als je zo'n ding voor al met al 27<>28d euro kan kopen all in dan heb je een goedkoop strak power mobiel, 0 tot 160 sub 8 sec
lightweight cars, talk and video's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
als je zo'n ding voor al met al 27<>28d euro kan kopen all in dan heb je een goedkoop strak power mobiel, 0 tot 160 sub 8 sec
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Geen idee,maar zon auto koop je niet op kleur!
Rood paars groen,met deze specs kun je altijd overspuiten
Rood paars groen,met deze specs kun je altijd overspuiten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dat is ook wel zo, je hebt dan wel een behoorlijk kostenplaatje, als het een paar honderd euro zou zijn was het geen probleem de kleur.Emiel schreef:Geen idee,maar zon auto koop je niet op kleur!
Rood paars groen,met deze specs kun je altijd overspuiten
denk dat het wel een klein monstertje is in een vrij neutrale uitmonstering
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Kleur is prima toch 
-
MartijnS
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
- Locatie: Nbr
Re: lightweight cars, talk and video's
Exige? op Vinkenslag

Wel grappig, je kan gewoon heel Vinkenslag bekijken met Google Streetview. Wat een bende daar
Wel grappig, je kan gewoon heel Vinkenslag bekijken met Google Streetview. Wat een bende daar
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Kon je kopen. Die heeft Michel daar gekocht. 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind het wel wat.

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik vind het ook wel wat, mooie daily 8) dit is de SE zo te zien of niet?
Na de facelift is die een stuk beter geworden.
Na de facelift is die een stuk beter geworden.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Die bedoelde ik dus vorige week zondag waar ik niet op kon komen: de Europa!Hans R schreef:Ik vind het ook wel wat, mooie daily 8) dit is de SE zo te zien of niet?
Na de facelift is die een stuk beter geworden.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Hans, waaraan zie jij dat dit een 'mooiere' SE is? 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
SE heeft toch andere wielen?
anyway de SE is the way to go als je kan kiezen.



anyway de SE is the way to go als je kan kiezen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
how cool is this...staan er een paar te koop op PH, maar liefst 3 stuks...1 met speciale rover motor, 1 met honda en jackson SC maar de mooiste is die met Honda en TTS SC die schijnbaar ook weer op de weg kan en wat terug getuned kan worden.
stats sofar 380pk en dat op iets van 780kg ongeveer.
zit nu onder de stickers dus zo


maar kan er allemaal af en dan ziet ie er zo uit, een plaatje (ja dan wel met langere airscoop if you wish)


http://www.pistonheads.com/sales/1576087.htm
mooi man
stats sofar 380pk en dat op iets van 780kg ongeveer.
zit nu onder de stickers dus zo
maar kan er allemaal af en dan ziet ie er zo uit, een plaatje (ja dan wel met langere airscoop if you wish)
http://www.pistonheads.com/sales/1576087.htm
mooi man
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is wel een dik apparaat. 380pk lijkt me wel redelijk aan de forse kant. Voor zover ik het weet kwam deze Exige wel redelijk goed mee met Elise Trophy, maar was hij niet de snelste.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
zal er ook wat aan liggen hoe ver je gaat en wat voor rijder denk ik...Stéphane schreef:Dat is wel een dik apparaat. 380pk lijkt me wel redelijk aan de forse kant. Voor zover ik het weet kwam deze Exige wel redelijk goed mee met Elise Trophy, maar was hij niet de snelste.
lijkt me wel een leuke kar voor als je af en toe trackdays doet, je laat hem wat de-tunen tot zeg 340pk dan heb je tevens meer betrouwbaarheid en goed voor op straat.
zal mij dus benieuwen wat die road-spec inhoud wat er dan aan veranderd moet/gaat worden.
in roadspec heb je nog een aardig kanon, genoeg voor veel DF wedstrijden hoef je niet te doen ja.
zal wel wat kosten, staat geen prijs bij, voor die bedragen kun je ook een mooie meer stille/praktische S2 Exige kopen, magoed zo'n S1 motorsport is wel historie en mooi.
ma je moet dan wel aardig wat centjes hebben
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
GTRene is beyond salvation, hij leert het nooit
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik weet niet of de prijs ok is, maar dit ziet er best wel goed uit.

Klikkerdeklik.
Klikkerdeklik.
Motor: Basis Zetec 2,0. De auto had standaard 150 PK, maar is in 2005 volledig getuned naar 205 PK door Van Kronenburg Auto Sport ( de motor heeft sindsdien 6.000 km gelopen). Aanpassingen: krukas, nokkenassen, zuigers, cilinderkop, KMS systeem --> computer gestuurde directe injectie, … De Bartan is de grootste Super Seven, dus erg geschikt voor mensen langer dan 1m85 Voor de liefhebbers wat info over Bartan: Willem Boterman is oud-importeur van Caterham. Hij heeft zich lang bezig gehouden met de (Lotus) Super Seven. Destijds is hij begonnen met zelf een chassis te halen bij de firma Caterham, die de rechten van Lotus (Colin Chapman) overgenomen had. Hij bouwde deze samen met Joop Donkervoort. Nadien zijn hun wegen gescheiden, hij is alleen verder gegaan met de naam Bartan ( Bart –ann) Aangezien Willem iets van twee meter lang is en dus slecht in een seven paste, heeft hij zelf een lotus derivaat ontwikkeld die iets ruimer is dan de normale Lotus. Mijn ervaring is dat de Bartan veel ruimer is dan een Donkervoort en een Caterham.. Wanneer u vragen heeft, of meer informatie wenst, neem dan gerust contact met ons op.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
+1SteV6 schreef:![]()
GTRene is beyond salvation, hij leert het nooit
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Koop dan dit als je toch wat wil :
http://www.pistonheads.com/sales/1326964.htm









http://www.pistonheads.com/sales/1326964.htm
Red Bull GT3 Lotus Exige
Built, raced and maintaned by Lanzante Motorsport with design work by Adrian Newey, Chief Technical Officer of Red Bull Racing.
2009 season drivers: Adrian Newey - Dean Lanzante - Alistair Mackinnon
Fully prepared for Britcar and Endurance racing, but amazingly this car is also road registered and could be used on the road!
Specifications:
Engine
Toyota 4 cylinder 2ZZ, 1800cc fuel injection, supercharged, dry sumped, max power 345bhp, max torque 218 ft lb, MOTEC M800 ECU with SVL2 dash with backlight, shift lights, flat shift, down change blip, traction control, VVT cams, 9.1 compression, crower rods, Mahle pistons, Piper camshafts, high flow injectors
Gearbox
Hewland PCT 6 Speed sequential with oil cooling system, Weldon oil pump, Hewland driveshafts, and crossshaft, A.P. twin clutch with Staubli dry brake to release bearing.
Dampers
Ohilns TTX4 way adjustable dampers
2" platforms 5" springs
Brake System
A.P callipers front PRO 5000 4 pots
A.P. callipers rear (Lotus fronts) 2 pots
A.P. master cylinders with Lanzante brake pedal box, Racetech bias bar
Goodridge brake pipes with Staubli dry brakes to each corner
A.P. discs and bells
Wheels
Dymag race wheels, magnesium one piece, fronts 8 1/2 x 17, Rear 10 x 18
Cockpit
Recaro Hans seat, FIA spec
FIA roll cage with certificates
SPA fire system electronic
Willians 5 point harness, quick release
Raychem loom with dash back light
A comprehensive range of spare parts available for purchase, including 2 new engines, bodywork, wheels, engine spares, gearbox accessories, braking parts and suspension.
Please enquire for specific pricing on these extras.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9731
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is volgens mij de LZ-VV-15 van bartan.nlRuben schreef:Ik weet niet of de prijs ok is, maar dit ziet er best wel goed uit.
![]()
Laatste registratie feb 2006.
Staat misschien al 4 jaar zijn rubbers op te drogen.
Waar ken ik dat verhaal van.....leuke kar met weinig kilometers........
Misschien dat meneer van dorst wat meer over de auto kan vertellen:
http://link.marktplaats.nl/297652935
En als er iets mee gebeurd, geen probleem, wimke heeft de mallen nog liggen op zolder:
http://reinaautoform.spaces.live.com/bl ... !248.entry
Laatst gewijzigd door smiley op 24 mar 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
smiley schreef:
Waar ken ik dat verhaal van.....leuke kar met weinig kilometers........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Die Bartan hoeft helemaal niet verkeerd te zijn toch?
6.000km in 4 jaar met zo'n licht dind zal de rubbers niet echt schaden lijkt me.
de cijfers zijn goed, gewoon 16.000,-vaste prijs bieden en denk dat je hem wel hebt, lijkt me dan niet verkeerd.
Ja @Emiel, das een woest dieng die GT3, maar van die prijs val ik van men kruk...wel interessant gemaakt maar niet voor ook over de weg lijkt me.
Dan liever een 300R of die lotus die deze jongens maken...de RSW Evo met 230mm langere wielbasis en leuke motoren e.d.
http://www.rsperformance.co.uk/rswevo_t ... cation.htm



6.000km in 4 jaar met zo'n licht dind zal de rubbers niet echt schaden lijkt me.
de cijfers zijn goed, gewoon 16.000,-vaste prijs bieden en denk dat je hem wel hebt, lijkt me dan niet verkeerd.
Ja @Emiel, das een woest dieng die GT3, maar van die prijs val ik van men kruk...wel interessant gemaakt maar niet voor ook over de weg lijkt me.
Dan liever een 300R of die lotus die deze jongens maken...de RSW Evo met 230mm langere wielbasis en leuke motoren e.d.
http://www.rsperformance.co.uk/rswevo_t ... cation.htm
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Batman's new ride the Hennesey Venom GT
vele foto viade link (helaas niet eraf te plukken zonder in te schrijven.
http://redirectingat.com/?id=1044X50985 ... 23h4e014b6
gebaseerd op de Lotus Elise, maar looks ike a Exige on steroids
verhaal PH
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 999&nmt=RE: Exclusive: Detailed Pics Of 1000hp Venom GT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B2qbKHya ... r_embedded[/youtube]
vele foto viade link (helaas niet eraf te plukken zonder in te schrijven.
http://redirectingat.com/?id=1044X50985 ... 23h4e014b6
gebaseerd op de Lotus Elise, maar looks ike a Exige on steroids
verhaal PH
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 999&nmt=RE: Exclusive: Detailed Pics Of 1000hp Venom GT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B2qbKHya ... r_embedded[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Lijkt me ook een mooi circuit de Salzburgring...gaat best hard daar.
Lotus Exige Cup 260 @ Salzburgring
iemand daar wel eens gereden? en wat vond je er van...lijkt behoorlijk breed ook.
Lotus Exige Cup 260 @ Salzburgring
iemand daar wel eens gereden? en wat vond je er van...lijkt behoorlijk breed ook.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9731
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Je hoort de fohn, en de cup 260 is een NA.
Dus is het een Exige S, of hij heeft op zijn cup een aftermarket blower zitten, omdat de 257 pk, en 0-100 in 4.1 op de NA nog niet genoeg was
Edit, inderdaad een extra blower, want het is een cup:

Dus is het een Exige S, of hij heeft op zijn cup een aftermarket blower zitten, omdat de 257 pk, en 0-100 in 4.1 op de NA nog niet genoeg was
Edit, inderdaad een extra blower, want het is een cup:
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Hoe zeker ben je daarvan Stefan? Want net als de Exige S hebben de Cup-uitvoeringen een door Lotus zelf geplaatste supercharger volgens mij.smiley schreef:Je hoort de fohn, en de cup 260 is een NA.
Stephan
