Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peric

Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Bericht door Peric » 19 okt 2008, 11:22

Leuke vid.
Een Head to Head tussen een getunede GT-R en een getunede 997 GT.

De Skyline heeft 600 PK op 1630 Kg.
De 997 heeft 630 PK op 1540.

Tóch is de Skyline sneller op het circuit én in de dragrace...
(En de skyline kost $99,155 en de Porsche een whopping $260,000)

[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Cobb ... 191751.htm[/streetfire]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2008, 11:42

GVD :clap: voor de GTR. En nu krijgen we gezeik van de Porsche boys dat de tyres onder de 997Turbo niet goed waren. :banaan:

Mooi figuur die Zweed, mooi accent: "Its an undurstirred dawg"(997turbo) daarna dik scheef LOL :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 okt 2008, 11:44

Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.

Robin

Bericht door Robin » 19 okt 2008, 11:55

Bert ///M3 schreef:Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.

Huh wat waar? :hmmm:

Ik keek naar die meid die de boel opstarte :bag: :angel:

Peric

Bericht door Peric » 19 okt 2008, 15:19

Die daarna als een volwaardige cheerleader nog een heel uur stond na te huppelen. Ze was zoooo blij...

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2008, 21:58

Ik was 't vaak wel met Swamp eens betr de cheaterij van NIssan, maar kan iemand mij dit verhaal uitleggen en conclusie geven? :blabla:

Kortom de Ring GTR had +550 krukas pk's en een top notch driver eigenlijk? :hmmm:
Dat begreep ik in 't begin al.

Erg lang verhaal:

http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost3510825" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 okt 2008, 22:06

Dat niet alleen Robin. Hij heeft ook de beelden van de ZR1 en de ACR ernaast gelegd en vergeleken bij bv. Dötinger Höhe. Daar zijn ze even snel. Gezien het gewicht, 4wd en de drivetrain klopt hier iets gewoon niet. De wagens zijn exact even snel. Hij zal er wel een berekening of theorie op los gelaten hebben en concludeerd dan dat die Skyline ongeveer 580pk gehad heeft moeten hebben.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 okt 2008, 09:30

Zo werkt het niet helemaal natuurlijk, maar in de basis een leuk "experiment".

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 okt 2008, 09:53

Bert ///M3 schreef:Wat ik opvallend vind aan die video, is dat bij de dragrace die Porsche eerst voor ligt maar de GTR alsnog wint. Dragrace is normaal een goede vergelijk van power to weight. Die is op papier van de Porsche beter. Maar de uitkomst suggereert dat of die Porsche zijn PK's niet heeft of dat de GTR nog meer heeft als die 600 PK.
De bak van een GT2 is handbediend, de GT-R computergestuurd (en mega snel) daar verliest een GT2 veel tijd mee in zo'n drag race. Zag je ook mooi terug komen in de EVO test (op hun standaard test circuit), waar je de dips ziet bij het opschakelen van de GT2; werd daar vergeleken met een Ferrari met computergestuurde versnellingsbak: zelfde effekt als in de vergelijking met de GT-R: doortrekken ipv even inhouden.

Persoonlijk vind ik dat juist top aan de GT2: rvs pookknop in je hand ipv "PS2" paddle's :thumbup:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 26 okt 2008, 17:10

En wat te denken van de tijden van Time Attack afgelopen 12 oktober op Assen:

Afbeelding

Tijd nr. 1 telt niet mee omdat ie op volledige slicks reed en 't was niet Tim Coronel die de standaard Nissan bestuurde.

:wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 okt 2008, 21:10

Aernoudt schreef:
De bak van een GT2 is handbediend, de GT-R computergestuurd (en mega snel) daar verliest een GT2 veel tijd mee in zo'n drag race. Zag je ook mooi terug komen in de EVO test (op hun standaard test circuit), waar je de dips ziet bij het opschakelen van de GT2; werd daar vergeleken met een Ferrari met computergestuurde versnellingsbak: zelfde effekt als in de vergelijking met de GT-R: doortrekken ipv even inhouden.

Persoonlijk vind ik dat juist top aan de GT2: rvs pookknop in je hand ipv "PS2" paddle's :thumbup:
Aernoudt, dat kan wel wezen maar je ziet hem er zo voorbij rijden :) Zoveel snelheid scheelt zo'n bak nou ook weer niet dat je er zo voorbij rijd :) Vooral op het einde zie je hem er zo voorbij sjezen.

Zelfde kan je wel mooi zien idd als je naar 1 van die PBox files kijkt van Andre's ex 130i met drenth bak. Daar zitten ook geen dips in idd. Maar het is niet zo dat je aan het einde van het rechte stuk de concurrentie zo ineens voorbij sjeest :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 okt 2008, 21:16

Opa schreef:En wat te denken van de tijden van Time Attack afgelopen 12 oktober op Assen:

Afbeelding

Tijd nr. 1 telt niet mee omdat ie op volledige slicks reed en 't was niet Tim Coronel die de standaard Nissan bestuurde.

:wink:
Die Porsche GTR was een stuk langzamer :P

Francisco

Bericht door Francisco » 27 okt 2008, 17:32

wat op assen....doorgestoken kaart!

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 27 okt 2008, 19:50

Jeroen Dik 400pk ?
Maak daar maar 500+ van...............

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2008, 09:31

Beetje biased maar superfilmpje. Ik wil GRAAG rijden met een GTR ergens volgend jaar ofzo.

http://videos.streetfire.net/video/NGC- ... 193096.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij 14:55 racetrack lekker glibberig koud, omg wat wil ik daar graag ff rijden!!!!

Vanaf 22:20 rijdt Carlos Gohn (ceo Nissan/Renault) mee met Toshiro Suzuki in de GTR terwijl ie nog 'n jetlag heeft LOL :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 nov 2008, 09:55

Laat biased er maar af, das te te soft..........................`t is een groot reclame filmpje :mrgreen:

pulls 2 G and he turns a little green....................hehehe :mrgreen:

Stoere bak, maar aan het uiterlijk kan ik echt niet wennen..............................en echt nimble is ie ook niet natuurlijk met 1700+ kg.........................

kortom; knappe prestatie ( als het alemaal correct verlopen is natuurlijk)

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2008, 10:41

De PS3 onder de auto's moet het voortaan zonder Launch Control doen. Omdat er nogal wat (garantie) problemen waren met het (te)vaak gebruiken van de LC bij verschillende GT-R's lijkt mij.
http://blogs.edmunds.com/straightline/2 ... ntrol.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 21 nov 2008, 11:55

De kleur is mooi:) haha

Nee super auto natuurlijk. Maar ik zou persoonlijk alleen een 4wd auto willen als rally special. Zoals de Evo s. Mag zelfs nog wel iets meer rear biased zijn.

Meeste 4wd auto s hebbben onderstuur door midbend op het gas te gaan.

HSR

Bericht door HSR » 21 nov 2008, 13:24

Andre schreef:De kleur is mooi:) haha

Nee super auto natuurlijk. Maar ik zou persoonlijk alleen een 4wd auto willen als rally special. Zoals de Evo s. Mag zelfs nog wel iets meer rear biased zijn.

Meeste 4wd auto s hebbben onderstuur door midbend op het gas te gaan.

Gister een uur in een 997 Gen 2 C4 PDK op het Porsche circuit(je) gereden in SIlverstone. PDK= razend snel, 4wd= rommel. Zwaar in de neus, slechte turnin, onderstuur op het limiet. Een uitgebreider verslag type ik later, nu geen zin an.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 21 nov 2008, 13:40

Ben wel benieuwd naar je verslag inderdaad Hugo. In princiepe vergt een 911 ook wel een andere bochten aanpak dan bv. de e34.

In de nieuwe Autovisie staat ook een flink verhaal over de GT-R. Ook het verhaal met GT-R vs Porsche. Zal zo even het stukje opzoeken.

HSR

Bericht door HSR » 21 nov 2008, 13:43

Steven Nauta schreef:Ben wel benieuwd naar je verslag inderdaad Hugo. In principe vergt een 911 ook wel een andere bochten aanpak dan bv. de e34.
Klopt, alhoewel dat eerder duidelijk wordt als je een beetje haaks wilt gaan. Verder is het niet meer zo dat je door de RR lay-out traag moet insturen, dat heeft porsche sedert de 996 wel onder de knie. Bij die C4 voelde je gewoon het extra gewicht in de neus en das niet leuk.

Afsluitend heb ik ook niet lang genoeg kunnen rijden met de wagens. Dan had ik een C2S Gen II een hele dag moeten hebben.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 21 nov 2008, 13:57

Afbeelding
NEXT WEEK - GT2 meets GT-R at the Nurburgring
The story everyone’s been talking about since Porsche and Nissan started swishing handbags a few months back. We’ve got the times, the videos, the pictures and a result. It’s the story of the year.

Tristan

Bericht door Tristan » 21 nov 2008, 13:59

:banaan:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 nov 2008, 14:00

Daar ben ik dus HEEL benieuwd naar!!! Kijk er nu al naar uit!

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2008, 15:09

op het m3forum.com/forums zit Steved, redactielid van DR en die vertelde het vorige week. Wilde GEEN TIPJE VAN DE SLUIER OPLICHTEN, wat we hem ook vroegen...exciting dus hoe dat af gaat lopen...

We kunnen wel een poll starten:

Porsche= liar [ ]
Nissan=liar[ ]

ofzo :bag:

Plaats reactie