Tuurlijk heeft die turbo meer koppel maar de 130i heeft toch ook al 315nm (weet niet meer bij hoeveel toeren) en is zeker niet traag. En de turbo moet ook eerst ff opspoelenk33z schreef:koppel van de turbo mis je inderdaad in de 130i, maar volgens mij is de BMW juist lichter? Gewicht van BMW is 1350kg en van de Golf 1400kg? Of vergelijk in dan de verkeerde waardes?
VW Golf R20T
- Arthur
- Berichten: 43964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf R20T
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Haha.. 420pkleonard schreef:Net even geteld.
R20 DSG 46120
Executive plus en dynaudio 2855
5deurs 890
Metallic 550
19’’ 990
Racekuipstoel 4190
Dynamic drive???? 1190
Pdc met camera 965
ca 57500
dan nog een pakketje van JD met 420 pk's a 12000
Heb je voor 70k een bommetje!!
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: VW Golf R20T
Hans GP schreef:[
Haha.. 420pkdas leuk 8) wat zit er allemaal bij voor die 12000,- ?
Behoorlijk wat om op dat vermogen te komen
De JD PP400 bevat de volgende onderdelen om tot een indrukwekkende 400pk en 460nm te komen:
Complete turboset incl. dual ballbearing turbo (incl leidingen/pakkingen)
Senna-products handgemaakt RVS uitlaatspruitstuk
Aangepaste grotere downpipe met racekatalysator (goed voor meer dan 500pk)
Benzine Catchtank
Upgrade Bosch benzine pomp 044
Groter benzine filter
KMD hoge druk pomp
Aangepaste intercooler buizen
Aangepaste air intake incl groot K&N filter.
Aangepaste Bougies
Powercontroller
Chiptuning op maat op onze rollenbank incl uitdraai
De complete set komt op € 9950,- incl btw.
Montage voor deze complete set op een S3/TTS komt op € 2900,- incl btw.
Montage voor deze complete set op een Leon/Golf komt op € 1950,- incl btw.
http://www.jdengineering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: VW Golf R20T
70.000 euro voor een Golf. Je hebt wel heel veel fun dan, maar 70k voor een Golf.

-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: VW Golf R20T
ja anders word het 120k voor een M3/ RS4/5/ C63. Of bijv 75k voor een 135i maar die is niet zo speciaal als de anderen.Robin Hartog schreef:70.000 euro voor een Golf. Je hebt wel heel veel fun dan, maar 70k voor een Golf.![]()
Ik denk dat ik voor 70k een auto heb die (bijna)dezelfde kicks bied als een M3/RS4.
Een coupé wil ik niet en ook niet zoiets als een porsche/nissan e.d. Dus de keuze is,voor mij, beperkt
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: VW Golf R20T
Wel gaaf, Leonard. Qua snelheid ga je de RS4 voorbij. 8)
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: VW Golf R20T
Zou het ?? Ik denk dat de RS4 boven de 150 sneller is. maar zoals gezegd, binnenkort maar eens rijden. Wat denk jij, is dat wat voor me??Tristan schreef:Wel gaaf, Leonard. Qua snelheid ga je de RS4 voorbij. 8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Golf R20T
Gefeliciteerd Hans !!! Super auto. Remmen flink beter dan de GTI (geperf. achter)
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: VW Golf R20T
Wil je een eerlijk antwoord? Ja het is zeker gaaf maar (klinkt misschien raar) wel een stap terug na een 5-serie en een RS4. Maar als je bereid bent om het 'premium' rijden op een lager niveau te zetten voor meer extreme power is dit een goede keuze. Jeroen kennende zal hij er echt wel een goed rijdbare auto van maken. Maar ik zou het voor jou een verrassende keuze vinden.leonard schreef:Zou het ?? Ik denk dat de RS4 boven de 150 sneller is. maar zoals gezegd, binnenkort maar eens rijden. Wat denk jij, is dat wat voor me??Tristan schreef:Wel gaaf, Leonard. Qua snelheid ga je de RS4 voorbij. 8)
[offtopic]
Jammer van de 24H. Ging zo goed....
[ontopic]
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: VW Golf R20T
Dat is zeker waar.leonard schreef:ja anders word het 120k voor een M3/ RS4/5/ C63. Of bijv 75k voor een 135i maar die is niet zo speciaal als de anderen.Robin Hartog schreef:70.000 euro voor een Golf. Je hebt wel heel veel fun dan, maar 70k voor een Golf.![]()
Ik denk dat ik voor 70k een auto heb die (bijna)dezelfde kicks bied als een M3/RS4.
Een coupé wil ik niet en ook niet zoiets als een porsche/nissan e.d. Dus de keuze is,voor mij, beperkt
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
leonard schreef:ja anders word het 120k voor een M3/ RS4/5/ C63. Of bijv 75k voor een 135i maar die is niet zo speciaal als de anderen.Robin Hartog schreef:70.000 euro voor een Golf. Je hebt wel heel veel fun dan, maar 70k voor een Golf.![]()
Ik denk dat ik voor 70k een auto heb die (bijna)dezelfde kicks bied als een M3/RS4.
Een coupé wil ik niet en ook niet zoiets als een porsche/nissan e.d. Dus de keuze is,voor mij, beperkt
Ja als je het zo bekijkt heb je wel ergens gelijk. Aan de andere kant je koopt een 2 jaar oude M3 met nog geen 20000 km op klok dan ben je ook 70000 euro kwijt. (of minder).
edit: voorbeeldje iets duurder: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lgoqu3rkwzeq" onclick="window.open(this.href);return false;
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: VW Golf R20T
Tristan schreef:[
Maar als je bereid bent om het 'premium' rijden op een lager niveau te zetten voor meer extreme power is dit een goede keuze. Jeroen kennende zal hij er echt wel een goed rijdbare auto van maken. Maar ik zou het voor jou een verrassende keuze vinden.![]()
[offtopic]
Jammer van de 24H. Ging zo goed....![]()
[ontopic]
Ja tristan wat is prmium hé?? Toen ik van de 535d in de RS4 stapte vond ik die auto al wat minder. met name het windgeruis. Ik denk dat een Golf6 minstens zo goed in elkaar steekt als mijn RS4 op het gebied van bouwkwaliteit. Ik hoop wel dat het audiogedeelte van topkwaliteit en het onderstel lekker stevig zonder knalhard te worden. Als die zaken voor elkaar zijn is voor mij de keuze op dit moment wel duidelijk.
@rico
Ja dt is ook een optie maar ik vind die golf gewoon mooi. En ik vind het wel leuk om eens wat anders te hebben.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
leonard schreef:[
Ja tristan wat is prmium hé?? Toen ik van de 535d in de RS4 stapte vond ik die auto al wat minder. met name het windgeruis. Ik denk dat een Golf6 minstens zo goed in elkaar steekt als mijn RS4 op het gebied van bouwkwaliteit. Ik hoop wel dat het audiogedeelte van topkwaliteit en het onderstel lekker stevig zonder knalhard te worden. Als die zaken voor elkaar zijn is voor mij de keuze op dit moment wel duidelijk.
@rico
Ja dt is ook een optie maar ik vind die golf gewoon mooi. En ik vind het wel leuk om eens wat anders te hebben.
+1
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: VW Golf R20T
Ik denk dat de Golf sneller is. De Audi S3 is op nagenoeg ieder vlak een fractie sneller dan de Focus RS. Ik verwacht dat de Golf zeker niet voor de S3 onderdoet.Hans GP schreef:Ik ben benieuwd wanneer de eerst test is tegen de Ford RS
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Leonard, niks tegen in te brengen, ik begrijp de keuze ik vind de Golf namelijk ook erg mooi. En ook weer eens wat anders.
-
k33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: VW Golf R20T
Rico aan de VAG?
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: VW Golf R20T
Deep Bleu is toch wel de kleur voor zo'n R20T 8)
Kan me heel goed voorstellen dat als mensen opzoek zijn naar een mooie snelle auto voor deze Golf gaan.
Gefeliciteerd iedereen die er een aan gaan schaffen
D-F gaat VW
Kan me heel goed voorstellen dat als mensen opzoek zijn naar een mooie snelle auto voor deze Golf gaan.
Gefeliciteerd iedereen die er een aan gaan schaffen
D-F gaat VW
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Rising Blue is de kleur op deze R, alleen voor de R

Motor is ook een stuk sterker geworden!
http://www.vagfans.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=205" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
is toch een ander blok.. nu weet ik het niet meer.. we zien wel
TSI of the Golf R
The EA113 series direct-injection petrol engine is used in the new Golf R; its turbocharger makes it very flexible and variable right up into the highest performance ranges. The 1,984 cm3 TSI’s specific power is a respectable 100.3 kW/136.6 HP per litre displacement, and its response is just as impressive. The engine’s power can be spontaneously summoned in the blink of an eye throughout its speed range. The engine also impressively underscores its potential acoustically. Visually too: Its two chrome tailpipes can be seen at the centre of the bumper under the diffuser integrated there – an “R trait” that the previous model also displayed.
The four-cylinder engine develops its tremendous propulsive power via a turbocharger (up to 1.2 bar boost pressure) with intercooling. The engine, with a weight of just 152 kilograms (335 lbs.), is controlled by a fully electronic engine management system with E-Gas. The cylinders of the four-cylinder engine have been equipped with reinforcing bolts, unlike less powerful TSI versions. Also designed to be stronger are the connecting rods, so that they can reliably transfer the engine’s high torque to the crankshaft. Last but not least the cylinder block was also reinforced to handle the aggressive engine forces.
Motor is ook een stuk sterker geworden!
http://www.vagfans.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=205" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
TSI of the Golf R
The EA113 series direct-injection petrol engine is used in the new Golf R; its turbocharger makes it very flexible and variable right up into the highest performance ranges. The 1,984 cm3 TSI’s specific power is a respectable 100.3 kW/136.6 HP per litre displacement, and its response is just as impressive. The engine’s power can be spontaneously summoned in the blink of an eye throughout its speed range. The engine also impressively underscores its potential acoustically. Visually too: Its two chrome tailpipes can be seen at the centre of the bumper under the diffuser integrated there – an “R trait” that the previous model also displayed.
The four-cylinder engine develops its tremendous propulsive power via a turbocharger (up to 1.2 bar boost pressure) with intercooling. The engine, with a weight of just 152 kilograms (335 lbs.), is controlled by a fully electronic engine management system with E-Gas. The cylinders of the four-cylinder engine have been equipped with reinforcing bolts, unlike less powerful TSI versions. Also designed to be stronger are the connecting rods, so that they can reliably transfer the engine’s high torque to the crankshaft. Last but not least the cylinder block was also reinforced to handle the aggressive engine forces.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: VW Golf R20T
De R20T weegt inderdaad 1400kg (zeker de automaat en 4x4). Een lichtgewicht is het niet. Maar dat is wel wat lichter dan 'de oude' R32. Een lager gewicht is altijd gunstig. Niet eens zozeer voor acceleratie met dit soort NM's, maar is wel te merken in 'handling'. Met 350 njoetonmeters merk je een poppetje meer/minder niet zo snel. Hopelijk is het geile geluidje - wat de R32 kenmerkt - niet weggevallen. Maar op de een of andere manier denk ik dat dat wel goed zit. Mooie bak Hans! By far de leukste Golf op dit moment! Heb je er al in gereden?k33z schreef:koppel van de turbo mis je inderdaad in de 130i, maar volgens mij is de BMW juist lichter? Gewicht van BMW is 1350kg en van de Golf 1400kg? Of vergelijk in dan de verkeerde waardes?
Edit: O ja: 1.2 bar turbodruk. Da's al behoorlijk wat (een .35i zit op standaard 0.8 bar). Denk dat er niet zo veel tuningspotientieel meer in zit met een chippie. Tenzij je natuurlijk de heel turbo-zooi aanpast zoals JD Engeneering voorstelt. Maar dan ben je wel vet gek omdat te doen natuurlijk.
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: VW Golf R20T
Ferdinand schreef:[ Tenzij je natuurlijk de heel turbo-zooi aanpast zoals JD Engeneering voorstelt. Maar dan ben je wel vet gek omdat te doen natuurlijk.
waarom???
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: VW Golf R20T
Te veel om op te noemen. Bijvoorbeeld:leonard schreef:Ferdinand schreef:[ Tenzij je natuurlijk de heel turbo-zooi aanpast zoals JD Engeneering voorstelt. Maar dan ben je wel vet gek omdat te doen natuurlijk.
waarom???
1. Extreem storingsgevoelig. Dat geef ik je op een briefje, bij een eenmalige ombouw in een auto. Los vd kwaliteit van JD. Maar je blijft terugkomen.
2. Tweede hands niets meer waard. Euro 5,- op e-Bay misschien.
3. Wil je 420pk voor 70K? Dan koop je natuurlijk iets van een M3/RS4 of wat dan ook en laat je je 2 literblokje niet opfokken met tal van kunstgrepen. Nee zeg.
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: VW Golf R20T
Ferdinand schreef:Te veel om op te noemen. Bijvoorbeeld:leonard schreef:Ferdinand schreef:[ Tenzij je natuurlijk de heel turbo-zooi aanpast zoals JD Engeneering voorstelt. Maar dan ben je wel vet gek omdat te doen natuurlijk.
waarom???
1. Extreem storingsgevoelig. Dat geef ik je op een briefje, bij een eenmalige ombouw in een auto. Los vd kwaliteit van JD. Maar je blijft terugkomen.
2. Tweede hands niets meer waard. Euro 5,- op e-Bay misschien.
3. Wil je 420pk voor 70K? Dan koop je natuurlijk iets van een M3/RS4 of wat dan ook en laat je je 2 literblokje niet opfokken met tal van kunstgrepen. Nee zeg.
Dan verschillen wij dus van mening.
-
Wouter81
- Berichten: 9540
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf R20T
1. Denk dat dat wel meevalt, JD is niet bepaald een prutser. En je rijdt nooit altijd voluit, heb je zelf ook grotendeels in de hand. Als je niet te lomp bent zal het heus wel heelblijven.Ferdinand schreef:Te veel om op te noemen. Bijvoorbeeld:leonard schreef:Ferdinand schreef:[ Tenzij je natuurlijk de heel turbo-zooi aanpast zoals JD Engeneering voorstelt. Maar dan ben je wel vet gek omdat te doen natuurlijk.
waarom???
1. Extreem storingsgevoelig. Dat geef ik je op een briefje, bij een eenmalige ombouw in een auto. Los vd kwaliteit van JD. Maar je blijft terugkomen.
2. Tweede hands niets meer waard. Euro 5,- op e-Bay misschien.
3. Wil je 420pk voor 70K? Dan koop je natuurlijk iets van een M3/RS4 of wat dan ook en laat je je 2 literblokje niet opfokken met tal van kunstgrepen. Nee zeg.
2. Denk dat Leonard dat ook wel weet. Maar ja, koop een M3, die is na een jaar ook 25K minder waard. Ik zie het verschil dus niet echt tussen normale afschrijving of zo'n investering snel afschrijven. Kost beide geld.
3. Natuurlijk een M3 of RS4... vind het juist wel stoer om zoiets te doen wat Leonard van plan is. Weer eens wat anders .Wolf in schaapskleren idee.
Ben benieuwd, vind het wel een ultrageil ding die Golf R. 8)
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
leonard schreef:Zou het ?? Ik denk dat de RS4 boven de 150 sneller is. maar zoals gezegd, binnenkort maar eens rijden. Wat denk jij, is dat wat voor me??Tristan schreef:Wel gaaf, Leonard. Qua snelheid ga je de RS4 voorbij. 8)
Anders mag je gerust even een stukje in de mijne hoor...is wel de voorloper maar qua power vergelijkbaar met de R20T met JD PP.
Als je het zelfde truukje doet als ik ben je voor onder de 30k klaar en blaas je bijna alles weg.
Maar ik kan me wel voorstellen dat van een RS4 B7 naar een R32 IV wel even iets te veel van het goede is,al is dat echt alleen maar aan je eigen perceptie te wijten want gaan doet ie zeker....
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
1. Extreem storingsgevoelig. Dat geef ik je op een briefje, bij een eenmalige ombouw in een auto. Los vd kwaliteit van JD. Maar je blijft terugkomen.Ferdinand schreef:Te veel om op te noemen. Bijvoorbeeld:leonard schreef:Ferdinand schreef:[ Tenzij je natuurlijk de heel turbo-zooi aanpast zoals JD Engeneering voorstelt. Maar dan ben je wel vet gek omdat te doen natuurlijk.
waarom???
1. Extreem storingsgevoelig. Dat geef ik je op een briefje, bij een eenmalige ombouw in een auto. Los vd kwaliteit van JD. Maar je blijft terugkomen.
2. Tweede hands niets meer waard. Euro 5,- op e-Bay misschien.
3. Wil je 420pk voor 70K? Dan koop je natuurlijk iets van een M3/RS4 of wat dan ook en laat je je 2 literblokje niet opfokken met tal van kunstgrepen. Nee zeg.
-Is helemaal niet aan de orde,JD wagens staan bekend om hun betrouwbaarheid het zijn meestal de eigenaars die steeds meer willen.
2. Tweede hands niets meer waard. Euro 5,- op e-Bay misschien.
- is net als elke niche auto,je moet er iemand voor vinden.
3. Wil je 420pk voor 70K? Dan koop je natuurlijk iets van een M3/RS4 of wat dan ook en laat je je 2 literblokje niet opfokken met tal van kunstgrepen. Nee zeg
Totaal niet relevant,zolang je het maar met beleid doet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Thomasss en 16 gasten
