Omdat het een straatauto is, is een V8 acceptabel want daarmee Rij je toch nooit op de limiet en erger je niet aan onderstuur op hoge snelheid ? zoiets ?
Kijk voor de grap eens naar het top gear filmpje elders op dit forum tussen een viper en een Z4 m roadster. Moet je eens kijken hoe die viper op hoge snelheid ondersturend zowat de bocht uitvliegt en die Z4 M roadster scherp blijft insturen.
Nu is die viper geen V8 maar nog erger een V10 (sorry Elmar

)
Het gaat niet om de paar honderste van een seconde wat een auto sneller is op een circuit, het gaat om hoe die aanvoelt IRL.
Weet je wat BMW straks standaard op de M3 flikkert ? Electric power steering, om hem maar licht aan te laten voelen. Oh wat is ie agile roept men straks in koor.
Het gaat om het principe. Een grotere motor om meer auto te compenseren kan nooit lichtvoetiger worden. Alle grote BMW's die ik de laatste tijd heb gereden voelen "zwarwichtig" aan. Ja zelfs de M3 CS hoewel die nog het beste uit de verf komt. Het gaat alleen nog maar minder worden qua lichtvoetigheid.
Iedereen wil 400+ pk, maar groter, zwaarder, minder scherp op de neus, maakt allemaal niet uit want onder de noemer voorruitgang is alles geoorloofd
Weet je wanneer een V8 het best tot zijn recht komt ? Met ene glasplaat erover, als salon tafel
