VW Golf MK2 1.8T
- Estoque
Re: VW Golf MKII 1.8T
Lekker bezig!
Indrukwekkende acceleratie ook van dit golfje!
Indrukwekkende acceleratie ook van dit golfje!
- TurboClouseau
BAM! De harnessbar zit erin en alles rondom afgelast. Nu eerst een deur van de cabrio opofferen om de grote ronde gaten in de bodem dicht te lassen

-
- Auto: tja welke zal het worden?
Netjes gelast! Lekker bezig:)
- ///Joost
Mooi gedaan inderdaad. Wat een heerlijk hobby project! 

- TurboClouseau
Grote gaten in de bodem zijn dicht....en de 40mm gaten hebben Golf 4 waterstoppen gekregen. Laswerk is nu klaar en volgende stap is de bodem in kleur spuiten

- jos_br
Arme deur..........
Jos.

Jos.
- TurboClouseau
Verf op! Morgen verder

-
OnlineMartijn_bmw
Wordt erg netjes en mooi!
- TurboClouseau
Thanks!
Update tot nu toe:
Blikwerk is in kleur en de holle ruimtes vol gespoten met ML. Dashboard weer gemonteerd, de rolkooi weer een frisse laag matzwart gegeven en in de auto gezet. Surgetanksetup staat ook op z'n plek op 4 kleine trillingsdempers. Morgen de stoelen en de gordels weer in de auto zetten

Update tot nu toe:
Blikwerk is in kleur en de holle ruimtes vol gespoten met ML. Dashboard weer gemonteerd, de rolkooi weer een frisse laag matzwart gegeven en in de auto gezet. Surgetanksetup staat ook op z'n plek op 4 kleine trillingsdempers. Morgen de stoelen en de gordels weer in de auto zetten
-
Prachtig werk. Ik hoop wel dat je iets van een brandschot gepland hebt om de surgetanksetup af te schermen van het inzittendencompartiment. Je moet er niet aan denken dat er een slang scheurt en je onder de benzine(damp) komt, hopende dat er geen ontsteking plaatsvindt... 

-
OnlineMartijn_bmw
Echt prachtig zeg!! Als nieuw en beter 
-
- Auto: Dikke Bmw
Idd!SlowCo schreef: 10 jul 2019, 17:09 Prachtig werk. Ik hoop wel dat je iets van een brandschot gepland hebt om de surgetanksetup af te schermen van het inzittendencompartiment. Je moet er niet aan denken dat er een slang scheurt en je onder de benzine(damp) komt, hopende dat er geen ontsteking plaatsvindt...![]()
Onlangs iemand gezien die de pomp en tankje in de reservewiel bak had gemonteerd en een afneembare plaat er over had bedacht. En een volwaardig brandblus systeem voor motor ruimte en brandstof leidingen / pomp.
- Tim N
Mooi te zien dat je nog steeds lekker aan het hobbyen bent met de golf. Wordt strak zo te zien
- TurboClouseau
Er komt voorlopig geen brandschot oid er overheen....flink oefenen met de snelsluiting van de gordels dus 
Net de Sparco's er weer in gezet en de OMP's gemonteerd...lijkt al wat zo

Net de Sparco's er weer in gezet en de OMP's gemonteerd...lijkt al wat zo

- TurboClouseau
Zo....nu alleen nog de kabelboom iets aanpassen, de benzine overpompen en dan eens kijken of alles werkt zoals het hoort te werken

-
Zo, dat zijn 12 koppelingen waar het zou kunnen gaan lekken. Jij bent niet bang...
- Niels
- Auto: Prius+
Sowieso ben ik geen fan van iets met benzine in dezelfde ruimte waar je zit, benzinedamp is niet het meest gezonde spul natuurlijk. Daarbij ben ik helemaal geen fan van een benzinepomp in dezelfde ruimte waar je zit. Het ding levert genoeg druk om met een lekke koppeling een lekkere verneveling te produceren.
Het staat wel leuk zo maar mijn keuze zou het ook niet zijn
Het staat wel leuk zo maar mijn keuze zou het ook niet zijn

-
Ik neem aan dat er dan geen kenteken meer op zit en er enkel mee op het circuit gereden gaat worden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit door een APK keuring zou komen en dat ook een technische keuring op het circuit problemen op gaat leveren?
- Luco
Fia gekeurde tank zit ook in hetzelfde compartiment en heeft ook aansluitingen, weliswaar niet zoveel, maar toch.
- Arthur
- Auto: Nr.51
APK nog tot maart 2020 zag ikSlowCo schreef: 13 jul 2019, 12:00 Ik neem aan dat er dan geen kenteken meer op zit en er enkel mee op het circuit gereden gaat worden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit door een APK keuring zou komen en dat ook een technische keuring op het circuit problemen op gaat leveren?

- TurboClouseau
Hij blijft gewoon straatlegaal....het is mijn daily
en de bedoeling is om af en toe een vrijrijdendag te doen.
Voor APK moeten de delen van het brandstofsysteem deugdelijk bevestigd zijn en mogen ze niet lekken. Qua circuits is alleen Zolder dacht ik dat het systeem afgeschermd moet zijn.
En qua veiligheid ivm de setup in hetzelfde compartiment....als er niets lekt, is er niets loos....ik ben er persoonlijk niet zo bang voor iig.

Voor APK moeten de delen van het brandstofsysteem deugdelijk bevestigd zijn en mogen ze niet lekken. Qua circuits is alleen Zolder dacht ik dat het systeem afgeschermd moet zijn.
En qua veiligheid ivm de setup in hetzelfde compartiment....als er niets lekt, is er niets loos....ik ben er persoonlijk niet zo bang voor iig.
-
Lijkt me sterk dat delen van het brandstofsysteem in het personencompartiment mogen zitten. Uiteraard moet en mag je het zelf weten maar verstandig vind ik het niet. Het is wat werk om er een box omheen te bouwen maar wel aan te raden wat mij (ouwe zeur) betreft. 

- TurboClouseau
SlowCo schreef: 13 jul 2019, 19:13 Lijkt me sterk dat delen van het brandstofsysteem in het personencompartiment mogen zitten. Uiteraard moet en mag je het zelf weten maar verstandig vind ik het niet. Het is wat werk om er een box omheen te bouwen maar wel aan te raden wat mij (ouwe zeur) betreft.![]()
Nee hoor, vind ik geen zeuren. Ik begrijp je heel goed, maar ik laat het zoals het nu is. áls er een bak omheen komt, zou dat eerder zijn om de herrie. Net even een stuk gereden.....wat een herrie maakt die Bosch 044!!

- TurboClouseau
De eerste kilometers zitten erop! Heb ook het gevoel dat ie beter en krachtiger doorpakt...waarschijnlijk was de vorige pomp niet zo heel fit meer. Heb nog even een kort filmpje gemaakt van het resultaat van de werkzaamheden...inclusief de herrie

- Tim N
Snel de stofzuiger er door en die andere bodem ook netjes maken Rene