Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jun 2008, 16:57

Zij die Kawa`s nog steeds zo rauw, of is dat intussen verbeterd?..............

Laat eens wat foto`s van die knipperleds zien als je wil.

Zag op de Kawa site dat er standaard een stuurdemper op zit, nou heb ik nooit met zo`n ding gereden, maar is dat niet vervelend?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 15 jun 2008, 17:42

romo schreef:Zij die Kawa`s nog steeds zo rauw, of is dat intussen verbeterd?..............

Laat eens wat foto`s van die knipperleds zien als je wil.

Zag op de Kawa site dat er standaard een stuurdemper op zit, nou heb ik nooit met zo`n ding gereden, maar is dat niet vervelend?
http://www.kawasaki.nl/product.asp?Id=3 ... 404844D773


Ze hebben ook een weerstandskit. Kun je beter remmen ;)

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 15 jun 2008, 17:44

Silent Killer schreef:Zo, even een paar poser-foto's gemaakt. Wat vinden jullie van het geheel?

[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10588K.jpg[/img]
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10549K.jpg[/img]
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10560K.jpg[/img]
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10569K.jpg[/img]
Mooie fiets! Perfecte kleuren combinatie zo! Wanneer gaan we stuk toeren met D-F?

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 15 jun 2008, 18:01

wjn schreef:
romo schreef:Zij die Kawa`s nog steeds zo rauw, of is dat intussen verbeterd?..............

Laat eens wat foto`s van die knipperleds zien als je wil.

Zag op de Kawa site dat er standaard een stuurdemper op zit, nou heb ik nooit met zo`n ding gereden, maar is dat niet vervelend?
http://www.kawasaki.nl/product.asp?Id=3 ... 404844D773


Ze hebben ook een weerstandskit. Kun je beter remmen ;)
[img:529:700]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... VoorNa.jpg[/img]
[img:467:700]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... kantNa.jpg[/img]

Het rijden met een stuurdemper vind ik totaal niet vervelend. Helemaal niet als ze instelbaar zijn. De ZZR had hem niet en daar miste ik hem meteen. Met zoveel vermogen waarbij het voorwiel regelmatig boven het wegdek zweeft ben je alleen maar blij met een stuurdemper!

Ik vind de laatste Kawa's waar ik op gereden heb helemaal niet zo rauw. In ieder geval niet rauwer in vergelijking met mijn beide Suzuki's die ik daarvoor in bezit had.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 15 jun 2008, 18:34

Silent Killer schreef: [img:467:700]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... kantNa.jpg[/img]
Wat voor een banden zijn dat eigenlijk? Pirelli Diablo Corsa III?

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 15 jun 2008, 18:42

wjn schreef:Wat voor een banden zijn dat eigenlijk? Pirelli Diablo Corsa III?
Juist!! Tijdens de proefrit bevielen ze erg goed. Op mijn eigen motor nog te weinig en te langzaam (inrijden :( ) gereden.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 15 jun 2008, 18:52

Die zitten standaard ook op de Hypermotard, maar ik laat ze direct vervangen door Michelin PP 2CT. Ik vind die lekker rijden en ze zijn ideaal in regenachtige omstandigheden. Is een persoonlijke voorkeur.
Laatst gewijzigd door wjn op 15 jun 2008, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 jun 2008, 18:53

Wow zeg alweer een andere :lol: Gefeliciteerd! binnenkort kom ik hem wel ff bewonderen bij je ;)



@bjmax,

Zo'n VMAX is en blijft een stoere fiets!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jun 2008, 21:27

Idd groot verschil, die knipperleds.........................................toch hadden ze IMHO het beter kunnen intgreren in het spiegelhuis.........................

Dit is wel erg klein, is dat wel goed genoeg zichtbaar?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 15 jun 2008, 22:40

Echt een supergave fiets! Nu maar snel zorgen dat die niet gebruikte vlakken snel worden verruild voor mooie rullen :twisted:

[img:467:700]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... kantNa.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jun 2008, 23:11

Het oranje voorspatbord staat niet op de site, daar is ie zwart, dit oranje toch mooier hoor..................................


Man ik moet ook zo`n ding, geweldig................................


Ook een minpuntje; ik vind de km en toeren teller niet overtuigen, doe maar een paar mooie ronde klokken met mooie lange wijzers erin, wel met rood/oranje verlichting aub...................................

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2008, 02:05

Wel meteen weer helemaal in stijl 8) Daar ben ik vanaf gestapt om steeds een andere combi te kopen bij aanschaf van een andere motor. Staat top daar niet van :wink:

Ik vond het rauwe van de ZXR altijd wel gaaf evenals de ouwe oliegekoelde GSXR. Je snapt me wel :D Nu ik de TL verkocht heb kijk ik wel naar een ouwe racer, gewoon lekker rauw met carbs 8) Ik moet maar weer eens wat gaan proefrijden.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 16 jun 2008, 16:36

@Romo: Op de Kawa-site hebben ze een beetje gefotoshopped om de drie kleuren te kunnen laten zien. De groene heeft vreemd genoeg als enigste een niet meegekleurd spatbord.

De knippers zijn echt fel genoeg om wel op te vallen hoor.

De meters op supersports worden tegenwoordig allemaal zo gemaakt. Dit ivm gewichtsbesparing (die ook nog eens vrij hoog zit). En geloof mij maar dat deze teller in het donker FANTASTISCH mooi is, je gaat voor je plezier in het donker rijden.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 16 jun 2008, 16:38

Niels schreef:Wel meteen weer helemaal in stijl 8) Daar ben ik vanaf gestapt om steeds een andere combi te kopen bij aanschaf van een andere motor. Staat top daar niet van :wink:

Ik vond het rauwe van de ZXR altijd wel gaaf evenals de ouwe oliegekoelde GSXR. Je snapt me wel :D Nu ik de TL verkocht heb kijk ik wel naar een ouwe racer, gewoon lekker rauw met carbs 8) Ik moet maar weer eens wat gaan proefrijden.
Deze ZX-10R vind ik zeker niet echt rauw meer, met standaard einddemper klinkt ie ook heel vriendelijk :wink:

En de kleding in kleur, tja, ik vind dat gewoon bij de motor horen. Reken ik al standaard mee als ik kijk naar een andere motor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jun 2008, 16:53

Tja dat maakt het juist af IMHO; de combi van motor en pak en helm.................SKITTEREND


Heb even bij die zaak op de site gekeken, ziet er goed uit, heb je daar ook de kleding vandaan?

Bij mij in de buurt geen Kawa dealer meer te bekennen ( vroegah had je hier Piet van Dijk), nu is het niets meer .......................................man ik zou er zo naar toe knallen................................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jun 2008, 21:58

Als ik het goed zie op de foto`s dan zijn zowel rem als koppeling ( zoals ik het gewend was) instelbaar.....................................fantastisch, in het verleden had alleen Kawa dit, ik heb geen grote handen :lol: :wink: ........................dus werd het in 1993 een ZZR 600........................

Hoe meer ik die foto`s zie..............................oh oh ik word gek man wat mooi, ik krijg zwaar het hebbe hebbe gevoel............................

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 16 jun 2008, 22:26

Wat (be)let je :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jun 2008, 22:31

wjn schreef:Wat (be)let je :wink:
Het geld niet iig................................

Wel het risico ( dit ivm met mijn eigen bedrijf)..........................

Toch kriebelt het.....................wat zeg ik .......................meer dan dat.....................ik ga er eens een paar nachten over slapen..................

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2008, 23:33

romo schreef:Als ik het goed zie op de foto`s dan zijn zowel rem als koppeling ( zoals ik het gewend was) instelbaar.....................................fantastisch, in het verleden had alleen Kawa dit, ik heb geen grote handen :lol: :wink: ........................dus werd het in 1993 een ZZR 600........................
Mijn 93-er ZXR had geen instelbare koppeling trouwens had de ZZR een hydraulische? Instelbare remhendel hebben ze allemaal wel, koppeling kom je niet altijd tegen idd.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 17 jun 2008, 06:40

romo schreef:Als ik het goed zie op de foto`s dan zijn zowel rem als koppeling ( zoals ik het gewend was) instelbaar.....................................fantastisch, in het verleden had alleen Kawa dit, ik heb geen grote handen :lol: :wink: ........................dus werd het in 1993 een ZZR 600........................

Hoe meer ik die foto`s zie..............................oh oh ik word gek man wat mooi, ik krijg zwaar het hebbe hebbe gevoel............................
En in het echt is ie nog veeeeeeel mooier!!!! :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2008, 07:34

Niels schreef:
romo schreef:Als ik het goed zie op de foto`s dan zijn zowel rem als koppeling ( zoals ik het gewend was) instelbaar.....................................fantastisch, in het verleden had alleen Kawa dit, ik heb geen grote handen :lol: :wink: ........................dus werd het in 1993 een ZZR 600........................
Mijn 93-er ZXR had geen instelbare koppeling trouwens had de ZZR een hydraulische? Instelbare remhendel hebben ze allemaal wel, koppeling kom je niet altijd tegen idd.

Durf ik niet te zeggen, of ie hydraulisch was. Instelbaar wel in elk geval. Dat is/was een hard criterium, ik heb toen meerdere machines bekeken, maar alleen de Kawa was instelbaar ( ook de koppeling dus), bij de meesten sotnd de koppelingshandel veel te ver weg voor mijn handen, buitengewoon irritant , de Kawa was perfect instelbaar, en ook een fantastisch apparaat ( in die tijd), dus ik was verkocht...............

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2008, 07:37

Silent Killer schreef:
romo schreef:Als ik het goed zie op de foto`s dan zijn zowel rem als koppeling ( zoals ik het gewend was) instelbaar.....................................fantastisch, in het verleden had alleen Kawa dit, ik heb geen grote handen :lol: :wink: ........................dus werd het in 1993 een ZZR 600........................

Hoe meer ik die foto`s zie..............................oh oh ik word gek man wat mooi, ik krijg zwaar het hebbe hebbe gevoel............................
En in het echt is ie nog veeeeeeel mooier!!!! :lol:

Ja, maak het nog erger joh :lol: :wink:


Waar heb je dat pak gekocht? Hoe is de kwaliteit ivm Dainese, IXS en nog wat van die merken? MQP, bestaat dat ook nog?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 17 jun 2008, 10:03

Silent Killer schreef: En de kleding in kleur, tja, ik vind dat gewoon bij de motor horen. Reken ik al standaard mee als ik kijk naar een andere motor.
Dat is best lastig en kostbaar als je zo snel van motor verwisseld :wink:

MQP bestaat zeker nog wel. Ik heb een aantal jaren lang van die Kevlar handschoenen gehad van Büse, was niets mis mee en voor 1/3e van de prijs van de fl900,- kostende Kevlar Dainese handschoenen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2008, 11:39

Even in het kader van risico`s en veiligheid..........................


129 Teletekst di 17 jun
***************************************
Vangrails EU veiliger voor motoren

***************************************
` Vangrails worden in de hele Europese
Unie veiliger voor motorrijders.Ze
moeten voortaan zo worden gemaakt dat
ze geen armen of benen meer af kunnen
snijden als motorrijders uitglijden en
langs de scherpe onderkant schuiven.

De meeste vangrails zijn alleen gemaakt
om auto's op de weg te houden.De CEN,de
EU-commissie voor standaardeisen,breidt
nu de eisen uit voor motorrijders.

De Nederlandse Motorrijders Actiegroep
MAG is blij met de maatregel.De groep
pleit er al jaren voor.In Nederland
wordt al wel rekening gehouden met de
veiligheid van motorrijders.Vangrails
hebben hier zogenoemde ondergeleiders.
***************************************

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 17 jun 2008, 18:48

romo schreef:Waar heb je dat pak gekocht? Hoe is de kwaliteit ivm Dainese, IXS en nog wat van die merken? MQP, bestaat dat ook nog?
Dat pak heb ik bij Motorcity Amsterdam gekocht, bij Motorcity Apeldoorn hebben ze het ook. Ik heb nu pakken van Lookwell, Spidi, Alpinestars en Buse gehad. En Buse doet absoluut niet onder voor die andere (veel) duurdere merken. Ik vind dit pak zelfs het lekkerste zitten van alles wat ik gehad heb. En het is nu nog splinternieuw, dus als het wat vaker gedragen is gaat hij nog beter zitten.

MQP bestaat nog maar daar vind ik de afwerking en pasvorm toch net even wat minder (sportief) van.

@Niels: Natuurlijk kost het iedere keer geld een ander pak bij een andere motor maar omdat ik altijd mooie spullen uitzoek waar ik waanzinnig zuinig op ben ben ik tot nu toe altijd alles weer voor een redelijke prijs kwijtgeraakt en als je dan bv tegen zo'n Buse pak als nu aanloopt dan valt het bijleggen ook weer mee!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten