Dank voor alle positieve reacties, leuk om te lezen! Ik ben zelf ook laaiend enthousiast over het bakkie, ook al heb ik er nog maar een paar km in gereden. Het heeft nog iets oldskools, met een beetje een cultstatus ondertussen.
Tim N schreef:Gaaf ding, hoe vindt je hem vergeleken met de M3?
De M3 voelt niet alleen een stuk zwaarder, maar is het ook. Het vermogen van de RS is een stuk "eenvoudiger toegankelijk" dan dat van de M3. Het is nog steeds een snelle auto, maar zet iets minder intimiderende stappen dan een M3 op stoom. De RS heeft meer het karakter van een agiele gooi-en-smijt-auto dan de M3, die in deze context meer de koninklijke autobahnrakete is. De RS doet me een beetje denken aan een Impreza GT Turbo.
GTRene schreef:de testers destijds waren er ook erg enthousiast over, al kan ik me nog wel iets van torquesteer oid herinneren, dus opletten over riggels oid?

Ik heb de auto proefgereden met redelijk versleten banden en dat verergert het torquesteer behoorlijk. Het is een hele levendige auto in het stuur, maar dat is voor mij ook een deel van de fun-factor. Verder loopt het ding als op rails en dat diff op de voortrein is toch wel erg lekker.
Petrolhead Tom schreef:Super gaaf! En ook aardig bullit proof techniek wat ik zo lees op Pistonheads.
Had inderdaad wat huiswerk gedaan en zit allemaal stevig en degelijk in elkaar *op hout klopt*. Zoals elke auto heeft een Focus RS z'n aandachtspunten en gebreken, maar bij deze was alles dik voor elkaar.
Stefan van Elst schreef:Gefeliciteerd met je aankoop.
Wat een prachtbak!!
Ik zag er vorige week nog één rijden in (de omgeving van?) Nijmegen!
Was jij dat niet toevallig?
Nee, ik ben niet in de omgeving van Nijmegen geweest. Ik heb er overigens al jaren geen in het wild gezien. De nieuwe RS'en lijken wat dikker gezaaid te zijn.......