Is ook wel een beetje mijn schuld omdat ik gezegd heb dat ik hem pas over een half tot een heel jaar weer terug wil hebben, maar volgende week wil ik toch voorzichtig gaan aandringen op wat meer voorrang
Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD roestauratie *28-03: fase 2 gaat van start !
Hah ik zou maar wat graag willen dat ik een update kon doen, heb het oude linker voorscherm woensdag nog verkocht aan de eigenaar van mijn vorige Calibra (wordt momenteel eveneens opgeknapt, bleek nog vele male rotter te zijn als ik dacht
) en ben toen weer even gaan kijken maar de spuiter komt om in het werk en heeft nog altijd geen begin kunnen maken met de werkzaamheden
Is ook wel een beetje mijn schuld omdat ik gezegd heb dat ik hem pas over een half tot een heel jaar weer terug wil hebben, maar volgende week wil ik toch voorzichtig gaan aandringen op wat meer voorrang
Misschien gelijk even wat leuke foto's schieten.
- Niels9
Volg je project al een tijdje, en ik kan niks anders hebben dan diep respect voor het werk wat je in deze auto steekt! Echt top! 
- InjectTheVenom
Nieuwe OEM sideskirtkappen en kriksteunkapjes zijn vandaag gearriveerd, weer een klein stapje dichterbij 
- InjectTheVenom
2 maanden later heb ik vanmiddag eindelijk een ruwe calculatie gekregen
€5000.....*slik*....
....
Is dat aan het einde van de werkzaamheden betaald dan is alle roest hersteld, zijn alle nieuwe plaatwerkdelen gemonteerd en gespoten en staat er een kwa buitenkant splinternieuwe Calibra op wielen (inclusief sponningen, exclusief motorruimte). Ok ik moet hem zelf nog terug opbouwen maar dat mag de pret niet drukken.
Daarna moet er aan de onderkant nog genoeg gedaan worden maar dat zien we later wel. Volgende week woensdag even om de tafel gaan zitten om definitieve afspraken te maken waarna het ernaar uit ziet dat we definitief van start kunnen
€5000.....*slik*....
Is dat aan het einde van de werkzaamheden betaald dan is alle roest hersteld, zijn alle nieuwe plaatwerkdelen gemonteerd en gespoten en staat er een kwa buitenkant splinternieuwe Calibra op wielen (inclusief sponningen, exclusief motorruimte). Ok ik moet hem zelf nog terug opbouwen maar dat mag de pret niet drukken.
Daarna moet er aan de onderkant nog genoeg gedaan worden maar dat zien we later wel. Volgende week woensdag even om de tafel gaan zitten om definitieve afspraken te maken waarna het ernaar uit ziet dat we definitief van start kunnen
-
Ruud
Re: Calibra AWD roestauratie *17-06: fase 2 gaat van start !
Pfjieuw, dan moet de liefde voor de 4x4 wel heel diep zitten!!
- GTRene
dat hakt er aardig in, maar als je dan weer
kunt en er weer een tijd tegen aan kan, is dat ook veel waard, daarbij een ander betaald het bij wat nieuwere auto's al aan afschrijving en of nog veul meer, jij krijgt er wat voor terug en zij krijgen wat minder 
- InjectTheVenom
Plus dat hij tegenwoordig nog altijd heel goed mee kan komenGTRene schreef:dat hakt er aardig in, maar als je dan weerkunt en er weer een tijd tegen aan kan, is dat ook veel waard, daarbij een ander betaald het bij wat nieuwere auto's al aan afschrijving en of nog veul meer, jij krijgt er wat voor terug en zij krijgen wat minder
Straks als de beendikke downpipe die gister aan gekomen is er onder zit in combinatie met een leuke samengestelde auspuff even de zwarte 740iL opsporen die het heel leuk vond dat ik bij kon blijven
- InjectTheVenom
Voor de fun nog even de berg gedemonteerde onderdelen inclusief dikkere downpipe, nieuwe delen en links onder het zwarte doek de winterwielen.

Zoals ze dan vlak voor een reclameblok in een documentaire zeggen.. "End of part 1"

Zoals ze dan vlak voor een reclameblok in een documentaire zeggen.. "End of part 1"
-
OnlineSvB
De liefde voor deze Calibra moet wel HEEL diep liggen
Wat een geld voor restauratie, ik kan het zelf niet zo begrijpen.
Zelf zou ik liever geld in een auto proppen die z'n waarde behoudt.
Ik zie dat nog niet zo 1,2,3 gebeuren bij de Calibra.
Maar ja, wie betaald bepaald
Wat een geld voor restauratie, ik kan het zelf niet zo begrijpen.
Zelf zou ik liever geld in een auto proppen die z'n waarde behoudt.
Ik zie dat nog niet zo 1,2,3 gebeuren bij de Calibra.
Maar ja, wie betaald bepaald
- InjectTheVenom
Zelfs met een auto die zijn waarde beter behoudt loop je in een vergelijkbare situatie het risico dat je het geld er nooit meer uit krijgt dusja het is maar waar je portemetnix en belangstelling liggen
Als ik €30.000 had wist ik het wel maarja zover is het nog niet.
- Luc B
Ga je overigens nog wat speciaals doen qua motor , of alles zo origineel mogelijk ?
- Vdub
als dat stukje buis op de foto beendik is heb je wel erg dunne beentjes.
- Michel P
Geld oppotten voor een Viper welke je zo'n beetje als ideaal hebt lijkt me verstandiger.
Michel
Michel
- Joopieboy
Mja ik snap wel dat sommigen dat zeggen, maar een in nieuwstaat verkerende originele Calibra kan ik ook zeker wel waarderen. Die zie je ook niet meer rijden over een tiental jaar, omdat alles gewoon afgeragd en gesloopt is... Wat zeer zonde is. Zeker aangezien ik wel een zwak heb voor een Cali...
- InjectTheVenom
Dat lijkt mij ook Michel geloof me... moet alleen eerst werk maken van een wat groter oppotje, tot dat er is moet er ook fun mogelijk zijn. Na vorig jaar is er geen enkel tegengif meer mogelijk wat betreft dat ideaal zoveel is zekerMichel P schreef:Geld oppotten voor een Viper welke je zo'n beetje als ideaal hebt lijkt me verstandiger.
Michel
- MartijnGizmo
En los daarvan: al je spaargeld in een aftandse BMW stoppen om daarmee heel hard rondjes te rijden zonder tegenstanders wordt op dit forum ook volop aangemoedigd... 
- InjectTheVenom
Precies, er moet toch iemand tegen de gevestigde orde aan schoppen door te laten zien dat er ook nog een wereld/leven is buiten BMW :piraatje:
Bovendien heb ik tot nu toe het project helemaal zelf beheerd en dat geeft ook een enorme kick, helemaal als het voltooide project straks eindelijk weer voor de deur staat (1.5 year and counting, moet je ook maar vol kunnen houden).
Bovendien heb ik tot nu toe het project helemaal zelf beheerd en dat geeft ook een enorme kick, helemaal als het voltooide project straks eindelijk weer voor de deur staat (1.5 year and counting, moet je ook maar vol kunnen houden).
- Niels v D
Eens, hoewel een Calibra natuurlijk gewoon een schijthuis is
is het opbouwen van je eigen auto dubbel zoveel waard als iets kopen.. Helaas ben je meestal ook het dubbele kwijt 
- InjectTheVenom
Andere mensen zeggen dat eerste weer over een MG of BMW of of (het houdt nergens op).... laten we het gewoon eens zijn dat smaken nu eenmaal verschillen 
- InjectTheVenom
Daar komtie dan...
Vanmiddag wil ik uit het werk naar de bushalte lopen en denk zal ik nou wel of niet even langs de auto gaan... toch maar goed dat ik het gedaan heb want de delen die ik eerder deze week klaar zag staan waren nu geschuurd en waar nodig geplamuurd dus er komt schot in de zaak.
Merkwaardig genoeg komen nu (fingers crossed) alsnóg de goede wielkuiphelften deze kant op, dit keer via de plaatwerker zelf! Het is even afwachten of het niet een herhaling gaat worden maar zo nee dan gaat er volgende week flink doorgewerkt worden :shakeit:
Hieronder alvast de vanmiddag gemaakte foto's:
Waar bij mijn vorige Calibra hier een flink stuk ingelast moest worden bleek het bij deze nog goed te zijn:

... en aan de andere kant bleek er toch rottigheid te zitten

Wat oppervlakteroest die weg gewerkt moest worden

Voorschermen klaar voor de verfspuit

Voorbumper zo goed als klaar voor de primer

Sleepoogkapje

Motorkap

Vanmiddag wil ik uit het werk naar de bushalte lopen en denk zal ik nou wel of niet even langs de auto gaan... toch maar goed dat ik het gedaan heb want de delen die ik eerder deze week klaar zag staan waren nu geschuurd en waar nodig geplamuurd dus er komt schot in de zaak.
Merkwaardig genoeg komen nu (fingers crossed) alsnóg de goede wielkuiphelften deze kant op, dit keer via de plaatwerker zelf! Het is even afwachten of het niet een herhaling gaat worden maar zo nee dan gaat er volgende week flink doorgewerkt worden :shakeit:
Hieronder alvast de vanmiddag gemaakte foto's:
Waar bij mijn vorige Calibra hier een flink stuk ingelast moest worden bleek het bij deze nog goed te zijn:
... en aan de andere kant bleek er toch rottigheid te zitten
Wat oppervlakteroest die weg gewerkt moest worden
Voorschermen klaar voor de verfspuit
Voorbumper zo goed als klaar voor de primer
Sleepoogkapje
Motorkap
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD roestauratie *19-08: fase 2 is onderweg !*
Ging vandaag weer even buurten en de binnenkant van de motorkap plus beide voorschermen bleken inmiddels gespoten te zijn :shakeit: Geen foto's kunnen maken maar de verse lak zag er erg goed uit!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Wanneer zou je er weer in moeten kunnen/willen rijden?
- InjectTheVenom
Ik verwacht over 1 of 2 maanden te kunnen rijden als alle werkzaamheden voorspoedig verlopen... willen rijden is een ander verhaal want dan moet de auto nog altijd aan de tand gevoeld worden waar hij de 0,2 bar constante boost gelaten heeft
1 troost is dat vrijwel de gehele zomer verregend is dus het moeten missen van rijplezier valt nog wel mee.
1 troost is dat vrijwel de gehele zomer verregend is dus het moeten missen van rijplezier valt nog wel mee.
- InjectTheVenom
Heb vandaag weer een paar nieuwe goodies binnen gekregen, te weten: slotloze deurgrepen (achterdeuren Vectra A), slotpin en windhaak van de motorkap. Die laatste 2 wil ik laten verchromen om een beetje meer bling onder de kap te hebben.
- InjectTheVenom
Even voor het leuke tussendoor, ik zag net dat er iemand met zijn Calibra turbo naar VMAX geweest is met het onderstaande als resultaat (Evo360).