Corona in Nederland.....
- Martijn_bmw
Re: Corona in Nederland.....
Hier zie je de uitgave, ik zie alleen maar stijging in zorg komende jaren.
- Bijlagen
-
- ACFAF005-CDA5-47F7-961A-7C69DDFEC13C.jpeg (987.95 KiB) 555 keer bekeken
-
Martijn_bmw schreef: 18 dec 2021, 12:58Heb je ook gelezen hoe en wanneer die 5milj wordt gerealiseerd?328Ti schreef: 18 dec 2021, 12:51Ik snap werkelijk waarom ik mezelf gevaccineerd heb. En straks om de 3 maanden een spuit erin jassen zeker. Dikke doei hé…Martijn_bmw schreef: 18 dec 2021, 08:25 Bang voor omicron die zich in Amsterdam al elke 3 dagen verdubbeld…
Maar ik ben er persoonlijk ook wel een beetje zat van ja![]()
Je hebt als overheid wel lef om alles net voor kerst dicht te flikkeren.
En de ziekenhuis capaciteit… nee daar beginnen we niet aan. 5milj bezuinigen komt eerst.
Veeg mij maar op
Is natuurlijk makkelijk scoren voor krantenkoppen, maar het is geen echte bezuinigingen het is een minder harde stijging. Maar de kosten stijgen onverminderd door. Discussie is hier al 100x gevoerd natuurlijk, ik ben dit ook zat uiteraard maar of nog meer geld naar de zorg nou de oplossing is… en wie gaat het betalen? Hebben we straks wel weer de vrijheid maar geen cent meer over om een winkel of kroeg te bezoeken
Ik zeg niet dat ik de oplossing ken, maar enkelzijdig roepen dat er gewoon meer geld naar de zorg moet is denk ik ook te makkelijk.
Er is geld zat..!! Zoveel potjes, dan vissen ze maar 5 miljard uit die klimaat onzin pot. Geen geld en de zorg wordt onbetaalbaar gaat echt mank in mijn ogen.
- MarkS
De signalen dat het milder verloopt zijn er wel degelijk, alhoewel wellicht nog niet wetenschappelijk onderbouwd. Maar wat de meesten blijkbaar niet (willen) snappen is dat als je een virus hebt met een wat milder ziekte verloop maar een veel hogere besmettelijkheid we hier met ruim 17M op een kluitje wonende virologen in no time weer in de problemen komen. Overigens denkt Pfizer dat het nog zeker tot 2024 duurt voordat de Corona situatie zich stabiliseert. Dus wen er maar aan. Maar goed, dat is allemaal lastig en vervelend want “ze” doen het om ons te pesten.Martijn_bmw schreef: 18 dec 2021, 09:32Dat tweede is nog niet vastgesteld en daarom is de paniek er ook denk ik.Robin schreef: 18 dec 2021, 08:59 Lol dan te bedenken dat besmettelijker juist staat voor minder gevaarlijk. Griepseizoen en wat extra doden. Algemeen Belang? Welk Algemeen Belang eigenlijk.
Als het wel net zo ziekmakend is gemiddeld als delta maar intussen wel 3x zoveel mensen ziek maakt dan krijg je wel enorme issues natuurlijk in het ziekenhuis.
- Martin van der Zwaard
Als ik die kop van Hugo zie moet ik al kotsen.....en die Van Distel is ook een hele enge man.
Ik ben er klaar mee met het gezeik.
Ik ben er klaar mee met het gezeik.
- MarkS
Gefeliciteerd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Lijkt me een wijs besluit, dan gaat dat dicht flikkeren nog vaak gebeuren.328Ti schreef: 18 dec 2021, 13:12
Ik snap werkelijk waarom ik mezelf gevaccineerd heb. En straks om de 3 maanden een spuit erin jassen zeker. Dikke doei hé…
Je hebt als overheid wel lef om alles net voor kerst dicht te flikkeren.
-
Net zo lang totdat het barst..
- Arthur
- Auto: Nr.51
De spuit van het vele vaccineren?
- MarkS
Ze durfen wel zeg. Hebben ze ons weer te pakken. Stelletje …. Die booster kunnen ze in hun … steken … enz enz
… 600 pagina’s en 1 jaar later … gvd weer lockdown … we deden toch niet meer mee??!
Valt jullie iets op?
Tegen die tijd misschien maar emigreren naar een land waar ze het beter voor elkaar hebben. Qua beleid maar ook qua bevolking.
… 600 pagina’s en 1 jaar later … gvd weer lockdown … we deden toch niet meer mee??!
Valt jullie iets op?
Tegen die tijd misschien maar emigreren naar een land waar ze het beter voor elkaar hebben. Qua beleid maar ook qua bevolking.
-
Alles is nog onduidelijk omtrent omikron want er wordt nog gewacht op harde data. Maar 1 ding is zeker, boosteren helpt. Dat weten ze wel al zeker. Erg geloofwaardig verhaal! En de booster was er al voor deze variant terwijl deze " een andere jas aanheeft " en zodoende onherkenbaar is. Maar dus niet voor de booster... Ooohhhh ja, tuurlijk. Nu snap ik het.
- MarkS
Misschien zit er dit keer wel een slimme journalist bij die dat even vraagt en laat ophelderen.
- MarkS
Eerste vraag, kans gemist … and counting
-
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mooi, mijn Centerparcs tripje gaat dus wel door zo lijkt het 

- Enrico
Ik voelde mij net Hamilton bij de persconferentie, ze hebben mijn kerst gestolen!!!! Ik kom niet opdagen voor de booster.
- WJ
Ik vind dat prikken, boosteren allemaal best, kom maar op.. Maar zo'n harde lockdown ben ik echt fel op tegen, we zaten al in de goede richting met onze milde lockdown..tesamen met de scholen die eerder dicht gingen hadden we gewoon al een fatsoenlijk plan dat als je naar de cijfers kijkt gewoon werkt. Omicron is al sinds midden November in Nederland en onze cijfers gaan de goede kant op. Ik vind het echt een te heftig besluit.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
En dan ook niet twee weken, wat aangezien de cijfers nu al dalen volgens mij prima is, maar meteen een hele maand...
- Martin van der Zwaard
Kansloos is het.
- Martijn_bmw
Voelt voor mij ook wel als een extreme maatregel icm huidige ontwikkelingen in besmettingen en ziekenhuis bezetting (allebei dalende…) ben zeer benieuwd hoe het er 14jan voor staat
- tomgtr
Tja, zo voelt het ook voor mij. Aan andere kant bleken alle maatregelen tot nu toe te laat en te slap, versoepelingen te vroeg etc met alle kritiek daarop, zagen jullie dit niet aankomen? Nu doen ze iets wat op anticiperen lijkt en is de kritiek, het is nog niet duidelijk of dit nodig. Doen ze dit niet en het loopt uit de klauwen horen ze niet of ze dit niet konden voorzien. Zeker als ze even in buitenland kijken. Ik weet niet of jullie een beetje volgen wat er in UK aan de hand is? Echt bizar. Gister was ons kantoor 90 pct leeg. Besmet of in buurt geweest van besmet persoon. Echt chaos daar. De economie is daar aan het sluiten, niet uit dwang maar geen personeel wat kan werken.
- WJ
Maar wij waren al aan het anticiperen en hadden al weer maatregelen die werken, en in de UK zijn de cijfers sinds Juni al niet meer laag geweest omdat die geen enkele maatregel meer hadden, zelfs nachtclubs en alles was gewoon open. Ja dan snap ik wel dat het daar een bende is. Daar werd het zelfs bijna doodgezwegen in het nieuws.tomgtr schreef: 18 dec 2021, 21:13 Tja, zo voelt het ook voor mij. Aan andere kant bleken alle maatregelen tot nu toe te laat en te slap, versoepelingen te vroeg etc met alle kritiek daarop, zagen jullie dit niet aankomen? Nu doen ze iets wat op anticiperen lijkt en is de kritiek, het is nog niet duidelijk of dit nodig. Doen ze dit niet en het loopt uit de klauwen horen ze niet of ze dit niet konden voorzien. Zeker als ze even in buitenland kijken. Ik weet niet of jullie een beetje volgen wat er in UK aan de hand is? Echt bizar. Gister was ons kantoor 90 pct leeg. Besmet of in buurt geweest van besmet persoon. Echt chaos daar. De economie is daar aan het sluiten, niet uit dwang maar geen personeel wat kan werken.
- Martin van der Zwaard
Gelukkig mogen we wel gewoon op vakantie. Dat is wel fijn. Kunnen alle varianten tenminste vrij meegenomen worden het land in en uit.
- tomgtr
Ik geloof dat het buiten houden van welke variant dan ook zo’n illusie is. Die kneejerk reactie elke keer slaat nergens op.Martin van der Zwaard schreef: 18 dec 2021, 21:19 Gelukkig mogen we wel gewoon op vakantie. Dat is wel fijn. Kunnen alle varianten tenminste vrij meegenomen worden het land in en uit.
En ja, UK had nagenoeg geen maatregelen maar in Londen is geloof is al 80 pct van besmettingen de omricon variant.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Dit vind ik het bizarre. Hoe kan je nou aandringen op het boosteren op een virusmutant waar je zelf van beweert die je niet kent? Hoe kan je dan weten of zo'n booster werkelijk zin heeft?Paul S schreef: 18 dec 2021, 19:22 Alles is nog onduidelijk omtrent omikron want er wordt nog gewacht op harde data. Maar 1 ding is zeker, boosteren helpt. Dat weten ze wel al zeker. Erg geloofwaardig verhaal! En de booster was er al voor deze variant terwijl deze " een andere jas aanheeft " en zodoende onherkenbaar is. Maar dus niet voor de booster... Ooohhhh ja, tuurlijk. Nu snap ik het.