BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Riceaux

Re: BMW M2

Bericht door Riceaux » 18 feb 2016, 12:17

Arthur schreef:Hoeveel heeft dat ding van jou al gelopen dan? Zonde/jammer om hem niet meer te gebruiken.
Robin least 'm blijkbaar? Anders snap ik het 'anders komen er teveel km's op' niet. Als het om afschrijving te doen is snap ik het al helemaal niet, want neem aan dat de afschrijving op een nieuwe M2 flink forser is dan wanneer je doorrijdt met de 1M?

Het geluid vind ik op de filmpjes een beetje tegenvallen. Eerst maar eens in het echt horen.

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2016, 12:19

Robin schreef:Laat ik nog eerlijker zijn, 6800 bovenop die 3900 is voor mij best nog wel prijziger...

Rico,En ik rij bijna niet meer in de 1m want dan komen er 'teveel km' op. Dus dat is t m .En wat jij, Macboy , romo, André, dvh, MarkS, bertm3 ,dvh en de rest van iets/de m2/dct/handbak binden is interessant hoor, maar dit draadje draait dus om de m2 en niet om mij en mij 'helpen ' aan n handbak .

En nogmaals ieder z'n mening. Prima. Ik zie dingen dan weer anders.
Teveel kilometers op?! Wat een rare redenatie.. Auto's zijn toch om zelf in te rijden. Ja gaat toch geen kilometers besparen om de volgende koper een fantastisch lage kilometerstand te bieden?! Die lacht zich de lul uit de broek.. Ja kan me voorstellen dat je geen 40000/50000 km per jaar er mee wil rijden. Geen idee wat je km stand nu is. Maar je schreef zelf al eens dat je hooguit 10k per jaar pakt. Of dat nou 15k per jaar is maakt ook geen bal uit. En anders pak je een upje of polo ofzo voor het boodschappenwerk en "domme" kilometers zo'n ding rij je nagenoeg gratis.

Verder boeit het mij persoonlijk niet of je een handbak of DCT neemt. Mischien bevalt een DCT bak wel heel goed. Ik sta er zelf met 2 SMG auto's in het verleden helemaal niet negatief tegen over. Maar gelijktijdig weet ik ook dat je in de praktijk dat flipperen heel snel achterwege laat en bijna alle ritjes in automaat stand worden gereden. En hoe fijn automaatstand ook kan zijn. Daarom koop je toch geen M2 met je 1M verleden in het achterhoofd. Maar los daarvan wil je vooral toch weten of het flipperen naar het zin zal zijn lijkt me.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 12:25

OK, het teveel km erop komen is mijn eigen kwestie, heeft niks met lease/anderen/niet kunnen of mogen te maken, meer met mijn eigen idee dat een lagere km 1M een betere prijs heeft dan een 1M met hogere km stand. Meer niet.

En neen een boodschappenwagen heb ik overwogen, maar is dubbele kosten etc etc.

Dus toen ik 'n goed bod kreeg op de 1M, de M2 in Brussel zag dacht ik: Doen.

Voor 'n paar hier vreemd blijkbaar , voor mijzelf helemaal niet.

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 12:27

Ook met Rico eens dat het iconische van de 1M, het 'pure' rauwe etc waarschijnlijk niet terugkomt in de M2.
En dat prijzen stijgen zullen of iig gelijk blijven voor 1Ms met lage km's.

Aan de andere kant was het juist Rico(en 'n paar) die de 1M ongeveer helemaal niks vond 4 jaar ofzo terug.
En dat hebben 'we' geweten ook. :lol:

ErikS

Bericht door ErikS » 18 feb 2016, 12:35

Robin schreef:OK, het teveel km erop komen is mijn eigen kwestie, heeft niks met lease/anderen/niet kunnen of mogen te maken, meer met mijn eigen idee dat een lagere km 1M een betere prijs heeft dan een 1M met hogere km stand. Meer niet.

Ik geef je groot gelijk.
Lekker nieuw, nieuw dash etc.

Als het toe te leggen bedrag dan redelijk is, doen!
Ik heb liever een M2 dan 'n 1M. Zo, gewoon op het oog.
Ik haal toch het uiterste er niet uit, dus al dat gezeur dat ie 'minder' parel is zou ik m'n neus voor ophalen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2016, 12:38

ErikS schreef:
Robin schreef:OK, het teveel km erop komen is mijn eigen kwestie, heeft niks met lease/anderen/niet kunnen of mogen te maken, meer met mijn eigen idee dat een lagere km 1M een betere prijs heeft dan een 1M met hogere km stand. Meer niet.

Ik geef je groot gelijk.
Lekker nieuw, nieuw dash etc.

Als het toe te leggen bedrag dan redelijk is, doen!
Ik heb liever een M2 dan 'n 1M. Zo, gewoon op het oog.
Ik haal toch het uiterste er niet uit, dus al dat gezeur dat ie 'minder' parel is zou ik m'n neus voor ophalen.

Dat dus..............

Schoenen zijn om op te lopen

Auto`s zijn er om in te rijden

Voor al het andere een museum

De tijd staat niet stil, ik geniet ervan zolang het kan en gaat..............verder dus

allen

Bericht door allen » 18 feb 2016, 12:39

Allemaal niet zo goed gevolgd blijkbaar. Was in de veronderstelling dat je de M2 voor erbij ging kopen.
Overigens zou ik dan persoonlijk al helemaal lekker met de huidige wagen rondknorren tot de inruil. Misschien 5.000 euro minder terug, maar dan heb je er in ieder geval wel van mogen genieten.

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2016, 12:42

Niks voor mij.. Daar was ik indertijd vrij duidelijk in (blogje circuleert nog wel ergens) Dat is dus iets anders. Jij weet ondertussen wat je aan de 1M hebt. En wat je weg doet. De M2 zal een hele goede en sportieve auto zijn dat lijkt me de discussie niet. Heikele punt is en blijft die bak. Sturen en (zelf) schakelen zijn toch de meest primaire zaken van het autorijden. Juist bij een auto als de M2 zou je toch willen dat dit 100 procent naar het zin is. Vooral als driften ook een beetje je ding is, dan is een DCT bak helemaal niet ideaal omdat je gewoon minder controle hebt over de auto. Dat heb je nu wel allemaal voor elkaar met de 1M. En over een klein extra autootje dat zijn geen dubbele kosten.. Serieus niet. Dat is gewoon sigarettengeld.

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 12:44

allen schreef:Allemaal niet zo goed gevolgd blijkbaar. Was in de veronderstelling dat je de M2 voor erbij ging kopen.
Overigens zou ik dan persoonlijk al helemaal lekker met de huidige wagen rondknorren tot de inruil. Misschien 5.000 euro minder terug, maar dan heb je er in ieder geval wel van mogen genieten.
Iedereen die iets 'persoonlijk wat zou doen' op dit en andere fora: Doe het en succes ermee.:)

'Als ik gemekker wil, koop ik wel een geit' , (tm Andre zojuist aan de telofoon. :lol: )

En: 'Ouwe troep rijden is leuk, maar dan wel wat aparts en met lagere km stand, geen dertien in 'n dozijn' (tm ikzelf nu)

Dus ik denk ook dat ik totaal niet van de M2 ga genieten :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 12:46

RVV schreef:Niks voor mij.. Daar was ik indertijd vrij duidelijk in (blogje circuleert nog wel ergens) Dat is dus iets anders. Jij weet ondertussen wat je aan de 1M hebt. En wat je weg doet. De M2 zal een hele goede en sportieve auto zijn dat lijkt me de discussie niet. Heikele punt is en blijft die bak. Sturen en (zelf) schakelen zijn toch de meest primaire zaken van het autorijden. Juist bij een auto als de M2 zou je toch willen dat dit 100 procent naar het zin is. Vooral als driften ook een beetje je ding is, dan is een DCT bak helemaal niet ideaal omdat je gewoon minder controle hebt over de auto. Dat heb je nu wel allemaal voor elkaar met de 1M. En over een klein extra autootje dat zijn geen dubbele kosten.. Serieus niet. Dat is gewoon sigarettengeld.
Mooi verhaal. Next.

ErikS

Bericht door ErikS » 18 feb 2016, 12:48

Van die 6800 v/d handbak koop je ook een 325i driftslet incl een boel achterbanden!
Of je huurt 3 of 4 keer per jaar zo'n E46 M3 bij Petertje..... Loop je verder ook geen kans om 80K de vangrail in af te schrijven.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 18 feb 2016, 12:53

Snipe schreef:
Macboy schreef:Wat mij betreft is wit ook de enige kleur waar de zwarte details een must zijn. Wit en chroom is gewoon geen combo.
Wit en chroom gaat prima, Google maar even op BMW 3.0 CSL. Maar wit met zwart is ook tof. Dat zwart vind ik bij de andere kleuren geen porem trouwens, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk.
Eens. Wit en chroom niks mis mee. Niet teveel, maar nieren prima.

allen

Bericht door allen » 18 feb 2016, 13:02

LOL, succes Robin. Mocht je de restwaarde zo hoog mogelijk willen houden van de M2 rijdt hem na het ophalen linea recta de garage in. Zet er een mooie bank bij zodat je er af en toe naar kunt kijken voor de komende 3 jaar. Handbak of geen handbak. Lekker boeien in dit geval... :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 13:06

allen schreef:LOL, succes Robin. Mocht je de restwaarde zo hoog mogelijk willen houden van de M2 rijdt hem na het ophalen linea recta de garage in. Zet er een mooie bank bij zodat je er af en toe naar kunt kijken voor de komende 3 jaar. Handbak of geen handbak. Lekker boeien in dit geval... :mrgreen:
LOL, zoiets ja:)

Fabian

Bericht door Fabian » 18 feb 2016, 13:13

Robin, je had mij gewoon moeten contacten voor die 1M van je! Maar je dealer zal hem wel 100% gegarandeerd op papier hebben ingeruild?

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 13:17

Klopt Fabian.

Fabian

Bericht door Fabian » 18 feb 2016, 14:26

Robin schreef:Klopt Fabian.
dat is jammer dan voor mij :D

Erik K.

Bericht door Erik K. » 18 feb 2016, 14:49

romo schreef:
Robin schreef:We weten nu ook wiens M2 die zwarte in Amsterdam is hè Romo:)
Ja hahaha, de wereld is weer klein :lol:

Heel klein :blink:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 18 feb 2016, 17:00

Erik K. schreef:
romo schreef:
Robin schreef:We weten nu ook wiens M2 die zwarte in Amsterdam is hè Romo:)
Ja hahaha, de wereld is weer klein :lol:

Heel klein :blink:
Frank?

Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2016, 17:46

Ik denk dat ik 'm maandag ophaal.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 18 feb 2016, 17:49

Hielke schreef:Ik denk dat ik 'm maandag ophaal.
Komen ze 'm niet eens brengen? Dat dat ding überhaupt verkocht wordt voordat het jouw stempel van goedkeuring heeft gekregen. :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 18 feb 2016, 19:32

Riceaux schreef:
Hielke schreef:Ik denk dat ik 'm maandag ophaal.
Komen ze 'm niet eens brengen? Dat dat ding überhaupt verkocht wordt voordat het jouw stempel van goedkeuring heeft gekregen. :tooth:
Oh sjips, zit ik niet in het Mitsubishi Eclipse 2.0 Spyder topic?

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 20:07

Moto GP Safety Car in redelijk volle vaart, met Performance uitlaat etc. Ding klinkt wel wild.

Gouden wielen etc niet mijn wereld.

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2016, 20:34

Knot

Bericht door Knot » 18 feb 2016, 20:35

Ik zit het ook een beetje te volgen maar met DCT dat terugschakelen, toerenopbouw etc, klinkt gewoon niet.... handbak moet je hebben.

Plaats reactie