De M3 voelt niet alleen een stuk zwaarder, maar is het ook. Het vermogen van de RS is een stuk "eenvoudiger toegankelijk" dan dat van de M3. Het is nog steeds een snelle auto, maar zet iets minder intimiderende stappen dan een M3 op stoom. De RS heeft meer het karakter van een agiele gooi-en-smijt-auto dan de M3, die in deze context meer de koninklijke autobahnrakete is. De RS doet me een beetje denken aan een Impreza GT Turbo.Tim N schreef:Gaaf ding, hoe vindt je hem vergeleken met de M3?
Ik heb de auto proefgereden met redelijk versleten banden en dat verergert het torquesteer behoorlijk. Het is een hele levendige auto in het stuur, maar dat is voor mij ook een deel van de fun-factor. Verder loopt het ding als op rails en dat diff op de voortrein is toch wel erg lekker.GTRene schreef:de testers destijds waren er ook erg enthousiast over, al kan ik me nog wel iets van torquesteer oid herinneren, dus opletten over riggels oid?
Had inderdaad wat huiswerk gedaan en zit allemaal stevig en degelijk in elkaar *op hout klopt*. Zoals elke auto heeft een Focus RS z'n aandachtspunten en gebreken, maar bij deze was alles dik voor elkaar.Petrolhead Tom schreef:Super gaaf! En ook aardig bullit proof techniek wat ik zo lees op Pistonheads.
Nee, ik ben niet in de omgeving van Nijmegen geweest. Ik heb er overigens al jaren geen in het wild gezien. De nieuwe RS'en lijken wat dikker gezaaid te zijn.......Stefan van Elst schreef:Gefeliciteerd met je aankoop.
Wat een prachtbak!!
Ik zag er vorige week nog één rijden in (de omgeving van?) Nijmegen!
Was jij dat niet toevallig?
Bodemloze putVlokmans schreef:De laatste paar dagen is er wat werk verzet aan de M3. Zowel cosmetisch als mechanisch viel er nog wel wat te doen, maar vooruit....nieuwe radiateur, waterpomp, koelslang hier en daar, multiriem, schijven, blokken en een hele lading aan verdroogde rubbertjes, palletjes en dopjes.
Klein voorproefje:
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten