Volvo V60 PIH

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI

Bericht door indobesar » 25 jan 2011, 10:18

Gaaf! :df:

Geen tractieproblemen?? Kan het (elek.) sper dit vermogen goed regelen?

Tristan

Bericht door Tristan » 25 jan 2011, 10:22

Tractieproblemen op droog bijna niet, alleen op nat kan wel eens doorslaande wielen geven. Ik reed met 280pk en 415Nm en met Bilstein dempers was er alleen lichte wielspin in 1 en af en toe 2. Ook het lineaire vermogenopbouw van deze motor helpt bij de tractie.

@Wouter: Herkenbaar, net of dat je een nieuwe auto terugkrijgt.

JP

Bericht door JP » 25 jan 2011, 10:47

Da's genieten..... :df:

Had die "R" niet toevallig een Capristo uitlaatsysteem....?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 jan 2011, 11:41

JP schreef:Da's genieten..... :df:

Dat is 'em! :) Ken je hem?

Qua tractieproblemen...tja...met dit koudere en soms natte weer moet je het wel wat doseren... maar de map is erg lineair zoals Tristan al zegt en m'n RE050A's houden het vrij aardig vol.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 jan 2011, 11:47

Beter!!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jan 2011, 12:23

Mooie waardes Wouter daar ga je veel plezier aan beleven. :D

JP

Bericht door JP » 25 jan 2011, 14:04

Wouter81 schreef:

Qua tractieproblemen...tja...met dit koudere en soms natte weer moet je het wel wat doseren... maar de map is erg lineair zoals Tristan al zegt en m'n RE050A's houden het vrij aardig vol.
Ik las het op het AW forum, dat hij een GTi trof, die toevallig ook naar JD ging.

Uiteindelijk kwam ie uit op 344pk/440 nm

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 jan 2011, 14:16

JP schreef:
Wouter81 schreef:

Ik las het op het AW forum, dat hij een GTi trof, die toevallig ook naar JD ging.

Uiteindelijk kwam ie uit op 344pk/440 nm
Ah cool, ja dat was ik. Leuk gesport idd... een Porsche 997 ging zich er ook nog even mee bemoeien.

Straks weer ff sturen. Kan niet wachten op droog en zonnig weer, dan komt het vermogen nog wat beter tot z'n recht. :shakeit:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 25 jan 2011, 19:42

Goed bezig!

Geniet ervan.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 24 mei 2011, 22:37

Gaat vlot met de kilometers (ok, niet zo vlot als Barend of die advocaat hier maar die zijn gek :)), inmiddels bijna 45.000 km op de teller. Auto nu iets meer dan een jaar in bezit.

Vandaag 248 echte GPS kilometers geklokt op de Oberhausen Straight (http://i53.tinypic.com/n32dsw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;). Niet gek voor een Golfje hehe. Was met gewone euro 95 en door drukte moest ik afremmen. Wil wel harder nog dus, denk dat de 255/260 GPS kilometers er wel inzitten met de juiste omstandigheden (betere brandstof, genoeg ruimte, windrichting etc.). Toch es kijken of we dat binnenkort nog eens kunnen behalen. :) Blijft soms leuk vind ik, dom keihard rechtdoor knallen.

Golf doet het verder super. 2e Setje voorbanden is ook kaal nu, binnenkort wat anders. Achter is ook aardig ver heen. Rij nu met RE050A voor, bevallen me zeer goed. Was geneigd om hier weer voor te gaan maar las hier een paar dagen geleden iets over de Bridgestone S-001. Lijkt me ook zeer interessant. :hmmm:

Denk dat de GTI nog tot volgend jaar blijft, dan wat anders. 2e kleine is op komst (vriendin is over 3 maand uitgerekend) en dan waarschijnlijk toch maar iets nemen met wat meer ruimte. Net op vakantie geweest naar Beieren, dan gaat het net met alle spullen en 1 kleine achterin. Met 2 zal het wel erg krap worden.

Kanshebbers op dit moment zijn de nieuwe BMW 3 touring (renderings van de sedan zien er super uit) of misschien ook wel de aangekondigde Volvo V60 Diesel Hybrid. :bag: Bij de BMW dan waarschijnlijk de EfficientDynamics diesel. Heel wat anders dan de snelle benzine die ik nu heb maar ik wordt een beetje gek van het tanken (blijf naar de pomp rijden om de paar dagen en elke keer een kleine 100 euri erin, daar wordt je dan niet vrolijk van) en zowel de BMW als Volvo scheelt ook nog eens wat bijtelling (20% en 14%). F#ck Den Haag maar, geen zin meer om ze onnodig te sponsoren. Dan tzt. prive maar wat leuk en sportiefs erbij voor de fun (Nissan 350Z lijkt me wel wat).

Maar goed, da's allemaal nog toekomstmuziek. Echter zit ik me elke dag te filosoferen wat ik hierna nu weer wil, zal jullie wel bekend voorkomen. :)

Voorlopig echter nog genieten van de GTI. Superauto die niks verkeerd doet. :beer:

JP

Bericht door JP » 24 mei 2011, 23:28

Dat gaat goed met de kilometers. :thumbup: Blijft genieten

Heb je al een beurt moeten laten uitvoeren? Bij mij geeft ie nu op 23kkm (in 20maanden) aan dat ie graag een beurt moet hebben. Wordt vrijdag (na Spa) meteen uitgevoerd.

De V60 is een fraaie auto, al blijken ze wel erg duur te zijn, vooral met opties.
Echter zit ik me elke dag te filosoferen wat ik hierna nu weer wil, zal jullie wel bekend voorkomen.
Heel raar, maar sinds een week heb ik dit gevoel opeens heel sterk...... :hmmm:

gr. JP

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 mei 2011, 11:26

3-serie of V60 is echt een no-brainer imho. De V70 heb ik een schop gegeven, Duits premium moet het zijn! :wink:

Luca

Bericht door Luca » 26 mei 2011, 21:35

@Wouter, je hebt een pm :D

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 feb 2012, 11:17

Update :boogie:

Gister een ander autootje gekocht voor mijn vrouw. Heeft nu een 206 GTI maar die staat al een tijdje op de nominatie om eruit te gaan. Is op leeftijd (1999), qua verbruik neemt het nogal wat (Suzanne rijdt ook nogal wat kilometers per jaar) en de onderhoudskosten zijn de afgelopen jaren ook wat te hoog geweest.

Heb de Peugeot destijds ook gekocht voor mezelf, om zelf ook eens in te sturen. Als funauto. Dat viel in de praktijk echter tegen. Zo spannend is de 206 GTI niet en bovendien rij ik er in de praktijk nagenoeg nooit in. En mijn vrouw maakt het niet uit, is toch geen sportieve rijder.

Waar moest de opvolger aan voldoen?

- Laag verbruik
- Nieuw of erg jong, paar jaar garantie is mooi meegenomen
- Voorlopig geen APK geneuzel, dus jong, zie vorige punt
- Geen wegenbelasting is mooi meegenomen
- 5 deurs, wel handig met onze 2 kleine kinderen

Was van plan een nieuwe VW Up of Seat Mii te bestellen, vorige week ook proefrit gemaakt in een Up en wat offertes laten maken.

Nu kwam er echter onverwachts wat anders op m'n pad. M'n opa en oma zijn beide gelukkig nog in leven, begin 80 maar de gezondheid wordt iets minder. M'n opa heeft afgelopen week besloten dat hij niet meer wil autorijden. Vertrouwt zichzelf niet meer. Verstandig besluit in onze ogen.

Nu hadden zij net een nieuwe auto, in september 2010 nieuw gekocht. Een Suzuki Alto 1.0 5 deurs, zwart. Ding heeft amper kilometers op de klok, iets meer dan 20.000 nu. Die heb ik nu dus gekocht, kon deze voor een erg zacht prijsje overnemen. Scheelt mij ook weer mooi wat euri's tov. een nieuwe Up/Mii. De misses heeft dus straks een 1 liter 3 cilinder met 68 asfalttergende pk's tot haar beschikking. :ongeveer als: Komende week ophalen.

Zoéén dus (dit is niet onze aanstaande maar even voor de beeldvorming):

Afbeelding

Ben nu als milieubewust persoon, kuch, ook toegetreden tot de ecobrigade. :hot: Alleen de 206 nu nog zien te verkopen. Iemand interesse? Mag voor een mooi prijsje weg.

De Golf doet het nog steeds uitstekend. Inmiddels 66.000 km op de teller en still going strong. Verbruik tussen de 1 op 8 (tijdens vlot ritje 2 weken geleden naar Duitsland op en neer) en 1 op 12 bij wat rustiger gebruik. Voorbanden gaan wel hard, inmiddels het 4e setje eronder. Topauto, nog steeds. Dit jaar blijft deze nog, waarschijnlijk begin volgend jaar wat anders. Dan bij voorkeur RWD, wel een beetje uitgekeken op FWD. Zoek wat meer uitdaging dan de Golf me kan geven. FWD rij ik nu al 13 jaar en dat is uiteindelijk toch erg ééndimensionaal. Heb wat op het oog, over 2 weken :vliegen: ik naar Genève, autosalon. Dan eens IRL bekijken.

Jelmer850i

Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI / update: Alto op komst

Bericht door Jelmer850i » 26 feb 2012, 11:48

Cool gefeliciteerd! Mooie deal gemaakt..

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2012, 11:53

Wouter81 schreef:Ben nu als milieubewust persoon, kuch, ook toegetreden tot de ecobrigade.
Dat kun je wel zeggen. Zo'n Alto is toch heel wat bomenknuffeliger dan de auto die je in eerste instantie als opvolger voor de 206 in gedachten had: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 67#p404667

Het lijkt me evident dat ik je niet ga feliciteren met zo'n Zubaki maar het zal ongetwijfeld schelen in gezeur van de vrouw over reparatie- en onderhoudskosten. Dan heb je vast minder vaak hoofdpijn en zij wellicht ook. In ieder geval gefeliciteerd daarmee en hopelijk kun je deze deze downgrading van het wagenpark compenseren door voor jezelf wat leuks uit te zoeken straks in Genève ;-)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 feb 2012, 12:03

Hahaha ja Perry.... die kilometers die zij maakt zijn puur functioneel, woon-werk, supermarkt, kinderopvang enzo. Geen zin om daar dan ook maar 1 euro teveel aan uit te geven dus gekozen voor puur rationeel, betrouwbaar en goedkoop vervoer. Moet ook zeggen dat ik (itt Rico) die kleine karretjes wel erg leuk vindt om in te rijden. Lekker basic. En we zijn er weer 11 jaar op vooruitgegaan (van auto uit 1999 naar auto uit 2010), dus kunnen weer even vooruit.

Kan ik straks weer meer uitgeven aan driving-fun speelgoed. :kikker: Stiekem een oogje op die 3 serie-concurrent met 270 PK, RWD, sper, sportonderstel, Brembo en meer lekkers..... weet jij wel wat ik bedoel. In Genève eens grondig bekijken. :police:

Snipe

Bericht door Snipe » 26 feb 2012, 12:08

Ben benieuwd of je dat wat vindt!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 feb 2012, 09:21

De 206 al verkocht. Zondagmiddag op MP, binnen een uur reactie van iemand die hem wou kopen. Gister nog even proefrit gemaakt en verkocht. Morgen gaat hij weg. Morgen ook de Alto halen dus gaat mooi vlot allemaal.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 feb 2012, 09:30

Leuk! Heb laatst met dezelfde Alto (maar dan auto) 5 dagen door Tasmanië gereden. De automaat gooide roet in het eten, maar verder was het een prima bakkie. Stuurgevoel was minder doods dan ik vooraf dacht en ik kon met m'n 1.94m een aardige zitpositie vinden, wat voor de vele bochtige weggetjes daar heerlijk was :)

Wouter81

Re: VW Golf VI GTI / Suzuki Alto

Bericht door Wouter81 » 11 apr 2012, 21:58

Update.

De Golf had ik vorige week precies 2 jaar. Op een paar honderd km na precies 70.000 km gereden in die 2 jaar, dus 35K per jaar. Bevalt nog steeds goed, doet het nog steeds probleemloos. Alleen de wegligging cq. het onderstel was ik niet tevreden meer over. Het is standaard een aardige mix van comfort en sportiviteit maar ik vond de balans iets teveel doorslaan richting het eerste. Vooral tijdens wat steviger stuurwerk helt de auto teveel over, rolt teveel over de lengte-as naar mijn idee. Dit icm. het vermogen zorgt ervoor dat ik te weinig tractie heb de bocht uit. Door het overhellen slaat het binnenste voorwiel teveel door. Zit weliswaar een (electronisch) sper op maar dat vind ik persoonlijk vrij waardeloos. Die loopt altijd achter de feiten aan.

Onlangs dus een setje Eibach Pro Kit veren besteld welke vandaag zijn gemonteerd. De auto is hierdoor 3 cm gezakt, staat mooier maar belangrijker is de wegligging. Nog niet heel veel gereden sindsdien maar wat ik al heb gemerkt is dat het een verschil van dag en nacht is. Kan nu al zeggen dat ik erg enthousiast erover ben. Het comfort is behouden maar het zompige is eruit en het overhellen is een stuk minder geworden. De auto blijft veel vlakker. Sterker nog, door de progressieve veren vind ik de auto op slecht wegdek (klinkerweg bijvoorbeeld, maar ook bij drempels) zelfs beter geworden. Het onderstel weet dat een stuk beter te verwerken. En gelijk al merkbaar dus dat ik eerder op het gas kan gaan, een bocht uit. Daar was het me dus ook vooral om te doen. Missie geslaagd dus en wat mij betreft een grote aanrader, die Eibach veren. Zoals hij nu rijdt, zo zou de GTI standaard moeten zijn naar mijn mening. De balans tussen comfort en sportiviteit is zo vele malen beter.

Is wel te zien, dat de auto iets lager ligt nu.

Afbeelding

Dan de Alto, waar m'n vrouw in rijdt. Die doet het ook goed. Laatste tank was het verbruik 1 op 19,2. Heel wat plezieriger dan de 206 hiervoor, die rond de 1 op 12 deed. Dat merk je wel.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 apr 2012, 22:37

Afbeelding

:angel:

JP

Bericht door JP » 11 apr 2012, 22:44

Staat een Golf inderdaad goed die lichte verlaging. Zelf heb ik een B14 setje van Bilstein eronder. 2.7cm lager dan normaal.

Doe maar voorzichtig bij drempels. Die overhang voor icm de verlaging kán af en toe tot pijnlijke schraapgeluiden leiden. Ik let er icm met de carbonlip altijd extra op, maar anders.... :crazy:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 11 apr 2012, 22:46

Martijn, l#l :)

Idd JP, schraapte nu soms ook al.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 apr 2012, 23:29

2.0 TFSI is inderdaad een prima krachtbron. Ik was er reuze tevreden over in de vorige TiTy. DSG iets minder. Met name als het systeem iets ouder wordt (2jaar) heeft het zijn nadelen. Verder kijk ik mijn ogen uit, dat jullie echtgenote genoegen neemt met een dergelijke auto...

Plaats reactie