Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
- Peric
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Leuke vid.
Een Head to Head tussen een getunede GT-R en een getunede 997 GT.
De Skyline heeft 600 PK op 1630 Kg.
De 997 heeft 630 PK op 1540.
Tóch is de Skyline sneller op het circuit én in de dragrace...
(En de skyline kost $99,155 en de Porsche een whopping $260,000)
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Cobb ... 191751.htm[/streetfire]
Een Head to Head tussen een getunede GT-R en een getunede 997 GT.
De Skyline heeft 600 PK op 1630 Kg.
De 997 heeft 630 PK op 1540.
Tóch is de Skyline sneller op het circuit én in de dragrace...
(En de skyline kost $99,155 en de Porsche een whopping $260,000)
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Cobb ... 191751.htm[/streetfire]
-
- Auto: Fun Damn Mentally
GVD
voor de GTR. En nu krijgen we gezeik van de Porsche boys dat de tyres onder de 997Turbo niet goed waren. :banaan:
Mooi figuur die Zweed, mooi accent: "Its an undurstirred dawg"(997turbo) daarna dik scheef LOL

Mooi figuur die Zweed, mooi accent: "Its an undurstirred dawg"(997turbo) daarna dik scheef LOL

- Bert ///M3
Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.
-
Bert ///M3 schreef:Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.
Huh wat waar?

Ik keek naar die meid die de boel opstarte

- Peric
Die daarna als een volwaardige cheerleader nog een heel uur stond na te huppelen. Ze was zoooo blij...
-
Ik was 't vaak wel met Swamp eens betr de cheaterij van NIssan, maar kan iemand mij dit verhaal uitleggen en conclusie geven?
Kortom de Ring GTR had +550 krukas pk's en een top notch driver eigenlijk?
Dat begreep ik in 't begin al.
Erg lang verhaal:
http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost3510825" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom de Ring GTR had +550 krukas pk's en een top notch driver eigenlijk?

Dat begreep ik in 't begin al.
Erg lang verhaal:
http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost3510825" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat niet alleen Robin. Hij heeft ook de beelden van de ZR1 en de ACR ernaast gelegd en vergeleken bij bv. Dötinger Höhe. Daar zijn ze even snel. Gezien het gewicht, 4wd en de drivetrain klopt hier iets gewoon niet. De wagens zijn exact even snel. Hij zal er wel een berekening of theorie op los gelaten hebben en concludeerd dan dat die Skyline ongeveer 580pk gehad heeft moeten hebben.
- Macboy
Zo werkt het niet helemaal natuurlijk, maar in de basis een leuk "experiment".
-
De bak van een GT2 is handbediend, de GT-R computergestuurd (en mega snel) daar verliest een GT2 veel tijd mee in zo'n drag race. Zag je ook mooi terug komen in de EVO test (op hun standaard test circuit), waar je de dips ziet bij het opschakelen van de GT2; werd daar vergeleken met een Ferrari met computergestuurde versnellingsbak: zelfde effekt als in de vergelijking met de GT-R: doortrekken ipv even inhouden.Bert ///M3 schreef:Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.
Persoonlijk vind ik dat juist top aan de GT2: rvs pookknop in je hand ipv "PS2" paddle's

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
En wat te denken van de tijden van Time Attack afgelopen 12 oktober op Assen:

Tijd nr. 1 telt niet mee omdat ie op volledige slicks reed en 't was niet Tim Coronel die de standaard Nissan bestuurde.

Tijd nr. 1 telt niet mee omdat ie op volledige slicks reed en 't was niet Tim Coronel die de standaard Nissan bestuurde.

- Bert ///M3
Aernoudt, dat kan wel wezen maar je ziet hem er zo voorbij rijdenAernoudt schreef:De bak van een GT2 is handbediend, de GT-R computergestuurd (en mega snel) daar verliest een GT2 veel tijd mee in zo'n drag race. Zag je ook mooi terug komen in de EVO test (op hun standaard test circuit), waar je de dips ziet bij het opschakelen van de GT2; werd daar vergeleken met een Ferrari met computergestuurde versnellingsbak: zelfde effekt als in de vergelijking met de GT-R: doortrekken ipv even inhouden.Bert ///M3 schreef:Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.
Persoonlijk vind ik dat juist top aan de GT2: rvs pookknop in je hand ipv "PS2" paddle's

Zelfde kan je wel mooi zien idd als je naar 1 van die PBox files kijkt van Andre's ex 130i met drenth bak. Daar zitten ook geen dips in idd. Maar het is niet zo dat je aan het einde van het rechte stuk de concurrentie zo ineens voorbij sjeest

- Stéphane
Die Porsche GTR was een stuk langzamerOpa schreef:En wat te denken van de tijden van Time Attack afgelopen 12 oktober op Assen:

- Francisco
wat op assen....doorgestoken kaart!
- Erik
- Auto: BMW ///M
Jeroen Dik 400pk ?
Maak daar maar 500+ van...............
Maak daar maar 500+ van...............
-
Beetje biased maar superfilmpje. Ik wil GRAAG rijden met een GTR ergens volgend jaar ofzo.
http://videos.streetfire.net/video/NGC- ... 193096.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij 14:55 racetrack lekker glibberig koud, omg wat wil ik daar graag ff rijden!!!!
Vanaf 22:20 rijdt Carlos Gohn (ceo Nissan/Renault) mee met Toshiro Suzuki in de GTR terwijl ie nog 'n jetlag heeft LOL
http://videos.streetfire.net/video/NGC- ... 193096.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij 14:55 racetrack lekker glibberig koud, omg wat wil ik daar graag ff rijden!!!!
Vanaf 22:20 rijdt Carlos Gohn (ceo Nissan/Renault) mee met Toshiro Suzuki in de GTR terwijl ie nog 'n jetlag heeft LOL

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Laat biased er maar af, das te te soft..........................`t is een groot reclame filmpje
pulls 2 G and he turns a little green....................hehehe
Stoere bak, maar aan het uiterlijk kan ik echt niet wennen..............................en echt nimble is ie ook niet natuurlijk met 1700+ kg.........................
kortom; knappe prestatie ( als het alemaal correct verlopen is natuurlijk)

pulls 2 G and he turns a little green....................hehehe

Stoere bak, maar aan het uiterlijk kan ik echt niet wennen..............................en echt nimble is ie ook niet natuurlijk met 1700+ kg.........................
kortom; knappe prestatie ( als het alemaal correct verlopen is natuurlijk)
-
De PS3 onder de auto's moet het voortaan zonder Launch Control doen. Omdat er nogal wat (garantie) problemen waren met het (te)vaak gebruiken van de LC bij verschillende GT-R's lijkt mij.
http://blogs.edmunds.com/straightline/2 ... ntrol.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blogs.edmunds.com/straightline/2 ... ntrol.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
De kleur is mooi:) haha
Nee super auto natuurlijk. Maar ik zou persoonlijk alleen een 4wd auto willen als rally special. Zoals de Evo s. Mag zelfs nog wel iets meer rear biased zijn.
Meeste 4wd auto s hebbben onderstuur door midbend op het gas te gaan.
Nee super auto natuurlijk. Maar ik zou persoonlijk alleen een 4wd auto willen als rally special. Zoals de Evo s. Mag zelfs nog wel iets meer rear biased zijn.
-
Andre schreef:De kleur is mooi:) haha
Gister een uur in een 997 Gen 2 C4 PDK op het Porsche circuit(je) gereden in SIlverstone. PDK= razend snel, 4wd= rommel. Zwaar in de neus, slechte turnin, onderstuur op het limiet. Een uitgebreider verslag type ik later, nu geen zin an.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ben wel benieuwd naar je verslag inderdaad Hugo. In princiepe vergt een 911 ook wel een andere bochten aanpak dan bv. de e34.
In de nieuwe Autovisie staat ook een flink verhaal over de GT-R. Ook het verhaal met GT-R vs Porsche. Zal zo even het stukje opzoeken.
In de nieuwe Autovisie staat ook een flink verhaal over de GT-R. Ook het verhaal met GT-R vs Porsche. Zal zo even het stukje opzoeken.
-
Klopt, alhoewel dat eerder duidelijk wordt als je een beetje haaks wilt gaan. Verder is het niet meer zo dat je door de RR lay-out traag moet insturen, dat heeft porsche sedert de 996 wel onder de knie. Bij die C4 voelde je gewoon het extra gewicht in de neus en das niet leuk.Steven Nauta schreef:Ben wel benieuwd naar je verslag inderdaad Hugo. In principe vergt een 911 ook wel een andere bochten aanpak dan bv. de e34.
Afsluitend heb ik ook niet lang genoeg kunnen rijden met de wagens. Dan had ik een C2S Gen II een hele dag moeten hebben.
- Hubert D
NEXT WEEK - GT2 meets GT-R at the Nurburgring
The story everyone’s been talking about since Porsche and Nissan started swishing handbags a few months back. We’ve got the times, the videos, the pictures and a result. It’s the story of the year.
- Tristan
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Daar ben ik dus HEEL benieuwd naar!!! Kijk er nu al naar uit!
-
op het m3forum.com/forums zit Steved, redactielid van DR en die vertelde het vorige week. Wilde GEEN TIPJE VAN DE SLUIER OPLICHTEN, wat we hem ook vroegen...exciting dus hoe dat af gaat lopen...
We kunnen wel een poll starten:
Porsche= liar [ ]
Nissan=liar[ ]
ofzo
We kunnen wel een poll starten:
Porsche= liar [ ]
Nissan=liar[ ]
ofzo