
als je zo'n ding voor al met al 27<>28d euro kan kopen all in dan heb je een goedkoop strak power mobiel, 0 tot 160 sub 8 sec

dat is ook wel zo, je hebt dan wel een behoorlijk kostenplaatje, als het een paar honderd euro zou zijn was het geen probleem de kleur.Emiel schreef:Geen idee,maar zon auto koop je niet op kleur!
Rood paars groen,met deze specs kun je altijd overspuiten
Die bedoelde ik dus vorige week zondag waar ik niet op kon komen: de Europa!Hans R schreef:Ik vind het ook wel wat, mooie daily 8) dit is de SE zo te zien of niet?
Na de facelift is die een stuk beter geworden.
zal er ook wat aan liggen hoe ver je gaat en wat voor rijder denk ik...Stéphane schreef:Dat is wel een dik apparaat. 380pk lijkt me wel redelijk aan de forse kant. Voor zover ik het weet kwam deze Exige wel redelijk goed mee met Elise Trophy, maar was hij niet de snelste.
Motor: Basis Zetec 2,0. De auto had standaard 150 PK, maar is in 2005 volledig getuned naar 205 PK door Van Kronenburg Auto Sport ( de motor heeft sindsdien 6.000 km gelopen). Aanpassingen: krukas, nokkenassen, zuigers, cilinderkop, KMS systeem --> computer gestuurde directe injectie, … De Bartan is de grootste Super Seven, dus erg geschikt voor mensen langer dan 1m85 Voor de liefhebbers wat info over Bartan: Willem Boterman is oud-importeur van Caterham. Hij heeft zich lang bezig gehouden met de (Lotus) Super Seven. Destijds is hij begonnen met zelf een chassis te halen bij de firma Caterham, die de rechten van Lotus (Colin Chapman) overgenomen had. Hij bouwde deze samen met Joop Donkervoort. Nadien zijn hun wegen gescheiden, hij is alleen verder gegaan met de naam Bartan ( Bart –ann) Aangezien Willem iets van twee meter lang is en dus slecht in een seven paste, heeft hij zelf een lotus derivaat ontwikkeld die iets ruimer is dan de normale Lotus. Mijn ervaring is dat de Bartan veel ruimer is dan een Donkervoort en een Caterham.. Wanneer u vragen heeft, of meer informatie wenst, neem dan gerust contact met ons op.
+1SteV6 schreef:![]()
GTRene is beyond salvation, hij leert het nooit
Red Bull GT3 Lotus Exige
Built, raced and maintaned by Lanzante Motorsport with design work by Adrian Newey, Chief Technical Officer of Red Bull Racing.
2009 season drivers: Adrian Newey - Dean Lanzante - Alistair Mackinnon
Fully prepared for Britcar and Endurance racing, but amazingly this car is also road registered and could be used on the road!
Specifications:
Engine
Toyota 4 cylinder 2ZZ, 1800cc fuel injection, supercharged, dry sumped, max power 345bhp, max torque 218 ft lb, MOTEC M800 ECU with SVL2 dash with backlight, shift lights, flat shift, down change blip, traction control, VVT cams, 9.1 compression, crower rods, Mahle pistons, Piper camshafts, high flow injectors
Gearbox
Hewland PCT 6 Speed sequential with oil cooling system, Weldon oil pump, Hewland driveshafts, and crossshaft, A.P. twin clutch with Staubli dry brake to release bearing.
Dampers
Ohilns TTX4 way adjustable dampers
2" platforms 5" springs
Brake System
A.P callipers front PRO 5000 4 pots
A.P. callipers rear (Lotus fronts) 2 pots
A.P. master cylinders with Lanzante brake pedal box, Racetech bias bar
Goodridge brake pipes with Staubli dry brakes to each corner
A.P. discs and bells
Wheels
Dymag race wheels, magnesium one piece, fronts 8 1/2 x 17, Rear 10 x 18
Cockpit
Recaro Hans seat, FIA spec
FIA roll cage with certificates
SPA fire system electronic
Willians 5 point harness, quick release
Raychem loom with dash back light
A comprehensive range of spare parts available for purchase, including 2 new engines, bodywork, wheels, engine spares, gearbox accessories, braking parts and suspension.
Please enquire for specific pricing on these extras.
Dat is volgens mij de LZ-VV-15 van bartan.nlRuben schreef:Ik weet niet of de prijs ok is, maar dit ziet er best wel goed uit.
![]()
smiley schreef:
Waar ken ik dat verhaal van.....leuke kar met weinig kilometers........
Hoe zeker ben je daarvan Stefan? Want net als de Exige S hebben de Cup-uitvoeringen een door Lotus zelf geplaatste supercharger volgens mij.smiley schreef:Je hoort de fohn, en de cup 260 is een NA.