Peugeot 106 GTi & Update: 924 te koop!
-
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
ik had dit met me standaard remmerij en orginele schijven en blokken ook op zolder.. Rem je niet stiekum nog terwijl je al instuurt ?
heb nu me achterdempers vervangen en eens kijken wat het dan doet.. van de week nog hier geprobeerd op straat met 120 noodstop maar dan merk ik het niet.. lijkt dus geen klauw die zijn werk niet goed doet. Ik heb wel volledige ABS verwijderd.
heb nu me achterdempers vervangen en eens kijken wat het dan doet.. van de week nog hier geprobeerd op straat met 120 noodstop maar dan merk ik het niet.. lijkt dus geen klauw die zijn werk niet goed doet. Ik heb wel volledige ABS verwijderd.
-
- Auto: M3P, 130i
AChterzijde lager leggen helpt ook voor de stabiliteit. Grensbereik wordt wel wat minder.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Dan creëer je wel extra onderstuur.
- Frank Wolswijk
Ron heeft gelijk. Achter standaard remmerij houden, achter niet de boel upgraden bij een 106 of 205. Achter moet ongeveer 15% meeremmen, meeste moet van voor komen. Als je achter zoals bij jou betere blokken achter gaat plaatsen, dan ga je die verhouding wijzigen. En zal het kontje sneller omkomen. Aan de voorkant heeft het wel zin.
- Robertdj
Net terug van Stigter's bandenservice in Vianen. De Porker is daar glansrijk door de apk gekomen. Zag wat foto's hangen van Elmar z'n Viper en M3, wordt blijkbaar gesponserd door die toko. 
Voor het eerst dat ik bij deze garage geweest ben, wat mij betreft een aanrader in deze regio. Lekker open sfeertje, de werkplaats is geen verboden terrein, wat mij zelf veel vertrouwen geeft.
In goed gezelschap

Voor het eerst dat ik bij deze garage geweest ben, wat mij betreft een aanrader in deze regio. Lekker open sfeertje, de werkplaats is geen verboden terrein, wat mij zelf veel vertrouwen geeft.

In goed gezelschap
- Robertdj
Goed, au au. Vandaag met mijn neus op de feiten gedrukt,een ongelukje gehad met de 106, was onderweg naar Belgie, reed op een afrit, overstuur, tegensturen, teveel tegensturen en tegen de vangrail. Recht ertegenaan, niet hard, geen airbags uit. Maar wel flinke schade, heb even geen foto's nu. Hangt erom of hij economisch total loss is, sowieso geen trackdays dus voorlopig.
Noob fout, blijkt wel dat ik onervaren ben en boven m'n kunnen reed, boos op mezelf dat ik het zo verknalt heb, heb m'n lesje wel geleerd. Gelukkig geen letsel, kon gelijk uitstappen. Nu de Porker pakken en alsnog naar Pukkelpop, 4 dagen zuipen en feesten, daarna zien we weer verder. Hopelijk is de Pug nog te redden, niet alleen financieel gezien, maar ook emotioneel gezien, ben nogal gehecht aan het wagentje. Doet ook pijn om 'm zo te zien
Noob fout, blijkt wel dat ik onervaren ben en boven m'n kunnen reed, boos op mezelf dat ik het zo verknalt heb, heb m'n lesje wel geleerd. Gelukkig geen letsel, kon gelijk uitstappen. Nu de Porker pakken en alsnog naar Pukkelpop, 4 dagen zuipen en feesten, daarna zien we weer verder. Hopelijk is de Pug nog te redden, niet alleen financieel gezien, maar ook emotioneel gezien, ben nogal gehecht aan het wagentje. Doet ook pijn om 'm zo te zien

- Snipe
Ai.
Wel zonde, want het is (was?) een leuk ding.
Wel zonde, want het is (was?) een leuk ding.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Succes met herstellen! (Ik ga er gemakshalve gewoon van uit dat dat ook gebeurt) Het is wat met kleine eigenwijze Franze boodschappenhokken en schades de laatste tijd... 

-
Gewoon nieuw neusje er op knuppen, hoef nie veel te kosten!
Ff contact opnemen met patrick Strijker op't rallye.nl forum. Die heeft alles wol legguh!
Ff contact opnemen met patrick Strijker op't rallye.nl forum. Die heeft alles wol legguh!

- Petrolhead Tom
Klote zeg! Succes met de afhandeling.
- stefan740
Oei balen man. Keep us posted!
-
- Auto: M3P, 130i
Zonde. Persoonlijk vond ik de 106 een van de 'makkelijkste' auto's om op en over de grens te rijden. Natuurlijk ben ik ook wel eens achterstevoren komen te staan; Brunchen I (natte omstandigheden, kale bandenRobertdj schreef:Goed, au au. Vandaag met mijn neus op de feiten gedrukt,een ongelukje gehad met de 106, was onderweg naar Belgie, reed op een afrit, overstuur, tegensturen, teveel tegensturen en tegen de vangrail. Recht ertegenaan, niet hard, geen airbags uit. Maar wel flinke schade, heb even geen foto's nu. Hangt erom of hij economisch total loss is, sowieso geen trackdays dus voorlopig.

Plannen om de auto te herstellen?
- Robertdj
Het liefst wil ik 'm laten herstellen, ben echt gek op deze auto. Ik ben recht op de vangrail geklapt, de vangail zat net boven de bumper, die is dan ook bijna heel. De voorkant van de kap was 20-30cm naar achter geschoven. Dus ook het frame waar de kap in valt en waar alle shit aan vast zit.
- Youp
Dat is gelukkig een schroefdeel. Scheelt alweer.Robertdj schreef:Het liefst wil ik 'm laten herstellen, ben echt gek op deze auto. Ik ben recht op de vangrail geklapt, de vangail zat net boven de bumper, die is dan ook bijna heel. De voorkant van de kap was 20-30cm naar achter geschoven. Dus ook het frame waar de kap in valt en waar alle shit aan vast zit.

- Robertdj
Hoop het.
Schade lijkt hierop, alles boven de bumper is naar achter geschoven. Maar bij mij is het recht van voren, de zijpanelen hebben amper schade. De motorkap is bij mij iets minder gekreukeld. De radiator en de kap hebben de volle lading gehad.

Schade lijkt hierop, alles boven de bumper is naar achter geschoven. Maar bij mij is het recht van voren, de zijpanelen hebben amper schade. De motorkap is bij mij iets minder gekreukeld. De radiator en de kap hebben de volle lading gehad.
-
WTF dat is zuur !! damm..
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Erg balen van het ongeluk woensdag... Gelukkig zonder letsel uit kunnen stappen en alsnog een geweldig weekend gehad!
Ik hoop dat je 'm snel weer rijdend hebt!!
Ik hoop dat je 'm snel weer rijdend hebt!!

-
Hoi Robert,
ik had je Peugeot al een paar dagen niet zien staan.
Nu snap ik waarom.
Dat is echt balen zeg!
Ik heb hele goede connecties met een auto schade herstel bedrijf in Montfoort.
Misschien kan ik iets voor je betekenen.
Let me know.
Groeten,
Jan-Jaap uit Nieuwegein
ik had je Peugeot al een paar dagen niet zien staan.
Nu snap ik waarom.
Dat is echt balen zeg!
Ik heb hele goede connecties met een auto schade herstel bedrijf in Montfoort.
Misschien kan ik iets voor je betekenen.
Let me know.
Groeten,
Jan-Jaap uit Nieuwegein

- Robertdj
Hoi Jan-Jaap,
Bedankt voor het aanbod
De auto gaat nu waarschijnlijk eerst naar m'n pa z'n werk in Montfoort. Daarna gaat een schade hersteller van het Rallye forum ernaar kijken om te zien of het chassis nog recht en dus te redden is. Zo ja, is hij waarschijnlijk degene zijn die 'm gaat maken. Het is nog even afwachten wat de uitkomst is, de klap was loodrecht en niet super hard. Dus hopelijk heb ik geluk. Jammer dat het vlak voor de Peugeot circuitdag en df@cpz gebeurt is. Gelukkig heb ik nog even tot Mettet om de Pug te laten fixen/een andere 106 te kopen.
Achja, het belangrijkste blijft dat ik en m'n passagier geen letsel hebben, er zijn ergere dingen om te raken dan een vangrail. Het is even een reality check, ik weet wat ik moet doen als het mis gaat, maarja, kennen en kunnen zijn 2 verschillende dingen. Er zijn zat jongeren die een soortgelijke les niet hebben kunnen navertellen, dat weet ik maar al te goed.
Oja, dit is niet bedoeld als
huilie fucking huilie
verhaal
Bedankt voor het aanbod

Achja, het belangrijkste blijft dat ik en m'n passagier geen letsel hebben, er zijn ergere dingen om te raken dan een vangrail. Het is even een reality check, ik weet wat ik moet doen als het mis gaat, maarja, kennen en kunnen zijn 2 verschillende dingen. Er zijn zat jongeren die een soortgelijke les niet hebben kunnen navertellen, dat weet ik maar al te goed.
Oja, dit is niet bedoeld als

-
Beste Robert,
okido!
Succes met het herstellen.
Komt vast goed!
Groeten,
Jan-Jaap
okido!
Succes met het herstellen.
Komt vast goed!
Groeten,
Jan-Jaap
- Robertdj
Okey, vanmorgen met Richard Brevet de auto opgehaald in Montfoort. Daar snel een paar telefoonfoto's gemaakt. Volgens Richard valt de schade mee. Nu dus achter deze onderdelen aan gaan. Kleur maakt in eerst instantie niet zoveel uit, eerst de auto weer op de weg krijgen, daarna zie ik wel wat ik tegen kom.
Blijft pijnlijk om 'm zo te zien
Blijft pijnlijk om 'm zo te zien

- RJay
Hoe staat het met je radiator/fans? staan die nog in ori. positie voor je motor of zijn die ook verschoven/bogen?
Als die nog goed staan valt het idd wel mee denk ik....
Toch, 's een redelijke schuiver geweest Robert :o
Als die nog goed staan valt het idd wel mee denk ik....
Toch, 's een redelijke schuiver geweest Robert :o
- Robertdj
Die zijn kapot. Zelfde geldt voor de voorbalk waar de kap in valt.
-
je mag mijn motorkap wel overnemen.. neem ik wel een poly
goed excuus 
Maar als je hem nu toch ombouwt naar racer... dan zijn die zij schermen toch nog wel OK.. ff beetje bij buigen en spuiten met een bussie en klaaar

Maar als je hem nu toch ombouwt naar racer... dan zijn die zij schermen toch nog wel OK.. ff beetje bij buigen en spuiten met een bussie en klaaar
- GTRene
ow...das toch nog redelijk er op geknalt zeg...klote.
ik hoorde het vandaag van je maar inderdaad behoorlijk gekreukt wat delen.
sterkte, en hopen dat het nog redelijk gefixt kan worden
ik hoorde het vandaag van je maar inderdaad behoorlijk gekreukt wat delen.
sterkte, en hopen dat het nog redelijk gefixt kan worden