Nu een auto kopen...
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Nu een auto kopen...
idd 33k lijkt me dan wel bizar laag.
Overigens had ik dus ook dat verschil met telex.
Telex zegt inruil 20k dealer bied 13k... procentueel een nog groter idioot gat.
Wat mij ook irriteert bij inruil wat Sander aangeeft of je nou een uitgeleefd hok inlevert of een altijd met de hand gewassen en Nieuwstraat zijnde auto het maakt bijna geen bal uit.
Wat mij ook irriteert bij inruil wat Sander aangeeft of je nou een uitgeleefd hok inlevert of een altijd met de hand gewassen en Nieuwstraat zijnde auto het maakt bijna geen bal uit.
-
Is gewoon koekwous inderdaad.Martijn_bmw schreef: 04 apr 2020, 10:02 idd 33k lijkt me dan wel bizar laag.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Wil de branche soms een superlage omzet om door Mark gecompenseerd te worden of zo. En dus alleen met echte gekkies zaken doen? Hoge marge, lage omzet, waarvoor compensatie...
-
OnlineMartijn_bmw
Nou daar zeg je zo wat... kan zomaar de achterliggende tactiek zijnSpijkerhard schreef: 04 apr 2020, 10:12 Wil de branche soms een superlage omzet om door Mark gecompenseerd te worden of zo. En dus alleen met echte gekkies zaken doen? Hoge marge, lage omzet, waarvoor compensatie...

Want idd je hebt omzet daling nodig om bijstand te krijgen.
Worden bijna al je loonkosten betaald en die ene gek die er nog in trapt is mooie mega deal.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Probleem van die autotelex is dat ik de te kopen auto niet kan checken. Dus dan kan mijn inruil wel zogenaamd fair zijn, is die te verkopen auto dat dan ook?
- JP
Alleen elke auto die langer in je hut staat kost geld en zal uiteindelijk toch gaan afschrijven. Dus ze zullen wel wat moeten verkopen. Zeker als ze van de importeur nog eens wat modellen in de schoot geworpen krijgen.
-
OnlineMartijn_bmw
Meldcode vragen als je echt interesse hebt? Overigens geeft dat tooltje inruil prijzen die verkoop zal altijd een stukje hoger liggen.Arthur schreef: 04 apr 2020, 10:57 Probleem van die autotelex is dat ik de te kopen auto niet kan checken. Dus dan kan mijn inruil wel zogenaamd fair zijn, is die te verkopen auto dat dan ook?
- Arthur
Uiteraard, maar wat is dat ‘stukje’ dan? Hoeveel % gooien ze boven op de inruilwaarde, of de dagwaarde?
-
Wat heeft zo`n TCR nieuw in Duitsland gekost?ErikS schreef: 04 apr 2020, 09:52GTI TCR, ook een golf 7.Sander schreef: 04 apr 2020, 07:44Positief of negatief ?
Nadeel, is dat vele garages dit wel hanteren en gebruiken om een inruilwaarde te berekenen.
Dat iemand dat een luxe uitvoering heeft ipv een kale, of dat hij elke week netjes met 2 emmers is gewassen en gepoetst met de hand.. daarvoor kun je nog eens € 100 euro krijgen uit de marge..![]()
Op een of andere manier is mijn Golf 7 ook opeens 8k verloren sinds aug. Geen idee waardoor, maar jonge auto’s moeten blijkbaar steeds sneller afschrijven voor de marge van de autodealer.. want verkoop prijzen blijven nog wel hoog staan.
Wat dat betreft mogen die gasten wel eens terug naar af van mij. Je persoonlijk “kennen” als je komt kijken, proefrijden en ophalen. Maar daarna “kennen” ze je niet meer, want dan moet je naar aftersales/service..
Autotelex 39,7K, inruil 33K.
En Martijn, je mag het echt wel zeggen.... 40K zou ik fair vinden vanaf 63K. Dat is al een vermogen eraf.![]()
![]()
-
Geen idee eerlijk gezegd.erwin20vt schreef: 05 apr 2020, 10:15Wat heeft zo`n TCR nieuw in Duitsland gekost?ErikS schreef: 04 apr 2020, 09:52GTI TCR, ook een golf 7.Sander schreef: 04 apr 2020, 07:44
Positief of negatief ?
Nadeel, is dat vele garages dit wel hanteren en gebruiken om een inruilwaarde te berekenen.
Dat iemand dat een luxe uitvoering heeft ipv een kale, of dat hij elke week netjes met 2 emmers is gewassen en gepoetst met de hand.. daarvoor kun je nog eens € 100 euro krijgen uit de marge..![]()
Op een of andere manier is mijn Golf 7 ook opeens 8k verloren sinds aug. Geen idee waardoor, maar jonge auto’s moeten blijkbaar steeds sneller afschrijven voor de marge van de autodealer.. want verkoop prijzen blijven nog wel hoog staan.
Wat dat betreft mogen die gasten wel eens terug naar af van mij. Je persoonlijk “kennen” als je komt kijken, proefrijden en ophalen. Maar daarna “kennen” ze je niet meer, want dan moet je naar aftersales/service..
Autotelex 39,7K, inruil 33K.
En Martijn, je mag het echt wel zeggen.... 40K zou ik fair vinden vanaf 63K. Dat is al een vermogen eraf.![]()
![]()
Mijne was NL catalogus waarde strak tegen de 63k. Op kenteken iets kunnen knijpen naar 57,5k.
-
Ik kijk al een tijdje naar een 740e. Mijn vrouw is er op tegen (over the top), maar ik vind het gewoon een mooie auto. Nu heb ik er twee op het oog, vraagprijs is 50k en ik ben benieuwd wat jullie denken dat ik moet bijbetalen op een M140i van mei 2017. Hij heeft 55.650 km gelopen en heeft een BMW diff bij aflevering door de dealer gemonteerd. Ik ben 1e eigenaar van de 140i.
Dit zijn de 7-series:
https://www.bmw.nl/nl/content/meer-bmw/ ... =766479687
https://www.bmw.nl/nl/content/meer-bmw/ ... =310913818
Heb nog geen inruilprijzen gekregen. Ik wil vrijdag gaan kijken.
Dit zijn de 7-series:
-
OnlineMartijn_bmw
Met je eens, ik vind dit ook een heel dik model 7 serie.
Als je mazzel hebt 20k bijleggen, denk nog ietsje extra zelfs.
Als je mazzel hebt 20k bijleggen, denk nog ietsje extra zelfs.
- Luco
die tweede is wel een mooie kleurcombinatie zeg.
- tomgtr
Ik heb vorig jaar toen Porsche in garage stond een 730d mee gehad voor een klein weekje. Ontzettend fijne auto en zuiniger dan ik heb gereden de laatste eh 15-20 jaar. 1 op 13 met zo’n bakbeest vond ik echt goed. Heel confortabel, maar vlot zat. Waarom een 740e? Denk dat je in praktijk zelden zo’n ding laadt? Kan je beter een d oppikken? Overigens verbaasde me ik hoe snel je went aan zo’n gevaarte. Mijn kids waren meteen om.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Mooie karren, zien er bij de tijd uit. Nooit gedacht dat je deze al voor 50k kon meenemen. Leuker qua looks eigenlijk dan de 6GC's waar ik af en toe naar keek.
-
Waarom een 740e? Rijdt helemaal prima en je betaalt nu nog halve wegenbelasting voor een hybride. Dat gaat natuurlijk naar "volle mep" wegenbelasting, maar dat is nog steeds de wegenbelasting voor benzine. Ik heb een hekel aan "vaste lasten" en voor een 730d betaal je hier gewoon hoge wegenbelasting. Hij komt bij mij in de garage te staan en stekkertje is zo ingeplugd.
Net even Corona topic bijgelezen (vooral stuk van het Parool vond ik interessant) en dat geeft je toch weer te denken of het wel zo handig is om nu een auto te kopen. Genoeg reserves hier gelukkig, maar komende tijd gaat het er toch beroerd uitzien qua economie. Ik had overigens gehoopt op 18k bijbetalen. Zo'n 7-serie is toch redelijk incourant, maar mensen zullen nu ook niet zo snel een M140i kopen denk ik.
Net even Corona topic bijgelezen (vooral stuk van het Parool vond ik interessant) en dat geeft je toch weer te denken of het wel zo handig is om nu een auto te kopen. Genoeg reserves hier gelukkig, maar komende tijd gaat het er toch beroerd uitzien qua economie. Ik had overigens gehoopt op 18k bijbetalen. Zo'n 7-serie is toch redelijk incourant, maar mensen zullen nu ook niet zo snel een M140i kopen denk ik.
- tomgtr
Tja, aan de andere kant is een economische crisis vaak 10 x erger dan nodig doordat mensen van wie hun inkomen exact hetzelfde is als voor de crisis (en veel goederen/diensten goedkoper) opeens op hun centen gaan zitten. Begrijp me niet verkeerd, een fatsoenlijk buffertje wordt steeds belangrijker maar als iedereen stoot met geld uitgeven heb je een crisis van heb ik jou daar.
-
OnlineMartijn_bmw
Eens Tom, de financiële crisis was ook voor een groot deel een media crisis vond ik.tomgtr schreef: 05 apr 2020, 11:35 Tja, aan de andere kant is een economische crisis vaak 10 x erger dan nodig doordat mensen van wie hun inkomen exact hetzelfde is als voor de crisis (en veel goederen/diensten goedkoper) opeens op hun centen gaan zitten. Begrijp me niet verkeerd, een fatsoenlijk buffertje wordt steeds belangrijker maar als iedereen stoot met geld uitgeven heb je een crisis van heb ik jou daar.
Media hype over banken en maar roepen dat het slecht gaat, iedereen hand op de knip en daar heb je je crisis.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
De kredietcrisis was gewoon gebakken lucht uit het systeem krijgen veroorzaakt door banken/beleggers etc. Deze crisis is een echte crisis imho.
-
OnlineMartijn_bmw
Je kan toch altijd de offerte opvragen en die 18k op tafel gooien.Rnd schreef: 05 apr 2020, 11:28 Waarom een 740e? Rijdt helemaal prima en je betaalt nu nog halve wegenbelasting voor een hybride. Dat gaat natuurlijk naar "volle mep" wegenbelasting, maar dat is nog steeds de wegenbelasting voor benzine. Ik heb een hekel aan "vaste lasten" en voor een 730d betaal je hier gewoon hoge wegenbelasting. Hij komt bij mij in de garage te staan en stekkertje is zo ingeplugd.
Je weet nooit en idd zo’n 7 is verre van hardloper.
Wellicht willen ze er graag vanaf.
Of vraag Lars van hofmeister een inkoop bod te doen die grossiert in m135 / m140 en dan kan je met lege handen een bod doen waar je je voor schaamt op zo’n 7.
- Arthur
2017 140i’s staan er al vanaf een 35k en hebben dan ook vanaf een 30-40kkm gelopen. Denk dat Martijn niet slecht zit met z’n 20k erbij. Wel weer mooie 7’s, staat die blauwe van begin dit jaar, of eind vorig jaar, er niet meer?Rnd schreef: 05 apr 2020, 10:57 Ik kijk al een tijdje naar een 740e. Mijn vrouw is er op tegen (over the top), maar ik vind het gewoon een mooie auto. Nu heb ik er twee op het oog, vraagprijs is 50k en ik ben benieuwd wat jullie denken dat ik moet bijbetalen op een M140i van mei 2017. Hij heeft 55.650 km gelopen en heeft een BMW diff bij aflevering door de dealer gemonteerd. Ik ben 1e eigenaar van de 140i.
Dit zijn de 7-series:
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Bij mij "om de hoek" staat een TCR voor 40k.ErikS schreef: 05 apr 2020, 10:36
Geen idee eerlijk gezegd.
Mijne was NL catalogus waarde strak tegen de 63k. Op kenteken iets kunnen knijpen naar 57,5k.
Deze:
https://www.broekema-bv.nl/37/426/occas ... sions.html
De schademeneer die mijn auto taxeerde deed dat aan de hand van wat er te koop stond, niet via Autotelex of een ANWB koerslijst ding. Kan zijn dat meer die methode hanteren.
-
OnlineMartijn_bmw
Meestal doen ze beide wel EvdP want telex / koerslijst is ook niet altijd heilig.
Dus en koerslijst en verkoop vraagprijzen check om een beeld te krijgen.
Zeker bij wat unieker spul is zo’n koerslijst zeker niet heilig. Die wordt gemaakt op basis van verkoop ervaring en die is er nauwelijks voor unieker spul.
Dus en koerslijst en verkoop vraagprijzen check om een beeld te krijgen.
Zeker bij wat unieker spul is zo’n koerslijst zeker niet heilig. Die wordt gemaakt op basis van verkoop ervaring en die is er nauwelijks voor unieker spul.
-
Klopt & klopt.
Een merkdealer kan zo'n auto ook anders in de markt zetten dan de garage op de hoek.
Overigens zijn de zwarte over het algemeen beduidend duurder online dan de witte & vuulniszak grijze.
De garage waar ik was had overigens al 3 jong geïmporteerde TCRen verkocht, allemaal boven de 50k. (3 maanden voor ik er was)
Een merkdealer kan zo'n auto ook anders in de markt zetten dan de garage op de hoek.
Overigens zijn de zwarte over het algemeen beduidend duurder online dan de witte & vuulniszak grijze.
De garage waar ik was had overigens al 3 jong geïmporteerde TCRen verkocht, allemaal boven de 50k. (3 maanden voor ik er was)
- tomgtr
Van merk wisselen kost altijd 10-20 pct op inruil denk ik. Hoewel er volgens mij wel audi/vw gecombineerde dealers zijn dus wellicht daar betere inruil. Maar wel mee eens, als je instructie hebt om geen dure auto’s aan de voorraad toe te viegen, zeg dat dan gewoon ipv beetje arrogant te doen. Ik vind sowieso veel BMW en Audi dealers arrogant to the max. Die zouden echt een keer bij Porsche in de leer moeten.