Mazda MX5 1.8T --> nieuwe foto's op pagina 13
- RobS
Re: Mazda MX5 - Budget racer - Nu met custom rolbeugel!!
Ik ben 1m80, past precies 

- DownforceJitse
Re:
Dennis Cavallino schreef:Leuk project!
Zijn de aandrijfassen net als bij de Mk1 MX5 verschillend tussen de 1.6 en 1.8? Zo ja, dan zou ik die ook aanpassen. En een sper, is die ook standaard op de 1.8? Dan zou ik die ook overzetten bij zoveel pk's.
Houd ook onze site http://www.ringmazda.com" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten voor tips&trucs.
En een paar dikke off-road bandjes kan af en toe ook geen kwaad

- RobS
Re: Mazda MX5 - Budget racer - Nu met custom rolbeugel!!
Het MX5je heeft weer nieuwe keuring, het knipperende airbaglampje (door verwijderen gordels) was gelukkig geen probleem
:banaan:

- RobS
Re: Mazda MX5 - Budget racer - Nu met nieuwe APK ;)
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen, welles, nietes toch besloten om de turbo + bijbehorende rommel te gaan installeren. Ik ben nu 'between jobs' en heb dus voldoende tijd om alles op m'n gemakje in te bouwen. Om m'n woorden kracht bij te zetten ben ik al begonnen 
Before:

After:

(zonder hitteschild voor spruitstuk en vatje voor ruitenwisservloeistof)
Boost!

Wat gaat er allemaal gemonteerd worden?
- Begi S1 turbokit met #2 intercooler en GT2554 turbo (http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=241" onclick="window.open(this.href);return false;)
- 550cc plug&play RX7 injectoren
- MegaSquirt MS2 (stand alone motormanagement)
- 3" katloze uitlaat
- AEM UEGO wideband
- HP raid olietemp meter + boost meter
- andere koppeling
- 11" VW Corrado remschijven (dmv brackets)
- Advan A048 semi's
- ben vast nog wel wat dingen vergeten
Het enige wat ik van dit lijstje nog niet in huis heb zijn de injectoren, de UEGO en de MegaSquirt. Morgen ga ik de MegaSquirt ophalen, deze zou plug en play moeten zijn. De injectoren en UEGO komen met de post vanuit de US. Als de combi (injectoren, wideband en MegaSquirt) netjes draait ga ik beginnen met de turbo opbouw.

Before:
After:
(zonder hitteschild voor spruitstuk en vatje voor ruitenwisservloeistof)
Boost!
Wat gaat er allemaal gemonteerd worden?
- Begi S1 turbokit met #2 intercooler en GT2554 turbo (http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=241" onclick="window.open(this.href);return false;)
- 550cc plug&play RX7 injectoren
- MegaSquirt MS2 (stand alone motormanagement)
- 3" katloze uitlaat
- AEM UEGO wideband
- HP raid olietemp meter + boost meter
- andere koppeling
- 11" VW Corrado remschijven (dmv brackets)
- Advan A048 semi's
- ben vast nog wel wat dingen vergeten

Het enige wat ik van dit lijstje nog niet in huis heb zijn de injectoren, de UEGO en de MegaSquirt. Morgen ga ik de MegaSquirt ophalen, deze zou plug en play moeten zijn. De injectoren en UEGO komen met de post vanuit de US. Als de combi (injectoren, wideband en MegaSquirt) netjes draait ga ik beginnen met de turbo opbouw.
- L@urens
Re: Mazda MX5 - Budget racer - Turbo :)
Koel!
Wat is je pk-target?
Wat is je pk-target?
- Niels
- Auto: Prius+
Beetje plug&play of moet je veel aanpassen zelf?
- Petrolhead Tom
NICE! Ik blijf dit zeker volgen!
- RobS
Ik wil een mooi vermogensverloop, dat gaat boven een maximaal aantal pk's, 200pk moet in ieder geval makkelijk mogelijk zijn 
De hele handel is zo goed als plug en play

De hele handel is zo goed als plug en play

- L@urens
Says the manualRob Schouten schreef:De hele handel is zo goed als plug en play

- RobS
Jij rijdt met de 2560 en ook op MS?L@urens schreef:Says the manualRob Schouten schreef:De hele handel is zo goed als plug en playGood luck. Heb je vragen, PM of e-mail me dan, ik heb zelf de S3 geloof ik, maar ken het systeem inmiddels aardig. Alleen NB-specifieke zaken weet ik niets van.
- L@urens
Ja, BEGI-S3, 2560, MSPNP van DIY, 550cc, MAF delete, bla bla bla.Rob Schouten schreef:Jij rijdt met de 2560 en ook op MS?L@urens schreef:Says the manualRob Schouten schreef:De hele handel is zo goed als plug en playGood luck. Heb je vragen, PM of e-mail me dan, ik heb zelf de S3 geloof ik, maar ken het systeem inmiddels aardig. Alleen NB-specifieke zaken weet ik niets van.
1e tip alvast, wil je op het circuit geen koelingsproblemen: radiator shrouding - vanuit de mond in de bumper mag de lucht niet langs de radiator kunnen stromen, maar móet erdoor: boven, onder maar vooral links en rechts inpakken dus. En verder de re-route, grotere radiator indien nodig, etc.
- RobS
De re-route zit standaard al in de BeGi set, dikke alu radiator heb ik al, moeten alleen nog 2 slimfans opL@urens schreef: Ja, BEGI-S3, 2560, MSPNP van DIY, 550cc, MAF delete, bla bla bla.
1e tip alvast, wil je op het circuit geen koelingsproblemen: radiator shrouding - vanuit de mond in de bumper mag de lucht niet langs de radiator kunnen stromen, maar móet erdoor: boven, onder maar vooral links en rechts inpakken dus. En verder de re-route, grotere radiator indien nodig, etc.

- L@urens
Ik heb 2x12" hiervandaan:Rob Schouten schreef: zit standaard al in de BeGi set, dikke alu radiator heb ik al, moeten alleen nog 2 slimfans op
http://stores.shop.ebay.com/AUTOMOTIVE- ... mit=Search" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
Megasquirt opgehaald, ingeplugd en naar huis gereden
Zodra de wideband er is kan ik er mee gaan spelen. EGR kan weg, MAF kan weg, koolstoffilterding kon al weg maar gaat nu ook echt weg.

- VLA
Oeehh dat gaat echt een circuit monstertje worden. Hoeveel boost ga je draaien ?
- RobS
Hij wil niet meer naar NL verzendenL@urens schreef:Ik heb 2x12" hiervandaan:Rob Schouten schreef: zit standaard al in de BeGi set, dikke alu radiator heb ik al, moeten alleen nog 2 slimfans op
http://stores.shop.ebay.com/AUTOMOTIVE- ... mit=Search" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry, not at this time.
--
Steve
http://www.StreetRodNation.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
AEM UEGO wideband is net binnen gekomen, afgelopen woensdag besteld, in de US :banaan: Ultrafast dus en gelukkig geen btw of invoer betaald 

- RobS
een mooi plaatje van Kees @ Zolder
-
Gaaf ding, Rob!
- RobS
Ben jij die peugeotman van nbring.nl?Bjorn Semmelink schreef:Gaaf ding, Rob!

- RobS
Vandaag met de remmen bezig geweest, 11" Brembo remschijven geplaatst dmv een bracket wat de remklauw een stukje opschuift. Het past allemaal maar net
De DS2500 blokjes zijn ook alweer bijna op, daar moet dus ook wat nieuws voor komen, moet nog even bekijken wat ik neem, DS3000 of iets anders.

Morgen aan de gang met de wideband, ga deze in de draadboom naar de Megasquirt solderen

De DS2500 blokjes zijn ook alweer bijna op, daar moet dus ook wat nieuws voor komen, moet nog even bekijken wat ik neem, DS3000 of iets anders.
Morgen aan de gang met de wideband, ga deze in de draadboom naar de Megasquirt solderen
- Rutger...
Kijg je nog wel een na heffing van vaakRob Schouten schreef:AEM UEGO wideband is net binnen gekomen, afgelopen woensdag besteld, in de US :banaan: Ultrafast dus en gelukkig geen btw of invoer betaald

- RobS
Wideband er zojuist op gezet, netjes in de draadboom van de Megasquirt gesoldeerd. AFR waarden op de meter zijn gelijk aan de waarden in Megatune. :banaan:
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Goed bezig hoor! 8)
Zoals ik het lees doe je alles zelf? Daar heb ik altijd respect voor en stiekem ben ik wel een beetje jaloers, ik kan net m'n eigen velgen verwisselen
Zoals ik het lees doe je alles zelf? Daar heb ik altijd respect voor en stiekem ben ik wel een beetje jaloers, ik kan net m'n eigen velgen verwisselen

- RobS
Net een setje velgen in de UK besteld, witte Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15x7 en ET 35 zodat ik wat meer spoorbreedte heb en niet met spacers hoef te klooien. Komen Advan A048 semi's omheen die al maanden in de weg liggen in de garage 

359 pond incl wielmoeren en shipping

359 pond incl wielmoeren en shipping