Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dale vito » 05 dec 2009, 22:37

Rico schreef:Wat vind je van de Milgauss ?
ik?

ik moest heel erg wennen.. Na een hele tijd bijna uitsluitend vintage gedragen te hebben is dit echt even anders.. Forse, dikke kast, 1/3 gepolijste band.. Maar ik ben om. Wat een ongelooflijke topper. Het is onwaarschijnlijk hoe solide Rolex dit horloge in elkaar heeft gezet, zeker gezien hun enorme productie-aantallen. Die sluiting alleen al!

frankv

Bericht door frankv » 05 dec 2009, 22:40

je hebt wel een punt denk ik met die oyster lookalike, alleen heb ik me het nooit gerealiseerd omdat rolex voor mij niet in beeld was, een te poenerig imago, maar het valt eigenlijk ook wel mee als je de goud met diamanten versies vermijdt, ik heb hier van jullie ook al een aantal mooie exemplaren gezien

wie weet, deze zijn alle 3 wel mooi:

http://cgi.ebay.nl/Orig-Rolex-Datejust- ... 3357d79768" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.nl/ROLEX-DATEJUST-WEISS ... 4cec5ab2c1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.nl/ROLEX-DATEJUST-WEISS ... 3357cd30d2" onclick="window.open(this.href);return false;

dale vito

Bericht door dale vito » 05 dec 2009, 22:46

Die DateJusts uit de 160X serie blijven inderdaad schitterend.

De Jubilee banden (met de fijne schakels) zijn wel wat minder solide qua gevoel dan de Oysterbanden, helemaal vergeleken met een nieuwe Rolex. Dit kan misschien wat tegen vallen als je er voor het eerst een vast hebt. Maar vergis je niet; Rolex is een van de weinige merken waar die banden er na 20, 30, 40 jaar gewoon nog aan zitten en nog werken ook.. Je kan veel over Rolex zeggen, maar de kwaliteit is gewoon ALTIJD top.

dale vito

Bericht door dale vito » 05 dec 2009, 22:52

oh en ter vergelijk qua maten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 05 dec 2009, 23:18

frankv schreef:je hebt wel een punt denk ik met die oyster lookalike, alleen heb ik me het nooit gerealiseerd omdat rolex voor mij niet in beeld was, een te poenerig imago, maar het valt eigenlijk ook wel mee als je de goud met diamanten versies vermijdt, ik heb hier van jullie ook al een aantal mooie exemplaren gezien

wie weet, deze zijn alle 3 wel mooi:

http://cgi.ebay.nl/Orig-Rolex-Datejust- ... 3357d79768" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.nl/ROLEX-DATEJUST-WEISS ... 4cec5ab2c1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.nl/ROLEX-DATEJUST-WEISS ... 3357cd30d2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chrono24.com/nl/search/index ... results=29" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dacht ik geen 36mm maar een 34mm Dale zie jij het ?

dale vito

Bericht door dale vito » 05 dec 2009, 23:20

datejust zijn er niet in 34, dat zijn de Date/Air-King-achtige modellen. Je ziet ze ook vaak met enkel 'Oyster Perpetual'.

datejust = 36mm/31mm/28mm
datejustII= 41mm

2k vind ik overigens best aan de prijs, mits dit particuliere (geen garantie, geen servicegeschiedenis etc) verkoop is. Zeker bij geen b+p. <1500 moet bij een particulier makkelijk haalbaar zijn. Ik verkocht mijn laatste, een 16030, voor 1350.

De Milgauss wordt overigens een van de eerste horloges in lange tijd waarbij ik het écht jammer vind als hij verkocht is.. De laatste waarbij ik dat had was een Heuer Bundeswehr chronograaf..

dale vito

Bericht door dale vito » 05 dec 2009, 23:25

34mm Oyster Perpetual ref 6567 (ca. 1957) in goud:

Afbeelding

zeer chique! Deze is zelfs compleet met het COSC-certi (nee, niet te koop :D )

RVV

Bericht door RVV » 05 dec 2009, 23:57

Duidelijk :thumbup:

frankv

Bericht door frankv » 06 dec 2009, 14:10

rolexkenners hier, sommige datejust modellen hebben een gladde (of licht bewerkte) ring om het glas heen, andere de mij bekende geribbelde ring van staal en sommigen hebben eenzelfde geribbelde ring van witgoud

zegt dit nog iets over het uurwerk zelf, is het gewoon een kwestie van smaak of was de prijs van de gladde ring modellen lager? en wat is in het kort het verschil tussen een oyster date en een datejust?

je ziet, ik begin steeds meer voor een rolex te voelen, het nadeel is wel dat het budget een paar honderd euro omhoog moet...

deze (1990) spreekt me aan:
Afbeelding

of deze (1975), kost hetzelfe:
Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 06 dec 2009, 16:59

gekocht!

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 06 dec 2009, 18:14

ROFL
Snel beslist :)

Feli!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 dec 2009, 18:37

Weet iemand waar ik de prijzen van Hysek (oid) horloges kan vinden? Zag er laatst toevallig 1 in een tijdschrift, viel best wel op :).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 dec 2009, 19:41

Feli Frank. Ben zelf inderdaad ook meer van de gladde randen en oysterbanden dan die jubileebanden en kartelranden.Lekker eenvoudig.Ook qua (kleur) wijzerplaat en streepjesindex.Top.

Zo zie ik een 'nonsportrolex' heel erg graag! :thumbup: :thumbup:

Verder nog doos en/of papieren erbij misschien?
Laatst gewijzigd door Robin op 06 dec 2009, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2009, 19:41

Heeft er hier iemand (goede) ervaringen met kopen van een horloge via het web ? categorie €400 - €1000,-. durf ik nog niet aan.\ om online te kopen

via bijvoorbeeld; http://www.bensontrade.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.clockwise.nl/nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;.

Alvast bedankt,

JP

dale vito

Bericht door dale vito » 06 dec 2009, 20:07

frankv schreef:rolexkenners hier, sommige datejust modellen hebben een gladde (of licht bewerkte) ring om het glas heen, andere de mij bekende geribbelde ring van staal en sommigen hebben eenzelfde geribbelde ring van witgoud

zegt dit nog iets over het uurwerk zelf, is het gewoon een kwestie van smaak of was de prijs van de gladde ring modellen lager? en wat is in het kort het verschil tussen een oyster date en een datejust?

je ziet, ik begin steeds meer voor een rolex te voelen, het nadeel is wel dat het budget een paar honderd euro omhoog moet...

deze (1990) spreekt me aan:
Afbeelding

of deze (1975), kost hetzelfe:
Afbeelding
gladde ringen zijn wat zeldzamer en daardoor meestal juist iets duurder.. maar vaak kloppen die horloges niet met het ref nr. De gladde lunette hoort volgens mij een 1600 te zijn, maar die zie je maar heel weinig. Net als Oyster-banden op vintage Datejust. Jouwe is wat moderner, daar zie je de oysterbanden en gladde lunettes al wat vaker.

De oysterdate modellen zijn wat kleiner en gebruik(t?)en een ander uurwerk..

De stalen kartelrand is makkelijk te onderscheiden van de witgouden, het design is anders. Bij de Datejust die ik hierboven postte (16030) is het staal, de DayDate en Oyster Perpetual hebben het model lunette zoals hij ook in witgoud op de stalen datejusts zit.

Gefeliciteerd met je aanwinst :)

frankv

Bericht door frankv » 06 dec 2009, 20:38

Het is natuurlijk een beetje een gok, maar ik ga in dit soort beslissingen meestal op mijn gevoel af, en dat is altijd goed afgelopen. Zo heb ik ook mijn cecotto 7 jaar geleden gekocht :D

Ik vond deze op Ebay nadat ik allerlei sites (Ebay en Chrono24) door had zitten spitten over Rolex Dayjust horloges. De advertentie was eenvoudig, geen poespas, geen opsmuk, gewoon een prive persoon, geen horlogehandelaar. 75 positieve Ebay reviews.

Helaas geen doos en papieren erbij. Ik kreeg bericht van hem dat hij garandeerde dat het een originele Rolex was, en dat het goed liep. Voor wat zo'n "garantie" waard is... Maar ik heb het idee dat je zo nog sneller een origineel item koopt dan bij een online handelaar die misschien nog wel eens een horloge wil samenstellen uit delen die hij heeft liggen en dan zegt dat hij geen papieren heeft. Dan blijkt later dat jouw Rolex zo nooit geleverd kan zijn en blijkt het een samenstelling te zijn. Dat is iets wat je bij E30 M3's ook steeds vaker ziet gebeuren, al dan niet bewust. :(

Ik kon vanuit mijn beperkte kennis geen inconsistenties ontdekken aan de horloge en de aanbieding. Alleen dat er een saffier glas op zou zitten, terwijl ik dacht dat het kunststof moest zijn, maar dat blijkt vanaf medio jaren 80 inderdaad saffier te moeten zijn las ik zonet, dus voor een horloge uit 1990 klopt dat gelukkig toch weer. En een Oyster band schijnt minder vaak voor te komen, maar ik vond het hier consistent met de eenvoudige ring, dus geen reden om aan te nemen dat het niet zou kloppen.

Verder vind ik hem lekker understated, de combinatie van gladde ring, donkere wijzerplaat en de Oysterband is precies wat ik zocht. Ik moet zeggen dat de andere Dayjust die ik boven heb geplaatst er "lekkerder" uit ziet (blauwe wijzerplaat, geribbelde ring en Jubilee band), maar dat komt ook door de foto. De aanbieder van de mijne heeft goede, maar eenvoudige foto's genomen, ik verwacht dat hij er in het echt weer wat "lekkerder" uit ziet dan op de foto's, terwijl ik verwacht dat die blauwe tegengevallen zou zijn tov de foto's.

Nog wat foto's van Ebay:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 06 dec 2009, 20:52

echt een topklassieker en hét horloge om zorgeloos dag in dag uit te dragen.

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2009, 21:09

Mooi hoor, leuk dat ik enigzins heb bijgedragen :wink:

Tom

Bericht door Tom » 06 dec 2009, 21:37

Als jij voor elke dankzij jou verkochte bmw of rolex een provisie kreeg dan was je nu binnen :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2009, 21:41

LOL

frankv

Bericht door frankv » 06 dec 2009, 22:34

Rico schreef:Mooi hoor, leuk dat ik enigzins heb bijgedragen :wink:
ik heb nog niks op mijn rekening gezien, maar inderdaad bedankt voor de tip dat de omega aqua terra en de datejust niet zover uit elkaar liggen, of juist wel, maar net hoe je het bekijkt

je ziet dat ik me wel heb beperkt tot een sobere rolex, want wat maken ze toch ook wanstaltige dingen! roze met diamanten, met mickey mouse, met een zebra print!

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2009, 22:41

Met mickey mouse ken ik nog niet :hmmm:

frankv

Bericht door frankv » 06 dec 2009, 22:49

klik op: http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... q=&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 dec 2009, 23:14

Kenners,

Wat is jullie mening over de prijs van deze rolex ?

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=8688

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2009, 23:18

Scherp, maar geen nieuwe, voor 250 euro meer krijg je ook een nieuwe. Verder ziet deze er wel goed uit.

Plaats reactie