[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 14:29

Joy: mooie reactie.
De samenwerking is er al, met Skylimit events.
Onder andere Nordschleife wordt met hun gedeeld.
Zolder en Spa zijn dagen van Skylimit waar wij extra zijn, daarbij brengen zij weer rijders naar Zandvoort en Assen.

Hee Hielke je woont in Heereenveen! Daar was ik gisteren nog...(voor het eerst in mijn leven)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28006
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 14:37

JP schreef:
Luco schreef:My two cents is dat je niet voor jezelf een brandblusser in de auto hebt, als je auto in de brand staat en je moet je blusser er eerst uithalen dan ben je even bezig.
Ook je eigen of andermans auto is geen prio.

Waar de prio ligt is als er eentje afschiet, over de kop gaat en in brand vliegt ervoor zorgen dat de rijder geen vlam vat en uit de auto kan komen en als die er al uit is maar hij staat bv gedeeltelijk in de brand door olie of brandstof, de rijder blussen, materiaal is te vervangen.

En je kan allerlei dingen verzinnen om iets niet te doen, maar je zou ook na kunnen denken waarom je dingen juist WEL zou willen doen.
Hoe zit dit dan daarmee dat je bij een ongeval tijdens een trackday helemaal niet MAG stoppen?
Dat ligt aan de organisatie, op cpz ben je bv verplicht het veiligheidspakket erbij te nemen en hebben ze dus baanposten, ambulance en nog meer zaken, die zijn dan geregeld.
Sommige organisatoren mogen zelf de baanposten bemannen op bepaalde circuits, als dat zo is is er geen semiprofessionele hulp en ben je dus van elkaar afhankelijk en vandaar dat dus elke briefing anders kan zijn vanwege dit soort zaken.
Een briefing is bij mij overigens geen papiertje uitdelen, maar daadwerkelijk een echte briefing houden met juist voor die dag specifieke dingen en afspraken.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Hielke » 12 mar 2013, 14:43

Gert. schreef:Joy: mooie reactie.
De samenwerking is er al, met Skylimit events.
Onder andere Nordschleife wordt met hun gedeeld.
Zolder en Spa zijn dagen van Skylimit waar wij extra zijn, daarbij brengen zij weer rijders naar Zandvoort en Assen.

Hee Hielke je woont in Heereenveen! Daar was ik gisteren nog...(voor het eerst in mijn leven)
Je bent alleen in Zuid geweest Gert. Achterbuurtje daar in vergelijking met het beschaafde Noordelijke deel :tooth:

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 15:00

Luco, op alle circuits waar wij rijden hebben we het veiligheidspakket.
Videobewaking, baanposten, ambulance, het complete pakket.

Je bent duidelijk niet op de laatste dagen geweest.
Geloof me, mijn stem is luid en duidelijk bij de briefing die ik doe!
Overigens doet meestal Peter de briefing, die heb ik toch regelmatig op de tafel zien staan voor de (grote) groep,.

Hielke: ben ik maar tot Zuid gekomen, qua beleving was ik al heel ver weg.
Was overigens een prettig gesprek in een prima omgeving!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Riceaux » 12 mar 2013, 15:43

Is het misschien een idee om een aanbieding te introduceren voor mensen die voor het eerst op DF-dag rijden? Op die manier is het waarschijnlijk aantrekkelijker om te gaan rijden op een DF-dag. En als ze eenmaal hebben gereden op een DF-dag, zullen ze dat ook wel vaker gaan doen, gezien de goede sfeer e.d.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 15:45

Riceaux schreef:Is het misschien een idee om een aanbieding te introduceren voor mensen die voor het eerst op DF-dag rijden? Op die manier is het waarschijnlijk aantrekkelijker om te gaan rijden op een DF-dag. En als ze eenmaal hebben gereden op een DF-dag, zullen ze dat ook wel vaker gaan doen, gezien de goede sfeer e.d.
Die waren er afgelopen jaar al: de avondsessies, 125 euro is goed te doen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Riceaux » 12 mar 2013, 15:47

Petrolhead Tom schreef:
Riceaux schreef:Is het misschien een idee om een aanbieding te introduceren voor mensen die voor het eerst op DF-dag rijden? Op die manier is het waarschijnlijk aantrekkelijker om te gaan rijden op een DF-dag. En als ze eenmaal hebben gereden op een DF-dag, zullen ze dat ook wel vaker gaan doen, gezien de goede sfeer e.d.
Die waren er afgelopen jaar al: de avondsessies, 125 euro is goed te doen natuurlijk.
Avondsessies waren natuurlijk alleen voor straatauto's. En dat zijn meestal geen mensen die op regelmatige basis trackdays rijden. Denk dat het aantrekkelijker is voor DF om mensen met tracktools aan te trekken dmv een aantrekkelijke aanbieding.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2013, 16:12

Riceaux schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Riceaux schreef:Is het misschien een idee om een aanbieding te introduceren voor mensen die voor het eerst op DF-dag rijden? Op die manier is het waarschijnlijk aantrekkelijker om te gaan rijden op een DF-dag. En als ze eenmaal hebben gereden op een DF-dag, zullen ze dat ook wel vaker gaan doen, gezien de goede sfeer e.d.
Die waren er afgelopen jaar al: de avondsessies, 125 euro is goed te doen natuurlijk.
Avondsessies waren natuurlijk alleen voor straatauto's. En dat zijn meestal geen mensen die op regelmatige basis trackdays rijden. Denk dat het aantrekkelijker is voor DF om mensen met tracktools aan te trekken dmv een aantrekkelijke aanbieding.
Ik heb werkelijk nog nooit gelezen dat iemand een tracktool is gaan bouwen danwel gekocht heeft alvorens tenminste één keer met een straatauto een rondje circuit te hebben gedaan. Circuitrijden is niet zoals vissen waarmee je met een vaste stok van vier meter een draadje, haakje, loodje en een dobber heel wat lol kunt beleven. Het kost direct geld en als iemand er nog nooit aan geproefd heeft denk ik niet dat er mensen zijn die een tracktool gaan bouwen zonder de ervaring te hebben van het rijden op het circuit.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Robertdj » 12 mar 2013, 16:14

Denk dat Riceaux het anders bedoelt. Het gaat om mensen die voor het eerst een DF trackday rijden, niet trackdays in het algemeen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Riceaux » 12 mar 2013, 16:16

Daarom doel ik ook op mensen die voor het eerst op een DF-dag gaan rijden, niet op mensen die voor het eerst circuit gaan rijden. Oftewel het simpelweg jatten van mensen die normaal bij andere organisaties rijden dmv een aantrekkelijke aanbieding. Voor mensen die voor het eerst op het circuit gaan rijden zijn inderdaad de avondsessies uitermate geschikt.

Edit: Wat Robert zegt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28006
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 16:18

Petrolhead Tom schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit gelezen dat iemand een tracktool is gaan bouwen danwel gekocht heeft alvorens tenminste één keer met een straatauto een rondje circuit te hebben gedaan. Circuitrijden is niet zoals vissen waarmee je met een vaste stok van vier meter een draadje, haakje, loodje en een dobber heel wat lol kunt beleven. Het kost direct geld en als iemand er nog nooit aan geproefd heeft denk ik niet dat er mensen zijn die een tracktool gaan bouwen zonder de ervaring te hebben van het rijden op het circuit.

Euhhhhhhh ik had een raceauto voor ik mijn licentie had en alleen een paar keer slalom gereden op lelystad met de Alpine :blink:
Mijn vuurdoop was met de racevijf de cursus volgen :lol:

@Riceaux, Het jatten van mensen zal je je echt populair maken ja, het wereldje is niet zo groot, komt altijd een keer terug.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door GTRene » 12 mar 2013, 16:21

was ook allemaal best moeilijk in te schatten...
destijds in het beginnen toen God de aar...nou oke iets korter in het verleden dan... :D

anyways long time ago begin der DF dagen was het uber en zag DF dat het goed was ;-)

dus meer van dat goed en de meesten van DF reageerden met :headbang: en :hangloose: en :clap:

toen presenteerde hardwerkende Peter met nwe lijsten en meer DF dagen en weer reageerden velen met :thumbup: en :headbang: en :hungry:

ondertussen de crisis en terugloop en veranderingen onder mensen enz...

doch nog meer trackdays en initiatief? reageerden we met :crazy: en :hosanna: en :headbang:

maja...ondertussen was er dus her en der veranderd en Peter als een diesel goed op stoom en niet te stoppen...
en viel de opkomst door allerlei oorzaken wat tegen en was het voor vele met huidige tijden net te veel van het goede om door wat voor omstandigheden ook al die dagen te vullen.

een samenloop van zullen we maar zeggen en gedrevenheid mede op eerdere joehoe stemmingen voor meer dagen.
hopelijk valt de schade mee voor de organisatie en komen er oplossingen die beter op die tijden en mensen aansluiten in 2014 zullen we maar zeggen, zodat we allemaal weer :headbang: en :hangloose: kunnen doen en vooral lekker :df: :thumbup:

Rnd
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Rnd » 12 mar 2013, 16:25

Ik kom regelmatig op trackdays van DF en ik ben er dik tevreden over. Voor afgelopen maandag heb ik me niet aangemeld vanwege de kou. Verder kan ik me voorstellen dat de animo wat terugloopt door de crisis. Zo'n dagje rijden kost zo 600 Euro (inclusief 4 tankjes RON98). Daar komt dan nog het onderhoud, verzekering en de wegenbelasting bij. Twee trackdays in de maand kost je best wat geld. Rond deze tijd gaan ook aardig wat mensen op wintersport, tevens komt de gemeente met de WOZ langs, tja dan krijg je dat mensen keuzes moeten maken. Komt wel weer goed vanaf april.

Ik ben Peter en de andere organisatoren dankbaar dat ze trackdays mogelijk maken. Als liefhebber van autorijden is dit toch de manier om er plezier uit te halen. Op de openbare weg in de Randstad hoef je daarvoor niet meer te zijn.

Forum lees ik vaak mee, maar probeer zo min mogelijk mee te doen aan al die oeverloze discussies van "de beste stuurlui". Vandaag is de uitzondering :). Die terugkerende oeverloze discussies worden naar mijn mening vooral door een klein groepje (met ieder duizenden posts achter zijn naam) in stand gehouden.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Peter Tunissen » 12 mar 2013, 19:34

Nou, het onderwerp circuitdagen leeft weer op DF. :mrgreen:

Even zonder gekheid; ik ben gisteren doodziek terug gekomen uit Assen en begin nu pas weer een beetje onder de levenden te komen, dus verwacht van mij s.v.p. geen uitgebreide reactie op alle voorgaande 150 posts.
Het valt me wel op dat de langste en met name de stelligste verhalen komen van mensen die ik nog nooit of in ieder geval de afgelopen jaren niet meer op een DF circuitdag gezien heb.

Het stoort me een beetje dat mensen denken dat wij een stel idioten zijn, die nergens verstand van hebben en maar iets in elkaar flansen.
Een technische keuring? Is leuk en aardig, maar neem nou even Jos de afgelopen twee dagen op Assen. Aan het eind van de tweede dag brak er iets in zijn ophanging waardoor hij in het grind terecht kwam.
Nu hadden wij die auto vrijdag gekeurd. Kan iemand hier dan zien dat er na anderhalve dag circuitgebruik iets breekt? Zo ja, stuur nu je sollicitatie naar McLaren of Ferrari en je gaat binnen lopen.
Nu is Jos niet Jos, maar een onbekende rijder op onze dag en hij komt niet in het grind, maar gaat over de kop en loopt een dwarslaesie op. Een beetje advocaat maakt gehakt van je, want jij hebt die auto gekeurd en goedgekeurd voor circuitgebruik en dat was hij blijkbaar niet.
Dat is einde DF en degene die het organiseert is de rest van zijn leven af aan het betalen.

Hetzelfde met alleen links inhalen.
Zoals mensen die vaak op circuits rijden weten, zijn vrijwel alle circuits rechtsom. Alleen rechts inhalen zou dus in principe veel logischer zijn. Maar we gaan de lightweight regels aanhouden en alleen links inhalen. Het regent op Zandvoort en Peppie rijdt zijn eerste circuitdag in zijn VW Golf straatauto op Wanli banden. Hij remt op 150 meter voor de Tarzan-bocht, maar zijn rempedaal doet vaag dus hij doet maar voorzichtig aan.
Net op dat moment komt Kokkie in zijn M3 racer voorbij. Die wil eigenlijk veilig aan de rechterkant inhalen, maar dat mag niet van de organisatie. Dus gaat hij maar links er voorbij, met als gevolg dat Peppie die rechtdoor schiet hem vol torpedeert. Het blijft gelukkig bij blikschade, organisatie blij, want hetzelfde verhaal als hierboven. Als Kokkie in een rolstoel terecht was gekomen, had iedere advocaat je compleet afgeschoten, omdat je bewust een onveilige situatie creëert.
Zoals iedereen die recentelijk nog op onze dagen is geweest, hebben we een mondelinge briefing (fijn dat hiervoor aangehaald werd dat dat eigenlijk wel nodig is, die houden we namelijk al sinds de allereerste Zandvoort dag) en daarin wordt aangegeven dat uitremmen niet toegestaan is. Dat is iets anders dan inhalen in de remzone, als iemand je gezien heeft en met zijn knipperlicht aangeeft dat je er langs kunt.

We leven in een land met 100.000 regeltjes, een paar zinnig, heel veel onzinnig; laten we alsjeblieft niet de pret en het plezier van circuitdagen kapot gaan maken met 1001 regeltjes waar de mensen die op onze dagen rijden voor het overgrote meerendeel helemaal niet op zitten te wachten.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Snipe » 12 mar 2013, 19:38

Peter Tunissen schreef:Even zonder gekheid; ik ben gisteren doodziek terug gekomen uit Assen
Laat je dan ook inenten als je naar die rimboe gaat.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door PD power » 12 mar 2013, 19:44

Arnoud schreef:Ik kom regelmatig op trackdays van DF en ik ben er dik tevreden over. Voor afgelopen maandag heb ik me niet aangemeld vanwege de kou. Verder kan ik me voorstellen dat de animo wat terugloopt door de crisis. Zo'n dagje rijden kost zo 600 Euro (inclusief 4 tankjes RON98). Daar komt dan nog het onderhoud, verzekering en de wegenbelasting bij. Twee trackdays in de maand kost je best wat geld. Rond deze tijd gaan ook aardig wat mensen op wintersport, tevens komt de gemeente met de WOZ langs, tja dan krijg je dat mensen keuzes moeten maken. Komt wel weer goed vanaf april.

Ik ben Peter en de andere organisatoren dankbaar dat ze trackdays mogelijk maken. Als liefhebber van autorijden is dit toch de manier om er plezier uit te halen. Op de openbare weg in de Randstad hoef je daarvoor niet meer te zijn.

Forum lees ik vaak mee, maar probeer zo min mogelijk mee te doen aan al die oeverloze discussies van "de beste stuurlui". Vandaag is de uitzondering :). Die terugkerende oeverloze discussies worden naar mijn mening vooral door een klein groepje (met ieder duizenden posts achter zijn naam) in stand gehouden.
+ 1000

Als je de postingen weghaalt van de mensen die toch niet van plan zijn op een DF trackday dag te komen, dus als ze nou eens net zo dapper inschrijven als posten, dan was deze discussie er ook niet.

Wees blij dat het georganiseerd wordt, en maak daar dankbaar gebruik van.

Even voor de duidelijkheid, iedere circuit dag bij DF vind ik tot nu toe zeer prettig, dus goede breefing, of persoonlijk of in de groep.

Laten we het hebben over de komende trackdays, zie mooie datums voor Assen en NS voorbij komen.

Peter +1000

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2279
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door jos_br » 12 mar 2013, 20:09

Ik zit hier echt met verbazing te lezen. Ik lees hier allerlei dingen die op de dag(en) zelf niet merkbaar zijn, zeker omdat i.m.o. er toch netjes en met respect voor andermans materiaal gereden wordt.

Fouten worden er altijd gemaakt, alleen kan ik me niet voorstellen dat dit express gebeurt. Jammer dat mensen dit dan zodanig beleven dat die meteen voor altijd afhaken!
Ben absoluut geen goede coureur, echter niet bang en probeer werkelijk rekening te houden met anderen.

Denk wel dat wanneer je vanalles teveel regelt en uitsluit dat het mensen afschrikt. Juist het ongedwongen in kunnen stappen en stoppen wanneer het je uitkomt maakt de trackdays leuk!

Een briefing is waarschijnlijk zeer goed en belangrijk, zeker voor mensen die nieuw meerijden.

Ik heb eens bij een trackday (DF/Sky limits) op Zolder een systeem gezien met verschillende kleuren lintjes waarbij je per uur rijtijd "koopt". Wil je de hele (mid)dag rijden krijg je alle kleuren. Elk uur was er code rood, naar binnen en weer naar buiten wanneer betaald was. Wanneer je een hele dag reed was het per uur goedkoper, wil je "maar" een of meerdere uren rijden kan dat met dit systeem dat ook nog makkelijk controleerbaar bleek.

Verder heb ik respect voor mensen zoals Peter die toch hun nek (financieel) uitsteken, zeker in een (ook) teruglopende markt moet hier geknokt worden om dit mogelijk te blijven houden!!

Jos.

Mijn auto was trouwens niet stuk, deze was van mijn maat die inderdaad wel geluk heeft gehad.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door daNpy » 12 mar 2013, 20:33

Peter Tunissen schreef:Nou, het onderwerp circuitdagen leeft weer op DF. :mrgreen:

Nu is Jos niet Jos, maar een onbekende rijder op onze dag en hij komt niet in het grind, maar gaat over de kop en loopt een dwarslaesie op. Een beetje advocaat maakt gehakt van je, want jij hebt die auto gekeurd en goedgekeurd voor circuitgebruik en dat was hij blijkbaar niet.
Dat is einde DF en degene die het organiseert is de rest van zijn leven af aan het betalen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, maar dit wordt dan toch een te ingewikkelde discussie over de letter van de wet en afhankelijk van de rechter mocht het zover komen :+

Mij is iig het volgende uitgelegd toen wij circuitdagen organiseerden:
Pas als jij hem niet keurt ben je in gebreke gebreken. Door de keuring te doen probeer je dingen te voorkomen die daadwerkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
Keur je hem wel maar gebeurt er iets dat logischerwijze buiten een kleine technische controle valt (staat van banden, remmerij, accupool, bevestiging gordels/stoelen) is dat juist niet op je te verhalen.

Want ook hier geld dat de rijder verantwoordelijk is voor zijn materiaal. Als de organisatie aansprakelijk is na een ongeval mét keuring, zijn ze dat ook als er geen keuring plaats vind want dan is de afstand-van-aansprakelijkheids clausule sowieso niet veel waard (?)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Peter Tunissen » 12 mar 2013, 21:16

Ah sorry, Jos, dat klopt inderdaad!

Danny, mijn scriptie ging deels over risico aansprakelijkheid voor fouten van anderen in het Nederlandse en internationale recht (want daar zit je ook nog mee, op een dag in België of Duitsland geldt het plaatselijke recht), dus een discussie hierover vind ik altijd leuk en interessant, maar in dit topic minder op zijn plaats. ;)

Het ging ook meer over de achterliggende gedachte: wij evalueren ons eigen handelen zeer regelmatig, vrijwel na elke dag wordt gekeken wat goed ging, wat beter had gekund en hoe we dat in de toekomst kunnen verbeteren en of er nog nieuwe ideeën en concepten mogelijk zijn.

Het idee wat Jos hierboven oppert over rijden per uur is naar aanleiding van de afgelopen dagen ook voorbij gekomen bijvoorbeeld; daar gaat nog flink wat organisatie in zitten en er zitten ook nadelen en gevaren aan, maar we zijn wel van plan om het deze zomer misschien eens op een extra dag te proberen, juist om het circuitrijden zo laagdrempelig mogelijk te houden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28006
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 21:22

Peter Tunissen schreef:
Het idee wat Jos hierboven oppert over rijden per uur is naar aanleiding van de afgelopen dagen ook voorbij gekomen bijvoorbeeld; daar gaat nog flink wat organisatie in zitten en er zitten ook nadelen en gevaren aan, maar we zijn wel van plan om het deze zomer misschien eens op een extra dag te proberen, juist om het circuitrijden zo laagdrempelig mogelijk te houden.
DF werkt toch samen met Skylimits, Volgens mij deed Andy dit al heel lang en het werd inderdaad elk uur goedkoper en had je bv 4 uur gekocht en na 2 uur ging je auto kapot bleef de volgende 2 uur staan voor een volgende keer dat je inschreef..

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Peter Tunissen » 12 mar 2013, 21:23

Yep, dat klopt.
Andy doet dat overigens alleen op Zolder, niet op Spa of andere dagen.
Je gaat alleen ver over de 100 inschrijvingen per dag nodig hebben om uit de kosten te komen dan...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28006
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 21:29

Dat is ook weer zo.
Ja wat al door meer mensen geopperd is is volgens mij geen slecht idee, wat minder dagen organiseren die vol zitten is volgens mij rendabeler en leuker dan meer dagen die slecht bezet zijn.
Op het moment dat je bv 5 dagen per jaar organiseert dwing je mensen ook om een keuze te maken omdat de dagen beperkt zijn, volgens mij denkt men nu, ach er komen nog 15 dagen dus komt wel een kans, met name als het weer nog niet zo best is, als ze weten dat er een reële kans is dat er geen plek meer is zullen ze veel eerder geneigd zijn wel in te schrijven.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door daNpy » 12 mar 2013, 21:49

Peter Tunissen schreef: Het ging ook meer over de achterliggende gedachte: wij evalueren ons eigen handelen zeer regelmatig, vrijwel na elke dag wordt gekeken wat goed ging, wat beter had gekund en hoe we dat in de toekomst kunnen verbeteren en of er nog nieuwe ideeën en concepten mogelijk zijn.
Heel goed, had ook niets anders verwacht :thumbup:

Luco schreef: Ja wat al door meer mensen geopperd is is volgens mij geen slecht idee, wat minder dagen organiseren die vol zitten is volgens mij rendabeler en leuker dan meer dagen die slecht bezet zijn.
Op het moment dat je bv 5 dagen per jaar organiseert dwing je mensen ook om een keuze te maken omdat de dagen beperkt zijn, volgens mij denkt men nu, ach er komen nog 15 dagen dus komt wel een kans, met name als het weer nog niet zo best is, als ze weten dat er een reële kans is dat er geen plek meer is zullen ze veel eerder geneigd zijn wel in te schrijven.
Als ze inderdaad graag met een (betrouwbare) club als DF willen rijden zullen ze misschien eerder geneigd zijn een dag vrij te nemen op het werk ipv "komt wel" te denken :)

Ik zou zelf wel een keer met instructeur willen rondrijden zodat ik weer wat kleine dingen kan verbeteren.
Dit is bij sommige organisatoren wel mogelijk, maar vind ik nog wat aan de dure kant.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7051
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Fabian » 12 mar 2013, 21:50

Eens Luco, als je ervan uitgaat dat iemand niet "vreemd"gaat bij een andere organisatie om daar de dag wel te rijden.

Voor mij geldt dat niet, vind het leuk met DF bekenden te rijden. Geeft me ook een vertouwder gevoel op de baan. Ik "gun" de omzet dan ook aan Peter, maar dat is dus tweeledig.

Minder dagen lijkt mij op dit moment ook de betere oplossing, en nu iets te vroeg in het seizoen denk ik.

Gebruikersavatar
Banjo Clio RS
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
Locatie: Denhaag

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Banjo Clio RS » 12 mar 2013, 21:54

@Peter/Gert:
Respect voor jullie inzet in deze economisch mindere tijden.
Wees wel wat voorzichtiger met sommige uitspraken over jullie klanten :D

Ik zou persoonlijk het trackday-seizoen voortaan inkrimpen!
Nov+dec+jan+feb+ma gewoon geen dagen meer organiseren.
Het weer is in die maanden te wisselvallig en daardoor minder animo en voor DF een te groot financieel risico!
Ik zou de focus leggen op de mooiere weer-maanden: april tm oktober op CPZ,Assen en Spa
Dan is de kans groter op een groter veld aan deelnemers en dus meer omzet.
Op tijd die dagen goed aankondigen op desnoods meerdere forums en social media.

Mss verstandig om een gedeeltelijke vooruitbetaling te gaan vragen bij reserveringen?
Zodat jullie minder risico hebben bij afzeggingen terwijl de dag toch door gaat......

Mss met de arrogante! circuit-eigenaren maar eens wat harder gaan onderhandelen over de huur-prijzen!
Het is immers voor hun ook recessie!: minder deelnemers = lagere huur,vol veld = hogere huur!
Trackdays blijven voor de eigenaren toch ook goede reclame en een broodnodig zakcentje!?

Zou de avondsessies ook wat meer voorrang gaan geven als dit finacieel voor DF beter is.
Moet dan uiteraard wel passen in de agendas van de circuit-eigenaren.

De Ring en Bilsterberg bij te weinig animo mss maar helemaal niet meer op nemen in de agenda.
Maart en November als voorbeeld zijn toch vaak slecht-weer maanden.
Juni 2012 was daarentegen goed weer,met een vol deelnemerveld en gewoon een super gezellige dag.

Dit waren gewoon wat persoonlijke gedachtes met alleen maar positieve bedoelingen :thumbup:

Ik rijd zelf persoonlijk alleen met beter en warmer weer,daar haal ik de meeste driving-fun uit.
Ben druk bezig om de cliko weer af te bouwen en ben vanaf april OP ZEKER meerdere dagen weer van de partij om een leuke dag te hebben en natuurlijk de DF-kas te vullen :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten