgens verschillende meningen, nou prima. Alles is standaard

Ik heb nog een carbon airbox liggen, Gruppe-M stijl zeg maar. Moet nog even zien hoe ik deze ga monteren, tips zijn welkom!
To do list;
- 4 banden scoren; Conti Sportcontact via MP
- 2 nieuwe remschijven voorzijde; 3.2 tweedelige schijven. Suggesties voor evt vervangingschijven?
- Camber goed laten zetten
- Airbox monteren
- Interieur strippen
Misschien dat Mark nog instapt als tweede rijder, dan zal er een andere stoel moeten worden aangeschaft. Meneer past niet in de Sparco Corsa

- Mark Nauta
- Bert ///M3
Hehe 
Ik zou eerlijk gezegd gezegd zo'n auto nog niet strippen als er nog geen rolkooi in komt enz. Het lijkt wel leuk maar dagelijks rijden is echt een drama. Plus je hebt nu sport dempers, en dan ga je aan de achterkant gewicht weg halen. Je hebt best kans dat hij achter redelijk springerig word tov voor en behoorlijk overstuurd word daardoor.

Ik zou eerlijk gezegd gezegd zo'n auto nog niet strippen als er nog geen rolkooi in komt enz. Het lijkt wel leuk maar dagelijks rijden is echt een drama. Plus je hebt nu sport dempers, en dan ga je aan de achterkant gewicht weg halen. Je hebt best kans dat hij achter redelijk springerig word tov voor en behoorlijk overstuurd word daardoor.
-
Bert, ik moet zeggen dat hij nu al een bijzonder overstuurd karakter heeft. Op nat is de Hugenholtz op CPZ absoluut niet door te komen zonder overstuur, wat ik ook probeerde. Nou komt dat ook deels omdat de uitlijner is uitgegaan van een droogweer afstelling. Deels heb je natuurlijk wel gelijk, in het dagelijks gebruik zal het niet ideaal zijn. Ik heb dan ook nog een aardige tijd om er over na te denken
Niels de airbox, hier een foto van een Gruppe-M. Het model is identiek;
[img:553:415]http://www.myallracing.co.uk/journal/st ... age011.jpg[/img]
Nu zit er een temperatuurmeter (?) in de huidige originele filterbox. Hoe zit je met de montage van zo'n ding? Kan er vrij weinig over vinden?

Niels de airbox, hier een foto van een Gruppe-M. Het model is identiek;
[img:553:415]http://www.myallracing.co.uk/journal/st ... age011.jpg[/img]
Nu zit er een temperatuurmeter (?) in de huidige originele filterbox. Hoe zit je met de montage van zo'n ding? Kan er vrij weinig over vinden?
-
hij heeft geen gezin niets om mee rekening te houden. Puur voor zichzelf en ik denk dat hij niet eens zo vaak de auto gebruikt. Dan is het toch mooi dat je van je daily ook een racer kan maken 8)Mike Spanjersbergh schreef:Ik vind het zonde dat je dit allemaal wil doen met de auto die je voor dagelijks gebruikt heb eigenlijk
Ga zo door Steven, misschien dat je dan nog een match zult zijn voor mij :twisted:
-
Nou kijk Mike, ik zal het even uitleggen hoe mijn situatie is in deze. Deze wagen heb ik puur gekocht om fun mee te hebben. Ik woon als student nog thuis omdat de hogeschool toch maar 15km verderop is. Mijn ouders hebben beide een auto, dus wanneer ik een auto nodig heb om bijvoorbeeld te stappen of voor andere afspraken, dan kan ik altijd de Passat van pa of de Lupo van ma lenen.
De BMW gebruik ik soms nog een keer om naar Leeuwarden te rijden. Ik heb hiernaast nog OV, maar deze gebruik ik zelden (misschien dom inderdaad). De BMW kan ik dus prima gebruiken om naast mijn studie veel lol te beleven aan het rijden van bochtige weggetjes en de trackdays van bijvoorbeeld DF.
Na mijn studie zal ik aan het werk gaan, richting account manager of sales manager (junior
). Vaak zit hier een auto van de zaak aan verbonden dus kan ik de BMW er prima naast houden voor trackdays. Mocht ik geen auto van de zaak hebben, gaat de BMW de stalling in en neem ik een goedkope km-vreter erbij. Duidelijk toch
Tsja sommige mensen vinden het zonde, maar als je de auto van dichtbij bekijkt valt het best mee hoor
De BMW gebruik ik soms nog een keer om naar Leeuwarden te rijden. Ik heb hiernaast nog OV, maar deze gebruik ik zelden (misschien dom inderdaad). De BMW kan ik dus prima gebruiken om naast mijn studie veel lol te beleven aan het rijden van bochtige weggetjes en de trackdays van bijvoorbeeld DF.
Na mijn studie zal ik aan het werk gaan, richting account manager of sales manager (junior

Tsja sommige mensen vinden het zonde, maar als je de auto van dichtbij bekijkt valt het best mee hoor