VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 apr 2008, 21:34

Niels schreef:Zit zeker vooruitgang in de ontwikkelingen :D De VR6 heb ik nu ook voorzien van Bilstein B12 en ook daar zitten sport contacts onder en dat viel me niets tegen. Ik heb nog geen piepende banden gehad! Dick heeft me eigenlijk aanbevolen om de RC6's zo weinig mogelijk op de straat te gebruiken:
Probleem is wel dat als je ze op de openbare weg gebruikt er niet genoeg temperatuur in komt voor de samenstelling van het materiaal en ze kapot gaan. Ze brokkelen af. Maar, als je ze monteert en vervolgens naar een circuit gaat zal er niet veel gebeuren. Wel weer demonteren zodra je thuis bent.
Ik ben benieuwd hoe de VR6 zich houdt t.o.v. van jouw E36 omdat ze qua specs en mods aardig bij elkaar in buurt liggen. Jammer genoeg kan er op de Golf volgens mij weinig qua camber aangepast worden :cry:
Voor kan je gewoom op -3 a -3,5 graden zetten Niels. De boutgaten in de schokdemper zijn namelijk groter dan de bouten waardoor je het hele zaakje zo kantelt. Achter word t ander verhaal gezien de constructie van de achteras. Misschien dat je daar met plaatjes of ringen je naaf kan kantelen ten opzichte van de achteras.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 apr 2008, 21:40

Ik zal er eens naar kijken Jan! Bedankt voor de tip :D

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 26 apr 2008, 22:16

Je broer is twee dagen het land uit, dus wat doe je dan.. Juist, foto's maken :) Maar was qua licht eigenlijk net iets te laat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stoel gemonteerd, gordel zit in de hoedenplank. De hoedenplank zelf komt misschien nog terug met 2 stukken eruit gezaagd voor de gordelogen.
Heb ook wit/rode achterlichten in Duitsland besteld, dus die oranje strepen zijn straks verleden tijd. Tot woensdag!
Laatst gewijzigd door Steven N. op 27 mar 2009, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 apr 2008, 01:14

Goedzo bro! Ziet er netjes uit. Foto's gaan je goed af ;), maar GVD wat is dat stoeltje smal. Ik pas er niet eens tussen man.....balen!!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 27 apr 2008, 10:51

Heb je zo'n dikke reet Mark joh? :P

Mooi apparaat Steven.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 27 apr 2008, 14:06

Steven Nauta schreef:Je broer is twee dagen het land uit, dus wat doe je dan.. Juist, foto's maken :) Maar was qua licht eigenlijk net iets te laat.
Leuke plaatjes! Je kunt ook een keer vreemd gaan en mij hier oppikken, ik weet nog wel een paar foto's om je broer mee te stangen. ;)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 apr 2008, 17:12

Peric schreef:Heb je zo'n dikke reet Mark joh? :P

Mooi apparaat Steven.
Ja joh, die 85 kilo is niet normaal hè :P.

HSR
Berichten: 5514
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 27 apr 2008, 19:36

Als je nou de rest van het overtollige gewicht uit die shoarmajanker sloopt dan wordt het nog wat. :wink:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 21 mei 2008, 17:46

Steven, waar heb je die B8/B12 set eigenlijk zo goedkoop gescoord? Ik zat op ebay.de te loeren maar ze zijn eigenlijk redelijk prijzig nu...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 mei 2008, 18:06

560,- vind ik ander niet duur voor een nieuwe set helemaal compleet:
http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-EIBACH-Spor ... dZViewItem

Alleen een Pro kitje kost normaal al 200,- :wink:

En de eerst volgende begint bij 699,- :? Ik zou maar snel zijn want dit is ECHT goedkoop :D

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 21 mei 2008, 21:21

Het kan nog goedkoper Niels, http://cgi.ebay.de/Sport-Fahrwerk-30-15 ... otohosting
De kwaliteit straalt er vanaf :roll:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 mei 2008, 22:43

Dat lijkt me een mooie set voor op het circuit idd :lol:

Obbe
Berichten: 751
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 22 mei 2008, 11:00

Mooie auto! Ik heb laatst een speciale uitgave gekocht van Sportauto. Iets met tuning etc. Daar stond een heel artikel in over een E36 325 die opgebouwd was naar drift/circuit hok. Ik kan het inscannen en naar je opsturen.

Groet, Obbe

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 26 mei 2008, 23:47

Obbe, ik denk dat veel mensen dat hier op DF wel aanspreekt. Percentage met e36's is relatief hoog te noemen :lol:

Zat voor mezelf eens alles op een rijtje te zetten, voor hoever in ben en welke kant het op moet.

Remmen
Hier heb ik de M3 3.2 set icm Carbone Lorraine RC6 blokken en dot 5.1 remolie. Remvermogen is voor mij en mijn kunnen ruim voldoende. Geen aanpassingen meer nodig.

Onderstel
De Bilstein B8 + Eibach prokit is echt een enorme aanrader. Ben dan ook echt enorm blij met deze keuze. De kwaliteit is gewoon top, hardheid is prima voor op straat en geweldig voor op het circuit. Samen met de "heavy-duty" rubbers in de draagarmen voor en achter en het subframe achter is het onderstel lekker direct. Het enige wat me nog een beetje opvalt is dat hij nog redelijk (lijkt) over te hellen, dit kan ook een verbeelding van mij zijn.
De camber zal absoluut nog moeten worden aangepast, staat nu op -4,5. Binnenkort eens een brug zien te regelen om de topmounts te wisselen zoals Bert zegt, daarna even bij de uitlijner langswippen om het geheel rond de -2 / -2,5 te krijgen.
De wagen zou alleen nog iets lager mogen van mij, dit zal het overhellen verminderen en geeft de wagen een mooier uiterlijk.

Interieur
Hier is nog enorm veel te winnen. Na mijn schoolseizoen ga ik in de zomer het interieur compleet strippen. Dit zal dan ook de verkoop in gaan zodat ik nog een extra stoel + gordel aan kan schaffen.
Op dit moment zit ik in de Sparco Corsa met een QSP gordel. Deze combinatie bevalt me echt extreem goed, de gordel is in het dagelijksgebruik ook nog prima te gebruiken.

Exterieur
Ik ben bang dat hier nog aardig wat euro's in gaan zitten. Er zijn steeds meer puntjes die me opvallen, ik ben bang dat er grote delen opnieuw gespoten moeten worden. Dit gaat voor mij wel op de lange baan want op het moment heb ik hier het geld niet voor over.

Motorisch
De motor loopt nog steeds echt als een spreekwoordelijk zonnetje. Lekker rustig warm rijden daarna vol trappen, geeft geen krimp. Het uitlaat geluid schijnt nogal erg luid en bijzonder mooi te zijn volgens verschillende meningen, nou prima. Alles is standaard :lol:
Ik heb nog een carbon airbox liggen, Gruppe-M stijl zeg maar. Moet nog even zien hoe ik deze ga monteren, tips zijn welkom!

To do list;
- 4 banden scoren; Conti Sportcontact via MP
- 2 nieuwe remschijven voorzijde; 3.2 tweedelige schijven. Suggesties voor evt vervangingschijven?
- Camber goed laten zetten
- Airbox monteren
- Interieur strippen

Misschien dat Mark nog instapt als tweede rijder, dan zal er een andere stoel moeten worden aangeschaft. Meneer past niet in de Sparco Corsa :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 26 mei 2008, 23:53

Mark moet gewoon z'n eigen wagen strippen! 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 mei 2008, 00:05

allen schreef:Mark moet gewoon z'n eigen wagen strippen! 8)
He...pas jij nu eens op ;).

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 mei 2008, 00:14

Heb je een foto van die airbox? Ben wel benieuwd :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 mei 2008, 00:18

Hehe :mrgreen:

Ik zou eerlijk gezegd gezegd zo'n auto nog niet strippen als er nog geen rolkooi in komt enz. Het lijkt wel leuk maar dagelijks rijden is echt een drama. Plus je hebt nu sport dempers, en dan ga je aan de achterkant gewicht weg halen. Je hebt best kans dat hij achter redelijk springerig word tov voor en behoorlijk overstuurd word daardoor.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 27 mei 2008, 11:42

Bert, ik moet zeggen dat hij nu al een bijzonder overstuurd karakter heeft. Op nat is de Hugenholtz op CPZ absoluut niet door te komen zonder overstuur, wat ik ook probeerde. Nou komt dat ook deels omdat de uitlijner is uitgegaan van een droogweer afstelling. Deels heb je natuurlijk wel gelijk, in het dagelijks gebruik zal het niet ideaal zijn. Ik heb dan ook nog een aardige tijd om er over na te denken :wink:

Niels de airbox, hier een foto van een Gruppe-M. Het model is identiek;
[img:553:415]http://www.myallracing.co.uk/journal/st ... age011.jpg[/img]
Nu zit er een temperatuurmeter (?) in de huidige originele filterbox. Hoe zit je met de montage van zo'n ding? Kan er vrij weinig over vinden?

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Bericht door Mike S. » 27 mei 2008, 11:49

Ik vind het zonde dat je dit allemaal wil doen met de auto die je voor dagelijks gebruikt heb eigenlijk :shock:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 mei 2008, 12:25

Alles behalve. Niet iedereen heeft het geld om een auto voor 'erbij' te hebben. Dan is het 't één of het ander.

Goed op weg iig.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 27 mei 2008, 12:49

Mike Spanjersbergh schreef:Ik vind het zonde dat je dit allemaal wil doen met de auto die je voor dagelijks gebruikt heb eigenlijk :shock:
hij heeft geen gezin niets om mee rekening te houden. Puur voor zichzelf en ik denk dat hij niet eens zo vaak de auto gebruikt. Dan is het toch mooi dat je van je daily ook een racer kan maken 8)

Ga zo door Steven, misschien dat je dan nog een match zult zijn voor mij :twisted:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 27 mei 2008, 13:09

Nou kijk Mike, ik zal het even uitleggen hoe mijn situatie is in deze. Deze wagen heb ik puur gekocht om fun mee te hebben. Ik woon als student nog thuis omdat de hogeschool toch maar 15km verderop is. Mijn ouders hebben beide een auto, dus wanneer ik een auto nodig heb om bijvoorbeeld te stappen of voor andere afspraken, dan kan ik altijd de Passat van pa of de Lupo van ma lenen.
De BMW gebruik ik soms nog een keer om naar Leeuwarden te rijden. Ik heb hiernaast nog OV, maar deze gebruik ik zelden (misschien dom inderdaad). De BMW kan ik dus prima gebruiken om naast mijn studie veel lol te beleven aan het rijden van bochtige weggetjes en de trackdays van bijvoorbeeld DF.
Na mijn studie zal ik aan het werk gaan, richting account manager of sales manager (junior :lol: ). Vaak zit hier een auto van de zaak aan verbonden dus kan ik de BMW er prima naast houden voor trackdays. Mocht ik geen auto van de zaak hebben, gaat de BMW de stalling in en neem ik een goedkope km-vreter erbij. Duidelijk toch :roll:

Tsja sommige mensen vinden het zonde, maar als je de auto van dichtbij bekijkt valt het best mee hoor :wink:

Paul

Bericht door Paul » 27 mei 2008, 13:10

Tempsensor is voor de koude start, is niet echt super belangrijk... je kunt hem gewoon met een tiewrapje vlakbij de ingang van het filtertje plaatsen.. en voila klaar!

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 27 mei 2008, 13:12

Mooi hoor 8)

Ik wil ook zoiets dergelijks als het op het werk een keertje meezit en er wat meer verdiend kan worden.

Ga zo verder! 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, Fabian, jessedehaan en 12 gasten