Ik wil het niet bij voorbaat afschieten, maar het lijkt me dat een vergelijking tussen 888's, een stel afgetrapte Federals en een willekeurige sportieve straatband niet de best denkbare test is, ook al omdat het niks zegt over verschillende omstandigheden. Stel dat het die dag droog is en 10 graden, dan zegt dat nog niks over het gedrag van die banden bij 20 graden of bij regen. Of is dat heel raar gedacht?Hielke schreef:Rico, met een forumcommunity kun je zoveel meer dan er geld aan verdienen. Dit mag zuur klinken maar je stelt me voor wat betreft het zoeken en vinden van mogelijkheden nu net als Peter een beetje teleur. Gelukkig heb jullie mij om het een en ander uit te werken![]()
Neem nou Reind Boone weer. Reind kan een geweldig potje sturen. Die hoeft geen 10 ronden Assen te doen voordat ie een theoretisch snelste ronde zet. Rondje opwarmen en dan knallen. Klaar. Hij kan die baan geblinddoekt rijden. Ik ken er nog zo eentje trouwens. Reind heeft sowieso een stel 888's liggen. Met die banden gaat ie komend seizoen de strijd in de Aprisco cup aan. Hij heeft tot het moment dat 200 euro van eigenaar verwisselen (tot die gek komt zeg maar) ook nog een stel Federal 595 RSR liggen. Of ie er nog op durft te knallen is maar de vraag. Met een beetje geluk heeft ie zelfs ook nog wel een set moderne straatbanden liggen. Heeft ie die niet dan zal er ongetwijfeld wel een DF-er te vinden zijn die hem voor een paar rondjes voor onder zijn Aprisco auto een set velgen met frisse Bridegestone RE50's, Pirelli Asimmetrico's, Michelin PS2 of PS3, Contisportcontact 3 of whatever A merk sportieve straatband wil uitlenen. De rijder is er al, de auto is er al, 2 van de sets banden is er sowieso al, Reind is vaak te vinden op het circuit of anders kan Andre dat wel even regelen. Er is al voor 95% aan de voorwaarden voldaan. Kost het Reind veel tijd die hij anders in zakelijk winst kon omzetten dan geef je hem een passende vergoeding. Iedereen blij.
Ik met m'n ouwe brakke lijf ga die dag z'n best doen met krik, wielsleutel en momentsleutel die 3 sets banden er zo snel mogelijk onder te leggen![]()
Federal 595RS-R topic
- Snipe
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
- RVV
hmmnn,, met alle respect voor Reind en met de vraag of we Reind daar überhaupt mee moeten lastig vallen vind ik dat nou juist weer een halfbakken oplossing. Want dan moet van één persoon zijn persoonlijke mening maatstaf gaan worden voor een goed en onafhankelijk testtesultaat.
En dat heeft verder niks met geld verdienen te maken.
- GTRene
ze worden toch ook leverancier met die banden aan een bmw cup?
dacht dat ik zoiets ergens had gelezen of waren dat nou andere banden
dus ff afwachten wat er daar mee gebeurt, wellicht komen ze dan ook met andere mixen van rubber op den duur.
zoiets als dit>>
http://www.m3cup.nl/page1/page2/page2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wellicht weten hun meer en of lag het dus bv aan een productie foutje van een bepaalde levering?
neem aan dat zei al redelijk veel getest hebben
of in elk geval dat ie zo veel getest wordt
dacht dat ik zoiets ergens had gelezen of waren dat nou andere banden

dus ff afwachten wat er daar mee gebeurt, wellicht komen ze dan ook met andere mixen van rubber op den duur.
zoiets als dit>>
http://www.m3cup.nl/page1/page2/page2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wellicht weten hun meer en of lag het dus bv aan een productie foutje van een bepaalde levering?
neem aan dat zei al redelijk veel getest hebben

of in elk geval dat ie zo veel getest wordt

- Hielke
Met alle respect Perry, maar ja, dat is raar gedacht. Want denk jij dat die testers van Auto Motor en Sport de "cloudbusting" machine van Kate Bush tot hun beschikking hebben? Neen. Ze hopen voor zo'n dag op droog weer om dan de natte rondjes op een daarvoor nat gemaakt testbaan (achtjes en remtesten) te rijden. Aan de temperatuur doe je al helemaal niets. Die staat wel altijd bij een test vermeld.Snipe schreef: Ik wil het niet bij voorbaat afschieten, maar het lijkt me dat een vergelijking tussen 888's, een stel afgetrapte Federals en een willekeurige sportieve straatband niet de best denkbare test is, ook al omdat het niks zegt over verschillende omstandigheden. Stel dat het die dag droog is en 10 graden, dan zegt dat nog niks over het gedrag van die banden bij 20 graden of bij regen. Of is dat heel raar gedacht?
Trackdayrijders zijn vwb hun banden hoofdzakelijk geinteresseerd in de grip op droog. Kijk maar naar hoeveel op de baan blijven om bij regen door te trappen. En daarvan doet het gros het ook nog om de langste drifts neer te zetten. Een testsituatie voor 3 sets trackdaybanden zoals door mij geschetst is simpel te realiseren.
- Hielke
Als het een goede rijder is dan accepteer en waardeer ik die persoonlijke mening. En voor de rest geldt voor zo'n test de mening van iets anders nog veel zwaarder:RVV schreef:hmmnn,, met alle respect voor Reind en met de vraag of we Reind daar überhaupt mee moeten lastig vallen vind ik dat nou juist weer een halfbakken oplossing. Want dan moet van één persoon zijn persoonlijke mening maatstaf gaan worden voor een goed en onafhankelijk testtesultaat.
- RVV
En bovendien schrijft Reind dit al:
De Federal is geen gekke band, de reacties zijn overwegend positief, zo staan er een tiental van dit soort reacties door forumleden op DF. Alleen staat de Federalband en alle roering er om heen in een glazen huisje. Eigenlijk kan de Federal 595 RS-R niet veel goed meer doen, hij staat met 0-5 achter Al krijgen alle trackday DF'ers een spontaan orgasme van die band dan nog is het product ansich commercieel deaudt. Wie zijn schuld dat wel of niet is, of er überhaupt al een schuldige aangewezen kan worden doet ook niet meer ter zake.De Federal RS-R is geen reguliere straatband. Ik heb voldoende circuitervaring om te stellen dat het grip niveau ver boven die van een sportstraatband ligt. Het is in mijn beleving gewoon een semi slick. Je kent Assen goed en weet wat een combinatie auto/banden voor tijden kan opleveren. Een 2.08 rijden met een licht aangepaste straat 325i e36 (standaard motor en overbrenging, eibach pro street, schroefkooi) is niet te doen op straatbanden. Rody reed geloof ik iets van 2:12 met zijn 328i op potenza's. Is toch een flink verschil.
- Snipe
Nee, ik verwacht geen cloudbusting machine, daar heb jij dan weer gelijk in.Hielke schreef:Met alle respect Perry, maar ja, dat is raar gedacht. Want denk jij dat die testers van Auto Motor en Sport de "cloudbusting" machine van Kate Bush tot hun beschikking hebben? Neen. Ze hopen voor zo'n dag op droog weer om dan de natte rondjes op een daarvoor nat gemaakt testbaan (achtjes en remtesten) te rijden. Aan de temperatuur doe je al helemaal niets. Die staat wel altijd bij een test vermeld.
Maar wel drie sets frisse banden en een vergelijk bij nat en droog, inclusief metingen die meer dan alleen het gevoel aangeven van de tester. Remweg, hoeveel grip heeft de band in bochten, etc. Want jij hecht veel waarde aan de mening van Reind, maar er zullen genoeg mensen zijn die zo'n oordeel terzijde schuiven met een zucht en de tekst: 'Het zal wel, maar ik ken geen Reind.'
- Kasteel
De prijsRVV schreef:
De Federal is geen gekke band, de reacties zijn overwegend positief, zo staan er een tiental van dit soort reacties door forumleden op DF. Alleen staat de Federalband en alle roering er om heen in een glazen huisje. Eigenlijk kan de Federal 595 RS-R niet veel goed meer doen, hij staat met 0-5 achter Al krijgen alle trackday DF'ers een spontaan orgasme van die band dan nog is het product ansich commercieel deaudt. Wie zijn schuld dat wel of niet is, of er überhaupt al een schuldige aangewezen kan worden doet ook niet meer ter zake. Maar je kunt het ook nooit goed doen bij iedereen.

Nee snap het gezeik niet zo. topic had inmiddels in 4 topics gesplitst kunnen worden,
1 topic voor de band discussie (al dan niet met de gestegen prijs
1 voor het loopvlak verhaal (imho afzondelijk topic met gelijkwaardige problemen en oorzaken/oplossingen
1 voor zoveelste commercieel is slecht topic (nummer zoveel dus flikker alvast vooraf dicht

1 deze, waar eigenlijk alleen het verhaal/vragen over de aanbieding in horen
Dit topic is een warboel van gezeik op alles wat in sommige gevallen los staat
Edit, doe nog maar een topic voor Hielke's bandentest verhaal

-
De verder was , waarschijnlijk te onduidelijk, bedoeld voor de zeurpieten.Arthur schreef:@Emiel: Ik vermoed dat Peter tot deze reactie kwam omdat jij die 2e quote afsloot met die geweldige smilies?
Er werd/word te selectief gelezen en bepaalde woorden worden niet gelezen en later in , op emoties gebaseerde uitspraken, dus niet gebruikt.
Even over het verhaal circuit gebruik. Al jaren is het zo dat er op circut materiaal een disclaimer ziten bijzonder weinig garantie. Banden maar bij ook full floating pvm schijven voor op motorfietsen etc.
Er zijn genoeg merken die auto's/motoren leveren waarbij garantie vervalt bij circuit gebruik. En de rechter uitspraak heeftgedaan ten nadele van klant.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik vind het idee van Hielke heel zo gek nog niet. Zeker met een powerbox zijn de rondetijden goed te vergelijken.
En het zou een mooi verslag kunnen worden.
Tja, waarom maakt DF dan rijtesten?
Daarvan zijn de rijders bij mij ook onbekend en zijn er ook veel instabiele factoren en komt het ook grotendeels aan op persoonlijke ervaringen/meningen.
Tegelijkertijd denk ik ook wel dat de serieuze racer zijn keuze niet af laat hangen door een test op de website van DF.
Ik denk al met al dat er best potentie in het idee zit en dat het best te realiseren moet zijn met een beperkt budget
Snipe schreef:Nee, ik verwacht geen cloudbusting machine, daar heb jij dan weer gelijk in.Hielke schreef:Met alle respect Perry, maar ja, dat is raar gedacht. Want denk jij dat die testers van Auto Motor en Sport de "cloudbusting" machine van Kate Bush tot hun beschikking hebben? Neen. Ze hopen voor zo'n dag op droog weer om dan de natte rondjes op een daarvoor nat gemaakt testbaan (achtjes en remtesten) te rijden. Aan de temperatuur doe je al helemaal niets. Die staat wel altijd bij een test vermeld.
Maar wel drie sets frisse banden en een vergelijk bij nat en droog, inclusief metingen die meer dan alleen het gevoel aangeven van de tester. Remweg, hoeveel grip heeft de band in bochten, etc. Want jij hecht veel waarde aan de mening van Reind, maar er zullen genoeg mensen zijn die zo'n oordeel terzijde schuiven met een zucht en de tekst: 'Het zal wel, maar ik ken geen Reind.'
Tja, waarom maakt DF dan rijtesten?
Daarvan zijn de rijders bij mij ook onbekend en zijn er ook veel instabiele factoren en komt het ook grotendeels aan op persoonlijke ervaringen/meningen.
Tegelijkertijd denk ik ook wel dat de serieuze racer zijn keuze niet af laat hangen door een test op de website van DF.
Ik denk al met al dat er best potentie in het idee zit en dat het best te realiseren moet zijn met een beperkt budget

-
Probleem bij bandentesten is dat er zo ontzettend veel factoren zijn. Als ik een bandentest lees herken ik ook lang niet altijd m'n eigen ervaringen. En een band die het goed doet onder auto A kan het weer heel anders doen onder auto B.
Meestal lees ik wel wat op internet maar uiteindelijk probeer ik ze gewoon uit (straatbanden in mijn geval).
Als zo'n test op een goede manier gedaan kan worden zou dat natuurlijk wel een toevoeging zijn voor DF.. moet je alleen wel veel banden meenemen en onder verschillende auto's (lightweight/Lotus, hothatch/GTI, M3)
Meestal lees ik wel wat op internet maar uiteindelijk probeer ik ze gewoon uit (straatbanden in mijn geval).
Als zo'n test op een goede manier gedaan kan worden zou dat natuurlijk wel een toevoeging zijn voor DF.. moet je alleen wel veel banden meenemen en onder verschillende auto's (lightweight/Lotus, hothatch/GTI, M3)
- RVV
Tom schreef:Probleem bij condoomtesten is dat er zo ontzettend veel factoren zijn. Als ik een condoomtest lees herken ik ook lang niet altijd m'n eigen ervaringen. En een condoom die het goed doet bij mijn grote broer kan het weer heel anders doen bij een 16 jarig breeZAH sletje Meestal lees ik wel wat op internet maar uiteindelijk probeer ik ze gewoon uit (met aarbeiensmaak in mijn geval).
Als zo'n test op een goede manier gedaan kan worden zou dat natuurlijk wel een toevoeging zijn voor mij.. moet je alleen wel veel condooms meenemen en heel veel breeazah sletjes, maar ik stel me wel vrijwillig beschikbaar (aarbeismaak, met extra dikke ribbels, met een kabouter opvangzakje)

- dvh
Ik haak even in op het stukje van Bert betreft garantie.
In Nederland bestaat er iets als het consumenten recht.
Als een band na veel te weinig kilometers scheurt dan is dit het falen van een product.
De wielen zitten om de velg , aan een auto, en het profiel is nog goed.
Wat in hemelsnaam kan een consument hieraan doen?
Staat los van het feit of het nou een trackday of openbaar gebruik is, een band die niet versleten is, met goed profiel, hoort niet zomaar te scheuren. Zeker niet alle 4...
Gewoon productsfout en garantie afdwingen imho.
Komt dit voor de rechter dan heeft jou leverancier geen poot om op te staan.
In Nederland bestaat er iets als het consumenten recht.
Als een band na veel te weinig kilometers scheurt dan is dit het falen van een product.
De wielen zitten om de velg , aan een auto, en het profiel is nog goed.
Wat in hemelsnaam kan een consument hieraan doen?
Staat los van het feit of het nou een trackday of openbaar gebruik is, een band die niet versleten is, met goed profiel, hoort niet zomaar te scheuren. Zeker niet alle 4...
Gewoon productsfout en garantie afdwingen imho.
Komt dit voor de rechter dan heeft jou leverancier geen poot om op te staan.
- Hielke
Wat je wilt is volstrekt onmogelijk en geheel onnodig. De laatste bandentest van Sport Auto werd met een enkele auto (Audi TT) gedaan. In totaal werden iets van 7 verschillende banden getest.Tom schreef:Probleem bij bandentesten is dat er zo ontzettend veel factoren zijn. Als ik een bandentest lees herken ik ook lang niet altijd m'n eigen ervaringen. En een band die het goed doet onder auto A kan het weer heel anders doen onder auto B.
Je wilt met een op trackday banden gebaseerde test slechts één aspect duidelijk in kaart brengen. Hoe verhouden die banden zich als trackday banden tijdens een trackday tov elkaar. Dus niet qua comfort, geluid, waterafvoer etc. De laatste keer dat ik onder de Bravo een stel banden kocht ben ik ook van een grote test in Auto Motor en Sport uitgegaan. Jammer dat in die test niet vermeld werd dat de banden met een beetje sportief gebruik als een malloot onder de auto vandaan sleten. Ik ben in grote bladen ook menig bandentest tegengekomen waarbij een aantal grote merken simpelweg werd overgeslagen. Onbegrijpelijk.
Een DF bandentest anno 2011 hoeft slechts één ding in kaart te brengen. Welke band voldoet voor trackdays met de meest grote waarschijnlijkheid het best. Een Toyo 888, een Federal 595 RSR of een erg goede sportieve straatband (die qua prijs nog gunstiger is dan de semi's).
-
Hielke zouden Yokohama A048 die onder een Lotus liggen het even goed doen onder een twee keer zo zware BMW? En andersom waarom zie ik nooit Pilot Sport Cup onder lightweights? In de racerij rijden ze toch ook niet allemaal met dezelfde banden? Niet dat ik nu een kenner ben (verre van) maar ik geloof niet in één band die het beste is voor elk type auto.Wat je wilt is volstrekt onmogelijk en geheel onnodig. De laatste bandentest van Sport Auto werd met een enkele auto (Audi TT) gedaan. In totaal werden iets van 7 verschillende banden getest.
- RVV
Kasteel schreef:De prijsRVV schreef:
De Federal is geen gekke band, de reacties zijn overwegend positief, zo staan er een tiental van dit soort reacties door forumleden op DF. Alleen staat de Federalband en alle roering er om heen in een glazen huisje. Eigenlijk kan de Federal 595 RS-R niet veel goed meer doen, hij staat met 0-5 achter Al krijgen alle trackday DF'ers een spontaan orgasme van die band dan nog is het product ansich commercieel deaudt. Wie zijn schuld dat wel of niet is, of er überhaupt al een schuldige aangewezen kan worden doet ook niet meer ter zake. Maar je kunt het ook nooit goed doen bij iedereen..
Nee snap het gezeik niet zo. topic had inmiddels in 4 topics gesplitst kunnen worden,
1 topic voor de band discussie (al dan niet met de gestegen prijs
1 voor het loopvlak verhaal (imho afzondelijk topic met gelijkwaardige problemen en oorzaken/oplossingen
1 voor zoveelste commercieel is slecht topic (nummer zoveel dus flikker alvast vooraf dicht)
1 deze, waar eigenlijk alleen het verhaal/vragen over de aanbieding in horen
Dit topic is een warboel van gezeik op alles wat in sommige gevallen los staat
Edit, doe nog maar een topic voor Hielke's bandentest verhaal.
Nouja dat is natuurlijk het hele eieren eten. Het draait uiteindelijk altijd weer om die prijs. Maar je bent nooit de goedkoopste ongeacht wat je aanbied. Al boden we de Federal aan voor 100 euro (nu bv 150 euro) dan is er altijd wel een henkie die dan een webshop in verwegistan gaat aanprijzen waar een band staat voor 99 euro. En dan ook nog verontwaardigd gaat doen dat er een euro verschil zit in het verzenden van de banden.

- Snipe
Vergis je niet, ik probeer het idee niet af te schieten, ik probeer alleen uit te vinden of we dit ook kunnen doen op een manier die ergens op slaat en tegen redelijke kosten. En natuurlijk ken je de autotesters vaak ook niet, maar met autotests hebben we wat meer ervaring dan met bandentests.Richardt. schreef:Ik vind het idee van Hielke heel zo gek nog niet. Zeker met een powerbox zijn de rondetijden goed te vergelijken.
Dus ja, goed idee in principe, maar dan moet het ook wel goed gedaan worden natuurlijk.
- Michel P
Dus gewoon een gemeten prijs prestatie verhouding tussen een Federal, 888, een sportieve straatband, waarbij de rondetijden, slijtage en prijs in de mix meegenomen gaan worden.
Daarnaast mogen de testpiloten zelf wat zeggen over de feel van de band (deels subjectief, maar wel leuk om te lezen)
Klaar, mooi artikel voor DF idd.
Michel
Daarnaast mogen de testpiloten zelf wat zeggen over de feel van de band (deels subjectief, maar wel leuk om te lezen)
Klaar, mooi artikel voor DF idd.
Michel
- Reind
Ik ben anders erg bekend in de omgeving van EnschedeSnipe schreef:Nee, ik verwacht geen cloudbusting machine, daar heb jij dan weer gelijk in.Hielke schreef:Met alle respect Perry, maar ja, dat is raar gedacht. Want denk jij dat die testers van Auto Motor en Sport de "cloudbusting" machine van Kate Bush tot hun beschikking hebben? Neen. Ze hopen voor zo'n dag op droog weer om dan de natte rondjes op een daarvoor nat gemaakt testbaan (achtjes en remtesten) te rijden. Aan de temperatuur doe je al helemaal niets. Die staat wel altijd bij een test vermeld.

Feit 1: Ik ben geen bandenexpert evenals analist;
Feit 2: Ik bazeer mijn mening op basis van harde feiten (rondentijd en bandendruk)
Feit 3: Er is inmiddels al wat referentie mbt wat al dan niet snel is op Assen met een bepaalde combinatie;
Feit 4: Een 2:04 op Toyo's (16inch) met een Aprisco auto is snel. (proberen 30 man 8x per jaar en het lukt er ongeveer 5)
Feit 5: Een 2.08 met een straat BMW e36 325i op Federal banden is snel. Zeker omdat 225/45/17 voor op Assen niet optimaal is, de camber standen voor standaard zijn en de auto niet is uitgewogen.
Feit 6: Het kan dus nog harder;
Feit 7: De Federal is sneller dan een sport straat band en verdiend de benaming semi slick dubbel en dwars.
Feit 8: Uit mijn bevindingen is niet gebleken of een Toyo beter of slechter is.
Feit 9: Met een ander type auto kan bovenstaande bijhoorlijk veranderen.
Feit 10: Wat veel

- Snipe
Nou, een test is overbodig geworden zie ik net; we weten alles alReind schreef:Ik ben anders erg bekend in de omgeving van Enschede![]()
Feit 1: Ik ben geen bandenexpert evenals analist;
Feit 2: Ik bazeer mijn mening op basis van harde feiten (rondentijd en bandendruk)
Feit 3: Er is inmiddels al wat referentie mbt wat al dan niet snel is op Assen met een bepaalde combinatie;
Feit 4: Een 2:04 op Toyo's (16inch) met een Aprisco auto is snel. (proberen 30 man 8x per jaar en het lukt er ongeveer 5)
Feit 5: Een 2.08 met een straat BMW e36 325i op Federal banden is snel. Zeker omdat 225/45/17 voor op Assen niet optimaal is, de camber standen voor standaard zijn en de auto niet is uitgewogen.
Feit 6: Het kan dus nog harder;
Feit 7: De Federal is sneller dan een sport straat band en verdiend de benaming semi slick dubbel en dwars.
Feit 8: Uit mijn bevindingen is niet gebleken of een Toyo beter of slechter is.
Feit 9: Met een ander type auto kan bovenstaande bijhoorlijk veranderen.
Feit 10: Wat veelover een paar banden.................

- RVV
hahaha Feit10... misschien sla je daarmee de spijker nog het meest op zijn kop. Want eigenlijk is zo'n test ook wel voorspelbaar.
De Toyo's zijn het best. Maar het duurst. De Federals zijn bijna net zo goed als de Toyo's, en ook beter dan de straatband. Maar alleen beter als je voor die 4 a 5 extra seconden gaat op een trackday, doe je dat niet pak dan de straatband die even wat goedkoper zijn dan de Federal. Dat laatste wil Hielke graag lezen en zo zijn bij het juiste eindresultaat

De Toyo's zijn het best. Maar het duurst. De Federals zijn bijna net zo goed als de Toyo's, en ook beter dan de straatband. Maar alleen beter als je voor die 4 a 5 extra seconden gaat op een trackday, doe je dat niet pak dan de straatband die even wat goedkoper zijn dan de Federal. Dat laatste wil Hielke graag lezen en zo zijn bij het juiste eindresultaat

- Hielke
Wat ik graag wil is dat m'n Punto op winterbanden een 2.05 kan rijden 8)
Voor de rest heb ik verwachtingen die ik hier best wel wil uitspreken. Iedereen kan dat doen maar daarmee ben je nog geen sier dichter bij de waarheid. Ik baseer m'n meningen daarom het liefst op een test.
Feit 11: je hebt ballen als kokosnoten als je als tester Reind's Federals nog durft uit te proberen.
Voor de rest heb ik verwachtingen die ik hier best wel wil uitspreken. Iedereen kan dat doen maar daarmee ben je nog geen sier dichter bij de waarheid. Ik baseer m'n meningen daarom het liefst op een test.
Feit 11: je hebt ballen als kokosnoten als je als tester Reind's Federals nog durft uit te proberen.
-
Kom maar op. Als voorbanden op een driftdag vermaak ik me er prima mee. Reind, wat kosten ze?Hielke schreef: Feit 11: je hebt ballen als kokosnoten als je als tester Reind's Federals nog durft uit te proberen.
- Knot
Tsja.. ik reed 12 nov ook met een hap uit een band linksachter op de velgrand, gewoon volle pijp gegaan, moet wel spannend blijven 8)
- Hielke
Tis gepiept Reind. Twee banden voor Steve en twee voor Knot