Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldwijde recessie is een feit.

Bericht door romo » 18 mar 2009, 22:43

:shock: :shocking:

131 Teletekst wo 18 mrt
Fed pompt 1000 miljard in economie

` De Amerikaanse centrale banken pompen
nog eens ruim 1000 miljard dollar in de
economie.De Fed koopt voor 750 miljard
hypotheekbeleggingen en voor 300 mrd
miljard langlopende staatsobligaties.

De maatregelen moeten leiden tot lagere
rentes op hypotheken en andere leningen
aan consumenten en bedrijven.Volgens de
Fed is dat nodig omdat de economie
blijft krimpen.De vooruitzichten van
bedrijven worden nog steeds slechter.

Door de oplopende werkloosheid en de
problemen op de huizenmarkt blijven
consumenten minder uitgeven,zegt de
Fed.Door de steunmaatregelen sloten de
koersen op Wall Street opnieuw hoger.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 mar 2009, 22:58

Ik begin een steeds akeliger gevoel te krijgen dat er hele erge dingen staan te gebeuren als ze zo door blijven gaan met deze onbegrensde hebzucht op zo'n manier niet alleen ongestraft te laten en weg te werken maar ook nog in stand houden... hoppa daar gaat weer een bult geld richting de mensen die gewend zijn om op de pof te leven en de lui die door hun streken enorme ellende veroorzaakt hebben... ze zouden er beter aan doen om het hele rotzooitje eens flink op hun bek te laten gaan, dáár worden ze pas wakker van.
Nu krijgen ze niet alleen adempauze maar denken ze dat ze gewoon door kunnen leven op de oude manier :?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mar 2009, 07:26

Exact; nothing new.............................gewoon doorgaan, doe als of je neus bloedt....................

De volgende crisis is al weer geboren, en ze weten het, sterker ze doen het erom.............

ps de US Dollar staat alweer op 1,35.......................we tellen verder af..................

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2009, 11:42

Van de Telegraaf:
Kritiek zwelt aan

'Beschamend!'

Den Haag - Een beschamende vertoning. In plaats van de economische crisis daadkrachtig te lijf te gaan, verliezen CDA, PvdA en ChristenUnie zich in politieke spelletjes.

Dat stellen de oppositiepartijen, vakbonden en werkgevers, nadat gisteren bekend werd dat het coalitieberaad over de crisisaanpak pas maandag verder gaat. Ze waarschuwen dat Nederland door het getreuzel dieper in het moeras dreigt te zinken dan noodzakelijk en kijken jaloers naar de landen om ons heen die al wel miljarden in de economie hebben gepompt.

Het overleg onder leiding van premier Balkenende leidde gisteren opnieuw tot niets, nadat de partijen eerst al een halve dag hadden gesteggeld over het simpele feit óf ze wel met elkaar wilden praten.

"Mensen maken zich zorgen over hun huis, baan, pensioen en spaargeld. De crisis kan niet in één dag worden opgelost, maar er moeten nu écht maatregelen komen om te voorkomen dat die zich verdiept en langer gaat duren", stelt VVD-leider Rutte. PVV-voorman Wilders spreekt van "een blamage van Balkenende en consorten". "Regeren is knopen doorhakken, anders moet je een ander vak kiezen." Wilders heeft geen hoge verwachtingen van de uitkomst. "Ik wil lastenverlichting en snijden in linkse hobby's. Maar dat zal er wel niet van komen."

SP-fractievoorzitter Kant is de soap in het Torentje en Catshuis ook helemaal beu. "Alleen maar partijpolitieke spelletjes, terwijl het land om oplossingen schreeuwt. Dit vraagt om daadkracht en volwassenheid."

D66-leider Pechtold vindt dat sprake is van een gevaarlijke stilstand, omdat andere Europese landen al een plan hebben. "Dit kunnen we ons niet veroorloven. We komen op achterstand." Halsema (GroenLinks) vindt de gang van zaken "potsierlijk" en Verdonk (ToN) constateert "gebrek aan leiderschap bij het kabinet".

Ook bij de vakbonden is het geduld op. De vertraging wekt ook grote ergernis bij werknemers, verzekert voorzitter Van der Kolk van FNV Bondgenoten. "Het gevoel voor urgentie is bij dit kabinet afwezig", zegt hij. "Het momentum is compleet weg. Het gemor over de trage besluitvorming neemt toe op de werkvloer. Bedrijven hebben het moeilijk en ontslagen zijn aan de orde van de dag. Ik zou zeggen: doe iets", aldus Van der Kolk.

De werkgevers maanden eerder al tot haast. Ondernemersvoorzitter Bernard Wientjes is bezorgd dat het kabinet er nog steeds niet uit is. Dit terwijl de oplossingen in zijn ogen voor de hand liggen.

"Volgens mij is het kabinet daar onderling ook allang uit. Maar die maatregelen kunnen niet genomen worden omdat de partijpolitiek nog niet zover is. Daarom moeten we ophouden met eindeloos onderhandelen. Elke dag later is er één teveel." De onderhandelaars van de coalitiepartijen wezen gisteravond na het zoveelste overleg zonder resultaat vooral naar elkaar. "Ik heb begrepen dat de PvdA nog niet toe is aan de einddans en om te dansen zijn er twee nodig", zei CDA-minister Donner (Sociale Zaken). PvdA-minister Bos (Financiën) had op zijn beurt gezegd zelf nog een paar voorstellen te hebben, toen hij bij het Torentje aankwam om zich over een plan van Balkenende te buigen. De ChristenUnie had eerder op de dag duidelijk gemaakt de agenda te hebben schoongeveegd om door te pakken. De coalitie praat pas volgende week verder, omdat Balkenende vandaag en morgen in Brussel verblijft voor een Europese top.

Mack

Bericht door Mack » 19 mar 2009, 14:34

Wat mij elke keer weer verbaast, is dat er daadwerkelijk nog mensen zijn die iets van die politici verwachten...

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 19 mar 2009, 18:42

Mack schreef:Wat mij elke keer weer verbaast, is dat er daadwerkelijk nog mensen zijn die iets van die politici verwachten...
LOL dat is ook precies wat ik dacht, vooral ook die mensen die Christen unie gestemd hebben :lol: :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mar 2009, 23:28

Dat heeft niets met verwachtingen, maar met geloven te maken. :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mar 2009, 23:36

Maar goed, 1 biljoen dollar. In feite is dat dus 2 biljoen effectief, want die 1 biljoen was de achterstand die niet meer gefinancierd kon worden en daarom pompen ze er nog even een biljoen bij, naast alle andere biljoenen om zulke gaten te dichten.... Gaat helemaal nergens meer over. De dollar valt, de USA is ten dode opgeschreven.

óf

We moeten als buitenlandse investeerders nu allemaal massaal in de VS gaan inkopen en investeren, omdat 't nog goedkoper is. Goedkoper dan hier, of in China. Maar ja, inkopen zie ik nog wel gebeuren, maar investeren niet. Tenzij je al dollars hebt en nu in amerika in dollars aandelen inkoopt. Het nadeel is dat je het niet meer in valuta's terug kunt verdienen en je de steeds goedkopere dollar nu ergens in vast moet zetten. De FED toont in ieder geval ballen om gewoon door te zetten, dat wel. Volgens mij ben je echt blij als medewerker als je even via je rabo random reader 1.000.000.000.000 over hebt gemaakt en het allemaal op 't display van 10 cijfers past. :hmmm:

Ik zeg 't allemaal wat kort door de bocht als leek en zie nog 1000 dingen over het hoofd, maar ik maak me echt enorme zorgen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 mar 2009, 23:51

Jammer dat ze dat bedrag dan niet per ongeluk even een dag of 2 op mijn rekening hebben gestort Dennis :bag:

Stephan

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mar 2009, 00:41

Met de huidige rentestanden moet je daar waarschijnlijk nog voor betalen ook, ipv dat je rente vangt. :stom: :D

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 20 mar 2009, 08:04

Dennis Cavallino schreef:Dat heeft niets met verwachtingen, maar met geloven te maken. :D
Ik snap ook niet wat politiek met geloof te maken heeft, maar dat is weer een andere discussie :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 20 mar 2009, 15:30

:shock: :shock: :shock:

http://www.boston.com/bigpicture/2009/0 ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Max V

Bericht door Max V » 20 mar 2009, 15:49

Michel P schreef::shock: :shock: :shock:

http://www.boston.com/bigpicture/2009/0 ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Impressive! Dat stukje over die vrouw en haar kinderen... zit je in een hotelkamer voor 1200 dollar per maand :o

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2009, 16:04

nr 27, lijkt wel een nieuwe F1 baan :df: :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 20 mar 2009, 21:13

Het gaat tegenwoordig om bedragen die werkelijk niet meer te bevatten zijn:
Het Amerikaanse begrotingstekort zal in 2009 uitkomen op 1,8 biljoen dollar (1,33 biljoen euro). Dit blijkt uit een vrijdag gepubliceerd rapport van het Congres, de Amerikaanse volksvertegenwoordiging.

Het tekort voor 2009 bedraagt ongeveer 13,1 procent van het Amerikaanse nationaal inkomen. Ter vergelijking, het Centraal Planbureau voorziet voor Nederland een begrotingstekort van 2,8 procent.

Het rapport voorziet in 2010 een tekort van 1,4 biljoen dollar, bijna 10 procent van het nationaal inkomen van de VS. In de jaren daarna zal het tekort geleidelijk dalen tot ongeveer 4 procent van het nationaal inkomen in 2012.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2009, 23:59

wie van jullie heeft er een levensverzekering naast de hypotheek lopen?

kijk dat van men koersplan/spaarbeleg verhaal kennen jullie die is na 11 jaar braaf inleg geslonken tot de helft van de inleg ipv gouden bergen... :hammer:

maar men 2 levensverzekeringen (kleine lopen 30 jaar ofzo) die al zo'n 20 jaar lopen en wat verplicht was bij men hypotheek van destijds is ook tot de helft geslonken :'( en volgend mij zijn er ook velen die een levensverzekering hebben...dat geld wordt ook belegd schijnbaar...en ook werden gouden bergen beloofd in je contract... :hammer:

Ik neem dus aan dat er ook hier meer mensen rondlopen die dat hebben..krijgen wij ook staatssteun? :bag: :hammer:

Luco

Bericht door Luco » 21 mar 2009, 00:20

voorlopig ben ik nog geen 65 dus zie het wel tegen die tijd
en alle beleggingen die je nu doet koop je laag in :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 mar 2009, 02:26

GTRene schreef:wie van jullie heeft er een levensverzekering naast de hypotheek lopen?

kijk dat van men koersplan/spaarbeleg verhaal kennen jullie die is na 11 jaar braaf inleg geslonken tot de helft van de inleg ipv gouden bergen... :hammer:

maar men 2 levensverzekeringen (kleine lopen 30 jaar ofzo) die al zo'n 20 jaar lopen en wat verplicht was bij men hypotheek van destijds is ook tot de helft geslonken :'( en volgend mij zijn er ook velen die een levensverzekering hebben...dat geld wordt ook belegd schijnbaar...en ook werden gouden bergen beloofd in je contract... :hammer:

Ik neem dus aan dat er ook hier meer mensen rondlopen die dat hebben..krijgen wij ook staatssteun? :bag: :hammer:
Drie jaar geleden bewust niet voor gekozen. Het leuke was, iedereen verklaarde ons voor gek om zo ouderwets te zijn :lol: Nee gewoon lekker een behoorlijk deel sparen :wink: Die levensverzekeringen worden vaak ondergebracht bij partijen zoals AXA. En als het beloofde rendement van 8% dan ook nog nergens gegarandeerd wordt, een en een is twee.... Vorige week nog wat gesprekken gehad omtrent het financieren van een verbouwing...."goh wat heeft u een solide hypotheek"....drie jaar geleden was het nog: "fiscaal onaantrekkelijk", "hopeloos verouderd" en "dat doet niemand meer tegenwoordig" :mrgreen:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 21 mar 2009, 09:23

hehe..
Heel herkenbaar Niels.

Wij hebben ook gewoon een héél ouderwetse hypotheek, maar ik weet tenminste voor de komende twintig jaar wel waar ik aan toe ben !!

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mar 2009, 10:38

probleem van mij is dat ik wat ouder ben en destijds alles schijnbaar rooskleurig was zover ze dachten...en die levens dingen al 20 jaar lopen haha en dat moest erbij, tja als ik zeg 7 jaar terug zoiets moest regelen zou ik dat ook nooit hebben gedaan, maar goed te horen dat er hier niet veel verarmd zijn daardoor, zonde.
Trouwens de hypotheek schijnt nu wel weer heel laag te zijn... vanaf 3, nog wat ...misschien binnenkort maar weer eens info halen en oversluiten van men 4.9 naar een lagere en gelijk wat geld uit men overwaarde halen :hmmm: maja dat gedoe en geregel allemaal...alhoewel ik al wel bij de notaris destijds een hogere som ingetekend had, dus niet weer extra hoge onkosten hoef te verwachten tot dat bedrag :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 mar 2009, 12:29

Niels schreef:
GTRene schreef:wie van jullie heeft er een levensverzekering naast de hypotheek lopen?

Drie jaar geleden bewust niet voor gekozen. Het leuke was, iedereen verklaarde ons voor gek om zo ouderwets te zijn :lol: Nee gewoon lekker een behoorlijk deel sparen :wink: Die levensverzekeringen worden vaak ondergebracht bij partijen zoals AXA. En als het beloofde rendement van 8% dan ook nog nergens gegarandeerd wordt, een en een is twee.... Vorige week nog wat gesprekken gehad omtrent het financieren van een verbouwing...."goh wat heeft u een solide hypotheek"....drie jaar geleden was het nog: "fiscaal onaantrekkelijk", "hopeloos verouderd" en "dat doet niemand meer tegenwoordig" :mrgreen:
Niels ik heb exact daarom vorig jaar hetzelfde gedaan. Ik had toen al een beetje mijn twijfels over die 8%, omdat er al gevallen waren waar dat niet gehaald werd. Het was wel aantrekkelijk omdat de maandlasten 100 euro oid lager zijn qua hypotheek. Maar als ze die 8% niet halen heb je gewoon een probleem. Sparen is misschien ouderwets en duurder maar tegelijk heb je er ook geen omkijken meer naar.

Ik vind de meesten sowieso hufters als het om beleggingen gaat etc. Je moet echt goed in de kleine lettertjes kijken wat de kosten etc zijn. Ik heb eens zo'n vent over de vloer gehad, kon het ook allemaal mooi vertellen enz. Maar dan lees je de voorwaarden, en dan blijkt het dat er dusdanig veel kosten aan zitten dat je sowieso minimaal 8-9% rendement moet hebben om niks in te leveren. Lekker handig denk ik dan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2009, 06:15

Bert, bij mij verschillen de maandlasten de eerste 15 jaar nagenoeg niets (annuïtair) en daarna wel vanwege minder fiscaal voordeel t.o.v. gespaarde deel. Als je tegen die tijd de inflatie correctie toepast dan zijn die paar tientjes echt een lachertje :wink: Daarnaast betaal ik een bruto maandlast en vang ik jaarlijks belasting terug. Leuk spaarpotje en dat is dan vanaf 15 jaar dan maar een kleiner spaarpotje. Boeit niet, ken altijd nog de hypotheek verhogen :lol:
GTRene schreef:probleem van mij is dat ik wat ouder ben en destijds alles schijnbaar rooskleurig was zover ze dachten...en die levens dingen al 20 jaar lopen haha en dat moest erbij, tja als ik zeg 7 jaar terug zoiets moest regelen zou ik dat ook nooit hebben gedaan, maar goed te horen dat er hier niet veel verarmd zijn daardoor, zonde.
Trouwens de hypotheek schijnt nu wel weer heel laag te zijn... vanaf 3, nog wat ...misschien binnenkort maar weer eens info halen en oversluiten van men 4.9 naar een lagere en gelijk wat geld uit men overwaarde halen :hmmm: maja dat gedoe en geregel allemaal...alhoewel ik al wel bij de notaris destijds een hogere som ingetekend had, dus niet weer extra hoge onkosten hoef te verwachten tot dat bedrag :thumbup:
Nou dat probleem was 3 jaar geleden ook aktueel hoor :lol: Feit is dat een "onafhankelijke" hypotheek adviseur erg goed verdient aan zo'n (belegging)verzekering en je dus vrijwel altijd een dergelijke constructie probeert te verkopen. Denk je nou echt dat ze je gaan vertellen dat hun rendementsprognose twijfelachtig is? Natuurlijk niet, ze maken je alleen maar lekker met het fantastische fiscale voordeel :lol: Verder zie je door de bomen het bos niet meer en ga je op zo'n kwakkert af :shithappens: Wij zaten er ook niet ver vanaf hoor :wink: Het klinkt allemaal zo fantastisch, eenvoudig en betrouwbaar. Ik denk dat je momenteel zelfs beter kunt instappen dan veel eerder aangezien alles nu zo laag staat. Als een dergelijke verzekering nu afloopt dan ben je lekker :bag: Een voordeel is dat je overwaarde hebt en wij weer niet, lood om oud ijzer dus :wink:

3, nogwat rente is de variabele rente Rene. Je moet maar durven :wink: Kan leuk zijn als je b.v. 20K leent (om in je huis te inversteren) maar ook 20K op een spaarrekening hebt staan. In dat geval verdien je geld gesteund door de overheid vanwege het fiscale voordeel :whistle: gecombineerd met een hogere spaarrente dan een hypotheekrente. Tegen de tijd dat de rente stijgt lekker die 20K inlossen :thumbup: Afhankelijk van de constructie moet je aardig zoeken om voor 10 jaar vast 4,9% of lager te scoren al lijken de rentetarieven op internet aardig gunstig. Ga maar eens praten bij een bank :)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2009, 09:35

Hoorde al van zo'n financieel man, dat zoals het nu staat ook niet veel langer zal zijn...schijnbaar is de lage hypotheek rente (variabele) iets van 3...+ procent, maar de spaarrente vastzetten al 4...+ procent...dus in theorie kun je de hypotheek verhogen en dat geld op de vaste spaarrekening zetten en wat geld overhouden als die variabele laag zou blijven :lol:
Zo deed ik dat een aantal jaren terug een tijdje, dacht van das goedkoop extra geld...echter na een paar jaar schoot de variabele ineens omhoog.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen allemaal, de 1 zegt we hebben het diepste punt nog niet gezien van de recessie, en anderen praten van, het gaat wat beter straks , echter sceptici (en die geloof ik wel meer) zeggen, dat ze eerst wat omhoog veren (wat komt door alle steun) en omdat ze dan weer gewoon door gaan met graaien zit je straks weer met hetzelfde probleem...nah we zien wel, ik doe voorlopig niks meer...zit men tijd wel uit op "safe" wat ik ook altijd al dacht te doen :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 mar 2009, 15:22

Van CEO tot pizzaboy...beetje een raar verhaal van die gast, sneu voor de kids. Die milf lette ik meer op:
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/ ... 0&src=news" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mar 2009, 16:45

Beurs gaat lekker. 220 grens is doorbroken.

rené: Mensen die nog 10 jaar hun aandelen uit moeten zingen, moeten vooral lekker blijven zitten waar ze zitten. Over 10 jaar staat de AEX misschien wel op 2000, maar hij kan dan ook op 20 staan. In ieder geval zou ik een huidig pakket gewoon aanhouden.

Plaats reactie