335i en 135i tuning & 35is e.d.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Tuning BMW 335i

Bericht door Leen » 04 apr 2010, 15:50

mark , ok ,het is wel off topic maar , ik praat over 2009 jahresauto's uit duitsland die max 15k gelopen hebben , niet over die afgeragde 2007 handbakken uit holland .


nu over naar 335i tuning 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tuning BMW 335i

Bericht door GTRene » 04 apr 2010, 16:02

bmw geeft die 35is ook meer power in de Z4, 340pk nu met dat M pakket.

http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 84125.html

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Tuning BMW 335i

Bericht door Sperdy » 04 apr 2010, 16:03

Leen schreef:just bought one ferdi 8)

originele nieuw prijs full option E90M3 : 126K -/- 52 K ,moet voor een e92 ook wel lukken denk ik zo.
O ja? Schrijft een 1 jaar oude M3V8 met 15k op de teller 50% af????? Fuck... Goede gedaan Leen!

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Tuning BMW 335i

Bericht door Ravin ///M » 04 apr 2010, 16:05

En dat terwijl de 35i tegenwoordig een enkele turbo heeft, Rene!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tuning BMW 335i

Bericht door GTRene » 04 apr 2010, 16:16

Ravin ///M schreef:En dat terwijl de 35i tegenwoordig een enkele turbo heeft, Rene!
ja, das waar ook...bovendien incl garantie van BMW :mrgreen:
zouden ze datzelfde ook op bv de 335i en andere 35i aan bieden?

edit: schijnbaar wel...
35is software upgrade for 35i

--------------------------------------------------------------------------------

From an inside source....35is software is already out to the dealers and they can upgrade any 35i with it to make it just like the 35is...that includes DCT upgrade. But there are still tweeks to be resolved so I was told to wait until they fix all the issues before doing the upgrade.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tuning BMW 335i

Bericht door GTRene » 04 apr 2010, 16:25

schijnbaar wel wat minder vermogen...320 ofzo?

http://www.bimmerpost.com/?p=5575

335is

Afbeelding

Afbeelding

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door MarkE92 » 05 apr 2010, 17:38

335is is nieuw voor de USA en gebruikt de twin turbo en niet de nieuwe single ?????.... snapt iemand het nog...... :nah:

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1428
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Op zoek naar de volgende

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Oof » 05 apr 2010, 17:45

MarkE92 schreef:335is is nieuw voor de USA en gebruikt de twin turbo en niet de nieuwe single ?????.... snapt iemand het nog...... :nah:
Ik niet...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Joop » 05 apr 2010, 22:13

De 335is (blok N54) is in de basis niets anders dan het oude blok opgewaardeerd van 306 tot 320PK en heeft nog de dubbele turbo (1 per 3 cilinders)....

De nieuwe 335i (blok N55) heeft de 'oude' 306PK maar een enkele 'twinscroll'-turbo...

Zo moeilijk is het allemaal niet toch...

...waar het uiteindelijk om draait, is dat de 335is niet zo spectaculair sneller is geworden dan aanvankelijk gedacht...

...wat wel minder is, is dat de nieuwe 335i een groter turbogat heeft gekregen door de nieuwe configuratie... Dat vind ik persoonlijk wel spijtig. Ik had liever gezien dat ze het zeer kleine hikje van de 335i helemaal hadden opgelost en meer hadden laten aansluiten bij de R6-laufkultur. Nu maken ze hem weer groter... :'(

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Sperdy » 06 apr 2010, 09:20

Hoe weet je dat Joop, dat de nieuwe .35i motor een groter turbogat heeft?

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Robin » 06 apr 2010, 09:51

Sommigen halen 2 dingen doorelkaar, Joop snapt 't. Je hebt de N54 biturbo uit de 135/335i/is en de nieuw N55 Twinscrollsingleturbo met in de basis 't zelfde aantal pk's(306) in de nieuwe F10 535i.
En van horen schrijven 'geen turbogat meer' tov de van 'n minimaal turbogat voorzien MK1 N54 135/335i motor...Dat de US 335is een groter turbogat heeft zal wel op te maken zijn uit journalistenverslagen denk ik?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Sjoerd » 06 apr 2010, 10:04

Ik las in de eerste testen met de N55 motor dat er meer koppel bij een lager toerental beschikbaar is dan bij de N54 motor. Dat zou dus impliceren dat het turbogat kleiner is geworden!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Sperdy » 06 apr 2010, 12:14

Sjoerd schreef:Ik las in de eerste testen met de N55 motor dat er meer koppel bij een lager toerental beschikbaar is dan bij de N54 motor. Dat zou dus impliceren dat het turbogat kleiner is geworden!
Dat hoeft helemaal niet Sjoerd. Turbogat is een snelheidvertraging tgv. de toegepaste techniek, los van koppel bij welk rpm. dan ook. Maar de twinturbo N54 van BMW deed dat nu juist zo goed, denk door de 2 kleine turbo die ieder 3 cil. van drukvulling moeten voorzien. Mijn ACS1 rijdt echt aggressief aan het gas.

Begrijp dus niet waarom BMW teruggegaan is naar 1 grotere turbo. Denk toch dat dat technisch eenvoudiger is en minder hiteproblemen. Dus dan maar een beetje turbogat, maar je kan met lagere drukvulling werken omdat de turbo groter is. Maar ik ben niet technisch, misschien lul ik maar wat uit mijn nek. Nou is dat natuurlijk geen nieuws ... :beer:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door GTRene » 06 apr 2010, 12:45

die ene turbo is nu toch een variabele? dus dat moet goed werken, Porsche gebruikt dat ook geloof ik :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door GTRene » 06 apr 2010, 12:52

N55B30

twin-scrol turbo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
So with double-VANOS, Valvetronic and port fuel injection we have the foundation technology for the N52B30 engine familiar to NA BMW owners as the x28i models.

But let’s take that basic suite of engine technology, enhance the performance and miniaturization of the Valvetronic components and add direct injection and forced induction like the N54B30 and you have a recipe for real success.

Direct injection works well in an engine that allows significant variations in valve timing and forced induction. Since it must deliver fuel directly into the combustion chamber, it subsequently utilizes higher fuel pressures than port injection to overcome the pressure of the compressed air charge in the cylinder. It is a key enabler in the new round of emissions compliance and fuel economy requirements that would otherwise inhibit engine performance.

One more piece of technology merits a brief discussion and that is the Twin Scroll turbocharger used in place of the twin turbochargers used on the N54B30. By using a single turbocharger, that maintains exhaust pulse separation ahead of the turbine, an exhaust pulse reaches the turbine every 120 degrees of crank rotation rather than every 240 degrees of rotation for the dual turbocharger setup on the N54B30.

Coupled with Valvetronic and VANOS, direct injection and the twin scroll turbocharger, BMW provides the same performance across a wider RPM range for less fuel consumption in the N55B30 than the preceding N54B30. Quite an accomplishment.
het hele verhaal hier

http://www.bmwblog.com/2010/02/24/analy ... 30-engine/

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Joop » 06 apr 2010, 18:53

FerdiACS1 schreef:Hoe weet je dat Joop, dat de nieuwe .35i motor een groter turbogat heeft?
Dit haal ik puur uit eerste rij-impressies. Heb zelf nog niet met de nieuwe 335i gereden; dus kan daar verder niet over oordelen. Als dat zo zou zijn, is dat wel een spijtige ontwikkeling; het zou allemaal juist net verfijnder mogen IMO. Want met de 'oude' 335i waren ze al een eind op de juiste weg.

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door MarkE92 » 03 mei 2010, 01:30

Ben zeer benieuwd hoe het nieuwe M3 blok er uit gaat zien..... Twin turbo + twin Scroll = 470 pk ( Nieuwe RS5 heeft er tenslotte nu 450 dus zaler vast iets boven liggen :roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door GTRene » 26 jul 2010, 13:01

iemand deze uitlaten wel eens gezien?

klinken goed zo te horen, daarbij lijken ze simpel qua opzet en niet te luid...

bovendien zo'n 11kg lichter en een paar extra pk's

nice.

http://www.vividracing.com/catalog/berk ... 60891.html

Afbeelding

dat scheelt nogal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

staan meer filmpjes op de site (klinkt beschaafd doch sporty), hier wat drive-by's

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8lgZkWGS ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
Thijs van Wijk
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:09
Locatie: Zaltbommel

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Thijs van Wijk » 26 jul 2010, 13:03

Geen kat meer, dus logisch dat het heel wat beter klinkt. Wel gedoe met de apk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door GTRene » 26 jul 2010, 13:14

Thijs van Wijk schreef:Geen kat meer, dus logisch dat het heel wat beter klinkt. Wel gedoe met de apk.
volgens mij zit de kat er nog wel tussen...tis toch alleen het achter deel? of zie ik wt over het hoofd :D

Gebruikersavatar
Thijs van Wijk
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:09
Locatie: Zaltbommel

Re: 335i en 135i tuning & 35is e.d.

Bericht door Thijs van Wijk » 26 jul 2010, 13:19

My bad. Net wakker. :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], krentenbol, mauritsklein, MParallel, Zed240 en 8 gasten