Even kort mijn bevindingen. Heenreis op zaterdagmiddag was in de regen. Waar het standaardonderstel met roadhog banden het nog wel aardig deed, durfde ik nu met de ast set niet harder dan 100 op de stukken waar veel water op de autobahn lag, echt opletten geblazen! Zaterdagmiddag/avond 4 ronden gedaan op nat, was echt wennen, gripgrens ligt verder maar je komt er 4x zo dik doorheen ineens. Met name het opvangen uit een drift was lastig, de auto kan nu zijn kracht niet meer kwijt in het onderstel dus schiet de neus een kant op als je er niet netjes genoeg mee omspringt.
Zaterdagavond lekker aan het bier gegaan, tukken, ontbijtje en vervolgens warmrijden in de omgeving. Als je de B258 uitrijdt naar het oosten heb je ook een mooi bochtig stuk liggen waar je je prima kunt vermaken als opwarmertje. Drukte viel me reuze mee, alleen was het een half natte, half droge baan, vind ik zelf erg lastig rijden, zeker nu de auto zo stug is. Heb 6 rondjes gedaan waarbij het asfalt steeds meer volledig droge stukken kreeg. Nu kwam het voordeel van de AST set toch echt in zicht, messcherp insturen, superdirect reageren, het voelt gewoon onwijs goed! Op nat is de auto veel te stug, zelfde geldt voor de openbare weg, maar de laatste paar rondjes zat ik er zelfs over te denken om de dempers voor een paar klikjes harder te zetten, gaat de goede kant op dus
6e rondje van de zondag echter een vreemd geluidje achter.... leek wel een steentje tussen de remschijf. Had nog een half ronde te gaan dus dacht dat lazert er wel uit. Beetje vervelend dat het steeds erger werdt.... dus toch maar rustig aan gedaan. Eraf, tank was toch leeg, en naar ED, stap uit, kijk naar de linker achtervelg en zie een partij metaalslijpsel liggen... KUT.... kijk naar de blokken, die waren helemaal weg!!! Zaten er net nieuw onder. De textar blokken voor deden het prima als test (voordat er ht10 op zou komen) en hadden nog 6mm ofzo. Auto volgegooid en aan de kant gezet. Even lopen denken of de remvoering er niet afgeschoten kon zijn door de hitte, maar dat zou dan bij alle 4 de blokken achter gebeurd zijn, zou wel errug toevallig zijn.
Volgende probleem... waar ga je op zondag remblokken scoren. Geen garage open, bietsen bij anderen is ook zo schraal.... maar uiteindelijk door een ingeving van Sjef de oplossing gevonden. Beste man (garagist/beunhaas) met veel kennis van BMW wilde na de lunch wel even de achterblokken vervangen. Zonder mijn auto al gezien te hebben wist hij me te vertellen dat textar onlangs onwijze zooi was gaan gebruiken als remblokmateriaal. Dat zou perfect werken voor de gemiddelde citroen rijder, echter bij opwarmen was het zo weg. Aannemelijk verhaal dus. Rond 4 uur de BMW erheen gesukkeld zonder te remmen, hij m op de brug gezet, meteen even voelen aan de achterwielen om te constateren of er sper onder zat, onderstel bekijken... een echte liefhebber dus

Hij reed zelf ook een E36 sedan dus wist er alles van. Remblokken links helemaal weg en rechts net niet, vandaar dat de sensor niets gecommuniceerd had op het dashbord. Oude blokken moest ik maar claimen volgens hem want dit is gewoon erg slecht, 6 rondjes sportief rijden en helemaal versleten zijn. Zitten nu remsa nogwat onder dus ik kon verder, en belangrijkste natuurlijk, ik kon de auto dezelfde dag nog meenemen naar huis. Was nog een schappelijke prijs ook, maar ik had er zo het dubbele voor over gehad, als ik maar verder kon!
Even de baansluiting afwachten van iemand die wel erg lang olie had lopen strooien en toen het laatste uurtje nog de 6 rondjes opgemaakt. Wat was het glad zeg, regen, oliespoor erbij, maar ik heb er wel veel van geleerd en hoe link ik het eerst vond, hoe meer controle ik nu kreeg met driften. Uiteindelijk ging het net zo als het met standaard onderstel ging maar dan wat strakker zonder over te hellen. Kwam als een van de laatsten van de baan af met een big smile. Hoop dat mensen langs te kant ook nog even genoten hebben van de schuivers 8)
Nu alleen nog wat foto's vinden want die laatste paar ronden hebben er een aantal mensen toch flink lopen knippen had ik het idee als ik keer op keer dwars voorbij kwam.