Ivo: 3x R53 Cooper S (JCW) + 06 AM V8 Vantage + 95 106 Rallye + 93 Buick Park Avenue + 94 Lincoln Town Car
- Martijn_bmw
Re: Ivo: 06 Mini Cooper S (NIEUW) + 95 Peugeot 106 Rallye + 93 Buick Park Avenue + 94 Lincoln Town Car
Jeetje wat een klus
idd wel een soort van restauratie aan het worden…

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Re: Ivo: 06 Mini Cooper S (NIEUW) + 95 Peugeot 106 Rallye + 93 Buick Park Avenue + 94 Lincoln Town Car
Hahaha prachtig. Van autootje voor er bij naar een fabrieksnieuwe Mini. Je pleegt iig geen half werk, hier houd ik wel van. Succes en houd ons op de hoogte!
-
Dat laat ik nog even zitten denk ik. Begrijp je punt maar je moet ook ergens een grens trekken en er valt altijd nog wel dit of dat mee te pakken. Voor je het weet heb je een volledige restauratie ipv deze halve restauratieRS-Ron schreef: 22 dec 2021, 00:38 Pak je dan ook meteen de krukaslagers mee en de klepseals ? Dat zijn nu ook de kosten niet meer en als er ooit met te weinig olie is gereden gaat het krukaslager zonder meer een keer kloppen..... klepseals vers na 16 jaar is ook meestal wel lekker.
Gr Ron

- RS-Ron
Der komt dinsdag iemand de JCW bekijken. Ik heb een R56 met JCW kit gereden en nu een R53 JCW. De R53 is echt veel meer hardcore en de motor met compressor is veel meer een toeren motor zoals een NA blok. De R56 was veel luxer, stiller en echt een turbo blok, veel koppel bij “relatief” lage toeren. Voor daily woon-werkverkeer zou ik weer voor een R56/R55 met N18 motor gaan. Met de R53 JCW kan je meer de hooligan uithangen. Ik heb een week of 8 in auto van het werk gereden, maar de Mini is toch wel erg grappig apparaat. Maar eens verzinnen wat er dan voor terug moet komen.
Klepseals kan je idd laten zitten als je er nog een keer een JCW kop in gaat zetten. Krukaslagers is afhankelijk van vorige eigenaren. Heeft er eentje met laag olie peil gereden gaan die zeker een keer komen. Als dat gebeurd moet je rekenen een serieuze kostenpost. Lagers kosten 110€ (king Racing) en het blok is er nu uit. Ff omkeren in de bok, carterpan eraf, oude lagers eruit, even kijken hoe ze eruit zien, nieuwe erin. Carterpan met nieuwe pakking, die krengen lekker ook altijd, en klaar is Kees. Het hoeft, denk ik, nu het blok eruit is geen vermogen te kosten.
Gr Ron
Klepseals kan je idd laten zitten als je er nog een keer een JCW kop in gaat zetten. Krukaslagers is afhankelijk van vorige eigenaren. Heeft er eentje met laag olie peil gereden gaan die zeker een keer komen. Als dat gebeurd moet je rekenen een serieuze kostenpost. Lagers kosten 110€ (king Racing) en het blok is er nu uit. Ff omkeren in de bok, carterpan eraf, oude lagers eruit, even kijken hoe ze eruit zien, nieuwe erin. Carterpan met nieuwe pakking, die krengen lekker ook altijd, en klaar is Kees. Het hoeft, denk ik, nu het blok eruit is geen vermogen te kosten.
Gr Ron
-
Re: Ivo: 06 Mini Cooper S Works + 06 Cooper S + 95 Peugeot 106 Rallye + 93 Buick Park Avenue + 94 Lincoln Town Car
Dank voor de tips Ron! Is de verkoop gelukt?
-
Re: Ivo: 06 Mini Cooper S Works + 06 Cooper S + 95 Peugeot 106 Rallye + 93 Buick Park Avenue + 94 Lincoln Town Car
Ik heb het door mij gewilde Recaro interieur binnen. Zit top! Kreeg er wel een auto bij. Mini Cooper S Works uit 2006 met 91.500km.
Leek me handig want ik ben de groene Cooper S al 2 maanden kwijt, eerst bij de spuiter en daarna bij TEG. Daar is inmiddels echt veel aan vervangen. Beetje huiverig voor de afrekening
Ik had natuurlijk wel wielen nodig, behoefte aan avontuur tijdens de lockdown en vind de Mini's inmiddels zo leuk dat ik ook een Works wilde proberen. Tijdje gezocht in Duitsland en deze gevonden in Kelkheim bij een particulier. Weinig km's, goede kleuren en mooie opties zoals Works motortuning (211pk), Works remmen, Aero grille, Recaro interieur, chrono pack, parkeersensoren, Chili pack, mf sportstuur, regensensor, aut. dimmende binnenspiegel, stoelverwarming etc. Komende maanden maar even kijken of ik ze beide houd of dat er 1 door mag. Eerst gaan kijken en weekendje in Keulen van gemaakt met vriendin. Zag er goed uit en mega sympathieke eigenaar van mijn leeftijd.

Goed gevoel bij dus week erna met de ICE naar Frankfurt en daar hotel gepakt na een lekker etentje. Chill trouwens zo'n trein, kun je nog prima werken ook. Eigenaar had de auto 4 jaar gehad. 2 jaar gereden en daarna 2 jaar stil gestaan in zijn garage. Auto had dus al 4 jaar geen beurt meer gehad. Wel vorige maand rondom nieuwe remmen en nieuwe voorruit om een TUV erop te krijgen, factuur a 1300 euro erbij dus mooi meegenomen! Auto heeft wel wat minpuntjes natuurlijk zoals uiteraard weer roest op de achterklep:

Verder lekt de uitlaat ergens en is de nieuwe voorruit installatie niet helemaal lekker gegaan want bij harde regen lekt het bij de achteruitkijkspiegel. Die mag er weer uit dus. Daarom 10% van de vraagprijs afgekregen en auto mee genomen. Wilde niet 500km rijden op 4 jaar oude olie dus begin middag bij de lokale BMW dealer een olieservice laten doen. Kon volgens hen niet zonder ook gelijk het luchtfilter a 60 euro mee te pakken. Jammer dat ze dat pas achteraf zeiden, begrijp nu waar dat bukken vandaan komt. Was weer €320,- armer. Eerst €400 maar toen mochten ze van mij nog eens goed naar de factuur kijken. Tja. Daarna gaan rijden, alleen maar regen en werd al snel donker maar het is best knus in zo'n Mini!

Weer een schnitzelparadijs gevonden onderweg stukje van de autobahn af.

Was inmiddels op de helft dus na dit prima diner kon ik nog 3 uurtjes verder naar huis.

Dag erna kon ik gelijk terecht bij de RDW, gaat soepel tegenwoordig. Kon direct een afspraak inplannen online.

Auto was behoorlijk vies van het lange stilstaan dus we zijn lekker gaan badderen inclusief foambad, clay sessie en trim dressing.

Alweer aardig opgeknapt!

Daarna deze aftermarket troep eruit gehaald, alweer helemaal klaar met die rommel in mn bedrading.

Kreeg 2 sets velgen bij de auto. 16 inch winterset en 18inch aftermarket zomerset van Proline wheels? Beide flink beschadigd met oude banden (2012, 2015 en 2017).

Niet de velgen die ik echt mooi vind dus heb beide sets verkocht en even tijdelijk de nieuwe S-spoke velgen + Michelin PS4's die bedoeld zijn voor de groene Mini op deze auto gezet.

Ziet er al wat frisser uit toch? Komen wel andere op. Kreeg er ook nog 1 JCW finish flag vloermat bij. Wellicht nog wat geld voor vangen op eBay.

Morgen de groene ophalen, die ziet er ook weer top uit! Maar goed dat er een lockdown is, waar vind je anders de tijd voor dit alles.

Leek me handig want ik ben de groene Cooper S al 2 maanden kwijt, eerst bij de spuiter en daarna bij TEG. Daar is inmiddels echt veel aan vervangen. Beetje huiverig voor de afrekening

Ik had natuurlijk wel wielen nodig, behoefte aan avontuur tijdens de lockdown en vind de Mini's inmiddels zo leuk dat ik ook een Works wilde proberen. Tijdje gezocht in Duitsland en deze gevonden in Kelkheim bij een particulier. Weinig km's, goede kleuren en mooie opties zoals Works motortuning (211pk), Works remmen, Aero grille, Recaro interieur, chrono pack, parkeersensoren, Chili pack, mf sportstuur, regensensor, aut. dimmende binnenspiegel, stoelverwarming etc. Komende maanden maar even kijken of ik ze beide houd of dat er 1 door mag. Eerst gaan kijken en weekendje in Keulen van gemaakt met vriendin. Zag er goed uit en mega sympathieke eigenaar van mijn leeftijd.

Goed gevoel bij dus week erna met de ICE naar Frankfurt en daar hotel gepakt na een lekker etentje. Chill trouwens zo'n trein, kun je nog prima werken ook. Eigenaar had de auto 4 jaar gehad. 2 jaar gereden en daarna 2 jaar stil gestaan in zijn garage. Auto had dus al 4 jaar geen beurt meer gehad. Wel vorige maand rondom nieuwe remmen en nieuwe voorruit om een TUV erop te krijgen, factuur a 1300 euro erbij dus mooi meegenomen! Auto heeft wel wat minpuntjes natuurlijk zoals uiteraard weer roest op de achterklep:

Verder lekt de uitlaat ergens en is de nieuwe voorruit installatie niet helemaal lekker gegaan want bij harde regen lekt het bij de achteruitkijkspiegel. Die mag er weer uit dus. Daarom 10% van de vraagprijs afgekregen en auto mee genomen. Wilde niet 500km rijden op 4 jaar oude olie dus begin middag bij de lokale BMW dealer een olieservice laten doen. Kon volgens hen niet zonder ook gelijk het luchtfilter a 60 euro mee te pakken. Jammer dat ze dat pas achteraf zeiden, begrijp nu waar dat bukken vandaan komt. Was weer €320,- armer. Eerst €400 maar toen mochten ze van mij nog eens goed naar de factuur kijken. Tja. Daarna gaan rijden, alleen maar regen en werd al snel donker maar het is best knus in zo'n Mini!

Weer een schnitzelparadijs gevonden onderweg stukje van de autobahn af.

Was inmiddels op de helft dus na dit prima diner kon ik nog 3 uurtjes verder naar huis.

Dag erna kon ik gelijk terecht bij de RDW, gaat soepel tegenwoordig. Kon direct een afspraak inplannen online.

Auto was behoorlijk vies van het lange stilstaan dus we zijn lekker gaan badderen inclusief foambad, clay sessie en trim dressing.

Alweer aardig opgeknapt!

Daarna deze aftermarket troep eruit gehaald, alweer helemaal klaar met die rommel in mn bedrading.

Kreeg 2 sets velgen bij de auto. 16 inch winterset en 18inch aftermarket zomerset van Proline wheels? Beide flink beschadigd met oude banden (2012, 2015 en 2017).

Niet de velgen die ik echt mooi vind dus heb beide sets verkocht en even tijdelijk de nieuwe S-spoke velgen + Michelin PS4's die bedoeld zijn voor de groene Mini op deze auto gezet.

Ziet er al wat frisser uit toch? Komen wel andere op. Kreeg er ook nog 1 JCW finish flag vloermat bij. Wellicht nog wat geld voor vangen op eBay.

Morgen de groene ophalen, die ziet er ook weer top uit! Maar goed dat er een lockdown is, waar vind je anders de tijd voor dit alles.

Laatst gewijzigd door ivo-b op 13 jan 2022, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
Illegaal ritje geweest met dat kenteken 

- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Zat ook al te kijken.
Wel een leuk wagentje ook!

Wel een leuk wagentje ook!
-
Haha. Ik dacht ook al. Dat verhaal klopt niet.
NL kenteken en "zogenaamd" de auto uit Duitsland gehaald.
Maar jullie verklaring is beter.
NL kenteken en "zogenaamd" de auto uit Duitsland gehaald.
Maar jullie verklaring is beter.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Ah ja shit, die had ik even moeten blurren. Was alleen voor de foto uiteraard 

-
Snap ik. Je wil toch zien hoe zo'n auto eruit ziet met gele platen. Zou ik ook testen.ivo-b schreef: 13 jan 2022, 10:40 Ah ja shit, die had ik even moeten blurren. Was alleen voor de foto uiteraard![]()
-
OnlineJan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Haha een shitload aan werk aan zo'n mini en je bent verkocht en koopt er gewoon nog één. Geweldig dit! Eén ding is zeker, je bent een echte liefhebber 

- Martijn_bmw
Wel echt een gaaf ding weer gevonden, mooi avontuur weer 
Ben benieuwd hoeveel je hier uiteindelijk aan gaat verbouwen!

Ben benieuwd hoeveel je hier uiteindelijk aan gaat verbouwen!
-
Blijven gave karretjes, zeker die 1e (nieuwe) generatie.
Goede reden om een auto in Duitsland te kopen als je trek in een schnitzel hebt.......

Goede reden om een auto in Duitsland te kopen als je trek in een schnitzel hebt.......

- Arthur
Ja, daar loop je iig de horeca zo in.
- Arthur
Die Coopertjes geloof ik dan wel weer. Die grote US cars zou ik wel eens een ritje in willen makenJan Terwolde schreef: 13 jan 2022, 13:25 Haha een shitload aan werk aan zo'n mini en je bent verkocht en koopt er gewoon nog één. Geweldig dit! Eén ding is zeker, je bent een echte liefhebber![]()

-
De groene had inderdaad echt veel achterstallig onderhoud en wat andere issues maar deze grijze lijkt en voelt heel fris dus ik hoef hier niet zoveel aan te doen verwacht ik. Alleen nieuwe wielen + banden, uitlaat lek fixen, lekkage voorruit, roest achterklep, verlaging ongedaan maken en wat standaard onderhoud. Heb hem ook echt wel scherp gekocht dus dat is niet zo erg. Voordeel van de groene was dat die 100% origineel is, geen aanpassingen, geen schade, kloppende NAP terwijl ik bij deze grijze wat achteraf aanpassingen ongedaan moet maken. Vervelend want wordt al snel heel duur en lastige klusjes zoals die lekkende voorruit die net vervangen is. Wielen al besteld voor de grijze, worden deze, origineel Mini BBS 17 inch:

Wat betreft horeca, moest wel 2x bij een restaurant eerst buiten een zelftest doen want ook niet ideaal was. Mn vaccinatie was blijkbaar te oud voor 2G+. Maar mn schnitzel honger is gestild
Heb ook geen plek meer nu in de garage..
Amerikanen zijn zeker leuk en bijzonder om te rijden. Vooral de Lincoln rijdt echt heel anders dan je gewend bent bij Europese auto's. Word er elke keer gelukkig van. Lincoln krijgt nog een update komende dagen; heeft namelijk z'n luchtvering weer terug, US-verlichting terug gezet en nog enkele andere zaken aan laten doen. Is een hele knappe auto geworden!

Wat betreft horeca, moest wel 2x bij een restaurant eerst buiten een zelftest doen want ook niet ideaal was. Mn vaccinatie was blijkbaar te oud voor 2G+. Maar mn schnitzel honger is gestild

Amerikanen zijn zeker leuk en bijzonder om te rijden. Vooral de Lincoln rijdt echt heel anders dan je gewend bent bij Europese auto's. Word er elke keer gelukkig van. Lincoln krijgt nog een update komende dagen; heeft namelijk z'n luchtvering weer terug, US-verlichting terug gezet en nog enkele andere zaken aan laten doen. Is een hele knappe auto geworden!
- SanderZ
- Auto: Leon FR
Jeetje zeg, jij pleurt er een partij geld tegenaan. En dan nog met zoveel auto's. Ik heb alleen een Leon fr staan en daar wil ik zelfs geen geld aan uitgeven hahaha.
-
Nieuwe auto dus nieuwe update! Laatste maanden vooral bezig geweest om de groene Mini af te maken. Nadat ie bij TEG en bij de spuiter was geweest begon mijn werk. Veel schoonmaken, detailen en veel nieuwe onderdelen monteren binnen en buiten. Dit weekend is ie waarschijnlijk klaar dus dan zal ik wat meer foto's en backstory delen. Ontzettend veel vernieuwd aan de binnen en buitenkant.

Rest stond lekker bij elkaar te rusten.

Deze 2 moeten nog even wachten.

Rest stond lekker bij elkaar te rusten.

Deze 2 moeten nog even wachten.

-
Afgelopen week naar Zwitserland geweest om naar een nieuwe auto te kijken. Lincoln meegenomen want je wilt uiteraard wel comfort op de lange baan. Heeft het top gedaan en trok veel bekijks.

Het was inderdaad verdacht groen in Zwitserland dus had wat regen. Andere dagen gelukkig vooral veel zon gehad. Verbruik was heel netjes, gemiddeld 1 op 9,5.
Krappe toeristische route, gelukkig geen tegenliggers.

Alweer snel een lekker zonnetje te zien.

Aan het genieten van 102 octaan voor iets van €1,80.

Nieuwe auto zag er goed uit in het echt. Nog wat kunnen onderhandelen en ga 'm volgende week ophalen. Groen, Brits, handbak, V8.
Dan moet er eigenlijk wel eentje weg want 6 hobbyauto's is iets too much. Maar welke? De Buick of de Lincoln?

Het was inderdaad verdacht groen in Zwitserland dus had wat regen. Andere dagen gelukkig vooral veel zon gehad. Verbruik was heel netjes, gemiddeld 1 op 9,5.
Krappe toeristische route, gelukkig geen tegenliggers.

Alweer snel een lekker zonnetje te zien.

Aan het genieten van 102 octaan voor iets van €1,80.

Nieuwe auto zag er goed uit in het echt. Nog wat kunnen onderhandelen en ga 'm volgende week ophalen. Groen, Brits, handbak, V8.
Dan moet er eigenlijk wel eentje weg want 6 hobbyauto's is iets too much. Maar welke? De Buick of de Lincoln?
-
Mooi gemêleerd gezelschap heb je in die prachtige hal staan !
En zo'n Lincoln is inderdaad een unicum op de openbare weg hier in Europa. Gaaf hoor !
Benieuwd naar je nieuwe speeltje. Esprit ?!
En zo'n Lincoln is inderdaad een unicum op de openbare weg hier in Europa. Gaaf hoor !

Benieuwd naar je nieuwe speeltje. Esprit ?!

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Mag ik meeraden? 
Maar proficiat Ivo!
Prachtbak gescoord! 
Oh en als je van auto’s af moet… Ik bied hetzelfde op je huidige Rallye als ik voor de vorige heb betaald.

Maar proficiat Ivo!

Oh en als je van auto’s af moet… Ik bied hetzelfde op je huidige Rallye als ik voor de vorige heb betaald.
- Martijn_bmw
Dan zou ik de Buick wegdoen en de Lincoln houden.
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, klinkt als een auto met de juiste ingrediënten
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, klinkt als een auto met de juiste ingrediënten

-
Haha nee jij niet! Ik wil jouwe ook wel kopen voor hetzelfde bedrag?Godspeed schreef: 26 aug 2022, 16:25 Mag ik meeraden?
Maar proficiat Ivo!Prachtbak gescoord!