Bert, bij mij verschillen de maandlasten de eerste 15 jaar nagenoeg niets (annuïtair) en daarna wel vanwege minder fiscaal voordeel t.o.v. gespaarde deel. Als je tegen die tijd de inflatie correctie toepast dan zijn die paar tientjes echt een lachertje

Daarnaast betaal ik een bruto maandlast en vang ik jaarlijks belasting terug. Leuk spaarpotje en dat is dan vanaf 15 jaar dan maar een kleiner spaarpotje. Boeit niet, ken altijd nog de hypotheek verhogen
GTRene schreef:probleem van mij is dat ik wat ouder ben en destijds alles schijnbaar rooskleurig was zover ze dachten...en die levens dingen al 20 jaar lopen haha en dat moest erbij, tja als ik zeg 7 jaar terug zoiets moest regelen zou ik dat ook nooit hebben gedaan, maar goed te horen dat er hier niet veel verarmd zijn daardoor, zonde.
Trouwens de hypotheek schijnt nu wel weer heel laag te zijn... vanaf 3, nog wat ...misschien binnenkort maar weer eens info halen en oversluiten van men 4.9 naar een lagere en gelijk wat geld uit men overwaarde halen

maja dat gedoe en geregel allemaal...alhoewel ik al wel bij de notaris destijds een hogere som ingetekend had, dus niet weer extra hoge onkosten hoef te verwachten tot dat bedrag

Nou dat probleem was 3 jaar geleden ook aktueel hoor

Feit is dat een "onafhankelijke" hypotheek adviseur erg goed verdient aan zo'n (belegging)verzekering en je dus vrijwel altijd een dergelijke constructie probeert te verkopen. Denk je nou echt dat ze je gaan vertellen dat hun rendementsprognose twijfelachtig is? Natuurlijk niet, ze maken je alleen maar lekker met het fantastische fiscale voordeel

Verder zie je door de bomen het bos niet meer en ga je op zo'n kwakkert af

Wij zaten er ook niet ver vanaf hoor

Het klinkt allemaal zo fantastisch, eenvoudig en betrouwbaar. Ik denk dat je momenteel zelfs beter kunt instappen dan veel eerder aangezien alles nu zo laag staat. Als een dergelijke verzekering nu afloopt dan ben je lekker

Een voordeel is dat je overwaarde hebt en wij weer niet, lood om oud ijzer dus
3, nogwat rente is de variabele rente Rene. Je moet maar durven

Kan leuk zijn als je b.v. 20K leent (om in je huis te inversteren) maar ook 20K op een spaarrekening hebt staan. In dat geval verdien je geld gesteund door de overheid vanwege het fiscale voordeel

gecombineerd met een hogere spaarrente dan een hypotheekrente. Tegen de tijd dat de rente stijgt lekker die 20K inlossen

Afhankelijk van de constructie moet je aardig zoeken om voor 10 jaar vast 4,9% of lager te scoren al lijken de rentetarieven op internet aardig gunstig. Ga maar eens praten bij een bank