e30 S50 problemen.......
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Thermostaat is besteld...heb ik morgen..en dan gooi ik hem gelijk erin.
4-gasmeting is gedaan ook...maar heb ik niet bij de hand..dus kan hem niet tonen.
Het enigste wat ik me kan herinneren is dat hij zei dat hij veels te arm stond..en de CO erg laag was.
Maar idd.....het is blijven zoeken en doen.
4-gasmeting is gedaan ook...maar heb ik niet bij de hand..dus kan hem niet tonen.
Het enigste wat ik me kan herinneren is dat hij zei dat hij veels te arm stond..en de CO erg laag was.
Maar idd.....het is blijven zoeken en doen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e30 S50 problemen.......
probeer de waarde's toch eens te posten 
toen ik problemen had met mijn eigen auto en kat heb ik me heel erg in die waardes verdiept en je kan er vaak een hoop aan aflezen...

toen ik problemen had met mijn eigen auto en kat heb ik me heel erg in die waardes verdiept en je kan er vaak een hoop aan aflezen...
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Thermostaat vervangen..helaas....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e30 S50 problemen.......
maar die sensor dan...immers die geeft ook de signalen naar de computer, werkt die wel weer oke nu? dan heb je in elk geval ietspopeyeM3 schreef:Thermostaat vervangen..helaas....

-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Nee ook die doet het nog steeds niet goed....GTRene schreef:maar die sensor dan...immers die geeft ook de signalen naar de computer, werkt die wel weer oke nu? dan heb je in elk geval ietspopeyeM3 schreef:Thermostaat vervangen..helaas....
- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e30 S50 problemen.......
dan zou ik die zowieso wel goed makenpopeyeM3 schreef:Nee ook die doet het nog steeds niet goed....GTRene schreef:maar die sensor dan...immers die geeft ook de signalen naar de computer, werkt die wel weer oke nu? dan heb je in elk geval ietspopeyeM3 schreef:Thermostaat vervangen..helaas....

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e30 S50 problemen.......
ik dacht ook dat je die liet maken...daar kan het zitten qua aansturing ecu?
een thermostaat stuurt de ecu niet direct aan qua brandstof e.d.
een thermostaat stuurt de ecu niet direct aan qua brandstof e.d.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Nee..er zitten 2 sensoren...1 voor de dme en 1 voor de cockpit.
Beide heb ik ze vervangen, alleen diegene voor de cockpit schijnt alleen te werken als je een M20 sensor gebruikt...omdat er ook een cockpit inzit van een e30..
Die heb ik destijds gekocht en erin gedraait...maar blijkbaar werk het toch niet.
Komt er iig op neer dat de sensor voor de cockpit niks met de dme te maken heeft..die heeft zijn eigen sensor.
Het kan ook zo zijn omdat er een S14 cockpit inzit..je daar ook de bijpassende sensor voor moet hebben ofzo.
Beide heb ik ze vervangen, alleen diegene voor de cockpit schijnt alleen te werken als je een M20 sensor gebruikt...omdat er ook een cockpit inzit van een e30..
Die heb ik destijds gekocht en erin gedraait...maar blijkbaar werk het toch niet.
Komt er iig op neer dat de sensor voor de cockpit niks met de dme te maken heeft..die heeft zijn eigen sensor.
Het kan ook zo zijn omdat er een S14 cockpit inzit..je daar ook de bijpassende sensor voor moet hebben ofzo.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Het gaat er iig steeds meer op lijken dat de software die er nu inzit niet gaat werken met de aanpassingen die ik gedaan heb.
De software is bedoeld voor een standaard spruitstuk met carbon airbox etc.
Maar het spruitstuk is nu van EPS met een grotere diameter..en wellicht matched dat niet.
Dan is het misschien weer eens tijd om langs Rica te rijden om ze verder te laten prutsen en pielen.
De software is bedoeld voor een standaard spruitstuk met carbon airbox etc.
Maar het spruitstuk is nu van EPS met een grotere diameter..en wellicht matched dat niet.
Dan is het misschien weer eens tijd om langs Rica te rijden om ze verder te laten prutsen en pielen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e30 S50 problemen.......
je bedoelt een algehele voor de hele rpm lijn speciale tuning/update? dus opnieuw programmeren met de spullen die je er nu op hebt...dat zou een optie kunnen zijn bij een goede tuner, dan lezen ze tevens alles uit en eventueel kunnen ze dan waardes aanpassen
wat een weg ben je al gegaan...moet toch een keer lukken.

wat een weg ben je al gegaan...moet toch een keer lukken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e30 S50 problemen.......
probleem is alleen dat de meeste tuners alleen de vollast waarden afstellen op een rollebank.
Wat ze moeten doen is de hele map herschrijven met ook de part throttle waarden. Ik weet niet of Rica dit kan, maar Vlasblom heeft die van hem volgens mij bij Carly laten doen. Daar zou je ook nog naar toe kunnen, al zijn die wel erg aan de prijs.
Wat ze moeten doen is de hele map herschrijven met ook de part throttle waarden. Ik weet niet of Rica dit kan, maar Vlasblom heeft die van hem volgens mij bij Carly laten doen. Daar zou je ook nog naar toe kunnen, al zijn die wel erg aan de prijs.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e30 S50 problemen.......
als de DME sensor maar goed is dan kan dit het idd ook niet zijn...popeyeM3 schreef:Nee..er zitten 2 sensoren...1 voor de dme en 1 voor de cockpit.
Beide heb ik ze vervangen, alleen diegene voor de cockpit schijnt alleen te werken als je een M20 sensor gebruikt...omdat er ook een cockpit inzit van een e30..
Die heb ik destijds gekocht en erin gedraait...maar blijkbaar werk het toch niet.
Komt er iig op neer dat de sensor voor de cockpit niks met de dme te maken heeft..die heeft zijn eigen sensor.
Het kan ook zo zijn omdat er een S14 cockpit inzit..je daar ook de bijpassende sensor voor moet hebben ofzo.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: e30 S50 problemen.......
Ben je nog wat wijzer geworden Mario?
- Arjan S.
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: e30 S50 problemen.......
Ik kan je technisch niet helpen, maar volg dit draadje met veel intresse! Ik hoop vooral dat je het vol kan houden, het lijk me prachtig apparaat als ie het doet! Sterkte!
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Nee ben nog niks wijzer geworden..ik heb alles gedaan wat ik kan doen.
Als laatste wil ik hem wederom bij Rica tuning neerzetten om te kijken of ze softwarematig iets kunnen doen nu.
Ik vermoed dat het spruitstuk zit te etteren met de software.
Als laatste wil ik hem wederom bij Rica tuning neerzetten om te kijken of ze softwarematig iets kunnen doen nu.
Ik vermoed dat het spruitstuk zit te etteren met de software.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: e30 S50 problemen.......
Zijn er hier nog ontwikkelingen...?
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Nee ben geen steek verder...ben het zat eigenlijk.
Of ik gooi hem onder zijl..of hij gaat de verkoop in..of de fik erin.
evt als ik een keer de energie kan toveren..gooi ik de originele inlaatspruitstuk erop met software.
Of ik gooi hem onder zijl..of hij gaat de verkoop in..of de fik erin.
evt als ik een keer de energie kan toveren..gooi ik de originele inlaatspruitstuk erop met software.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: e30 S50 problemen.......
Waarom zet je de auto niet gewoon bij Bas Roos neer zodat hij zijn ding kan doen ? Naar mijn idee maak je het jezelf erg lastig door bijvoorbeeld geen originele bougies te monteren of kosten wat kost toch de chip te laten zitten. De onderdelen die op de vorige auto wel werkten lijken dat nu niet te doen, c'est ca. Dus waarom dan alles vervangen in plaats van even terug te gaan naar de basis. Alle internetgeleerden roepen ook maar wat op afstand terwijl je bijvoorbeeld op voorhand al van Bas wist dat de VANOS niet kapot was. Op die manier geef je onnodig veel geld uit. Als je nu alles (dus ook kleine dingen zoals bougies) vanuit de OEM status zou opbouwen lijkt mij het probleem redelijk eenvoudig te tackelen maar dan moet je wel een keer de auto aan een specialist toe vertrouwen en hem z'n gang laten gaan want zo kom je er toch ook niet uit. En de lol is er inmiddels toch wel vanaf. Just my 2 cents.
-
Online
- Berichten: 6764
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: e30 S50 problemen.......
Lijkt mij ook geen verkeerd idee om, als je hem toch onder zeil zet, dan maar bij een specialist neer te zetten zodat die er in de verloren uurtjes naar kan kijken 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e30 S50 problemen.......
+1Richardt. schreef:Lijkt mij ook geen verkeerd idee om, als je hem toch onder zeil zet, dan maar bij een specialist neer te zetten zodat die er in de verloren uurtjes naar kan kijken
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: e30 S50 problemen.......
Mario ik snap je frustraties, maar je krijgt er spijt van als je die e30 weg doet. Ik ben het er ook mee eens dat je de auto het beste een tijdje bij een specialist kan zetten die het op z´n gemak kan nakijken. Vooral als je de auto toch onder zeil zet.popeyeM3 schreef:Nee ben geen steek verder...ben het zat eigenlijk.
Of ik gooi hem onder zijl..of hij gaat de verkoop in..of de fik erin.
evt als ik een keer de energie kan toveren..gooi ik de originele inlaatspruitstuk erop met software.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Er zitten gewoon originele bougies in, maar dat terzijde..
Ik wil uiteraard de auto wel bij Bas zetten, maar een maatje van me heeft mijn andere auto naar de stront gereden met zijn 2 linker klauwen, dus een reserve auto heb ik nu niet.
Wat ik overigens nog steeds wil doen is de originele inlaat erop gooien etc..kijken wat de auto dan doet.
Ik wil uiteraard de auto wel bij Bas zetten, maar een maatje van me heeft mijn andere auto naar de stront gereden met zijn 2 linker klauwen, dus een reserve auto heb ik nu niet.
Wat ik overigens nog steeds wil doen is de originele inlaat erop gooien etc..kijken wat de auto dan doet.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: e30 S50 problemen.......
Ik kan je ook niet helpen, maar je vindt zo een auto voor 500,- EU waar je even mee vooruit kan hoor..
En er zal inderdaad toch wel iémand zijn die kan vinden wat het probleem is?
En er zal inderdaad toch wel iémand zijn die kan vinden wat het probleem is?
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 23:29
Re: e30 S50 problemen.......
aha jij zit ook met mijn probleem zie ik. Ik word er ook ...
van .
Mijne is een 94er 3.0 S50 motor met 140.000km
Smorgens als ik die start en ik vertrek hoor ik allereerst al een backfire. En dan schokt en stottert hij vooruit. Er valt NIETS mee aan te vangen en met de Supersprint raceuitlaat en Xpipe met demper hoor je dit verdomd goed dat er iets scheelt. Het probleem is dat ik niet weet wat.
De auto bokt tot 3000 toeren als die koud staat. (ik ga ook niet hoger want ja hij staat koud ... ) Maar het is echt een last. En zeker een daily car die je altijd moet gebruiken. Ja mensen sommigen rijden daar altijd mee naar het werk
. Maar eens die een beetje op temperatuur staat en ik wat hoger in toeren kan trekken is het probleem eigenlijk weg. En als die echt warm is 100 graden en ik sleur hem tot de rode zonen. Dan wilt dat bakje gewoon GAAN GAAN GAAN . Gezond is de motor. Daar ben ik zeker van .
Ik heb ondertussen een andere ECU gestoken. (geen resultaat)
andere lambasondes (geen resultaat)
Andere boegies (geen resultaat)
andere luchtmassameter (geen resultaat)
andere gasklepsensor (geen resultaat)
Kleppen afgesteld (geen resultaat)
En nog wel wat schat ik ....
De bobijnen misschien ?
Iedereen die mij ook kan helpen stel ik van harte op prijs . Mijne is wel een ORGINELE E36 M3 3.0 dus geen overgezette motor en geen carbon airbox . Dus popeye zijn probleem is hetzelfde als mij... Altans denk ik toch

Mijne is een 94er 3.0 S50 motor met 140.000km
Smorgens als ik die start en ik vertrek hoor ik allereerst al een backfire. En dan schokt en stottert hij vooruit. Er valt NIETS mee aan te vangen en met de Supersprint raceuitlaat en Xpipe met demper hoor je dit verdomd goed dat er iets scheelt. Het probleem is dat ik niet weet wat.
De auto bokt tot 3000 toeren als die koud staat. (ik ga ook niet hoger want ja hij staat koud ... ) Maar het is echt een last. En zeker een daily car die je altijd moet gebruiken. Ja mensen sommigen rijden daar altijd mee naar het werk

Ik heb ondertussen een andere ECU gestoken. (geen resultaat)
andere lambasondes (geen resultaat)
Andere boegies (geen resultaat)
andere luchtmassameter (geen resultaat)
andere gasklepsensor (geen resultaat)
Kleppen afgesteld (geen resultaat)
En nog wel wat schat ik ....
De bobijnen misschien ?

Iedereen die mij ook kan helpen stel ik van harte op prijs . Mijne is wel een ORGINELE E36 M3 3.0 dus geen overgezette motor en geen carbon airbox . Dus popeye zijn probleem is hetzelfde als mij... Altans denk ik toch

-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Zou goed kunnen steven, alleen mijn lijstje met vervangen/gereviseerde delen is even wat langer.
Dus bij jou zou het b.v. een vanosprobleem kunnen zijn, defecte nokkenas sensor, krukassensor..noem maar op.
Ik heb even afstand genomen van de auto..om frisse energie te verzamelen.
Dus van de week ga ik nog wat dingen nakijken..zoals de motorstekker bedrading b.v....als daar een draadje niet goed zit...kan je lang ergens anders gaan zoeken.
Dus bij jou zou het b.v. een vanosprobleem kunnen zijn, defecte nokkenas sensor, krukassensor..noem maar op.
Ik heb even afstand genomen van de auto..om frisse energie te verzamelen.
Dus van de week ga ik nog wat dingen nakijken..zoals de motorstekker bedrading b.v....als daar een draadje niet goed zit...kan je lang ergens anders gaan zoeken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten