[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LrgchuIuiOg#![/youtube]
Golf 2 16v: 9A & ITBs
-
OnlinedaNpy
Re: Golf 2 16v - Dyno uitdraai p6
Ik kom voorbij op 1:49, 3:26 en op 6:13 (op de baan
) en op 8:18
-
OnlinedaNpy
Nog een filmpje gevonden, ik kom even voorbij op 1:07.
Op 4:00 komt de Golf 3 vol met de vlammen uit z'n uitlaat de bocht om
Op 4:00 komt de Golf 3 vol met de vlammen uit z'n uitlaat de bocht om
-
OnlinedaNpy
Eerste filmpje:
-
OnlinedaNpy
Re: Golf 2 16v - Diverse trackdays achter de rug
En deeltje 2, inclusief glijpartijtje, uitstapje in de zandbak en Golf 3 met vlammen 
- Petrolhead Tom
Gaat lekker met die Golf! Tof ding! Ik weet nog dat jullie in Mettet minder geluk hadden. Koppeling eruit was het destijds meen ik?
-
OnlinedaNpy
Ja klopt, zie pagina 1.
De nieuwe koppeling is wat meer geschikt en ik gebruik hem nu ook juist
Auto loopt inderdaad lekker alleen de bak is niet echt geschikt voor Zolder. Kom op sommige punten raar uit met schakelen. Verder wel lekker gereden, vooral toen het ging schemeren was een gaaf moment.
De nieuwe koppeling is wat meer geschikt en ik gebruik hem nu ook juist
Auto loopt inderdaad lekker alleen de bak is niet echt geschikt voor Zolder. Kom op sommige punten raar uit met schakelen. Verder wel lekker gereden, vooral toen het ging schemeren was een gaaf moment.
- Petje
Het was een leerzaam dagje 
-
OnlinedaNpy
Filmpje van Zolder, kom voorbij @ 2:42.
Wel lekker geluidje, dat hoor je in de auto niet
Wel lekker geluidje, dat hoor je in de auto niet
- TurboClouseau
Klinkt inderdaad erg goed!!
Vond die vlammende Golf 3 ook wel gaaf! Of die Nothelle Audi
Vond die vlammende Golf 3 ook wel gaaf! Of die Nothelle Audi
- Reind
Erg leuke auto en mooi opgebouwd. Toen ik net mijn rijbewijs had was de Golf 2 GTI tochwel een bommetje voor relatief weinig geld. Ook redelijk bulletproof. Veel maten hadden er een en we hebben er veel lol mee gehad.
Zelf ben ik toen voor het specialere spul gegaan in de vorm van renault turbo. Achteraf een domme keuze want die stond meer stil dan rijdend. Niet echt vervorderend voor de portomenee zegmaar. Daarna heb ik een Corrado G60 gehad. Ook een gave auto met mooie techniek. Maargoed die is ook ontploft.......
Geniet er maar lekker van en we komen je nog wel tegen op het circuit.
Zelf ben ik toen voor het specialere spul gegaan in de vorm van renault turbo. Achteraf een domme keuze want die stond meer stil dan rijdend. Niet echt vervorderend voor de portomenee zegmaar. Daarna heb ik een Corrado G60 gehad. Ook een gave auto met mooie techniek. Maargoed die is ook ontploft.......
Geniet er maar lekker van en we komen je nog wel tegen op het circuit.
-
OnlinedaNpy
Bedankt Reind & Rene 
Er hebben ondertussen al heel wat uurtjes in de auto gezeten en het is erg fijn om daar complimenten over te ontvangen! Ook op trackdays worden er regelmatig positieve opmerkingen gemaakt
Had nog een klein verslagje van vorig jaar gemaakt, alleen nog niet hier gepost, dus bij deze:
Vorig jaar veel plezier beleefd aan de Golf met een circuittraining in Lelystad en 4 trackdays op Assen & Zolder. De auto heeft zich perfect gehouden en wil alleen maar meer. De R888s waren een goede aankoop en heb m'n tijden ook flink kunnen verbeteren. Ondanks dat dit er de eerste keer op Zolder niet uit kwam, heb ik ze toch leren gebruiken en geven ze ook vertrouwen. Er valt voor mij echter nog heel wat te verbeteren om de auto nog sneller rond te kunnen laten gaan. Volgend jaar ga ik me richten op hogere bochtensnelheden en leren het onderstel af te stellen om er meer uit te kunnen halen.
Rond de Kerst ben ik bezig geweest met de achteras. Deze stond scheef onder de auto.
Twee andere assen aangeschaft waarvan er 1 minder toespoor had en de andere helemaal krom was.
Het idee was om gelijk voor + achteras, subframe etc te laten stralen coaten zodat het er weer fris uit zag en meteen te voorzien van Powerflex. Dit heb ik uiteindelijk uitgesteld omdat ik op dit moment aan het kijken ben voor een andere daily (die trailer + Golf mag trekken
)
Verder zijn er nog wat kleine zaken die aan de Golf worden aangepast en dan mag hij eind maart weer voor de APK. Ik heb in ieder geval enorm zin om er weer het circuit mee op te gaan!
Er hebben ondertussen al heel wat uurtjes in de auto gezeten en het is erg fijn om daar complimenten over te ontvangen! Ook op trackdays worden er regelmatig positieve opmerkingen gemaakt
Had nog een klein verslagje van vorig jaar gemaakt, alleen nog niet hier gepost, dus bij deze:
Vorig jaar veel plezier beleefd aan de Golf met een circuittraining in Lelystad en 4 trackdays op Assen & Zolder. De auto heeft zich perfect gehouden en wil alleen maar meer. De R888s waren een goede aankoop en heb m'n tijden ook flink kunnen verbeteren. Ondanks dat dit er de eerste keer op Zolder niet uit kwam, heb ik ze toch leren gebruiken en geven ze ook vertrouwen. Er valt voor mij echter nog heel wat te verbeteren om de auto nog sneller rond te kunnen laten gaan. Volgend jaar ga ik me richten op hogere bochtensnelheden en leren het onderstel af te stellen om er meer uit te kunnen halen.
Rond de Kerst ben ik bezig geweest met de achteras. Deze stond scheef onder de auto.
Twee andere assen aangeschaft waarvan er 1 minder toespoor had en de andere helemaal krom was.
Het idee was om gelijk voor + achteras, subframe etc te laten stralen coaten zodat het er weer fris uit zag en meteen te voorzien van Powerflex. Dit heb ik uiteindelijk uitgesteld omdat ik op dit moment aan het kijken ben voor een andere daily (die trailer + Golf mag trekken
Verder zijn er nog wat kleine zaken die aan de Golf worden aangepast en dan mag hij eind maart weer voor de APK. Ik heb in ieder geval enorm zin om er weer het circuit mee op te gaan!
-
OnlinedaNpy
Kleine update:

Powerflex uitgefreesd naar 25m voor de stabistang en powerflex bussen voor de montage van het oog.
Tevens de achteras recht gezet, nu links en rechts 2.5mm toespoor.
Ben nu bezig met alles weer terug te monteren op de as (stabi & remmerij)
Powerflex uitgefreesd naar 25m voor de stabistang en powerflex bussen voor de montage van het oog.
Tevens de achteras recht gezet, nu links en rechts 2.5mm toespoor.
Ben nu bezig met alles weer terug te monteren op de as (stabi & remmerij)
-
OnlinedaNpy
Vanmorgen de Golf van binnen goed schoon gemaakt. Daarna de remblokken vervangen, de Carbopads waren bijna af.

Vervolgens een proefrondje gereden, beslaan de ramen ineens. Ah, KVS denk ik, en kijk naar beneden. Jup, drup drup drup uit de kachel
Zsm naar huis gereden maar ondertussen stond er op de vloer al een mooi laagje.
Kachel is nu uitgebouwd, nu op zoek naar een nieuw radiateurtje en een ander kachelhuis.
Ook de de bodem van de auto maar weer schoongemaakt (stoelen eruit etc).
Vervolgens een proefrondje gereden, beslaan de ramen ineens. Ah, KVS denk ik, en kijk naar beneden. Jup, drup drup drup uit de kachel
Zsm naar huis gereden maar ondertussen stond er op de vloer al een mooi laagje.
Kachel is nu uitgebouwd, nu op zoek naar een nieuw radiateurtje en een ander kachelhuis.
Ook de de bodem van de auto maar weer schoongemaakt (stoelen eruit etc).
- Joopieboy
Mm dat is weer jammer dan, kom je er nog wel bij met de kooi en alles?
-
OnlinedaNpy
Ja hoor je moet alleen het dashboard wat liften om er goed bij te kunnen.
-
OnlinedaNpy
Getaxeerd en een nieuwe APK 
-
OnlinedaNpy
Afgelopen weekend samen met een collega een klein gaatje in de dorpel aangepakt.
Het plekje:

Wat er al snel zo uit zag:

Flink stuk eruit gehaald dus, het plekje zelf was niet zo heel groot en het meeste was nog hard, maar in de wielkast zelf zat ook een rotte plek en van binnen was het niet veel beter. Dat er dus uitgeslepen en zoveel mogelijk ontroest. Vervolgens begonnen met reconstrueren:
Achterkant:

Zijkant:

En in de bodyshoot:

Omdat de auto zo laag is zie er nauwelijks wat van. Sterker nog, ik ben eerder bang dat als ik het met groen ga overkwasten het kleurverschil juist meer gaat opvallen.
Dan kan ik beter de de hele dorpel zwart maken, dat ziet er ook wel stoer uit
Het plekje:
Wat er al snel zo uit zag:
Flink stuk eruit gehaald dus, het plekje zelf was niet zo heel groot en het meeste was nog hard, maar in de wielkast zelf zat ook een rotte plek en van binnen was het niet veel beter. Dat er dus uitgeslepen en zoveel mogelijk ontroest. Vervolgens begonnen met reconstrueren:
Achterkant:
Zijkant:
En in de bodyshoot:
Omdat de auto zo laag is zie er nauwelijks wat van. Sterker nog, ik ben eerder bang dat als ik het met groen ga overkwasten het kleurverschil juist meer gaat opvallen.
Dan kan ik beter de de hele dorpel zwart maken, dat ziet er ook wel stoer uit
- Tim N
Voor de dorpel stickers halen bij dealer voor een CL met zwarte wielbogen, klaar ben je.
-
OnlinedaNpy
Stickers? Liever niet 
Vooraan zit er ook al een plekje, ik pak het dan liever even goed aan en repareer dat ook. Het spuiten is ook zo gepiept
Vooraan zit er ook al een plekje, ik pak het dan liever even goed aan en repareer dat ook. Het spuiten is ook zo gepiept
- jos_br
daNpy schreef:Stickers? Liever niet
Hebbie um klaar staan voor 30 mei (Spa)?
Jos.
-
OnlinedaNpy
Nee nog niet, ik moet er nog wat geld tegenaan gooien om hem helemaal af te hebben (carterontluchting vernieuwen, nieuwe remblokken voorzijde enzo)
Maar een trekhaak onder de BMW gaat ff voor
Maar een trekhaak onder de BMW gaat ff voor
-
OnlinedaNpy
Vandaag begonnen met de koppakking te vervangen.
Eerst alle aanbouwdelen losgemaakt en het kleppendeksel eraf.

Vervolgens de kop eraf

In de cilinderwanden zit helaas een klein randje van het lange stilstaan. Verder niet heel erg.

De kop nagemeten en toen bleek dat hij krom was. Hij staat 'bol' om het zo maar te zeggen. Balen, maar niks aan te doen.
De kop wordt uiteraard gevlakt. Dus begonnen met de kleppen uit te bouwen. Alle kleppen hebben rare krassen op de klepsteel. Ook is er een klepsteel krom. Nog een keer balen. Nu wordt dus de complete kop gereviseerd.
De kop los:

Nog even schoongemaakt voor hij naar de motorenbouwer gestuurd wordt:

Deze week wordt hij weer in elkaar gebouwd. Dan nog wat kleinigheden als remblokken vervangen, voor de zekerheid nog een keer ontluchten en camber en uitspoor voor nog wat bijstellen als we tijd genoeg hebben
Eerst alle aanbouwdelen losgemaakt en het kleppendeksel eraf.
Vervolgens de kop eraf
In de cilinderwanden zit helaas een klein randje van het lange stilstaan. Verder niet heel erg.
De kop nagemeten en toen bleek dat hij krom was. Hij staat 'bol' om het zo maar te zeggen. Balen, maar niks aan te doen.
De kop wordt uiteraard gevlakt. Dus begonnen met de kleppen uit te bouwen. Alle kleppen hebben rare krassen op de klepsteel. Ook is er een klepsteel krom. Nog een keer balen. Nu wordt dus de complete kop gereviseerd.
De kop los:
Nog even schoongemaakt voor hij naar de motorenbouwer gestuurd wordt:
Deze week wordt hij weer in elkaar gebouwd. Dan nog wat kleinigheden als remblokken vervangen, voor de zekerheid nog een keer ontluchten en camber en uitspoor voor nog wat bijstellen als we tijd genoeg hebben
- Petrolhead Tom
Kun je er straks ook weer even tegenaan! 
-
OnlinedaNpy
Vandaag kwam de kop terug van de motorenbouwer.
Ik ben zelf niet meer in Duitsland maar 2 van mn vrienden hebben deze avond gespendeerd om de motor weer compleet te maken. Ondertussen loopt hij weer! :tu:
Wel is er een scheurtje gevonden in het uitlaatspruitstuk, dit gaan we (ze
) nog proberen te lassen.
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden (wel phonepics helaas):

Nieuwe pakking

Kegjes terugzetten

Ziet er weer nieuw uit

Ik ben zelf niet meer in Duitsland maar 2 van mn vrienden hebben deze avond gespendeerd om de motor weer compleet te maken. Ondertussen loopt hij weer! :tu:
Wel is er een scheurtje gevonden in het uitlaatspruitstuk, dit gaan we (ze
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden (wel phonepics helaas):
Nieuwe pakking
Kegjes terugzetten
Ziet er weer nieuw uit
-
OnlinedaNpy
Hij doet ut weer 
- kop gereviseerd
- nieuwe kleppen
- nieuwe klepgeleiders
- koppakkingset met alle pakkingen aan de kop
- nieuwe distriebutieriem
- nieuwe V snaar
- uitlaatspruitstuk gelast
- nieuwe remblokken
- nieuwe kvs, olie + filter
Kleine to-do lijst op de korte termijn:
- kvs sensoren wisselen/vervangen (1 is stuk)
- MAF sensor in de inlaat degelijk monteren
- tandwiel in de bak vervangen
- gasveren motorkap vervangen (1 is stuk)
- kop gereviseerd
- nieuwe kleppen
- nieuwe klepgeleiders
- koppakkingset met alle pakkingen aan de kop
- nieuwe distriebutieriem
- nieuwe V snaar
- uitlaatspruitstuk gelast
- nieuwe remblokken
- nieuwe kvs, olie + filter
Kleine to-do lijst op de korte termijn:
- kvs sensoren wisselen/vervangen (1 is stuk)
- MAF sensor in de inlaat degelijk monteren
- tandwiel in de bak vervangen
- gasveren motorkap vervangen (1 is stuk)